Een aantal recepten:quote:Body Sugaring (ontharen met behulp van suikerpasta) is een zachte, velige en moderne methode om alle delen van het lichaam te ontharen met een suikerpasta. Het werkt perfect voor zowel mannen als vrouwen. De methode is uit Egypte, via Canada naar Europa gekomen. Body Sugar maakt de huid zeer zacht en zijdeachtig. Je kunt het overal op toepassen: op benen, billen, bikinilijn, armen, nek, rug en gezicht en de methode is geschikt voor alle huidtypen. Bovendien werkt het materiaal desinfecterend. Het verwijderen is huidvriendelijk.
Restanten hoef je alleen maar af te wassen met lauw water of weg te vegen met een vochtig doekje. Er komen geen ontharingsstrips aan te pas. Het haar wordt verwijderd bij de wortel en komt zachter terug. Het verschil in techniek is dat de haren met de haargroei mee worden verwijderd en niet tegen de haargroei in.
De suikerpasta kun je kopen (Alexandria Professional Bodysugaring) of je je kunt de pasta zelf maken. Hier volgt het recept voor de suikerpasta
De Sugarwaxbal van djkoelkastquote:Benodigheden:
1. Magnetron-bestendig bakje.
2. Pan.
3. 1 kilo suiker
4. 2 citroenen
5. 2 eetlepels zout.
Bereidings instructie hars:
Pers de citroenen uit en doe het sap in de pan en voeg ook de suiker en het zout toe. Laat het geheel langzaam tot een donkerbruine, dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkoelen en giet het dan over in het plastic bakje en laat het volledig afkoelen. (Hars wordt hard in het bakje..) De hars is zeer lang houdbaar. (jaren)
Gebruik hars:
Verwarm de hars in de magnetron tot het een dikke, lobbige structuur heeft.
Roer het geheel om met bijvoorbeeld de achterkant van een lepel of een spateltje.
Smeer de hars dun uit over het te ontharen stuk huid in de richting van de haargroei. Als de hars zeer vloeibaar is, betekent het dat hij heel erg heet is. NOOIT op je huid smeren (gevaar voor verbranding.)
Leg een stukje katoen op de hars. Trek het lapje er in 1 snelle beweging vanaf, met de haargroei mee.
Resultaat: (tenminste, het gewenste resultaat..) een haarloze, gladde huid de wekenlang glad blijft.
Restanten hars kun je verwijderen met water.
Kant-en-klaar bij de Turkse winkelquote:Mijn recept (ik zeg eetlepels maar ik bedoel wel maatlepels waar eetlepel op staat, dat is ongeveer de maat van een koffieschepje, zelfs nog wat groter):
10 eetlepels suiker
sap (gezeefd, anders krijg je vruchtvlees) van een halve citroen
1 eetlepel water
Dit is ongeveer goed voor een keer of 6, dus wil je meer gewoon dit multipliceren. 20 suiker, 2 water, hele citroen / 30 suiker 1,5 citroen, 3 water etc. etc.
Dit doe je in een steelpannetje en met een garde roer je terwijl je het verwarmt.
In het begin (1e minuut) mag het vuur gemiddeld, echter daarna meteen laag en nooit meer hoger zetten.
Blijven roeren en verwarmen, dit gaat zo'n 10 minuten duren. Nu kun je de garde verwisselen voor een houten of plastic lepel en je blijft roeren. Het beste is een thermometer erbij te houden. Bij 121 graden celcius zal het mengsel steviger worden, bij 135 graden is het caramelkleurig (iets eerder ook al, als je niet te donker wil)
Heb je geen thermometer: rond de 110-120 graden krijg je bubbeltjes (het mengsel kookt). Blijf goed roeren! Het duurt wel langer maar het mengsel blijft egaal.
Rond de 135 graden zie je grote bubbels bovenin het mengsel en wordt het wat bruinig.
Gas eraf, nog even roeren, in een hittebestendige plastic bak doen en goed laten afkoelen. Dit zal ongeveer een half uur zijn bij het basisrecept, hoe meer je maakt hoe langer het duurt natuurlijk.
Het is klaar als het mengsel lauw aanvoelt. Nu kun je er een stuk af halen en er mee aan de slag. Bij een klein bolletje (ter grootte van zeg een halve spruit) gaat het een keer of 10-15 mee (10-15 keer waxen zeg maar, in 1 beurt), daarna pak je gewoon een nieuw balletje. Meer zal langer meegaan zolang je niet te veel kneedt, je kneedt er namelijk lucht in, mengsel wordt lichter en minder plakkerig en effectief.
Nope, mijn zelfgemaakte prut heb ik weggegooid, omdat ik veeeels te veel van had. Ik ga van de week lang de turkse winkel en maak ik een nieuw prutje.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:51 schreef wyccie het volgende:
Roooosje, had jij je bikinilijn al uitgeprobeerd?
Dat vraag ik me ook wel af.. haar eruit trekken is toch sowieso pijn?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:57 schreef Ontopic het volgende:
Hoe kan het nou dat dit minder pijn doet dan gewoon harsen?
Je trekt toch alsnog gewoon je haren weg?
Ja dat kan. Een paar keer.quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:43 schreef Marloes het volgende:
Nog even een vraagje voor Mellow over die turkse shit; kan je dat spul, als je er eenmaal haren mee uit hebt getrokken, opnieuw gebruiken? Dus weer kneden en uitsmeren?
Geweldigquote:Op woensdag 25 juni 2008 09:31 schreef Syrena het volgende:
My night began as any other normal weeknight...
minder dan 2 euro in ieder gevalquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:04 schreef Empathologica het volgende:
Omg dat verhaal![]()
![]()
Maar wat kost zo'n potje bij de Turk ongeveer? Of heb ik daar weer is straal overheen zitten lezen?
Ohh dat is het proberen wel waard, zitten daar dan ook strips bij of zijn die daar ook wel ergens te vinden?quote:
als dat hetzelfde is, waarom kies je dan niet voor de goedkoopstequote:Op woensdag 25 juni 2008 12:43 schreef Marloes het volgende:
Ik heb nu die sugarwax van de bodyshop (wat een afzetters, 13 euro ofzo, en dan ook nog een spateltje en katoenenstrips). Ik denk dat ik het daarmee eerst ga proberen, want dat is toch hetzelfde als dat turkse spul?
strips zijn niet nodigquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:35 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Ohh dat is het proberen wel waard, zitten daar dan ook strips bij of zijn die daar ook wel ergens te vinden?
omdat ik niet wist dat dat turkse spul bestaat en ik deze al een jaar hebquote:Op woensdag 25 juni 2008 15:54 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
als dat hetzelfde is, waarom kies je dan niet voor de goedkoopste
moet lukkenquote:Op woensdag 25 juni 2008 18:23 schreef Anubis1984 het volgende:
Hoe lang moeten die haren eigenlijk zijn voor succes?
Haartjes op mijn benen zijn nu eh...5 mm ofzo, en ik wilde het vanavond proberen. Ik kan er namelijk niet meer tegen, dat haar moet dood! Ik voel me een ranzige frau nu
quote:
Hij was degene die het wilde makenquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:06 schreef -Mellow- het volgende:
zo. die vent van je heeft wat voor je over zeg
Jajajajaaaaa stel mannen een "kale kano" in het vooruitzicht, dan offeren ze wel wat beenhaar op!quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:11 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Hij was degene die het wilde maken
Zelfgemaakt. Vriendlief heeft gister flink staan kokkerellen, en vandaag ff opgewarmd in de magnetron. Vriend als eerst geprobeerd en daarna heeft hij mijn been onder handen genomen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:14 schreef Marloes het volgende:
Wat heb je geprobeerd Anub; kant-en-klaar of zelfgemaakt?
quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:18 schreef Syrena het volgende:
[..]
Jajajajaaaaa stel mannen een "kale kano" in het vooruitzicht, dan offeren ze wel wat beenhaar op!![]()
![]()
Ik heb mijn vriend nog niks verteld hahahaha, zal 'm morgen inlichten dat ik de komende weken de bossen moet laten aangroeien(duurt echt l.a.n.g eer het lang genoeg is om te harsen trouwens, jakkie. Maar ja. Tis voor de goede (kale) zaak).
Mwah, met het recept voor de bal kun je ook smeren. Wij hebben net beiden geprobeerd. Als je de bal wilt moet het alleen koeler zijn zodat het minder slierterig isquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:30 schreef Burdie het volgende:
Als onze kookplaats is aangesloten, ga ik dit ook proberen!
Ik vraag me alleen af welke van de recepten uit de OP nou bedoeld is voor katoenen strips, en welke zo'n handig 'balletje' geven, die je zonder strips kunt gebruiken. Anyone?
Staat er dikgedrukt bijquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:30 schreef Burdie het volgende:
Als onze kookplaats is aangesloten, ga ik dit ook proberen!
Ik vraag me alleen af welke van de recepten uit de OP nou bedoeld is voor katoenen strips, en welke zo'n handig 'balletje' geven, die je zonder strips kunt gebruiken. Anyone?
De Mim paste is een soort van hard rond plakje, en de Çamsakizi is stroopquote:Op woensdag 25 juni 2008 21:04 schreef Burdie het volgende:
rooooooooooosje, ik keek niet goed.
ik bedoelde eigenlijk of die kant-en-klaar-dingen ballen zijn of pasta..
maar ik ga gewoon binnenkort kokkerellen, ik geloof nooit dat er bij mij in de buurt een turk te vinden is.
nee hoeft niet. Nadat je t helemaal heb uitgesmeerd kan je t eraf rukkenquote:Op donderdag 26 juni 2008 18:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Klopt het trouwens dat j wel even moet wachten tot het hard geworden is als je het eenmaal ergens hebt gesmeerd?
Ik had daar geen geduld voor en heb het gewoon in de magnetron gegooid. Tussendoor even roeren en dan werkt dat ook prima.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb dat turkse spul ook, maar ik weet eigs niet wat ik er nu mee moet doen.
Verwarmen? Of gewoon erop doen? of wat.. Ik heb het nog niet helemaal open gemaakt.
edit;
Ik heb nog eventjes nog een keer het vorige topic doorgelezen. Dus ong. 10 minuten in warm/kokend water en dan gewoon smeren?
Misschien wordt het minder naarmate je het vaker harst?quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:
ik blijf trws ingegroeide haartjes houden op mn armenen het harsen is al 3 weken geleden ofzo. Ook al een paar keer gescrubt maar niks werkt
het stukje van mn been wat ik heb gedaan heeft nergens last van
dat denk ik ook wel hoorquote:Op donderdag 26 juni 2008 20:55 schreef Marloes het volgende:
[..]
Misschien wordt het minder naarmate je het vaker harst?
Gewoon in heet water laten staan, dan kun je het er na een uurtje ofzo heel makkelijk weer uit krijgen. Lukt het niet in 1x (bij een dikke laag) dan water eruit gooien en nog een keer heet water erop, elke keer zal er een laag oplossen. Bij een heel dikke laag (zeg maar als je alles in de pan zou laten zitten) is het een keer of 4 nodig, maar een klein laagje wat over is gewoon meteen als je klaar bent in heet water zetten, uurtje later heb je alles er met een afwasborstel en heet stromend water zo weer uit.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:25 schreef heaven7 het volgende:
TVP, morgen vrije dag. Balletjesmaak dagPannetjes en pollepels zijn allemaal prima weer schoon te krijgen? (M'n moeder krijgt een rolberoerte
)
Bedoel rode puntjes op de plekken waar haren in hebben gezeten?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:19 schreef DarkElf het volgende:
zo ik was vandaag bij een turkse winkel, lekker groenten enzo inslaan en vlees, en daar hadden ze t staan: Camsakizi...
ikke meenemen dus!
Net op een heel klein stukje geprobeerd (want mijn huid is heel gevoelig dus dan word je voorzichtig) en wat blijkt:
allemaal irritatiebobbeltjes!![]()
Snap er niets van maar ben zóóó blij dat ik slechts een klein stukje geprobeerd heb ipv meteen alles onder te smeren
Ik heb het net nog eens met lapjes geprobeerd en dat lukte prima. Je moet het dan wel heel dun uitsmeren. Ik heb mezelf een soort van brazilian gegevenquote:Op maandag 30 juni 2008 14:58 schreef Aventura het volgende:
Ik heb het ook geprobeerd. Het werkte wel, maar ik vind het niet ideaal. Na een paar keer strippen werd het bolletje te zacht en warm waardoor het niet meer wou kleven. Ook bleef er een keer een groot deel achter op mijn huid, kon het er dus niet meer in 1x afrukken. Gelukkig spoel je het er met wat warm water snel af. Maar over het algemeen vind ik het dus teveel gedoe.
Ik woon zelf ook in Delft, maar ik heb nooit echt een Turkse winkel gezien, in het centrum. Ik heb het zelf in Utrecht gehaald (m'n vriendje woont vlak aan de Kanaalstraat), en wil het anders ook wel een keertje voor jou meenemenquote:Op maandag 30 juni 2008 17:00 schreef octopussy het volgende:
Je hebt ze vast wel in Delft. Maar om nou een beetje rond te gaan lopen op zoek naar een Turkse winkel die camsakizi verkoopt
Bobs! Hoelang heb je het dan in de magnetron gehad? En hoe warm?quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:47 schreef Bob. het volgende:
[..]
Ik had daar geen geduld voor en heb het gewoon in de magnetron gegooid. Tussendoor even roeren en dan werkt dat ook prima.
40-50 seconden ofzo, en dan gewoon op de hoogste stand. Maar misschien is een iets lagere wel handiger, want nu was hij vaak opeens veel te warm.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Bobs! Hoelang heb je het dan in de magnetron gehad? En hoe warm?
Ik heb eigenlijk geen idee, maar na 30 seconden was het in ieder geval nog niet helemaal vloeibaar, en na nog eens 30 seconden was het weer te warm. Dus daarom leek iets wat daar tussen in zat me wel een goede tijd.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:04 schreef wyccie het volgende:
Hoeveel watt is je magnetron? Dat klinkt als best lang.
Uitduwen als ware het een pukkeltjequote:Op maandag 7 juli 2008 13:02 schreef warrel het volgende:![]()
25 juni had ik m'n benen geharst met dit spul, en vanaf eergister zitten m'n benen vol met rode bultjes. Alle haren die terugkomen zijn ingegroeid.. En het zijn er veel ook.![]()
Scrubben helpt wel, maar niet genoeg, wat moet ik doen met de haartjes die toch onder m'n huid blijven zitten?
En kippenvel doet pijn![]()
![]()
In plaats van uitduwen met een naaldje eruit wippen?quote:Op maandag 7 juli 2008 15:19 schreef Syrena het volgende:
Uitduwen als ware het een pukkeltjeDan ploept er ineens een haar uit, die moet je dan met een pincet eruit trekken, anders geneest het niet.
Ja, zo probeer ik het ook wel, maar dan komt ie er echt niet uit, en dan knijp ik er altijd ook een stukje huid afquote:Op maandag 7 juli 2008 15:19 schreef Syrena het volgende:
[..]
Uitduwen als ware het een pukkeltjeDan ploept er ineens een haar uit, die moet je dan met een pincet eruit trekken, anders geneest het niet.
Welke heb je precies?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:29 schreef DarkElf het volgende:
nou ik heb het eens geprobeerd... vooral doorkneden zei de mevrouw in de winkel maar dat spul is zo sticky dat het overal gaat zitten in mijn handen behalve waar t zou horen: in een soort balletje achtig iets...
wat doe ik fout?
Hmm, die heb ik ook net gehaald, wel sticky zooi zeg! En ik heb echt een gruwelijke hekel aan sticky zooiquote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:54 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ] deze ...
maar t ziet er vloeibaaruit, tot je erin gaat wroeten dan is het wel harde was achtig iets...
maar zodra je er een lont uitgevist hebt, zoals zij aanraade, dan gaat het in een mum van tijd "smelten" en dus zit alles onder ipv dat je een soort bolletje krijgt die je kan kneden..
en ik heb geen warme handen van mezelf, ben een echte koukleum dus neem niet aan dat het daaraan ligt...
Mja, bij mij stond er een gastje van 14 achter de kassa en had eigenlijk geen zin om het aan hem te vragenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:31 schreef DarkElf het volgende:
ja tis echt énorm sticky, gelukkig kan je het met warm water zo wegwassen..
maar ik ben er dus niet achter hoe dit werkt... annoying!
Ik haalde het spul ook uit het potje met een lepel, daar greep ik het uit en dan rekte ik het uit, deed het weer tegen elkaar, en rekte het weer uit. Het als een kauwgomkneedmachine. En dat doe je net zo lang totdat het niet meer zo heel erg plakt, en dan maak je er een bal van.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:54 schreef DarkElf het volgende:
t wordt dus een bal op een gegeven moment? mmmmm....
ik eindigde steevast met mijn hele handen onder de meuk en geen bal te zien
Ik heb op een Turks forum gevraagd hoe je Çamsakazi het beste kunt gebruiken. Tot nu toe heb ik als reactie gekregen dat je het 3 minuten in kokend water moet leggen i.p.v. de magnetron.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:55 schreef DarkElf het volgende:
opwarmen ook geprobeerd maar dat is helemaal een sticky zooi
quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:31 schreef Syrena het volgende:
[sub] 'Are we talking cheeks or hole or hoo-ha?"
De eerste keer las ik 'm gelukkig thuisquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:10 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
.
.
Omfg. De tranen rollen over mijn wangen, en ik zit op mijn werk
.
Maar ik warm mijn spul niet eens op...quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:18 schreef Aventura het volgende:
Als het niet lukt, dan is het te warm. Bij mij wordt het een balletje dat, als ik het uitsmeer, vrij dik blijft met opstaande dikke randjes die ik makelijk kan vastpakken en lostrekken.
Benieuwdquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:34 schreef Burdie het volgende:
Hmm, ben het nu aan het maken (mét foto's, no worries- laptop staat naast de kookplaat) maar het is lekkerrrrr
(ja, ik kan het niet laten om af en toe te proeven van wat ik kook
) ben bang dat dit geen lang leven is beschoren
.
Het duurt wel lang zeg, voor het een beetje caramelkleurig is. Hopen dat het de moeite waard is.
en ik voelde me al zon toerist met al mn potten goedkope shitquote:
Strijkijzer erop zetten en dat daarna afvegen met een natte doek?quote:Op zondag 21 december 2008 00:14 schreef portable het volgende:
Zo, ik heb het net gemaakt. doe ik het in een bakje, maar het bakje was te klein. Pak ik een grotere bak en wilde ik het allemaal daarin doen. Kwam er een gat in!!! Op het aanrecht is nu een grote bruine massa wat hard is.
Je kan het ook gewoon kopen hequote:Op woensdag 15 april 2009 16:54 schreef Viking84 het volgende:
TVP! Net het hele eerste topic doorgelezen en ik wil dit binnenkort ook eens proberen.
Epileren is niet aan mij besteed: allemaal ontstekingen en ik voel de haartjes de volgende dag alweerEn als ik scheer voel ik de haartjes ook na een paar uur alweer terug komen
.
Ik weet niet of het gaat lukken, aangezien ik geen kookwonder ben, maar het is de moeite vh proberen waardEn dan maar hopen dat ik geen last krijg van ingegroeide haartjes
.
Ja, ik ga het even bij de Turk halen. En het is het proberen waard. Voor mij eigenlijk de laatste optie voor laser (en daar heb ik nu geen geld voorquote:Op donderdag 16 april 2009 08:21 schreef warrel het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon kopen heDat scheelt misschien een hoop gedoe.
Voor mij was het trouwens niet echt een oplossing.. Epileren gaf mij ook alleen maar ingegroeide haartjes, dit ook..
Ik ben inderdaad weer aan het scheren, maar ik vind het zo vervelend dat dat maar 1 dag houdt.. Sowieso durf ik nog niet zo goed met blote benen naar buitenquote:Op donderdag 16 april 2009 08:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik ga het even bij de Turk halen. En het is het proberen waard. Voor mij eigenlijk de laatste optie voor laser (en daar heb ik nu geen geld voor). Jammer dat het bij jou niet goed is uitgepakt. Je leest wel overal dat dit veel minder ingegroeide haartjes zou opleveren dan epileren. Ben jij nu weer gewoon aan het scheren geslagen? Ik voel bij mij een paar uur na het scheren de stoppels alweer opkomen
.
Ik geloof er niet zo inquote:Op zaterdag 18 april 2009 13:25 schreef Aventura het volgende:
Is dit dan niet iets voor jullie? Ik las het laatst in de Viva.
Silk’n
silkn Heb je je in het nieuwe jaar voorgenomen om wat meer het heft in eigen hand te nemen? Begin dan met je bezoekjes aan de schoonheidssalon, want je lichaam langdurig ontharen doe je vanaf nu gewoon zelf! Met Silk’n het nieuwe ‘flits’ systeem doe je het gewoon wanneer het jou het beste uitkomt.
Bij deze ontharingsmethode wordt gebruik gemaakt van de Home Pulsed Light-technologie waarmee je dus met lichtflitsjes de haartjes veilig van je lichaam verwijdert. Nieuw aan deze methode is dat het haarzakje niet wordt vernietigd,maar in slaapstand wordt gebracht. De behandeling is daardoor hartstikke pijnloos om uit te voeren.
Een ander voordeeltje is dat je met dit eigen gebruik uiteindelijk natuurlijk veel goedkoper uit bent.
Voor de Silk’n met extra benodigdheden betaal je ¤499,-
www.silkn.nl
Zie ook mijn topic hierover in LIFquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:49 schreef warrel het volgende:
Én, het zet de haarzakjes in slaapstand?! In standby? Klinkt dat wanneer je 'haarzakjes aan' smst de boel weer gaat groeien? Hmm, ik zou dan nog eerder dat laserapparaat van TelSell kopen
Ik heb trouwens m'n bovenbenen een klein beetje gesugard, ben benieuwd hoe die er op reageren
Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:59 schreef Diilaa het volgende:
@ Oserdare, of je kookt het niet lang genoeg, of je doet er te weinig water bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |