In 2006 inderdaad, totdat de Spaanse bonden na hun schoonmaak dat lijk maar gauw in een andere kast propten..quote:
Die pakken ze dit jaar ook nog inderdaad.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cancellara!
Net zoals Iban Mayo vorig jaar, die had ook speciale brandstof nodig.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:25 schreef Doks het volgende:
Menchov!!!
Team CSC winkelt niet meer bij een dopingdokter, helaas.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 04:53 schreef Joeriii het volgende:
Carlos Sastre
Zelfs met 'superbenzine' is Devolder niet vooruit te branden.quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:23 schreef Waaghals het volgende:
Devolder die zakje waspoeder van Boonen meekrijgt
quote:Mountainbikester Ariëlle van Meurs (foto) ontkent doping te hebben gebruikt. “Natuurlijk ontken ik dat, ik ben zelfs niet beschuldigd,” aldus een teleurgestelde van Meurs. “Bij een controle is geconstateerd dat mijn hematocrietwaarde te hoog is: 47,9 waar 47 het maximum is. Daarboven is je bloed te dik en vindt de UCI het gevaarlijk te rijden. Dat heeft niets met doping te maken. Alleen krijg ik nu wel een stempel. Iedereen denkt dat ik van dopinggebruik beschuldigd ben.”
Van Meurs was sinds vorige week dinsdag in het Italiaanse Val di Sole voor de wereldkampioenschappen MTB. Op zaterdagmorgen werd tijdens haar ontbijt bloed afgenomen. “Een routinecontrole. Ik heb van nature een hoge hematocrietwaarde en zit wel vaker boven de norm. Bovendien was het ‘s nachts erg warm en dat helpt ook niet. Ik was er dus wel een beetje bang voor, ja.”
Na het ontbijt ging Van Meurs het parcours op om in te rijden. Na het eerste rondje werd ze naar de kant gehaald. “Ik kreeg te horen dat mijn hematocrietwaarde te hoog was. Nou, dan weet je het wel. Mee naar de arts, een stapel papieren en een startverbod. Ik geef toe, het is heel toevallig dat ik tijdens dit WK, voor mij de laatste mogelijkheid om een ticket naar de Olympische Spelen te verdienen, niet door de medische keuring kom. Bovendien kwam ik hier niet voor de Spelen. Ik mag nu niet starten op het WK marathon en dat was voor mij het belangrijkste.” (WL)
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:35 schreef _stilte het volgende:
Ik vind dat doping gewoon maar goedgekeurd moet worden met wielrennen.
Ja, teveel doping is levensgevaarlijk, maar is dat niet juist hetgene wat wij als publiek graag zien? Sporters die alles er voor over hebben om eerste te worden! Dan maar 1 of 2 doden meer, die renners nemen het zelf in hoor, ik dwing ze niet! En trouwens: die afdalingen langs die ravijnen zijn toch ook levensgevaarlijk?
Er bestaan trouwens wel meer levensgevaarlijke sporten, kijk SBS 6 er maar op na.
klopt, maar ze gebruiken nu slechts een klein beetje doping, ze zouden met meer doping nog veel beter kunnen presterenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |