Ook als je niet verkouden bent!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:45 schreef ColdFeet het volgende:
Beterschap voor Chico! Voor het slapengaan een grote wodka met ijs en een uitgeperst limoentje nemen, lekker als je verkouden bent.
Gietijzer & zonder teflonlaag?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:51 schreef -marz- het volgende:
Ik dacht toch eens opzoeken wat een contactgrill is ... staat bij mij dus bekend als "tosti ijzer". Ik had er een maar hij ging stuk. Ik vond het een stom ding want je plet alles wat ertussen ligt.
Gister heb ik een grillpan gekocht
Da's wel een goed idee! Dat moet mijn vader zelfs lusten, ondanks zijn aversie tegen te gezond eten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
Mini, begin anders eens met ee tartaartjeMet gegrilde paprika, courgette en aubergine.
Niet gietijzer, met teflon.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gietijzer & zonder teflonlaag?
Mijne ligt nog in Den Haag
De mijne kan veel meer dan een tosti-ijzer... hij kan helemaal open (grillplaat), half open (halve grillplaatquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:51 schreef -marz- het volgende:
Ik dacht toch eens opzoeken wat een contactgrill is ... staat bij mij dus bekend als "tosti ijzer". Ik had er een maar hij ging stuk. Ik vond het een stom ding want je plet alles wat ertussen ligt.
Ik ben echt onzettend fan van gietijzer, zonder teflon, want dan bakt het precies een beetje aan en krijg je al die chemische reacties en een toffe grillsmaakquote:
Ik heb heel blij met m'n grllpan, maar hij is zo lastig schoon te maken. En er kan niet zoveel op. Ik wil vaak én ananas én zalm grillen, en dat moet ik dan in etappes doen. Daarom wil ik eigenlijk een grillplaat o.i.d. hebben, en het liefst een beetje een handzaam ding zodat ik het mee kan slepen naar de eettafel. (Misschien eten we dan eens een keer aan tafel.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:51 schreef -marz- het volgende:
En eet je dan elke 2 uur wat? Ik kom als ik tel niet helemaal uit (ik mis iets om 16:00 uur). Of heb je die 2 volkoren boterhammen opgesplitst?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:11 schreef Aventura het volgende:
Het valt me wel op hoe weinig trek ik heb. Gisteren heb ik gegeten
1 donker volkorenboterham met pindakaas, 1 bakje vitalinea yoghurt, 2 volkorenboterhammen met filet americain, 1 ei, een stuk zalm met roergebakken aubergine, paprika en daarover wat fetablokjes.
Dat vind ik voor mijn doen enorm weinig. Erg vreemd dat ik dan niet rammel. Dat zal dan toch aan het gebrek aan koolhydraten komen, lijkt me!
Ik eet nog best veel, vind ik, alleen niet 's avonds. Ik houd mezelf voor dat ik veel eten nodig heb omdat ik héél hard na moet denken, maar dat is zeker een fabeltje?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:27 schreef -marz- het volgende:
Ja ik heb ook weinig honger, zolang ik maar regelmatig eet. En wanneer ik in de middag gesport heb, krijg ik daarna wel veel honger. Rijstdag + sport gaat niet samen zonder een bord Brinta en kwark erbij.
Ik vind het heel erg om te zeggen, maar we hebben een hemelse bank en een fantastische tv, dus we eten elke avond voor de buis terwijl we Masterchef op de BBC kijken. We hebben net een eettafel gekocht, dus daar moet echt verandering in gaan komen.quote:Wij eten ook zelden aan tafel![]()
Dat komt dan dus omdat je m te heet laat wordenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:08 schreef -marz- het volgende:
Teflon is denk ik niet gezonder, het schijnt dat dat allemaal in je eten terecht komt. Ik heb nog nooit gietijzeren pannen gebruikt eigenlijk.
Mini die van mij kon dat ook allemaal. Ik deed er altijd alleen tosti's in
Dat hou ik mezelf ook weleens voor. Je krijgt serieus honger van hard nadenken met studeren e.d, maar het glucoseverbruik van je hersenen wordt niet echt hoger bij veel nadenken (helaasquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik eet nog best veel, vind ik, alleen niet 's avonds. Ik houd mezelf voor dat ik veel eten nodig heb omdat ik héél hard na moet denken, maar dat is zeker een fabeltje?![]()
Wauw een toffe tv, een toffe grillpan én een toffe tafelquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:41 schreef ColdFeet het volgende:
Ach, het verschilt hier. Meestal ploffen we na werktijd neer op de bank. Maar als ik wat uitgebreider heb gekookt, eten we steevast aan tafel. Wij hebben echt een toffe eettafel
Dat zei ik ookquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Als ik een écht huis heb, ga ik altijd aan tafel eten.
Ik heb geen toffe TV, hoor. Wel een relaxte bank. En een toffe vent, dat is ook wat waardquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:43 schreef -marz- het volgende:
[..]
Wauw een toffe tv, een toffe grillpan én een toffe tafel
Onze tafel is ook tof, hij is van massief hout en weegt denk ik 300 kilo
[..]
Dat zei ik ook![]()
Mijn tafel is altijd leeg, maar we hebben ons laten leiden door ijdelheid en een hoogglans tafel gekozen. Terwijl we twee katten hebben, katten die graag met hun vieze kattenbakpootjes over de tafel heen lopen op weg naar de bank. En natuurlijk wil ik de tafel niet beschadigd zien, en dus moeten er eerst placemats e.d. gekocht worden. Zucht.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:40 schreef -marz- het volgende:
Ohja de tafel ligt ook meestal vol troepals SHE dit leest wordt ze gek
Er moet nog een salsa van gemaakt worden, en dat kost net iets te veel tijd.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:33 schreef ColdFeet het volgende:
Claudia, waarom doe je niet eerst de zalm, dan de ananas? Ananas hoeft maar heel kort.
Jamaar... ik doe het echt!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:43 schreef -marz- het volgende:
[..]
Wauw een toffe tv, een toffe grillpan én een toffe tafel
Onze tafel is ook tof, hij is van massief hout en weegt denk ik 300 kilo
[..]
Dat zei ik ook![]()
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er moet nog een salsa van gemaakt worden, en dat kost net iets te veel tijd.
Als ik 'ik' zeg als ik het over koken heb, bedoel ik trouwens m'n lief. Ik bemoei me niet met zijn kookprocedures.
Check ... als ik eenmaal op m'n reet ben neergeplofd kom ik er niet meer af. Ga ook altijd als ik thuis kom direct omkleden en naar de sportschool, anders lukt het niet meer. Als ik eenmaal zit, lekker met m'n krantje, poesje op schoot ...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jamaar... ik doe het echt!
Nouja, als je uitgebreid kookt komt het wel veel beter tot z'n recht op een mooi gedekte tafel, dat is nog een extra motivatie. Bovendien is bij mij de neiging om dan maar meteen voor de tv te blijven zitten in plaats van eerst de afwas te doen veel te groot.
Oh, dat lijkt me zo fantastisch! Wij hebben zo'n typische huurwoningkeuken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:52 schreef -marz- het volgende:
Ik heb een hoogglans keukenpoetsenpoetsenpoetsen ...
Pijnlijk onderwerp. Een van de eerste dingen die ik heb gedaan toen ik hier kwam wonen - ik ben bij m'n lief ingetrokken - was het systeemplafond schoonmaken in de keuken. Man, wat haat ik die dingen.quote:
Vanvavond dan maar even doen.quote:Zit nu op m'n werk, anders zou ik met m'n keuken gaan showen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |