In 2006 inderdaad, totdat de Spaanse bonden na hun schoonmaak dat lijk maar gauw in een andere kast propten..quote:
Die pakken ze dit jaar ook nog inderdaad.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cancellara!
Net zoals Iban Mayo vorig jaar, die had ook speciale brandstof nodig.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:25 schreef Doks het volgende:
Menchov!!!
Team CSC winkelt niet meer bij een dopingdokter, helaas.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 04:53 schreef Joeriii het volgende:
Carlos Sastre
Zelfs met 'superbenzine' is Devolder niet vooruit te branden.quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:23 schreef Waaghals het volgende:
Devolder die zakje waspoeder van Boonen meekrijgt
quote:Mountainbikester Ariëlle van Meurs (foto) ontkent doping te hebben gebruikt. “Natuurlijk ontken ik dat, ik ben zelfs niet beschuldigd,” aldus een teleurgestelde van Meurs. “Bij een controle is geconstateerd dat mijn hematocrietwaarde te hoog is: 47,9 waar 47 het maximum is. Daarboven is je bloed te dik en vindt de UCI het gevaarlijk te rijden. Dat heeft niets met doping te maken. Alleen krijg ik nu wel een stempel. Iedereen denkt dat ik van dopinggebruik beschuldigd ben.”
Van Meurs was sinds vorige week dinsdag in het Italiaanse Val di Sole voor de wereldkampioenschappen MTB. Op zaterdagmorgen werd tijdens haar ontbijt bloed afgenomen. “Een routinecontrole. Ik heb van nature een hoge hematocrietwaarde en zit wel vaker boven de norm. Bovendien was het ‘s nachts erg warm en dat helpt ook niet. Ik was er dus wel een beetje bang voor, ja.”
Na het ontbijt ging Van Meurs het parcours op om in te rijden. Na het eerste rondje werd ze naar de kant gehaald. “Ik kreeg te horen dat mijn hematocrietwaarde te hoog was. Nou, dan weet je het wel. Mee naar de arts, een stapel papieren en een startverbod. Ik geef toe, het is heel toevallig dat ik tijdens dit WK, voor mij de laatste mogelijkheid om een ticket naar de Olympische Spelen te verdienen, niet door de medische keuring kom. Bovendien kwam ik hier niet voor de Spelen. Ik mag nu niet starten op het WK marathon en dat was voor mij het belangrijkste.” (WL)
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:35 schreef _stilte het volgende:
Ik vind dat doping gewoon maar goedgekeurd moet worden met wielrennen.
Ja, teveel doping is levensgevaarlijk, maar is dat niet juist hetgene wat wij als publiek graag zien? Sporters die alles er voor over hebben om eerste te worden! Dan maar 1 of 2 doden meer, die renners nemen het zelf in hoor, ik dwing ze niet! En trouwens: die afdalingen langs die ravijnen zijn toch ook levensgevaarlijk?
Er bestaan trouwens wel meer levensgevaarlijke sporten, kijk SBS 6 er maar op na.
klopt, maar ze gebruiken nu slechts een klein beetje doping, ze zouden met meer doping nog veel beter kunnen presterenquote:
Misschien tijdens een out-of-competition-controle?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:38 schreef DutchSL het volgende:
Dat zou behoorlijk stom zijn van de Duitser, die doet niet eens mee.
Daar zat ik net aan te denken. Vooral omdat hij al een redelijk berucht verleden heeft.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:01 schreef oxylus11 het volgende:
Schumacher gaat zeker als eerste betrapt worden. Pfff wat is die gast snel vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BIG-BB-DGK-CBML-Bunkert?-FAN-JUNK-FREAK!!!!
What goes around comes around.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:02 schreef Joooo-pi het volgende:Alleen daarom al.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Las het net ookquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:31 schreef Grobbel het volgende:
Godverdomme, begint het gezever nu alweer.
AMSTERDAM - De Spanjaard Manuel Beltran is de eerste renner die in deze Tour betrapt is op doping. In het bloed van de 37-jarige renner van Liquigas zijn sporen van epo gevonden. Het is nog onduidelijk of de hele Liquigas-ploeg de Tour de France moet verlaten. Verleden jaar eiste de Tourorganisatie dit wel van Astana (Vinokourov) en Cofidis (Moreni).
www.telesport.nl
quote:l'Espagnol Manuel Beltran (Liquigas), 37 ans, présente des traces d'EPO dans l'échantillon A de ses urines prélevé à l'issue de la première étape du Tour de France, samedi 5 juillet entre Brest et Plumelec. Professionnel depuis 1995, Beltran a débuté sa carrière chez Mapei avant de passer par Banesto, Team Coast et de devenir l'un des principaux équipiers en montagne de Lance Armstrong à l'US Postal et chez Discovery Channel. Beltran fait partie de ceux qui avaient été ciblés par l'Agence Française de lutte contre le dopage (AFLD) lors des prélèvements sanguins effectués les 3 et 4 juillet derniers à Brest avant le départ.
Ergens wel, aan de andere kant is het misschien wel dé manier om doping eens uit te bannen. Nu krijgen de ploegen immers aanleiding om de renners goed te volgen bij wat ze doen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:34 schreef Gitanki het volgende:
Sukkel, zou triest zijn als die hele ploeg nu naar huis moet omdat er neetje niet van epo af kon blijven
En wéér een oud-Armstrongknechtquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:31 schreef Grobbel het volgende:
Manuel Beltran
Die kunnen de tour 2009 vergeten en Astana neemt hun plekje (technisch gezien) vrolijk inquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:37 schreef -skippybal- het volgende:
En als we eventjes nog verder gaan kijken.
Wat zou ASO volgend jaar doen met het vloeibare gas, dan inclusief Basso...
Ergens op deze aarde zit JohnDDD met een stevige bobbel in zijn broek nu.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En wéér een oud-Armstrongknecht
Idd.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En wéér een oud-Armstrongknecht
Dat dus.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:40 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Die kunnen de tour 2009 vergeten en Astana neemt hun plekje (technisch gezien) vrolijk in
Eerste etappe alquote:In de urine van de renner van Liquigas werden na de eerste etappe van zaterdag sporen van Epo gevonden. De Italiaanse ploeg komt later vrijdagavond met een verklaring.
Och, Cofidis mocht dit jaar ook gewoon opstappen. Als Liquigas er gewoon voor zorgt dat ze onder een Franse licensie gaan rijden en wat kansloze Fransen in de marge hun ploeg in slingeren, dan komt het wel weer goed.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:37 schreef -skippybal- het volgende:
Een ploeg die een betrapte renner gaat beschermen? Right.. Misschien in 2381.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:44 schreef RemcoW85 het volgende:
Verklaring?
Ben benieuwd wat ze zeggen. Of ze gaan m beschermen vanwege een kulreden, of ze zeggen dat ze m er zelf wel uit schoppen om vervolgens te hopen dat de organisatie de rest gewoon in de ronde laat.
Ofwel meneer het genie heeft zijn kuurtje iets te laat gezet, waardoor het nog op te sporen was..quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Manuel_Beltr%C3%A1nquote:Beltran werd op 11 juli 2008 betrapt op het gebruik van EPO in De Ronde van Frankrijk.
Misschien had ie t om andere reden wel gebruikt ofzo. Weet niet of dat spul ook als een of ander medicijn geldt?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een ploeg die een betrapte renner gaat beschermen? Right.. Misschien in 2381.
Het zal wel in z'n tandpasta gezeten hebben.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:47 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Misschien had ie t om andere reden wel gebruikt ofzo. Weet niet of dat spul ook als een of ander medicijn geldt?
Nou, nee. Als EPO wordt gevonden bij een renner dan is dat om prestaties te verhogen en niets anders.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:47 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Misschien had ie t om andere reden wel gebruikt ofzo. Weet niet of dat spul ook als een of ander medicijn geldt?
Practical joke van zijn teamgenoten. Geintje moet kunnen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het zal wel in z'n tandpasta gezeten hebben.
Basso is sowieso t/m 2010 niet welkom in de Tourquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:37 schreef -skippybal- het volgende:
Ach kom, het kan toch best zijn dat ie dat spul gebruikt om z'n chronische nierziekte te behandelen?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:49 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou, nee. Als EPO wordt gevonden bij een renner dan is dat om prestaties te verhogen en niets anders.
Dat zou wel een mooie zijn ja. Dat Pozzato naakt de badkamer met Nibali insneakt en zo iets hebben van: "Lascia il loller Tricky. Pipo, afferri le vostre 'medicine'!!"quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:49 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Practical joke van zijn teamgenoten. Geintje moet kunnen.
quote:Liquigas mag, ondanks de positieve controle van Beltran, wel in de Tour blijven van de organisator ASO. 'Een positieve renner moet onmiddellijk geschorst worden door zijn ploeg', aldus Gilbert Ysern van ASO. 'De beslissing van teammanager Roberto Amadio om Beltran uit koers te halen, betekent dus dat de ploeg mag blijven.
Het schijnt te werken tegen bloedarmoedequote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:47 schreef RemcoW85 het volgende:
is dat eigenlijk niet een beethje hypocriet van de ASO? Cofidis trok zich vorig jaar wel terug maar dat was ook onder lichte druk van dezelfde ASO dacht ik.quote:
Zeker goed, aangezien ik Pozzato en Kreuziger in mijn pooltje hadquote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
is dat eigenlijk niet een beethje hypocriet van de ASO? Cofidis trok zich vorig jaar wel terug maar dat was ook onder lichte druk van dezelfde ASO dacht ik.
naja goed dat ze mogen blijven
Die heeft wel goed spul ja. Want hoevaak is een renner gepakt in een ploeg waar hij ploegleider was?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:59 schreef wimderon het volgende:
Tricky![]()
Tja, het maskeringsmiddel van Bruyneel is niet zomaar te verkrijgen hè
Was hij de dag erna ook positief? Zou idd een leuk iets zijn om te weten. 1 dag is en heel zuur en heel dom. Nod dommer dan dopinggebruik zelf al is.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:46 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Ofwel meneer het genie heeft zijn kuurtje iets te laat gezet, waardoor het nog op te sporen was..
Nooit.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Die heeft wel goed spul ja. Want hoevaak is een renner gepakt in een ploeg waar hij ploegleider was?
En Liquigas laat zih wel zien tijdens de koers. Was jammer geweest als ze eruit moesten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
is dat eigenlijk niet een beethje hypocriet van de ASO? Cofidis trok zich vorig jaar wel terug maar dat was ook onder lichte druk van dezelfde ASO dacht ik.
naja goed dat ze mogen blijven
Dan is Smeets niet goed geïnformeerd, want de ploeg mag wel verder.quote:
bronquote:Liquigas mag blijven
Liquigas mag, ondanks de positieve controle van Beltran, wel in de Tour blijven van de organisator ASO. 'Een positieve renner moet onmiddellijk geschorst worden door zijn ploeg', aldus Gilbert Ysern van ASO. 'De beslissing van teammanager Roberto Amadio om Beltran uit koesr te halen, betekent dus dat de ploeg mag blijven.'
Het is Smeetsquote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:41 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dan is Smeets niet goed geïnformeerd, want de ploeg mag wel verder.
Leuk om genoemd te worden in dit topic, ik ben uiteraard niet verbaasd hierdoor. Iedereen weet dat Armstrong en zijn team aan de dope zaten, maar hoe ze het deden? Zoals Bruyneel het nog steeds doet; 's morgens direct voor aanvang van de belangrijke ritten het bloed erin, en 's avonds direct na de koers er weer uit. Zolang de bloedcontroles alleen 's morgens heel vroeg of 's avonds heel laat zijn, en het bloed er alleen tijdens de koers in zit, is er nauwelijks kans om gepakt te worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:40 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ergens op deze aarde zit JohnDDD met een stevige bobbel in zijn broek nu.
Nee hoor, hij zei als de ASO consequent is vliegen ze eruit.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:43 schreef tong80 het volgende:
Ik bedoelde dat Smeets dat graag zou zien.
Cofidis is er zelf uitgestapt, Astana was een iets ander verhaal.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:01 schreef maril het volgende:
[..]
Nee hoor, hij zei als de ASO consequent is vliegen ze eruit.
Inderdaad:quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Cofidis is er zelf uitgestapt, Astana was een iets ander verhaal.
Lijtk me wel heel sterk dat je zo een controle kan omzeilen, der is namelijk zo iets als een hart dat het bloed rondpompt.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Leuk om genoemd te worden in dit topic, ik ben uiteraard niet verbaasd hierdoor. Iedereen weet dat Armstrong en zijn team aan de dope zaten, maar hoe ze het deden? Zoals Bruyneel het nog steeds doet; 's morgens direct voor aanvang van de belangrijke ritten het bloed erin, en 's avonds direct na de koers er weer uit. Zolang de bloedcontroles alleen 's morgens heel vroeg of 's avonds heel laat zijn, en het bloed er alleen tijdens de koers in zit, is er nauwelijks kans om gepakt te worden.
Nee joh, ze laten de renner na de koers helemaal leeg lopen. En dan worden ze de volgende ochtend, voor vertrek, weer gevuld met bloed.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 00:23 schreef Sheepcidus het volgende:
Lijtk me wel heel sterk dat je zo een controle kan omzeilen, der is namelijk zo iets als een hart dat het bloed rondpompt.
Zoals jij het hier zegt is het natuurlijk complete bullshit. Je kan bloed zuiveren met een dialyse en er ook wel bloed uit halen en bij doen, maar wat jij suggereert is een ongekende grote hoeveelheid bloed dat je eruit haalt en tegelijk er weer inpompt dus, waarbij altijd het risico op resten doping in je bloed blijven. Ook zal zo'n transfusie enkele uren duren en heb je dus, met gemiddeld 5 á 6 liter bloed, minimaal 10 liter per renner per dag nodig. De rotzooi en het afval dat dit meebrengt, je moet het dus naar ieder hotel in de tour meesleuren en zorgen dat je een ruimte hebt die je goed schoon moet maken. Veel te risicovol voor zowel gezondheid (Iedere dag 2x nieuw bloed is echt niet gezond) als je carrière.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Leuk om genoemd te worden in dit topic, ik ben uiteraard niet verbaasd hierdoor. Iedereen weet dat Armstrong en zijn team aan de dope zaten, maar hoe ze het deden? Zoals Bruyneel het nog steeds doet; 's morgens direct voor aanvang van de belangrijke ritten het bloed erin, en 's avonds direct na de koers er weer uit. Zolang de bloedcontroles alleen 's morgens heel vroeg of 's avonds heel laat zijn, en het bloed er alleen tijdens de koers in zit, is er nauwelijks kans om gepakt te worden.
Zo bedoelt ie t ook niet.... eerder 's ochtends een of 2 zakjes bloed erin, en 's avonds weer 1 of 2 zakjes eruitquote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:57 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Zoals jij het hier zegt is het natuurlijk complete bullshit. Je kan bloed zuiveren met een dialyse en er ook wel bloed uit halen en bij doen, maar wat jij suggereert is een ongekende grote hoeveelheid bloed dat je eruit haalt en tegelijk er weer inpompt dus, waarbij altijd het risico op resten doping in je bloed blijven. Ook zal zo'n transfusie enkele uren duren en heb je dus, met gemiddeld 5 á 6 liter bloed, minimaal 10 liter per renner per dag nodig.
Je bedoelt dus dat er tijdens de race meer bloed in zijn lichaam zit. Als de hematocrietwaarde te hoog is heb je relatief meer rode bloedlichaampjes dan witte en plasma. Je moet dan dus rode bloedlichaampjes eruit halen en niet gewoon een paar zakjes bloed, want dan blijft de verhouding hetzelfde. Dit is technisch gezien wel mogelijk. Maar dan filter je, je bloed (soort dialyse). Volgend mij duurt dat ook best lang en je moet continue bij kunnen houden hoe ver je bent, want als je waarde schommelt komen ze daarachter met dat nieuwe biologisch paspoort van de UCI.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
Dat bedoel ik inderdaad,
er komt gewoon vlak voor de race wat bij om de hematocrietwaarde tijdens de race te verhogen, en na de race gaat het er dan meteen weer uit om de hematocriet weer op 45 ofzo te brengen.
Een oud-verzorger van US Postal heeft een aantal jaren terug eens gezegd dat ze het zo deden, dat bericht stond toen hier op het forum.
Ik vermoed dat Lance Armstrong op deze manier ook een hematocrietwaarde van ongeveer 60 kan bereiken tijdens de koers, terwijl zijn collega's niet boven de 50 konden komen en dus een groot nadeel hadden ten opzichte van hem.
Bloed eruit, zoutoplossing erin.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:42 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat er tijdens de race meer bloed in zijn lichaam zit. Als de hematocrietwaarde te hoog is heb je relatief meer rode bloedlichaampjes dan witte en plasma. Je moet dan dus rode bloedlichaampjes eruit halen en niet gewoon een paar zakjes bloed, want dan blijft de verhouding hetzelfde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |