Ook als je niet verkouden bent!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:45 schreef ColdFeet het volgende:
Beterschap voor Chico! Voor het slapengaan een grote wodka met ijs en een uitgeperst limoentje nemen, lekker als je verkouden bent.
Gietijzer & zonder teflonlaag?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:51 schreef -marz- het volgende:
Ik dacht toch eens opzoeken wat een contactgrill is ... staat bij mij dus bekend als "tosti ijzer". Ik had er een maar hij ging stuk. Ik vond het een stom ding want je plet alles wat ertussen ligt.
Gister heb ik een grillpan gekocht
Da's wel een goed idee! Dat moet mijn vader zelfs lusten, ondanks zijn aversie tegen te gezond eten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
Mini, begin anders eens met ee tartaartjeMet gegrilde paprika, courgette en aubergine.
Niet gietijzer, met teflon.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gietijzer & zonder teflonlaag?
Mijne ligt nog in Den Haag
De mijne kan veel meer dan een tosti-ijzer... hij kan helemaal open (grillplaat), half open (halve grillplaatquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:51 schreef -marz- het volgende:
Ik dacht toch eens opzoeken wat een contactgrill is ... staat bij mij dus bekend als "tosti ijzer". Ik had er een maar hij ging stuk. Ik vond het een stom ding want je plet alles wat ertussen ligt.
Ik ben echt onzettend fan van gietijzer, zonder teflon, want dan bakt het precies een beetje aan en krijg je al die chemische reacties en een toffe grillsmaakquote:
Ik heb heel blij met m'n grllpan, maar hij is zo lastig schoon te maken. En er kan niet zoveel op. Ik wil vaak én ananas én zalm grillen, en dat moet ik dan in etappes doen. Daarom wil ik eigenlijk een grillplaat o.i.d. hebben, en het liefst een beetje een handzaam ding zodat ik het mee kan slepen naar de eettafel. (Misschien eten we dan eens een keer aan tafel.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:51 schreef -marz- het volgende:
En eet je dan elke 2 uur wat? Ik kom als ik tel niet helemaal uit (ik mis iets om 16:00 uur). Of heb je die 2 volkoren boterhammen opgesplitst?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:11 schreef Aventura het volgende:
Het valt me wel op hoe weinig trek ik heb. Gisteren heb ik gegeten
1 donker volkorenboterham met pindakaas, 1 bakje vitalinea yoghurt, 2 volkorenboterhammen met filet americain, 1 ei, een stuk zalm met roergebakken aubergine, paprika en daarover wat fetablokjes.
Dat vind ik voor mijn doen enorm weinig. Erg vreemd dat ik dan niet rammel. Dat zal dan toch aan het gebrek aan koolhydraten komen, lijkt me!
Ik eet nog best veel, vind ik, alleen niet 's avonds. Ik houd mezelf voor dat ik veel eten nodig heb omdat ik héél hard na moet denken, maar dat is zeker een fabeltje?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:27 schreef -marz- het volgende:
Ja ik heb ook weinig honger, zolang ik maar regelmatig eet. En wanneer ik in de middag gesport heb, krijg ik daarna wel veel honger. Rijstdag + sport gaat niet samen zonder een bord Brinta en kwark erbij.
Ik vind het heel erg om te zeggen, maar we hebben een hemelse bank en een fantastische tv, dus we eten elke avond voor de buis terwijl we Masterchef op de BBC kijken. We hebben net een eettafel gekocht, dus daar moet echt verandering in gaan komen.quote:Wij eten ook zelden aan tafel![]()
Dat komt dan dus omdat je m te heet laat wordenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:08 schreef -marz- het volgende:
Teflon is denk ik niet gezonder, het schijnt dat dat allemaal in je eten terecht komt. Ik heb nog nooit gietijzeren pannen gebruikt eigenlijk.
Mini die van mij kon dat ook allemaal. Ik deed er altijd alleen tosti's in
Dat hou ik mezelf ook weleens voor. Je krijgt serieus honger van hard nadenken met studeren e.d, maar het glucoseverbruik van je hersenen wordt niet echt hoger bij veel nadenken (helaasquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik eet nog best veel, vind ik, alleen niet 's avonds. Ik houd mezelf voor dat ik veel eten nodig heb omdat ik héél hard na moet denken, maar dat is zeker een fabeltje?![]()
Wauw een toffe tv, een toffe grillpan én een toffe tafelquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:41 schreef ColdFeet het volgende:
Ach, het verschilt hier. Meestal ploffen we na werktijd neer op de bank. Maar als ik wat uitgebreider heb gekookt, eten we steevast aan tafel. Wij hebben echt een toffe eettafel
Dat zei ik ookquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Als ik een écht huis heb, ga ik altijd aan tafel eten.
Ik heb geen toffe TV, hoor. Wel een relaxte bank. En een toffe vent, dat is ook wat waardquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:43 schreef -marz- het volgende:
[..]
Wauw een toffe tv, een toffe grillpan én een toffe tafel
Onze tafel is ook tof, hij is van massief hout en weegt denk ik 300 kilo
[..]
Dat zei ik ook![]()
Mijn tafel is altijd leeg, maar we hebben ons laten leiden door ijdelheid en een hoogglans tafel gekozen. Terwijl we twee katten hebben, katten die graag met hun vieze kattenbakpootjes over de tafel heen lopen op weg naar de bank. En natuurlijk wil ik de tafel niet beschadigd zien, en dus moeten er eerst placemats e.d. gekocht worden. Zucht.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:40 schreef -marz- het volgende:
Ohja de tafel ligt ook meestal vol troepals SHE dit leest wordt ze gek
Er moet nog een salsa van gemaakt worden, en dat kost net iets te veel tijd.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:33 schreef ColdFeet het volgende:
Claudia, waarom doe je niet eerst de zalm, dan de ananas? Ananas hoeft maar heel kort.
Jamaar... ik doe het echt!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:43 schreef -marz- het volgende:
[..]
Wauw een toffe tv, een toffe grillpan én een toffe tafel
Onze tafel is ook tof, hij is van massief hout en weegt denk ik 300 kilo
[..]
Dat zei ik ook![]()
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er moet nog een salsa van gemaakt worden, en dat kost net iets te veel tijd.
Als ik 'ik' zeg als ik het over koken heb, bedoel ik trouwens m'n lief. Ik bemoei me niet met zijn kookprocedures.
Check ... als ik eenmaal op m'n reet ben neergeplofd kom ik er niet meer af. Ga ook altijd als ik thuis kom direct omkleden en naar de sportschool, anders lukt het niet meer. Als ik eenmaal zit, lekker met m'n krantje, poesje op schoot ...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jamaar... ik doe het echt!
Nouja, als je uitgebreid kookt komt het wel veel beter tot z'n recht op een mooi gedekte tafel, dat is nog een extra motivatie. Bovendien is bij mij de neiging om dan maar meteen voor de tv te blijven zitten in plaats van eerst de afwas te doen veel te groot.
Oh, dat lijkt me zo fantastisch! Wij hebben zo'n typische huurwoningkeuken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:52 schreef -marz- het volgende:
Ik heb een hoogglans keukenpoetsenpoetsenpoetsen ...
Pijnlijk onderwerp. Een van de eerste dingen die ik heb gedaan toen ik hier kwam wonen - ik ben bij m'n lief ingetrokken - was het systeemplafond schoonmaken in de keuken. Man, wat haat ik die dingen.quote:
Vanvavond dan maar even doen.quote:Zit nu op m'n werk, anders zou ik met m'n keuken gaan showen![]()
Zie ik nou goed dat er een open ruimte is rechtsboven?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:03 schreef ColdFeet het volgende:
Onze keuken (voordat we t huis betrokken)
[ afbeelding ]
Vrij klein en met een keramische kookplaat
Ja, Het is een appartement op de bovenste verdieping, dus met schuin dak. Daar zit een open tussenverdieping in. Met een randje aan de zijkant.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zie ik nou goed dat er een open ruimte is rechtsboven?
Oh. Ik ben jaloers.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, Het is een appartement op de bovenste verdieping, dus met schuin dak. Daar zit een open tussenverdieping in. Met een randje aan de zijkant.
Neuh.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh. Ik ben jaloers.
Tenzij je in Doetinchem woont ofzo.
Ja!quote:
Ik heb een PDA gekregen voor m'n afstuderen. Ik speel er vooral veel freecell mee.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het aanschaffen van een nieuwe agenda toch altijd één van de hoogtepunten van het jaar.
dit is voor mij al een droomquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:03 schreef ColdFeet het volgende:
Onze keuken (voordat we t huis betrokken)
[ afbeelding ]
Vrij klein en met een keramische kookplaat
Foto?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het aanschaffen van een nieuwe agenda toch altijd één van de hoogtepunten van het jaar.
Soms helpt het om dan even een stuk te wandelen?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh. Ik ben jaloers.
Ontopic: ik ben vanochtend wezen hardlopen en het ging ronduit kut. Ik kreeg een vreselijke pijn linksonderin m'n buik en heb na 2,5 km lijden op moeten geven.
Same here... Wij kunnen helemaal geen eigen appartement krijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:14 schreef Faithy het volgende:
[..]
dit is voor mij al een droom
maargoed.. heb dan nu ook écht een kleine keuken
Oh, ik ben dit jaar voor het eerst voor een volwassen, simpele agenda gegaan. Ik vond dat dat hoorde, als masterstudent. Het is dus een heel simpele van de HEMA (wel met roze, uiteraard. Aan sommige dingen in het leven moet je geen concessies doen.).quote:
Ook niet particulier huren?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Same here... Wij kunnen helemaal geen eigen appartement krijgen.
Ontbijt jij na het lopen of ervoor?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh. Ik ben jaloers.
Ontopic: ik ben vanochtend wezen hardlopen en het ging ronduit kut. Ik kreeg een vreselijke pijn linksonderin m'n buik en heb na 2,5 km lijden op moeten geven.
Ik loop na mijn ontbijt. Maar wel ruim erna. Kan ik dat beter ervoor doen?quote:
Ja, daar was ik al bang voor. Ik vind het zo suf om tussendoor te gaan lopen. Vroeger had ik er ook niet echt last van. Misschien heeft het met de eieren 's ochtends te maken? Ik kan waarschijnlijk beter wat lichter ontbijten als ik van plan ben te gaan lopen.quote:Die stekende pijn links onder in de buikstreek komt door een ophoping van lucht in de darmen.
Enige wat helpt is je training voortzetten dmv interval.
Vermoedelijk hoog.quote:Ben je een hoge ademer of een lage ( adem je vanuit je borst of je buik? )
We wonen in Utrecht en daar willen we ook graag blijven, maar ik vertik het om 800 euro per maand te betalen voor een zolderkamertje waar je nog de hele tijd op elkaars lip zit. Vriendje werkt de hele dag thuis, dus eigenlijk wil ik pas samenwonen als we een woning vinden met een aparte werkkamer.quote:
Yep, als je niet kunt lopen voor je ontbijt, ontbijt dan met magere biologische yoghurt, een paar walnootjes en wat honing. Dan heb je alles in je lijf voor een goede training, maar het belast je darmen niet zo.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik loop na mijn ontbijt. Maar wel ruim erna. Kan ik dat beter ervoor doen?
[..]
Ja, daar was ik al bang voor. Ik vind het zo suf om tussendoor te gaan lopen. Vroeger had ik er ook niet echt last van. Misschien heeft het met de eieren 's ochtends te maken? Ik kan waarschijnlijk beter wat lichter ontbijten als ik van plan ben te gaan lopen.
[..]
Vermoedelijk hoog.
Als daar ook rozijnen in zitten dan mag dat dus niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:47 schreef -marz- het volgende:
Ik heb ook voor héél veel geld samen met m'n vriend particulier gehuurd in Utrecht. Moet je niet te lang doen, zonde van het geld. Als je een 'echt' oud Utrechts pand huurt komen er ook nog eens enorme stookkosten bij want het tocht aan alle kanten (bij ons iig, 3 balkons met tochtige deuren en een tochtige dakkoepel).
Ontopic: net een zakje elitehavergekocht waar ik nu van zit te knabbelen. Hoop dat het mag van SHE
Doe ik ook niet, meestal. Af en toe ga ik weer zoeken naar woningen, dat moet ik gewoon niet doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:48 schreef ColdFeet het volgende:
Claudia: yoga'en voor je ademhaling?
Mini, nog even uitzingen dan maar? Laat je er niet door uit het veld slaan
Hij ligt nog boven in de slaapkamer van het kind, en aangezien ze net pas slaapt durf ik nog niet naar binnenquote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Als daar ook rozijnen in zitten dan mag dat dus niet.
Rozijnen zijn kleine suikerbommen.
Te hard van start denk ik dan.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:16 schreef -marz- het volgende:
[..]
Laatst was ik gaan rennen en het ging helemáál niet. Toen ben ik maar gaan wandelen. Na een paar min. toch maar weer gaan rennen en het ging ineens keiredelijk goed.
erg is dat he? De meeste muesli's en ontbijtgranen bestaan uit minimaal 20% suikerquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
. Chocoladerozijntjes zullen dus ook wel out of the question zijn?
.
Ik zit wel al aan een kom yoghurt met suikervrij muesli, wat trouwens nog een hel was om te vinden in de supermarkt. En oh, wat was de muesli met chocola aantrekkelijk...
Goed ademhalen is echt een zwak punt van me. Ik zet zelfs regelmatig m'n ademhaling 'vast'. Ik weet niet waarom ik dat doe. Ik zou niet eens weten hoe ik een buikademhaling zou moeten bereiken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:48 schreef ColdFeet het volgende:
Claudia: yoga'en voor je ademhaling?
Ah, same here.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed ademhalen is echt een zwak punt van me. Ik zet zelfs regelmatig m'n ademhaling 'vast'. Ik weet niet waarom ik dat doe. Ik zou niet eens weten hoe ik een buikademhaling zou moeten bereiken.
Als je inademt, je buik uitzetten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed ademhalen is echt een zwak punt van me. Ik zet zelfs regelmatig m'n ademhaling 'vast'. Ik weet niet waarom ik dat doe. Ik zou niet eens weten hoe ik een buikademhaling zou moeten bereiken.
Yoga staat in de planning voor september! Wil ik al een tijd doen.
Er staan zat oefeningen op internet! Hand op je buik leggen en voelen, probeer met de adem je buik te laten opbollen. In het begin voelt dit geforceerd, oefenen baart kunst.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Yoga staat in de planning voor september! Wil ik al een tijd doen.
NIETquote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:39 schreef -marz- het volgende:
Specs/stats !
Lengte 180cm
Gewicht 73,5kg
Borst 93cm
Taille 72cm
Heup (+kont) 104cm
Arm 32cm
Been 62cm
Spanwijdte 40cm (schouder tot schouder)
Sport: 4x per week kracht, cardio wisselend maar wel 4 a 5x.
Eten: SHE schema met een fuck-up vrijdag: roseetjes en een paar stukken ciabatta met roomkaas![]()
Vandaag een paar rozijntjes in m'n elitehaver (boehoe I didn't know)
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
@marz ; ik ben trots op jeklinkt alsof je het helemaal niet verkeerd doet....
en zo slecht kunnen een paar rozijntjes toch niet zijn???
Zeg; de knuffelcorner is even verderop ja!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
@marz ; ik ben trots op jeklinkt alsof je het helemaal niet verkeerd doet....
en zo slecht kunnen een paar rozijntjes toch niet zijn???
Ik ga morgen lekker weer beachvolleyballen. Heeeeerlijk![]()
wel lekker en natuurlijk zwaar...
heb net mijn eten op, spinazie met 3 kleine plakjes feta en een kiphawaiiburger....
vanavond nog een special K meusli-reep en een optimel-smoothie
(en ja maak graag reclame haha)
Lief zit op je heupen. Discipline staat je even verderop uit te lachen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:57 schreef -marz- het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
ik HAAT sjors, jij bent tenminste lief
je kan het overdrijven She... ik eet al 3 jaar gezonder, gewoon gebalanceerd en eet ook af en toe wel wat minder gezonde tussendoortjes en ik ben inmiddels 38 kg op deze manier afgevallen...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:00 schreef SHE het volgende:
[..]
Lief zit op je heupen. Discipline staat je even verderop uit te lachen.
Iedereen heeft zijn grenzen. Ik verleg ze.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
je kan het overdrijven She... ik eet al 3 jaar gezonder, gewoon gebalanceerd en eet ook af en toe wel wat minder gezonde tussendoortjes en ik ben inmiddels 38 kg op deze manier afgevallen...
ik snap wat jij bedoelt met je dieet, maar ik vind dat je het soms wel een beetje te ver doortrekt...
ja dat snap ik, maar denk je niet dat sommige mensen nu heel krampachtig een 'dieet' volgen ipv gewoon gezonder gaan eten? en ik weet niet of ik het positief vind dat je soms zo extreem reageert... als het nou om een mars ofzo ging, maar een paar rozijntjes in de meusli??quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn grenzen. Ik verleg ze.
Een mars heeft 455 kcal, en 70 KH per 100gr.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ja dat snap ik, maar denk je niet dat sommige mensen nu heel krampachtig een 'dieet' volgen ipv gewoon gezonder gaan eten? en ik weet niet of ik het positief vind dat je soms zo extreem reageert... als het nou om een mars ofzo ging, maar een paar rozijntjes in de meusli??
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Een mars heeft 455 kcal, en 70 KH per 100gr.
Kun je net zo goed een Mars eten.
Catch my drift?
Ik wil iedereen bijstaan met adviezen, een goed voedingsschema voorschrijven en zelfs extra de boeken in om persoonlijke zaken uit te pluizen, maar cheaten is een no go.
Ik heb er geen moeite mee als je mij belazerd, maar wel als je jezelf niet serieus neemt.
Of je volgt mijn schema en doet dit braaf, of je eet zoals je wilt. Scheelt een hoop moeite ook.
Tough love noemen ze dat en ik ben er alleen maar leuker van geworden.![]()
Overigens vind ik Marz alleen maar leuker worden als ze me flink haat
Daarin zijn we het helemaal eens.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha je moet me ook niet verkeerd begrijpen hoor, want ik waardeer wel enorm de tijd en de moeite die je neemt om vrijwillig mensen te helpen met afvallen.en jouw dieet is ook een heel gezond dieet als ik het zo bekijk. Ik kan me alleen voorstellen dat het niet voor iedereen zo ideaal is? of heb ik dat verkeerd ingeschat?
en tja ik heb helemaal mijn eigen methode ontwikkeld en dit werkt voor mij prima... dus ik ga niet meedoen...
Ik hou ook wel van een beetje spankyquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:12 schreef SHE het volgende:
Trouwens, jij werkt toch op een IC? Fantastisch werk!quote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Daarin zijn we het helemaal eens.
De beste guru, ben je zelf.
ja ik werk op een combinatie-afdeling, intensive care en cardiac care (hartbewaking in de volksmond)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Trouwens, jij werkt toch op een IC? Fantastisch werk!
1 keukenpicje dan (wel met troep).quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
Marz: we willen foto's van je huis!
Nee, nee..ik heb gezegd dat de aardappel verboden is.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:27 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van een beetje spanky![]()
Voor mij werkt de strenge aanpak wel heel goed. Vind het ook verwarrend als SHE hier post dat je wel aardappel mag of wel rijst of <vul produkt in dat wel mag>, want op mijn lijstje staat van niet
Op de mijne welquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:49 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet herinneren dat er ciabatta en roomkaas op het lijstje stond
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:08 schreef Mini_rulez het volgende:
Heel lekkere soep, en heel simpel, maak je van broccoli of courgette met wat kruiden/knoflook/uitje en dan gewoon de staafmixer erdoor. Eventueel een gekookt aardappeltje erbij om te binden, klaar.
Anders gewoon aardappelpuree/rijst met gekookte groenten en zachte vis, of lukt dat ook al niet?
Risotto is ook lekker zacht.
Bedankt voor de tipsquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Omearos, is een zachte omelet met boerensoepgroente niet iets? Daar hoef je ook niet op te kauwen en is toch gezond en voedzaam. Of pasta met saus, moet ook wel lukken toch? Ik weet nog dat ik ook wel eens vergat dat m'n beugel was aangedraaiden dan HAP - zo je tanden in een appel zetten
.. prettig was anders. Maar wel rechte tanden nu, dus het was het waard.
Katten zijn liefquote:Ben nu lekker thuis aan het werk dus qua eten gaat het wel prima. Ontbeten met verse ananas en yoghurt, geluncht met soep en een mueslibol en straks maak ik mie met champignons en paksoi. Ik zit toch de hele tijd stil, dus heel veel eten heb ik ook niet nodig. Moet er wel weer even inkomen, het hele schrijven/herschrijven van de scriptie. Maar, ik heb goede motivatie en het lukt best aardig!
Alleen, Meneer Poes is het volgens mij er iets minder mee eens dat ik weer bezig ben met de scriptie. Ik kwam net terug van de WC, vind ik dit op m'n bureau![]()
[ afbeelding ]
Kut zeg!! Ik moet overmorgen afrijden..quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:34 schreef mordradead het volgende:
Ik heb het afgelopen weekend heel slecht gedaan, was op bezoek bij m'n zus en toen bbq gedaan met wat lui en erna voetbalterug had de trein natuurlijk vertraging en toen had m'n moeder maar patat voor me gebakken
Slechte week trouwens, studie waar ik keek was waardeloos, nederland uitgeschakeld en gezakt voor rijexamen
Lachen man.
AH XLquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
. Chocoladerozijntjes zullen dus ook wel out of the question zijn?
.
Ik zit wel al aan een kom yoghurt met suikervrij muesli, wat trouwens nog een hel was om te vinden in de supermarkt. En oh, wat was de muesli met chocola aantrekkelijk...
Oeh ik wil echt zo graag je dieet doen maar ik ben steeds weg en had geen geld om ander eten te kopenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Een mars heeft 455 kcal, en 70 KH per 100gr.
Kun je net zo goed een Mars eten.
Catch my drift?
Ik wil iedereen bijstaan met adviezen, een goed voedingsschema voorschrijven en zelfs extra de boeken in om persoonlijke zaken uit te pluizen, maar cheaten is een no go.
Ik heb er geen moeite mee als je mij belazerd, maar wel als je jezelf niet serieus neemt.
Of je volgt mijn schema en doet dit braaf, of je eet zoals je wilt. Scheelt een hoop moeite ook.
Daar zitten rozijnen in, zo te zien?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
AH XL
3 euro zoveel
geen suiker etc
ik vind really nutty nuts het lekkerst
[ afbeelding ]
Ze noemen het ook wel verkruimelde mars.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar zitten rozijnen in, zo te zien?
Ja je hebt ook zonder rozijnen (of je eet de rozijnen niet op)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar zitten rozijnen in, zo te zien?
Nu klink je exact als Miss_S.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Een patatje en een frikandel is ook zo iets.
Is dit toch gezonder
Nee, ik zou pas 8 euro besparen als ik werkelijk zo idioot was om dagelijks 1,10 voor m'n ontbijt uit te geven.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Brinta zonder suiker is veel lekkerder dan met suiker! Net als havermout
Klink ik als Miss_S? Wat dan?
ik vind 3 eurotjes voor meer dan 10x ontbijt niet veel! Das bijna gratis!
2 croissantjes kosten al snel 1,10 en dan kun je er maar 1 ochtend van eten.
10 ochtenden is 11,10. Je bespaart dus ruim 8 euro!!!!!!!!!!
Hier gaat 40 euro per dag doorheen alleen aan etenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, ik zou pas 8 euro besparen als ik werkelijk zo idioot was om dagelijks 1,10 voor m'n ontbijt uit te geven.
Jeutje, dat geef ik uit per week voor twee personenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Hier gaat 40 euro per dag doorheen alleen aan eten
maar ik ben dan ook wel wat idioot
Daar moet ik zo'n beetje een week mee doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Goed en lekker eten is belangrijk. Ik heb echt een schoenen/kleding etc verslaving maar ik geef liever geld aan eten uit dan daar aan. En aangezien ik maandelijks maar 200 euro over hou of nog minder heb ik de laatste tijd niet zo veel kleding gekochtquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Dit klinkt zo tragisch herkenbaar.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga de rozijnen echt niet eruit vissen. Voor ik het weet kom ik elke dag te laat op m'n werk omdat ik me niet los kan maken van het uit de muesli vissen van de rozijnen.
Doe je het toch van te vorenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga de rozijnen echt niet eruit vissen. Voor ik het weet kom ik elke dag te laat op m'n werk omdat ik me niet los kan maken van het uit de muesli vissen van de rozijnen.
Het is ook echt belachelijk hoor. Ik ga mezelf ook aanpakken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar moet ik zo'n beetje een week mee doen.. Ok, enigszins overdreven, maar als student die alles zelf moet betalen heb je het niet breed.
Als ik het geld en de tijd ervoor had deed ik het ook. Lijkt me heerlijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Het is ook echt belachelijk hoor. Ik ga mezelf ook aanpakken.
Ik heb een tic met verse ingredienten, delicatessen en uitgebreid ontbijten, lunchen en dineren.
Veel vers fruit, veel complexe gerechten en veel dingen met een houdbaarheidsdatum van een dag. Bovendien ben ik echt een sucker voor levensmiddelen winkels.
Wat vrouwen met schoenen hebben, heb ik met markten, delicatessenwinkels, reformzaken, groothandels en supermarkten
Aaww.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:11 schreef -marz- het volgende:
En als klap op de vuurpijl zei hij dat ie het zo leuk vond om voor z'n din d'r autootje weer mooi te laten glimmen![]()
Wat heb jij een leuk vriendjequote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:11 schreef -marz- het volgende:
Mag ik hier tussendoor nog even patsen met mijn geweldige lief ...
Ik mocht vandaag in zijn autopoepsjieke Audi naar m'n werk rijden, zodat hij ondertussen mijn auto helemaal kon wassen, behandelen met scratch remover en in de was zetten.
Heeft hij ook nog de tank volgegooiden in huis vanalles gepoetst
en mijn kleertjes gewassen !!!!
![]()
![]()
en uitgezocht wat in de droger kon en wat niet
![]()
![]()
En als klap op de vuurpijl zei hij dat ie het zo leuk vond om voor z'n din d'r autootje weer mooi te laten glimmen![]()
_!
Ik heb geen idee! Soja is op zich wel goed,quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik herhaal mijn vraag: is Brinta met sojamelk slechter dan met koeienmelk? Die is namelijk al wat zoet van zichzelf, en dan kun je de suiker weglaten.
Nee, is niet slechter.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik herhaal mijn vraag: is Brinta met sojamelk slechter dan met koeienmelk? Die is namelijk al wat zoet van zichzelf, en dan kun je de suiker weglaten.
Oké gelukkig want ik was nog wel van plan om te zuipen!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:03 schreef SHE het volgende:
Niks engs aan.
Gewoon proberen. En ja, wodka mag ook een beetje veel
Dan heb je hele oude lectuur gelezen. Het is allang achterhaald dat eieren zorgen voor te hoog cholesterol.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:26 schreef Bellah het volgende:
(hoi, ik lurk echt al maanden, leuk om te volgen)
even een aanvullinkje op aventura... ik las laatst dat eieren zorgen voor een hoog gehalte slecht cholesterol, en dat je er maximaal twee van per week mag... en jij eet er twee per dag? ik weet het ook niet, maar daar moest ik even aan denken
Oke, duidelijk. Ik zie inderdaad dat er gewoon kh's in je plan zitten. Lijkt me prima. Sowieso zijn low carb-dieten al la South Beach en Atkins niet aan mij besteed, omdat de energie dan voornamelijk uit vetten en eiwitten moet komen. Voor mij als hoge bloeddruk-'patient' zijn beide niet zo gunstig. Vetten niet (voor hart en bloedvaten) , maar vooral eiwitten niet. Mijn nierfilters werken door de hoge bloeddruk niet meer optimaal en laten al eiwitten door, en daardoor is het niet slim om veel eiwitrijk voedsel te eten. Dan worden de nieren extra veel belast. Dat is ook nadrukkelijk zo gezegd door de behandelend internist. Volgens hem kan ik me het best aan een 'mediterraan' dieet houden. Laat ik dat nu al een beetje doen door veel gegrilde vis, groente en olijfolie te gebruiken. Van nature ben ik al geen carnivoor, dus ik eet bij lange na niet elke dag vlees bij de avondmaaltijd. Als ik het aanvul met volkorenboterhammen met mager vlees, pindakaas en hier en daar toch een eitje, dan kom ik al een eind in de richting van jou plan (en ook mijn ideale dieet).quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:26 schreef SHE het volgende:
Een teveel aan eiwitten zijn idd belastend voor de nieren.
In dit dieet eet je bij voorkeur veel vegetarisch, veel hoogwaardige eiwitten en is de hoeveelheid precies zo uitgekiend dat het aantal eiwitten nooit over de schreef gaat.
Waarbij ik er wel blind vanuit ga dan men s'avonds geen hopen vlees gaat wegwerken.
Het is in elk geval geen low carb dieet; zoals je kunt zien..
En ook daar heb ik geen moeite mee mits je het niet langer dan 2 maanden doet.
Oei, vergetenquote:
Wat een beestquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:12 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oei, vergeten. Als ik nou mijn poes laat zien en beloof dat ik het morgen doe?
[ afbeelding ]
Als ik gevarieerd eet heb ik echt geen advies van mijn arts nodig. Het plan dat jij hier neerzet is zo te zien gevarieerd genoeg. Een eenzijdig eetpatroon als Atkins daarentegen kan voor mij echt schade aanrichten en daar blijf ik ook verre van. De nierfilterschade die ik heb is trouwens onomkeerbaar. Maar mijn nierfunctie is gelukkig nog 100% en dat zal ws. zo blijven omdat ik nu de juiste medicatie heb en daardoor een perfecte bloeddruk.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:08 schreef SHE het volgende:
Ik ben geen arts, dus als iemand een bepaalde aandoening heeft en dit dieet wil volgen dan sta ik erop dat ze dit overleggen met hun behandelaar.
Ik heb echter wel bewust rekening gehouden met de hoeveelheid eiwitten en druk mensen op het hart vaker vegetarisch te eten.
Ik kan overigens zelf mijn eigen dieet ook niet volgen, omdat ik overgevoelig ben voor granen , maar in principe kun je met dit schema gewoon zaken weglaten die je niet kan hebben en vervangen.
Het 'mediteraan' dieet is altijd een veilige weg, maar voor de gemiddelde Nederlandse vrouw ondoenlijk qua tijd/kookkunsten. Gek eigenlijk, want het is dodelijk simpel.
Is er trouwens nog iets te doen aan je nierfilters, of zit je vast aan een (levenslang) dieet?
Ik was ook zo fucking zenuwachtigquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Kut zeg!! Ik moet overmorgen afrijden..
Ik ben (nog) niet zenuwachtigquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:43 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik was ook zo fucking zenuwachtigdroge keel enzo wtf
![]()
Hier was ik ook wel benieuwd naar; zeker op het werk drink ik zo een liter spa rood op een avondquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat was er nou trouwens ook al weer mis met Spa Rood? Behalve dat je er enorm charmant van gaat boeren?
Je ziet heel vaak vrouwen met zo'n enorme bak op het station.....volgens mij zijn het enorme calorie-bommetjes ondanks dat je er,voor het 'gezonde' gevoel, een eetlepeltje fruit in kan doen (naast chocolade, smarties, koekgevalletjes etcquote:Op woensdag 25 juni 2008 09:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Gisteren een enorm obese patient op de afdeling en ik vond het wel erg dat juist zij 2 swirls had.![]()
Jawel! In echt heel veel ziekenhuizen staat wel zo'n swirls' ding. Net als dat er in de hal friet, frikandellen, maar ook taart en tompoezen enzo verkocht worden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:09 schreef omearos het volgende:
Maar hoe komt zo iemand dan aan dat ijs? Ik neem aan dat dat niet in het ziekenhuis verkocht wordt.
Gelukkig ken ik zelf alleen de swirls op Utrecht CS, da's toch een beetje ver voor een ijsje
Ik doe ook mijn best om mensen goed hun bordje leeg te laten eten en ik smokkel af en toe door mensen bijvoedingshakes te geven i.p.v. gevulde koek. Maar de gedachte is dat die shakes niet zo lekker zijn en dat mensen ze daardoor niet nemen (soms is dat inderdaad wel).quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan je mensen die afgevallen zijn en weer moeten aankomen dat niet beter laten doen door gezond eten te geven?
Ik vind het ergens echt enorm krom dat mensen gezond aan kunnen komen door gewoon enorm voedzame producten te eten, veel noten en eieren en granen en pasta en rijst en groenten en zuivel en vis en weet ik wat nog meer, en dat ze dan nota bene in een ziekenhuis, waar het draait om gezond worden en aansterken, gevulde koeken krijgen om op gewicht te komenquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik doe ook mijn best om mensen goed hun bordje leeg te laten eten en ik smokkel af en toe door mensen bijvoedingshakes te geven i.p.v. gevulde koek. Maar de gedachte is dat die shakes niet zo lekker zijn en dat mensen ze daardoor niet nemen (soms is dat inderdaad wel).
Er wordt daar volgens mij niet bepaald lichtzinnig over gedacht door ziekenhuizen, in ieder geval niet door het OLVG. Ik lag op een kamer met een AIDS-patiënt en die zat op een streng dieet (met supervisie!) om te zorgen dat hij niet te veel af zou vallen. Ik werd zelfs gewogen d.m.v. zo'n ongenadige weegschaalstoel om te kijken of ik niet ook op een speciaal eetschema moest, terwijl ik er maar een week lag. I wish.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan je mensen die afgevallen zijn en weer moeten aankomen dat niet beter laten doen door gezond eten te geven?
quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Jawel! In echt heel veel ziekenhuizen staat wel zo'n swirls' ding. Net als dat er in de hal friet, frikandellen, maar ook taart en tompoezen enzo verkocht worden.
Nu is het natuurlijk ook zo dat er zieke mensen zijn met ondergewicht of dat ze ondergewicht oplopen gedurende de ziekenhuisopname. Daardoor hebben we het snaq-project, dan worden mensen die onbedoeld 10% zijn afgevallen bijgevoederd met gevulde koeken, mars, chocolademelk, bifi's, nootjes, chips of ontbijtkoek![]()
Eigenlijk is het helemaal niet zo '', want daardoor worden ze vaak vol of misselijk, zodat ze hun gewone avondmaaltijd niet opeten, maar goed.
En gisteren wilde bezoek sigaretten kopen in het ziekenhuis, maar gelukkig verkochten ze dat toch niet.
Dat vind ik ook vreemd. Maar waarschijnlijk is er een onderzoek verricht en is daaruit gebleken dat ondergewicht effectiever aangepakt wordt met snackvoedsel dan met bijvoeding of het meer aanbieden van 'gewoon gezond' eten.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik vind het ergens echt enorm krom dat mensen gezond aan kunnen komen door gewoon enorm voedzame producten te eten, veel noten en eieren en granen en pasta en rijst en groenten en zuivel en vis en weet ik wat nog meer, en dat ze dan nota bene in een ziekenhuis, waar het draait om gezond worden en aansterken, gevulde koeken krijgen om op gewicht te komenOf is dat een hele rare redenering?
Ik neem aan dat je er toch niet voor je lol lag? Ik vind ziekenhuizen smerig.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mag zeker niet zeggen dat ik het best leuk vond om in het ziekenhuis te liggen? Elke dag een lopend buffet, een personal trainer, allemaal mensen die je in de watten leggen, veel te weten komen over je eigen lichaam en daar met specialisten over kunnen praten, lekker in de binnentuin zitten. Ik ben zelfs naar de kapper geweest.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mag zeker niet zeggen dat ik het best leuk vond om in het ziekenhuis te liggen? Elke dag een lopend buffet, een personal trainer, allemaal mensen die je in de watten leggen, berichtjes voor mij op de kabelkrant, veel te weten komen over je eigen lichaam en daar met specialisten over kunnen praten, lekker in de binnentuin zitten. Ik ben zelfs naar de kapper geweest.
Ze zouden er wel wat meer computers met internet neer mogen zetten.
Ik ben inderdaad ook meer van het geven van nutridrink enzo. Is beter lijkt me en ook minder raar voor de andere patienten ''waarom krijgt hij wel een mars en ik niet?'quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
en hier in het ziekenhuizen krijgen ze gewoon energie-verrijkte voeding in de vorm van flesjes bijvoeding en forticreme/fortifresh, en speciale toetjes enzo.... geen snacks, terwijl wij ook aan de snaq doen....
dus ik weet niet hoe dat zit....
Dat is wel heel ergquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:57 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Dan lag jij in een heel ander ziekenhuis dan mijn vader: Met z'n zessen op een kamer, geen ramen die openkonden, slechte airco, weinig en niet lekker eten, geen TV, geen internet, radio bij het bed die het niet deed, chagrijnige verpleegsters en een arts die zomaar afspraken vergeet waardoor je ineens 4 dagen langer moet wachten op een belangrijke operatie.
Op een vierpersoonskamer, met 3 mannen. Waarvan één een junk en één onaanspreekbaar was omdat hij alleen maar pijn lag te lijden. (Hij had wel een waanzinnig lieve vriendin die elke dag zelfgemaakt voer kwam brengen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Claudia: Je lag er ook maar een week en op een 2-persoonskamer blijkbaar?
Spierpijn trok door naar de knie. Ik ben ook gestopt toen de knie pijn deed. Opwarmen gebeurt gewoon door rustig te lopen aan het begin, toch? Het is nu iig helemaal over en daar ben ik erg blij mee.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:54 schreef -marz- het volgende:
Met een beetje spierpijn rennen kan geen kwaad, van tevoren wel goed opwarmen. Met kniepijn rennen daarentegen moet je nóóit doen.
Ik had ook alweer pijntjes met hardlopen, ben dus nu maar weer even overgegaan op cardio in de sportschool
Ik eet dan altijd gewoon mijn meegebrachte boterhammetje op. Ben daar sowieso altijd binnen 10 minuten na "klaar" zijn weg.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:14 schreef -marz- het volgende:
Van Sanquin krijg je ook altijd een roze of gevulde koek of een snickers na het tappen (de reden waarom ik het deed).
de sanquin hier heef beschuit met kaas, en soep rond lunchtijd. Er liggen wel koekjes en ontbijtkoek voor bij de koffie, maar je krijgt altijd eerst een beschuit met kaas. (ik krijg die meestal al in de stoel, servicequote:Op woensdag 25 juni 2008 11:14 schreef -marz- het volgende:
Van Sanquin krijg je ook altijd een roze of gevulde koek of een snickers na het tappen (de reden waarom ik het deed).
quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:14 schreef -marz- het volgende:
Maar lekker is het nietquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:14 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook meer van het geven van nutridrink enzo. Is beter lijkt me en ook minder raar voor de andere patienten ''waarom krijgt hij wel een mars en ik niet?'
Oh, dat spul is echt zo lekkerquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:51 schreef SHE het volgende:
Tip van Flip: Bij alle keurslagers staat deze maand de pastrami in het zonnetje.
Wat is pastrami, nou dat is goddelijk. Pekelvlees, maar dan magerder.
Ontzettend yummi met wat sla en bieslook en een sausje van mayo + dragon.
Of als je jezelf echt wilt verwennen; een stuk turksbrood onder de gril doen; bestrijken met mayo+dragon, dan de pastrami erop en dan wat sla. Lekkerst is als je de pastrami ook nog ff onder de gril hebt gedaan. *sigh*
Lekker, verantwoord en mager.
NEEquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:15 schreef k_i_m het volgende:
Oooh, nou heb ik ineens zin in een tosti met turks brood.
oh wat doe jequote:Op woensdag 25 juni 2008 13:37 schreef SHE het volgende:
[..]
NEE
Als je nu even 5 minuutjes de keuken inrent; en ergens patrami kan slachten; dan maak je deze en dan word je ook heel gelukkig
[ afbeelding ]
Ps; leuke bikini! Mooie top
Kijk dan maar even goed naar dat linkerstukje ... het zijn net hersensquote:
Ja dat ziet er een beetje apart uit jaquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:41 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Kijk dan maar even goed naar dat linkerstukje ... het zijn net hersens. Voor de rest ziet het er inderdaad lekker uit
. En ik had al zo'n honger (en net gegeten).
Zo, nu heb je geen honger meerquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:50 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ja dat ziet er een beetje apart uit ja
die heb ik ookquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:22 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Morgen ga ik naar Six FlagsVanmiddag kijken voor een nieuwe bikini en anders ga ik deze bestellen:
[ afbeelding ]
Okee wel goed enzo en succes, maar het is niet alsof jij nooit post hoe het gaat op je werk en met je vriend enzo. Dus eigenlijk vind ik deze reactie een beetje vreemd. Verder vind ik voeding en gezondheid nog best ontopic ook!quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:37 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemiddag
Ik heb besloten om hier wat minder vaak te posten, misschien dat ik het dan toch wat gezelliger vind en me niet zoveel irriteer als er teveel geslowchat word naar mijn zint.
Ik heb sinds gisteren mn gezonderen weblog weer onder het stof vandaan gehaald, om daar vanaf volgende week bij te houden hoe het gaat in de sportschool, mn eetgedrag en de resultaten van die 2. Dus voor wie het wil volgen hoe het met me gaat: weblog gezonderen
ik ben blij dat jij het eerder zei..quote:
oeh! Dat zou ik zelf ook nog wel aantrekkenquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:22 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oh, dat spul is echt zo lekker
Morgen ga ik naar Six FlagsVanmiddag kijken voor een nieuwe bikini en anders ga ik deze bestellen:
[ afbeelding ]
eenschquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:50 schreef ColdFeet het volgende:
Sylvana, een beetje jammer hoor. Jij gebruikt dit topic zelf ook om o.m. je ei over je relatie kwijt te kunnen. Beetje flauw dat je nu wat bozig doet, vind ik. We hoeven toch niet bij elke bak sla die je eet te jubelen voor je discipline? Als je twee kilo kwijt bent, ja, dan wel! Maar dat gebeurt ook gewoon.
maar jij moet (helaasch) wel heel voorzichtig nu doenquote:Chico, da's altijd nog meer dan ik, momenteel. Maar binnenkort ga ik fietsen naar m'n werk, 3 km
En traplopen met krukken! Jij moet rustig aan doen, anders hou je last van je kniequote:Op woensdag 25 juni 2008 14:50 schreef ColdFeet het volgende:
Sylvana, een beetje jammer hoor. Jij gebruikt dit topic zelf ook om o.m. je ei over je relatie kwijt te kunnen. Beetje flauw dat je nu wat bozig doet, vind ik. We hoeven toch niet bij elke bak sla die je eet te jubelen voor je discipline? Als je twee kilo kwijt bent, ja, dan wel! Maar dat gebeurt ook gewoon.
Chico, da's altijd nog meer dan ik, momenteel. Maar binnenkort ga ik fietsen naar m'n werk, 3 km
Idd. Zo is je leven ingesteld op sporten! Maar daarbuiten moet je je spieren ook rust gunnen. Beter lijkt me 3x in de week en dan een combinatie van krachttraining en cardio (dat kan je natuurlijk bereiken door verschillende sporten voor de afwisseling).quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:52 schreef ColdFeet het volgende:
Whoa, dat sportschema! 5 uur sporten op donderdag!!!
Ik kan dat echt niet hoor. Fysiek niet, maar ook niet in combi met een baan.
dat ook niet...quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:54 schreef Inderdaad het volgende:
Zoveel sporten, zonder het op te bouwen, is toch niet goed?
Dan ga je die nu halen bij het gezondheidscentrum, is (via dokter) nog gratis ookquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:55 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb geen krukken, Chico.
Ik vind een actieve vakantie overigens iets heel anders; is toch net wat boeiender dan 2 uur sportschool, nietwaar
Inderdaad, wat als je stopt? Dit lijkt me geen schema om de rest van je leven vol te houden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]jemig Sylvana!!!! Dat ga je toch niet trekken? En je lichaam dan? En wat als je daarmee stopt!!!
Geen flauw idee hoe dat hier in Belgie werktquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:59 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dan ga je die nu halen bij het gezondheidscentrum, is (via dokter) nog gratis ook![]()
.
Mijn vakantie is zeer boeiend. Supermooi uitzicht, maar verder niet heel veel te doen. Wel een supermooi vlak skatepad en een groot meer/zwembad en heeeel veel bergen
.
Met een heleboel nieuwe aanwas is de sfeer best veranderd hier, denk ik. Ten goede, als je het mij vraagt. Maar nog steeds krijgt Sylvana de aandacht die ze nodig lijkt te hebben als ze in een chagrijnige bui een zak chips heeft leeggevroten, of als haar vriendje kwijt is.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je kunt nou eenmaal niet alle slowchat even boeiend vinden, dan begin jij toch lekker over iets anders? Elke dag alleen maar lezen hoe iemand een bak sla eet en baantjes trekt is misschien wel ontopic, maar evenmin interessant.
Ik heb 5 jaar, elke dag ( dus 7 dagen ) moeten trainen om uiteindelijk 3 uur per dag te kunnen sporten.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:54 schreef Inderdaad het volgende:
Zoveel sporten, zonder het op te bouwen, is toch niet goed?
we kunnen het alleen maar hopen..quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:15 schreef -marz- het volgende:
Haha dat sportschema moet een grapje zijn.
illustratiever voorbeeldquote:Op woensdag 25 juni 2008 15:15 schreef SHE het volgende:
Als je stopt met zo intensief trainen zie je er uit als een baboon erica terpstra.
En dat allemaal voor maar 10 kilo?quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:18 schreef -marz- het volgende:
Ik zou een bed in de sportschool neerzetten
Omdat ik Miss Fitness wilde worden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Jeetje SHE, waarom deed je jezelf dat aan?
Oeh, misschien wel dat je net als Popeye een blikje spinazie met je blote handen kunt openknijpenquote:Op woensdag 25 juni 2008 15:28 schreef ColdFeet het volgende:
Wat wilde je precies bereiken met zo'n topsport-lijf?
Geeft niet, Razz. Een beetje meer bewegen dan nu is wel goed voor je, maar ik geloof niet dat echte mensen met banen en een sociaal leven en de beperkingen van hun lichaam zo'n bizar schema aankunnen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh wacht.. "Ik zal zo ook het schema van de sportschool posten wat ik allemaal wil gaan doen."
Ik voel me nu wel echt een sport-kneus.
En Sylvana, girl, kom eens terug en get real, alsjeblieft!
quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:28 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oeh, misschien wel dat je net als Popeye een blikje spinazie met je blote handen kunt openknijpen![]()
.
Niets in het bijzonder hoor. Ik wilde mijn mentale en lichamelijke grenzen verkennen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:28 schreef ColdFeet het volgende:
SHE
Dat is echt geschift, als je het mij vraagt. Ik kan me niet inleven, ik zou het niet eens overwegen, zo'n levensstijlWat wilde je precies bereiken met zo'n topsport-lijf?
En al is het moreel dat je normaal moet doen, ik vind het toch wel iets moois. Mensen die hun grenzen willen verkennen/verleggen, zichzelf willen verbazen ... kan daar alleen maar respect voor hebben. Zeg niet dat het verstandig is om zo je grenzen op te zoeken, maar vind het iets om trots op te zijn, als je een grens bereiktquote:Op woensdag 25 juni 2008 15:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Niets in het bijzonder hoor. Ik wilde mijn mentale en lichamelijke grenzen verkennen.
Moraal van het verhaal: DOE NORMAAL
Maten gekopieerd van mijn vorige post. Het verschil is nu 1 cm ofzo, teveel gecheat..quote:Op maandag 23 juni 2008 21:57 schreef SHE het volgende:
Ik zou graag van iedereen @ SHE dieet de stats willen zien. Kunnen we meten?
- schouder tot schouder, taille smalst, heupen breedst, bovenbenen, biceps.
En graag even melden welke problemen er waren, wat gemist wordt en waar men problemen ziet. En vooral wie heeft gecheat, waarom en met wat.
En totaal niet nuttig. 5 dagen per week sporten is gewoon slecht. Spieren moeten rust krijgen, typisch gevalletje 'ik wil sporten''en dan gelijk doorslaanquote:
Op het pak kijken? Suiker enzo moeten ze gewoon vermelden. Vaak kan je aan de ingredientenlijst wel zien of ergens veel troep in zit of niet. Dus: kies de lekkerste/die het lekkerst klinkt en kijk daarna wat er allemaal in zitquote:Op woensdag 25 juni 2008 15:43 schreef Mini_rulez het volgende:
Oja, weet iemand toevallig welke AH-maaltijdsalade een beetje dieet-verantwoord is?
Ik moet vanavond buiten de deur eten (uurtje tussen repetitie en concert), we hebben niks in huis om mee te nemen en tot die tijd kan ik de deur niet uit omdat vriendlief een pakketje verwacht. Zo'n salade leek me dus nog een relatief gezonde optie, maar je hoort ook wel eens dat er in die kant-en-klaardingen veel verborgen vet en suiker zit.
doe ik ook hoor.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik voel me altijd zo stom als ik in de winkel op 10 verschillende verpakkingen sta te kijken voor ik iets neem.
Maar je hebt wel gelijk, dat is wel de beste manier om erachter te komen.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:43 schreef Mini_rulez het volgende:
Oja, weet iemand toevallig welke AH-maaltijdsalade een beetje dieet-verantwoord is?
Ik moet vanavond buiten de deur eten (uurtje tussen repetitie en concert), we hebben niks in huis om mee te nemen en tot die tijd kan ik de deur niet uit omdat vriendlief een pakketje verwacht. Zo'n salade leek me dus nog een relatief gezonde optie, maar je hoort ook wel eens dat er in die kant-en-klaardingen veel verborgen vet en suiker zit.
Ik begrijp het best. Ik heb dan ook een grote bewondering voor mensen als Rasmussen (ja, Rasmussen) voor wie het gehele leven in het teken staat van trainen en de Tour de France winnen. Als ik geen baan had of op sportief gebied veel talent zou hebben, zou ik waarschijnlijk ook zoiets doen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Niets in het bijzonder hoor. Ik wilde mijn mentale en lichamelijke grenzen verkennen.
Niet aan te raden hoor; je hele leven draait dan alleen nog maar om voeding, trainingsschema's en sportscholen.
En uiteindelijk kun je dat lichaam nooit op dat niveau houden, je bent een slaaf van je ambities.
Die dagen zitten er altijd tussen. Wordt wel weer beter.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Misschien ligt het gewoon aan mij, ben de laatste dagen toch al niet zo happy, maar als het zo moet...
het werd geschreven door een van de bestuursleden van het koor waar ik bij zing. Ik zing in Groningen, bij Gica.....quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Teigan: leuk, wie schrijft dat? En waar zing jij dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |