abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2008 @ 18:35:28 #51
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59682576
Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat spelen. Zijn voorkeur lijkt me toch met 2 statische buitenspelers.
pi_59682694
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:33 schreef RayMania het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk achteraf praten. Je weet nooit hoe de sfeer in de groep zou zijn geweest als Seedorf onder Van Basten mee was gegaan naar het EK. En we zullen ook nooit weten of Van Basten Seedorf had geselecteerd voor het EK of dat hij hem thuis had gelaten ter bevordering van de sfeer.

Misschien verwoorde ik het krom, maar toma zei dat Oranje succesvol was doordat Van Basten er een hechte groep van wist te maken. Dat vind ik onzin; je selecteert spelers toch op de kwaliteiten? Ik denk dat zo'n sfeer in de groep automatisch wordt gevormd en dat het allemaal hechter wordt als je wint. Denk niet dat een trainer daar nou echt een invloed op heeft en ook niet bepaalde spelers selecteert voor de sfeer.
Fantastische dooddoener . Een week geleden was hij nog je held en was je hem aan het verdedigen, nu is alles weer zo'n beetje te wijten aan geluk, toeval en alles behalve Marco van Basten. Ben erg benieuwd welk verhaal je had afgestoken wanneer Oranje wel kampioen was geworden.

Je kan niet alleen selecteren op kwaliteiten naar mijn mening. Ik heb het wel eens vaker gezegd. Liever het beste team dan de beste 11 spelers. Tegen Italië speelde het beste team, niet de beste 11 spelers. Als je kijkt naar eerdere wedstrijden, toernooien, gebeurtenissen - dan straalde deze groep (EK 2008 - niet de gehele periode Van Basten) in de laatste 7 jaar het meest uit van plezier hebben in het voetballen voor Nederland, iets voor elkaar over hebben, een team te zijn, samen een doel hebben en problemen intern oplossen ipv er mee naar buiten gaan.

Als je alleen al kijkt naar de Van Basten van toen met Van Nistelrooy op het WK en de Van Basten van nu met Van Nistelrooy, dan is er een grote invloed op de sfeer in de groep door het omgaan van een coach met een speler. Dus die is wel degelijk van invloed.
pi_59683061
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:41 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Fantastische dooddoener . Een week geleden was hij nog je held en was je hem aan het verdedigen, nu is alles weer zo'n beetje te wijten aan geluk, toeval en alles behalve Marco van Basten. Ben erg benieuwd welk verhaal je had afgestoken wanneer Oranje wel kampioen was geworden.
Het enige wat ik heb gezegd is dat hij het op toernooien, ondanks een goede poulefase, niet goed heeft gedaan. Ik denk dat bijna iedereen het daar mee eens is? Maar jij mag best reacties uit EK of VBL (postief of negatief) van mij quoten hoor waar ik het heb over geluk, toeval, etc.
quote:
Je kan niet alleen selecteren op kwaliteiten naar mijn mening. Ik heb het wel eens vaker gezegd. Liever het beste team dan de beste 11 spelers. Tegen Italië speelde het beste team, niet de beste 11 spelers. Als je kijkt naar eerdere wedstrijden, toernooien, gebeurtenissen - dan straalde deze groep (EK 2008 - niet de gehele periode Van Basten) in de laatste 7 jaar het meest uit van plezier hebben in het voetballen voor Nederland, iets voor elkaar over hebben, een team te zijn, samen een doel hebben en problemen intern oplossen ipv er mee naar buiten gaan.
Ben ik het ook gewoon mee eens hoor. Bij een team denk ik aan elf spelers die elkaar op kwaliteit aanvullen en die met elkaar ingespeeld zijn. Daarmee kun je prestaties bereiken, met allerlei individuen (Portugal) gaat je dat never nooit lukken. Ik ging op de reactie van toma in, omdat je niet weet of Van Basten er persoonlijk voor heeft gezorgd dat de groep hecht was en dat dat bij Ajax dus ook gaat lukken. Seedorf zei zelf af, dus Van Basten hoefde geen eens te kiezen of hij Seedorf wel of niet zou meenemen. Het is gissen of het wel of niet goed zou zijn geweest voor de groep.
quote:
Als je alleen al kijkt naar de Van Basten van toen met Van Nistelrooy op het WK en de Van Basten van nu met Van Nistelrooy, dan is er een grote invloed op de sfeer in de groep door het omgaan van een coach met een speler. Dus die is wel degelijk van invloed.
Moet ik je wel gelijk in geven ja.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59683382
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:58 schreef RayMania het volgende:

[..]

Het enige wat ik heb gezegd is dat hij het op toernooien, ondanks een goede poulefase, niet goed heeft gedaan. Ik denk dat bijna iedereen het daar mee eens is? Maar jij mag best reacties uit EK of VBL (postief of negatief) van mij quoten hoor waar ik het heb over geluk, toeval, etc.
Ik vind het hier in dit topic nogal negatief overkomen alsof Van Basten er compleet niets van kan - en de credits die gegeven worden naar andere toe te halen, terwijl het hier nogal behoorlijk hosanna was en je juist credits naar Van Basten wilde halen.

Maar dat kan ook misinterpretatie van mijn kant zijn hoor.
pi_59683684
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:11 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik vind het hier in dit topic nogal negatief overkomen alsof Van Basten er compleet niets van kan - en de credits die gegeven worden naar andere toe te halen, terwijl het hier nogal behoorlijk hosanna was en je juist credits naar Van Basten wilde halen.

Maar dat kan ook misinterpretatie van mijn kant zijn hoor.
Ik ben absoluut een fan van Van Basten en ik vind dat hij het gewoon goed heeft gedaan deze vier jaar (kwalificaties, overleven van twee loodzware poules, leuk voetbal de laatste tijd). Alleen het gaat mij weer te ver om hem de beste bondscoach aller tijden te noemen, puur cijfermatig gezien. Ik vind het een goede trainer en ben erg blij dat hij naar Ajax komt en ik zie de toekomst zeer positief in, maar mijn held is het op dit moment nog niet. Is het jouw held, omdat hij de beste cijfers heeft?

Wat is er mis mee om gewoon eerlijk te zijn dat het resultaat op het EK en WK niet geweldig is? Ik had vooral van het EK meer verwacht (Van Basten had het EK winnen als doelstelling). Gezien de voorgaande toernooien (voor 2006) is het eindresultaat van de laatste twee toernooien helaas niet geëvenaard. Dat mag best gezegd worden. Ik zeg niet dat Van Basten een baggercoach is.

Als Van Basten een Boulahrouz oproept en iemand zegt dat dat logisch is, dan verdedig ik dat en zeg ik dat het een prima en overwachte zet is geweest van Van Basten. Hetzelfde geldt voor de wissels van Robben en Van Persie tegen Frankrijk. Als hij een niet goede beslissing maakt, dan mag dat ook gewoon gezegd worden. Je verandert niet ineens van een 'lover' naar een 'hater'.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59685767
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:31 schreef RayMania het volgende:

[..]

Dan bedoel jij gelijk het toernooi winnen. Dat is een grote stap. Van Basten werd twee keer in de eerste knock-out ronde uitgeschakeld. In bijvoorbeeld 2004, 2000, 1998 en 1994 (vier van de vijf toernooien voor het tijdperk Van basten) wisten we bijvoorbeeld altijd wel een ronde te overleven. Van Basten staat op 0%, dan heb je überhaupt nooit een kans op een titel.
Over creatief met cijfers gesproken;

1980 Groepsfase niet overleefd (Jan Zwartkruis)
1982 Niet gekwalificeert (Kees Rijvers)
1984 Niet gekwalificeert (Kees Rijvers)
1986 Niet gekwalificeert (Leo Beenhakker)
1988 2-1 winst op West-Duitsland (Rinus Michels) en 2-0 winst op USSR > Kampioen
1990 2-1 verlies tegen West-Duitsland (Leo Beenhakker)
1992 2-2 tegen Denemarken, naar huis na penalties (Rinus Michels)
1994 2-0 winst op Ierland (Dick Advocaat) en vervolgens 2-3 verlies tegen Brazilië
1996 0-0 tegen Frankrijk, naar huis na penalties (Guus Hiddink)
1998 2-1 winst op Joegoslavië (Guus Hiddink), 2-1 winst op Argentinië en eruit na penalties tegen Brazilië
2000 6-1 winst op Joegoslavië (Frank Rijkaard), eruit na penalties tegen Italië
2002 Niet gekwalificeert (Louis van Gaal)
2004 0-0 tegen Zweden, door na penalties (Dick Advocaat) en dan 2-1 verlies tegen Portugal
2006 0-1 verlies tegen Portugal (Marco van Basten)
2008 1-3 verlies tegen Rusland (Marco van Basten)

Oftewel, in de laatste 15 toernooien hebben we maar 4 keer de eerste wedstrijd na de groepsfase gewonnen en 1 keer mochten we door na penalties...

De enige coaches die het in de laatste 15 toernooien na de groepsfase, één keer, overtuigend beter hebben gedaan dan Van Basten waren Michels en Hiddink... (Rijkaard even buiten beschouwing gelaten vanwege thuisvoordeel) Maar Hiddink en Michels hadden allebei inderdaad veeeeeeeeeeeeel meer ervaring en gelet op die ervaring mag je stellen dat Van Basten een WERELDCOACH is die nog net niet genoeg ervaring had om een EK of WK te winnen. Zeker gezien het feit dat zijn kwalificaties én poulefases béter waren dan die van Michels en Hiddink. Alleen in die twee knock-out wedstrijden ging het mis, maar dat is Hiddink en Michels ook gebeurd in 1990 en 1996. Hopelijk wil hij het ooit nog eens proberen. Als het publiek een wat betere mentaliteit had gehad was hij misschien nog wel aangebleven voor 2010.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tennessee op 25-06-2008 21:49:05 ]
pi_59695584
van Basten liet Nederland slecht voetballen, ik hoop dat hij Ajax net zo slecht laat voetballen hoef ik niet voor een Amsterdamse titel te vrezen
pi_59695841
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 01:48 schreef Originele_Naam het volgende:
van Basten liet Nederland slecht voetballen, ik hoop dat hij Ajax net zo slecht laat voetballen hoef ik niet voor een Amsterdamse titel te vrezen
Marco heeft verteld dat hij ze gaat laten voetballen net zoals tegen Frankrijk
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 juni 2008 @ 15:39:45 #59
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_59707492
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 02:35 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

alleen zijn de spelers van Ajax van een minder niveau dus gaat dat toch mislukken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_59707636
Heeft Ajax wel de spelers om het systeem zoals tegen Frankrijk gespeeld werd te spelen?
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_59708739
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 02:35 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Marco kan zoveel vertellen toch gaat Ajax kut voetballen
pi_59708794
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 15:45 schreef TheClown1 het volgende:
Heeft Ajax wel de spelers om het systeem zoals tegen Frankrijk gespeeld werd te spelen?
Niet zo als ze die bij Nederland hebben
pi_59708841
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 15:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

alleen zijn de spelers van Ajax van een minder niveau dus gaat dat toch mislukken
Gelukkig is de tegenstand ook van een minder niveau, dus dat heft elkaar mooi op.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_59708964
Het lijkt me nog steeds geen bekwame trainer. Toen de spelers het systeem kozen, de pers de selectie en hij iedereen aanvallend de vrijheid gaf en verdedigend moesten doen wat verdedigend nodig was, toen leek het even beter te gaan, maar uiteindelijk bleek het een ploeg die alleen kon counteren.

Dat is ook niet zo gek, goed aanvallend voetbal vraagt een stevige hand van de trainer. Hij heeft daar in vier jaar helemaal niets van laten zien. Dan is de kans dat hij dat nu ineens wel kan bijzonder klein. Ik reken er dan ook niet op dat hij het volgende seizoen haalt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:13:57 #65
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_59728500
van Basten heeft zich de laatste 4 jaar totaal onbekwaam getoond. Totale wanprestatie wat mij betreft. 4 jaar lang waardeloos en slaapverwekkend voetbal (op 2 wedstrijden na) , geen resultaat op toernooien, ondanks enorme kwaliteit spelersmateriaal, chaotisch selectiebeleid, geen enkele lijn te ontdekken in zijn beleid, bepalende spelers tegen zich in het harnas gejaagd, geen eenheid gevormd, mentaal zwak.

Ik ben blij dat we van deze trainee af zijn en dat er nu een echte coach komt. Ajax kan wellicht profiteren van de 4 jarige stage die van Basten liep om zijn trainersdiploma te mogen halen, maar wederom in de laatste wedstrijd tegen de Russen toonde van Basten zich een tactisch onbenul, dus zo geweldig zal het niet zijn, tenzij hij net als Rijkaard (ook al iemand die stage mocht lopen bij oranje) een slimme tacticus als ten Cate er naast in dienst neemt. van Basten zelf heeft het gewoon absoluut niet in de vingers. 4 jaar lang geknoei met oranje is daar het bewijs van. Helaas waren wij hier allen de dupe van. Een generatie naar de knoppen door idioot beleid van de knvb, dat de bondscoach degradeerde tot stageplaats.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:13:46 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59731446
Dat Van Basten het slecht gaat doen is duidelijk maar ik hoop dat hij wel meer lef gaat brengen in het Ajaxvoetbal. Zoals dit:
Bekijk deze YouTube-video

Ik kon Witsche toen wel schieten maar als je eerlijk bent hoort dat gewoon bij de Ajax cultuur.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59731499
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:13 schreef Klopkoek het volgende:
Dat Van Basten het slecht gaat doen is duidelijk maar ik hoop dat hij wel meer lef gaat brengen in het Ajaxvoetbal. Zoals dit:

Ik kon Witsche toen wel schieten maar als je eerlijk bent hoort dat gewoon bij de Ajax cultuur.
? Geniaal actie tegen een mega rivaal. En Marco gaat iedereen hier verrassen volgend jaar.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:22:41 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59731652
Ik ben voor Feyenoord, daarom kon ik Witsche wel schieten. Ik heb een kotshekel aan de Ajax-arrogantie, maar tegelijkertijd hebben ze dat wel nodig om goed te spelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 18:05:08 #69
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59736089
Ik vraag me ook serieus af hoelang hij het daar volhoudt. Zo te zien zal Derksen meteen beginnen met zagen. Terecht ook eigenlijk want het blijft een stagair. Alhoewel de echte pispaal Kessler zou moeten zijn, die heeft immers een n00b aangesteld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59747832
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:25 schreef Radegast het volgende:
John van 't Schip. tvp
Oh Johnny..!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:53:30 #71
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_59748315
kessler is eindverantwoordelijke voor de wanprestaties van oranje de afgelopen decennia, maar van Basten had natuurlijk al eerder zelf zijn conclusies moeten trekken (na het ook al mislukte wk in Duitsland bijvoorbeeld), helaas heeft hij al jaren last van schromelijke zelfoverschatting. Ik ben blij dat hij is opgehoepeld naar ajax, dan weten die straks ook eens wat het is om onder in de middenmoot te eindigen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:03:04 #72
168255 J.Herrer
pi_59748396
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een generatie naar de knoppen door idioot beleid van de knvb, dat de bondscoach degradeerde tot stageplaats.
!

Generatie naar de knoppen zegt hij dan
Het was juist van Basten die de opdracht kreeg de selectie stevig om te gooien en met een nieuwe generatie verder te gaan
Wat waarschijnlijk ook de reden is geweest dat het allemaal zo moeizaam ging in het begin... hoe lang had het elftal van 1998 en 2000 (toen ze op hun hoogtepunt waren) nodig om uit te groeien tot dat niveau?
Zo is het ook met deze generatie, het heeft de potentie om minstens een halve finale te bereiken
Het hoogtepunt van deze generatie moet nog komen denk ik zo
Alleen degene die deze generatie naar de knoppen zal helpen is die nieuwe bondscoach, hoe heet hij ook alweer? Hij had zo'n Duitse schoonzoon

Edit: of bedoelde je soms de vorige generatie? Nee dat was lekker zeg
Als we daarmee op het WK 2006 mee aankwamen, eindigden we net als Frankrijk op dit toernooi
Je neemt toch geen team mee wat al 6 jaar over hun hoogtepunt heen is
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:25:03 #73
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_59748630
van Basten had geen enkele lijn in zijn selectiebeleid, ik kan me de afgelopen 4 jaar bijna geen enkele goede wedstrijd herinneren. 2 aardige wedstrijden tegen Italie en Frankrijk na 4 jaar "bouwen" is wel een erg magere oogst als je 's-werelds beste materiaal tot je beschikking hebt.

Het is wel dankzij van Basten dat vd Sar nooit een prijs heeft gepakt, die jongen heeft er een levenslang trauma door. Met het materiaal dat van Basten tot zijn beschikking had, was dit een unieke gelegenheid om europees kampioen te worden, maar door tactische blunders en volledig falen van de technische leiding verloren we volledig onnodig de wedstrijd tegen de inferieure Russen. In plaats van het bouwen van een team werd er doelloos geexpirimenteerd, zodat er nooit een echt team heeft gestaan. Met een beter beleid van de knvb hadden wij na '88 minstens 3 titels gepakt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:33:15 #74
168255 J.Herrer
pi_59748726
Beste materiaal van de wereld? Je kunt ook overdrijven

En ja dat Sar nooit een prijs heeft gepakt komt idd door van Basten
Hij heeft hem in 2000 verteld dat Sar op penalties moest verliezen, en in 1998 mocht van der Sar de finale niet spelen van Marco, dus dat deed hij dan ook niet

Ook mooi dat de selectie die van Basten zelf heeft gevormd na 4 jaar wereldtop is, maar de man die deze spelers de kans heeft gegeven is maar een prutser
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  zondag 29 juni 2008 @ 08:36:27 #75
219642 guinesh
Pfuhhhhh...
pi_59767485
Eindstand eredivisie seizoen 2008-2009

16. Volendam
17. De Graafschap
18. AJAX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: