Fantastische dooddoenerquote:Op woensdag 25 juni 2008 18:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk achteraf praten. Je weet nooit hoe de sfeer in de groep zou zijn geweest als Seedorf onder Van Basten mee was gegaan naar het EK. En we zullen ook nooit weten of Van Basten Seedorf had geselecteerd voor het EK of dat hij hem thuis had gelaten ter bevordering van de sfeer.
Misschien verwoorde ik het krom, maar toma zei dat Oranje succesvol was doordat Van Basten er een hechte groep van wist te maken. Dat vind ik onzin; je selecteert spelers toch op de kwaliteiten? Ik denk dat zo'n sfeer in de groep automatisch wordt gevormd en dat het allemaal hechter wordt als je wint. Denk niet dat een trainer daar nou echt een invloed op heeft en ook niet bepaalde spelers selecteert voor de sfeer.
Het enige wat ik heb gezegd is dat hij het op toernooien, ondanks een goede poulefase, niet goed heeft gedaan. Ik denk dat bijna iedereen het daar mee eens is? Maar jij mag best reacties uit EK of VBL (postief of negatief) van mij quoten hoor waar ik het heb over geluk, toeval, etc.quote:Op woensdag 25 juni 2008 18:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Fantastische dooddoener. Een week geleden was hij nog je held en was je hem aan het verdedigen, nu is alles weer zo'n beetje te wijten aan geluk, toeval en alles behalve Marco van Basten. Ben erg benieuwd welk verhaal je had afgestoken wanneer Oranje wel kampioen was geworden.
Ben ik het ook gewoon mee eens hoor. Bij een team denk ik aan elf spelers die elkaar op kwaliteit aanvullen en die met elkaar ingespeeld zijn. Daarmee kun je prestaties bereiken, met allerlei individuen (Portugal) gaat je dat never nooit lukken. Ik ging op de reactie van toma in, omdat je niet weet of Van Basten er persoonlijk voor heeft gezorgd dat de groep hecht was en dat dat bij Ajax dus ook gaat lukken. Seedorf zei zelf af, dus Van Basten hoefde geen eens te kiezen of hij Seedorf wel of niet zou meenemen. Het is gissen of het wel of niet goed zou zijn geweest voor de groep.quote:Je kan niet alleen selecteren op kwaliteiten naar mijn mening. Ik heb het wel eens vaker gezegd. Liever het beste team dan de beste 11 spelers. Tegen Italië speelde het beste team, niet de beste 11 spelers. Als je kijkt naar eerdere wedstrijden, toernooien, gebeurtenissen - dan straalde deze groep (EK 2008 - niet de gehele periode Van Basten) in de laatste 7 jaar het meest uit van plezier hebben in het voetballen voor Nederland, iets voor elkaar over hebben, een team te zijn, samen een doel hebben en problemen intern oplossen ipv er mee naar buiten gaan.
Moet ik je wel gelijk in geven ja.quote:Als je alleen al kijkt naar de Van Basten van toen met Van Nistelrooy op het WK en de Van Basten van nu met Van Nistelrooy, dan is er een grote invloed op de sfeer in de groep door het omgaan van een coach met een speler. Dus die is wel degelijk van invloed.
Ik vind het hier in dit topic nogal negatief overkomen alsof Van Basten er compleet niets van kan - en de credits die gegeven worden naar andere toe te halen, terwijl het hier nogal behoorlijk hosanna was en je juist credits naar Van Basten wilde halen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 18:58 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het enige wat ik heb gezegd is dat hij het op toernooien, ondanks een goede poulefase, niet goed heeft gedaan. Ik denk dat bijna iedereen het daar mee eens is? Maar jij mag best reacties uit EK of VBL (postief of negatief) van mij quoten hoor waar ik het heb over geluk, toeval, etc.
Ik ben absoluut een fan van Van Basten en ik vind dat hij het gewoon goed heeft gedaan deze vier jaar (kwalificaties, overleven van twee loodzware poules, leuk voetbal de laatste tijd). Alleen het gaat mij weer te ver om hem de beste bondscoach aller tijden te noemen, puur cijfermatig gezien. Ik vind het een goede trainer en ben erg blij dat hij naar Ajax komt en ik zie de toekomst zeer positief in, maar mijn held is het op dit moment nog niet. Is het jouw held, omdat hij de beste cijfers heeft?quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik vind het hier in dit topic nogal negatief overkomen alsof Van Basten er compleet niets van kan - en de credits die gegeven worden naar andere toe te halen, terwijl het hier nogal behoorlijk hosanna was en je juist credits naar Van Basten wilde halen.
Maar dat kan ook misinterpretatie van mijn kant zijn hoor.
Over creatief met cijfers gesproken;quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dan bedoel jij gelijk het toernooi winnen. Dat is een grote stap. Van Basten werd twee keer in de eerste knock-out ronde uitgeschakeld. In bijvoorbeeld 2004, 2000, 1998 en 1994 (vier van de vijf toernooien voor het tijdperk Van basten) wisten we bijvoorbeeld altijd wel een ronde te overleven. Van Basten staat op 0%, dan heb je überhaupt nooit een kans op een titel.
Marco heeft verteld dat hij ze gaat laten voetballen net zoals tegen Frankrijkquote:Op donderdag 26 juni 2008 01:48 schreef Originele_Naam het volgende:
van Basten liet Nederland slecht voetballen, ik hoop dat hij Ajax net zo slecht laat voetballen hoef ik niet voor een Amsterdamse titel te vrezen
alleen zijn de spelers van Ajax van een minder niveau dus gaat dat toch mislukkenquote:Op donderdag 26 juni 2008 02:35 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Marco heeft verteld dat hij ze gaat laten voetballen net zoals tegen Frankrijk
Marco kan zoveel vertellen toch gaat Ajax kut voetballenquote:Op donderdag 26 juni 2008 02:35 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Marco heeft verteld dat hij ze gaat laten voetballen net zoals tegen Frankrijk
Niet zo als ze die bij Nederland hebbenquote:Op donderdag 26 juni 2008 15:45 schreef TheClown1 het volgende:
Heeft Ajax wel de spelers om het systeem zoals tegen Frankrijk gespeeld werd te spelen?
Gelukkig is de tegenstand ook van een minder niveau, dus dat heft elkaar mooi op.quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
alleen zijn de spelers van Ajax van een minder niveau dus gaat dat toch mislukken
? Geniaal actie tegen een mega rivaal. En Marco gaat iedereen hier verrassen volgend jaar.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:13 schreef Klopkoek het volgende:
Dat Van Basten het slecht gaat doen is duidelijk maar ik hoop dat hij wel meer lef gaat brengen in het Ajaxvoetbal. Zoals dit:
Ik kon Witsche toen wel schieten maar als je eerlijk bent hoort dat gewoon bij de Ajax cultuur.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een generatie naar de knoppen door idioot beleid van de knvb, dat de bondscoach degradeerde tot stageplaats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |