quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:[..]
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.
Dat eerste is je reinste flauwekul. Ik heb er niet voor niets voor gestudeerd. Maar als jij de wetenschap al van huis uit hebt meegekregen, dan geloof ik je hoor.
Dat laatste is nog meer flauwekul. DAT is allemaal te doen.
Dat een gemiddelde moeder geen tijd heeft om haar koter in de wondere wereld van voeding los te laten begrijp ik, maar ik heb dat wel. Dat is mijn passie.
Alle probleemkinderen die ik krijg, zijn de allerberoerdste eters op deze planeet en als ik klaar met ze ben dan eten ze allemaal. Dat is niet omdat ik 3 baarmoeders heb, of teveel vrije tijd, of bijzonder ben.
Dat heeft alles te maken met een mix van kennis en eindeloos geduld. Ik duik wél in het eetgedrag van een dreumes. Net zo lang tot ik de oorzaak van het vervelende eetgedrag heb gevonden.
Wat ik kan, kan elk andere moeder. Uitvoerbaarheid is een keuze.
Jij mag je er wel lekker tegen afzetten hoor; en heel hard roepen dat het allemaal onhaalbaar is, maar een kind eruit wurmen maakt je nog geen wereldwonder. Dus ook jij zult best nog wel iets te leren hebben.
Het enige verschil is tussen jou en vele anderen is, dat zij zich wel kunnen overgeven aan de kennis en kunde van een ander en jij liever halstarrig blijft volharden dat je zo perfect bent.
In mijn optiek, de grootste denkfout die je in je leven kunt maken. Ik leer nog dagelijks van de kinderen én voilwassen die ik behandel.