Geen idee. Ik heb meegetikt omdat ik aan het werk was, dus wil dat eventueel wel posten.quote:
Alleen jammer van die overdreven reactie. Hij werd als klein kind naar de tribune verwezen. van Basten onwaardig.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:33 schreef DuvelDuvel het volgende:
Mooi om te zien dat Van Basten gewoon nog echt pissig is om de kaart van Vertonghen en Schilder. En gelijk heeft tie.
Ach, het is meer regel dan uitzondering dat grens/scheidsrechters wekelijks lopen te blunderen. De 2e gele kaart was volstrekt onnodig, maar de reactie van Vertonghen en van Basten is begrijpelijk, bemoedigend en dom tegelijk. De wil om te winnen is er tenminste weer, maar je emotie zó te laten gaan is niet bepaald slim.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:38 schreef DuvelDuvel het volgende:
Wel soepel over de boardingmaar het is inderdaad nogal kleinerend om te worden weggestuurd. Het voordeel is wel dat er aandacht blijft voor de grote fouten die Wegereef hier maakte.
Hoe groot van Basten ook is/was, hij moet net als iedere andere trainer van het veld afblijven. Natuurlijk trekt een scheidsrechter geen kaart terug. Dat doen ze zelden en al helemaal niet op basis van een trainer langs de kant staat te foeteren. Ik vond z'n emotie ook wel terecht, maar net zo goed terecht dat 'ie naar de tribune is gestuurd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:35 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Alleen jammer van die overdreven reactie. Hij werd als klein kind naar de tribune verwezen. van Basten onwaardig.
De regels over het benaderen van de grensrechter zijn ook vrij helder. Dan kun je van die regel vinden wat je wilt, die is er nou eenmaal en daar moet een speler zich dus aan houden. En een trainer helemaal. Wat voor emotie Van Basten daarbij voelt moet hij helemaal zelf weten, dat is nog geen excuus om zijn zelfbeheersing te verliezen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:40 schreef Suijk het volgende:
Hoe groot van Basten ook is/was, hij moet net als iedere andere trainer van het veld afblijven. Natuurlijk trekt een scheidsrechter geen kaart terug. Dat doen ze zelden en al helemaal niet op basis van een trainer langs de kant staat te foeteren. Ik vond z'n emotie ook wel terecht, maar net zo goed terecht dat 'ie naar de tribune is gestuurd.
quote:Van Basten heeft zichzelf nooit een wereldtrainer genoemd
AMSTERDAM - Terwijl het puntenverlies van Ajax zich opstapelt en de boze supporters zich vrijdagmiddag op het trainingsveld meldden, predikte Marco van Basten rust en zelfrelativering. ''Ik heb nooit gezegd dat ik een wereldtrainer ben.''
Van Basten kon de supporters wel begrijpen, want de fans die met de club opstaan en ermee gaan slapen mogen óók teleurgesteld zijn over de nederlagen tegen FC Groningen en SC Heerenveen en het gelijkspel tegen Heracles. Net als hijzelf. ''Alleen heeft iedereen een eigen manier om dat te uiten. Maar het is netjes gebleven, het had ook nog link kunnen worden.''
Van Basten nam zo'n tien minuten de tijd om de jongens met de capuchons te woord te staan. Zoals ook Urby Emanuelson namens de spelersgroep met hen sprak. ''Ik heb ze ons standpunt gegeven: wij zijn ook mensen. Wij maken ook fouten. Ik weet hoe de supporters zijn: ze doen er alles aan om te winnen. Dat doen wij echter ook. Er wordt onder deze trainer scherper getraind dan onder Ronald Koeman, Danny Blind, Henk ten Cate en Adrie Koster.''
Toch heeft Van Basten de doelstelling naar beneden bijgesteld. Ajax richtte zich bij aanvang van het seizoen op het kampioenschap, maar met elf punten achterstand op koploper AZ en met één punt achterstand op FC Twente pleit de trainer voor realiteitszin. ''We moeten heel erg ons best doen voor de tweede plek." Die eindklassering geeft recht op het spelen van de voorrondes voor de Champions League.
Van Basten vatte het puntenverlies, zijn schermutselingen met de arbitrage ('Ik heb na de afgekeurde goal tegen Heracles geen scheldwoorden gebruikt') en de protestactie van de supporters samen als een 'hectische periode'. Op de vraag of hij zich wel eens afvroeg of hij nog zin had in zijn baan, antwoordde hij: ''Dat schiet wel eens door je hoofd, ja."
Ook over zijn eigen rol als trainer sloeg Van Basten een relativerende toon aan. ''Ik heb nooit gezegd dat ik een wereldtrainer ben," zei hij. ''Ik heb de wijsheid niet in pacht. We doen ons best om de jongens goed te instrueren, duidelijkheid te geven en goed te motiveren. En dan moeten we hopen dat het goed uitpakt. Lange tijd is dat dit seizoen zo geweest, maar de laatste tijd niet.''
Ondanks het puntenverlies en het matige spel van Ajax in de laatste drie wedstrijden zag Van Basten wel aanknopingspunten in het voetbal van zijn ploeg. ''We hebben meer kansen gecreëerd dan de tegenstander." Tegen Heracles sloop er echter verkramping in het elftal, een verschijnsel dat hij niet eerder had waargenomen. Waar Van Basten tijdens het trainingskamp in Portugal, nog geen maand geleden, dacht dat Ajax toe was aan de 'tweede fase van het teamproces', was Ajax een periode in het duel met Heracles weer helemaal terug bij af. Want wanneer spelers de handen meer dan vol hebben aan zichzelf, is het onmogelijk om teamgenoten te sturen en te coachen, zoals Van Basten bedoelde. ''Zo kwetsbaar is het dus."
Om de kwetsbaarheid te bestrijden hamerde Van Basten vrijdagmiddag herhaaldelijk op professionaliteit, een begrip dat hij definieert met de eigenschap om onder alle omstandigheden de opgedragen taken te kunnen uitvoeren.
De boze supporters op het trainingsveld vormen ook zo'n omstandigheid die niet van invloed hoort te zijn op de prestatie van Ajax morgen in het uitduel met Vitesse, maar Van Basten beseft dat dat voor de tamelijk jonge spelersgroep niet eenvoudig is. Daarom wees de trainer van Ajax opnieuw op het beleid dat de club na tegenvallende resultaten en tal van positiewisselingen in het (technische) kader aan het begin van dit seizoen heeft ingezet. ''Met rust, tijd en vertrouwen kunnen we een heel eind komen.''
In hoeveel topics ga je dit nog posten vandaag?quote:
Als je ziet hoe ongeinspireerd het hele team is.. als dit niet veranderd de komende week op de trainingen, zie ik hem zijn conclusies wel trekken inderdaad.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:20 schreef pfaf het volgende:
Ik vind hem wel het type wat zo de handdoek in de ring gooit als het even flink tegenzit. Wellicht zit ik mis, ik ben derhalve erg benieuwd hoe hij zich door deze crisis heen gaat slaan.
Ben er ook bang voor en het zou doodzonde zijn. Van Basten kan dit team zoveel meer bieden en het team kan Van Basten ook meer bieden. Hopelijk ziet iedereen dat in ipv nu als een klein kind naar de ander te wijzen.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:20 schreef pfaf het volgende:
Ik vind hem wel het type wat zo de handdoek in de ring gooit als het even flink tegenzit. Wellicht zit ik mis, ik ben derhalve erg benieuwd hoe hij zich door deze crisis heen gaat slaan.
En dan weer een nieuwe trainer met een andere visie, weer een jaar verspild omdat hij andere ideeën heeft en dus mogelijk weer nieuwe spelers in moet passen etc. etc. Nee dank jequote:
Hoe kan je zoiets inzien als er zo ongeinspireerd en dramatisch wordt gevoetbald?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor en het zou doodzonde zijn. Van Basten kan dit team zoveel meer bieden en het team kan Van Basten ook meer bieden. Hopelijk ziet iedereen dat in ipv nu als een klein kind naar de ander te wijzen.
Nee, maar al sinds 1996 is er bij Ajax een lijn naar beneden ingezet en vervolgens maar wijzen naar Van Basten is erg goedkoop. Ook al ben ik geen fan van hem, hij moet gewoon door blijven gaan...quote:Op zondag 8 februari 2009 14:48 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hoe kan je zoiets inzien als er zo ongeinspireerd en dramatisch wordt gevoetbald?Zie jij een lijn naar boven?
quote:Op zondag 8 februari 2009 14:44 schreef J.Herrer het volgende:
Geef van Basten gewoon de tijd ipv altijd te zeiken, kijk bijv. naar van Gaal vorig seizoen bij AZ.. als hij vorig seizoen was ontslagen waren ze dit seizoen met een andere trainer waarschijnlijk nog slechter dan Feyenoord
Of verwacht jij soms dat een trainer in een half jaar een team heeft opgebouwd die volgend seizoen meteen voor de CL gaat? Het is geen FM ofzo
Maar is dat niet waar wij ons op verkijken. De basiself is beter dan voorgaande jaren. Maar alles daarachter is van een heel slecht niveau. Ik hoop iig dat hij wél blijft. Want een vertrek lost niets op.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:52 schreef M0NTANA het volgende:
Uiteindelijk mogen we Marco van Basten afrekenen op dit seizoen. Miljoenen uitgeven en misschien niet eens de derde plaats halen is gewoon simpelweg een wanprestatie. De selectie is beter dan de seizoenen hiervoor, maar toch doen we het slechter. Ik ben echt heel benieuwd waar dit eindigt.
Bouwen?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:44 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
En dan weer een nieuwe trainer met een andere visie, weer een jaar verspild omdat hij andere ideeën heeft en dus mogelijk weer nieuwe spelers in moet passen etc. etc. Nee dank je
Geef van Basten gewoon de tijd ipv altijd te zeiken, kijk bijv. naar van Gaal vorig seizoen bij AZ.. als hij vorig seizoen was ontslagen waren ze dit seizoen met een andere trainer waarschijnlijk nog slechter dan Feyenoord
Of verwacht jij soms dat een trainer in een half jaar een team heeft opgebouwd die volgend seizoen meteen voor de CL gaat? Het is geen FM ofzo
Onzin, ook in de breedte hebben we een kampioenswaardige selectie.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:55 schreef Breach het volgende:
[..]
Maar is dat niet waar wij ons op verkijken. De basiself is beter dan voorgaande jaren. Maar alles daarachter is van een heel slecht niveau. Ik hoop iig dat hij wél blijft. Want een vertrek lost niets op.
We spelen zelden met de basiself en moeten slechte bankspelers inzetten. Cvitanich was een prima backup voor KJH, nu is hij de vaste spits en heb je alleen een Sno als backup. Enoh en Aisatti geblesseerd en je moet het doen met Sarpong en Anita. Vertonghen en/of Vermaelen kan niet meedoen en je moet Schilder gebruiken.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bouwen?![]()
Kom op, zeg. Afgelopen zomer raakten we alleen Johnny Heitinga kwijt en investeerde Ajax bijna dertig miljoen euro. Dan mag je gewoon verwachten dat je kampioen wordt, zoals Marco van Basten zelf al aangaf voorafgaand aan dit seizoen. Maar wat gebeurt er? We doen het nóg slechter dan voorgaande jaren.
Kom op Montana. Wat zit er nou op de bank die in de basis zou staan bij PSV of AZ?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Onzin, ook in de breedte hebben we een kampioenswaardige selectie.
De bank van dit jaar stond vorig jaar voornamelijk in de basis, he. En de rest waren Colins en Luque's..quote:Op zondag 8 februari 2009 14:55 schreef Breach het volgende:
[..]
Maar is dat niet waar wij ons op verkijken. De basiself is beter dan voorgaande jaren. Maar alles daarachter is van een heel slecht niveau. Ik hoop iig dat hij wél blijft. Want een vertrek lost niets op.
Ja en? Hoor je mij zeggen dat het vorig jaar zo geweldig was?quote:Op zondag 8 februari 2009 15:02 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
De bank van dit jaar stond vorig jaar voornamelijk in de basis, he. En de rest waren Colins en Luque's..
Wat heeft dat er nou mee te maken?quote:Op zondag 8 februari 2009 15:01 schreef Breach het volgende:
[..]
Kom op Montana. Wat zit er nou op de bank die in de basis zou staan bij PSV of AZ?
Andersom is dat toch ook niet zo? Kom op, we hebben meer mogelijheden dan de voorgaande jaren en toch presteren we slechter. Dat is toch belachelijk? Als je 25 miljoen euro investeert in een team dat twee keer achter elkaar net naast de titel grijpt, moet je kampioen worden. Anders is het verkeerd besteed.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:01 schreef Breach het volgende:
[..]
Kom op Montana. Wat zit er nou op de bank die in de basis zou staan bij PSV of AZ?
Andersom is dat ook niet nee, maar daarom staat PSV ook gewoon 5e. Door die slechte bankspelers zijn we niet beter dan de subtop, hetgeen zich vertaalt in de afwisselende resultaten.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Andersom is dat toch ook niet zo? Kom op, we hebben meer mogelijheden dan de voorgaande jaren en toch presteren we slechter. Dat is toch belachelijk? Als je 25 miljoen euro investeert in een team dat twee keer achter elkaar net naast de titel grijpt, moet je kampioen worden. Anders is het verkeerd besteed.
Urby en Vertonghen zijn gewoon prima Ajax-spelers. En samen met Suarez de uitblinkers voor de winterstop.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:17 schreef 16meter het volgende:
Kwaliteit van de selectie is gewoon ondermaats.
Wanneer werd Ajax voor het laatst kampioen? Pak het lijstje met de basiself van dat seizoen er nog maar 's bij. Namen als Anita, Sarpong, Emanuelson, Wielaert, Vertonghen etc.. etc.. verbleken daarbij.
En 16 miljoen neerleggen voor Sulejmani mag je gerust wanbeleid noemen. Ik had er toen al behoorlijke twijfels bij, maar nu is wel duidelijk dat het veel teveel geld voor zo'n talentje is.
2004 met Ronald Koeman!!quote:Op zondag 8 februari 2009 15:17 schreef 16meter het volgende:
Kwaliteit van de selectie is gewoon ondermaats.
Wanneer werd Ajax voor het laatst kampioen? Pak het lijstje met de basiself van dat seizoen er nog maar 's bij. Namen als Anita, Sarpong, Emanuelson, Wielaert, Vertonghen etc.. etc.. verbleken daarbij.
En 16 miljoen neerleggen voor Sulejmani mag je gerust wanbeleid noemen. Ik had er toen al behoorlijke twijfels bij, maar nu is wel duidelijk dat het veel teveel geld voor zo'n talentje is.
Pasanen, Wamberto, Van der Gun en Boukhari vertrokken tussentijds.quote:1. Lobont (ROE) 24 / 0
2. Trabelsi (TUN) 8 / 1
3. Pasanen (FIN) 7 / 0
4. Escudé (FRA) 31 / 1
5. O’Brien (VS) 4 / 0
6. Galásek (TSJ) 29 / 4
8. Pienaar (ZAF) 16 / 3
9. Ibrahimovic (ZWE) * 22 / 13
10. van der Vaart 26 / 7
11. Sikora 27 / 5
12. Heitinga 26 / 3
14. Van Damme (BEL) 6 / 0
15. Maxwell (BRA) 31 / 2
16. de Jong 32 / 1
17. Wamberto (BRA) 4 / 0
18. Sneijder 30 / 9
19. Sonck (BEL) 25 / 9
20. Litmanen (FIN) 6 / 0
21. Stekelenburg 10 / 0
22. Yakubu (GHA) 11 / 0
23. Grygera (TSJ) 20 / 0
26. Obodai (GHA) 8 / 2
27. van der Gun 0 / 0
28. Boukhari (MAR) 0 / 0
31. Boschker 0 / 0
29. Mitea (ROE) 23 / 7
7. Soetaers (BEL) 17 / 4
30. Culina (AUS) 2 / 0
27. de Ridder 15 / 1
37. De Mul (BEL) 2 / 0
33. Vermaelen (BEL) 1 / 0
39. Babel 1 / 0
17. Anastasiou (GRI) 12 / 3
Het is gewoon de beste selectie van Nederland, ook al waren niet alle aankopen even denderend. Met de slechtste trainer van Nederland krijg je dan dit.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:23 schreef Breach het volgende:
Urby en Vertonghen zijn gewoon prima Ajax-spelers. En samen met Suarez de uitblinkers voor de winterstop.
Ik blijf het niet zeggen. De beste basiself. De rest is helemaal niet het beste van Nederland. En zolang je geen fatsoenlijke argumentatie gebruikt reageer ik ook niet eens meer.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is gewoon de beste selectie van Nederland, ook al waren niet alle aankopen even denderend. Met de slechtste trainer van Nederland krijg je dan dit.
Welke basiself? Dik een half seizoen bezig en er is nog niets wat op een basiself lijkt.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:11 schreef Breach het volgende:
Ik blijf het niet zeggen. De beste basiself.
Juist ja, omdat er continu blessures en schorsingen zijn. Waardoor we genoodzaakt zijn spelers op te stellen die niet het niveau aan kunnen om er bovenuit te steken in de Eredivisie. En daar gaat het in de hoofdzaak mis.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke basiself? Dik een half seizoen bezig en er is nog niets wat op een basiself lijkt.
De bank van FC Twente: Mihajlov, Heubach, Wellenberg, Rajkovic, Hersi, Vidarsson, Denneboom.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:11 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik blijf het niet zeggen. De beste basiself. De rest is helemaal niet het beste van Nederland. En zolang je geen fatsoenlijke argumentatie gebruikt reageer ik ook niet eens meer.
Gabri/Enoh? Er speelt er altijd één. Silva zit regelmatig niet bij de selectie, evenals De Jong. Het gaat om mannen als Anita (die je dan weer even niet noemt), Alderweireld, Daley Blind. Dat zijn allemaal gasten waar het nog niet mee lukt.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
De bank van FC Twente: Mihajlov, Heubach, Wellenberg, Rajkovic, Hersi, Vidarsson, Denneboom.
De bank van AZ: Didulica, Jaliens, Klavan, Luyckxx, Van der Velden, Poulsen, Pelle, Dembele/Ari.
En dan de bank van Ajax: Vermeer, Silva, Oleguer, De Jong, Gabri/Enoh, Sarpong, Leonardo. (met hierachter nog een legio aan Sno's en jeugdspelers, terwijl AZ en Twente hierachter niets hebben.) Een groot deel van deze bank zou in de basis kunnen staan bij AZ bijvoorbeeld.
Duidelijke argumentatie. Alleen mist Ajax zoals eerder gezegd een nummer 9 op de bank.
Anita zou er wss niet bij zitten als Enoh en Lindgren fit waren. Dan zou het middenveld Lindgren - Sulejmani - Enoh zijn of Lindgren - Sulejmani - Gabri. Ik weet niet precies voor wie Marco de keuze zou maken. Maar een Enoh of Gabri op de bank is toch een aardige luxe. Alderwereild en Blind zijn alleen maar, door een aantal (niet te overdrijven) blessures, bankvulling. En die laatste maakte toch zo'n geweldige indruk?quote:Op zondag 8 februari 2009 17:25 schreef Breach het volgende:
[..]
Gabri/Enoh? Er speelt er altijd één. Silva zit regelmatig niet bij de selectie, evenals De Jong. Het gaat om mannen als Anita (die je dan weer even niet noemt), Alderweireld, Daley Blind. Dat zijn allemaal gasten waar het nog niet mee lukt.
Oh, dus al die wissels voor rust waren ook omdat de gewisselde spelers stiekem geblesseerd waren?quote:Op zondag 8 februari 2009 17:17 schreef Breach het volgende:
Juist ja, omdat er continu blessures en schorsingen zijn. Waardoor we genoodzaakt zijn spelers op te stellen die niet het niveau aan kunnen om er bovenuit te steken in de Eredivisie. En daar gaat het in de hoofdzaak mis.
Je geeft zelf het antwoord man. De slechte prestaties zijn te wijten aan het feit dat er altijd blessures zijn waardoor je deze gasten moet inpassen.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:29 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Anita zou er wss niet bij zitten als Enoh en Lindgren fit waren. Dan zou het middenveld Lindgren - Sulejmani - Enoh zijn of Lindgren - Sulejmani - Gabri. Ik weet niet precies voor wie Marco de keuze zou maken. Maar een Enoh of Gabri op de bank is toch een aardige luxe. Alderwereild en Blind zijn alleen maar, door een aantal (niet te overdrijven) blessures, bankvulling. En die laatste maakte toch zo'n geweldige indruk?
En dat Silva en De Jong er vaak niet bijzitten, tja... Marco heeft vreemde keuzes. Dan moet je niet de breedte van de selectie betwijfelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |