abonnement Unibet Coolblue
pi_66640992
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:21 schreef Mirre het volgende:
Met de kans dat ik de HFC fans tegen me in het harnas jaag ben ik toch van mening dat gemeenschapsgeld niet bestemd is om een voetbalclub overeind te houden. Ik zou in ieder geval behoorlijk pissig zijn als dat zou gebeuren. Haarlem kan ons gemeenschapsgeld beter besteden aan achterstallig onderhoud. Als je hier de wijk inrijd heb je zowat een SUV nodig om langs en door de kuilen in het wegdek te manouvreren. We betalen steeds meer en meer belastingen maar Haarlem wordt een steeds grotere kolerezooi.
Ik snap je gevoelens en ik ben in principe ook tegen grote subsidie zakken om zo een zaak overeind te houden. Aan de andere kant is het wel een stukje cultuurgoed wat je wat mij betreft niet blindelings moet laten verdwijnen. Als gemeente moet je je alleen niet met geld gaan smijten zonder dat er een doel is. Er is een probleem kennelik met een oorzaak. Een tijdelijke geld injectie in de vorm van een schenking of lening kan wat mij betreft dus best maar het moet iets zijn met een tijdelijk karakter en zeer duidelijke afspraken.

Bijvoorbeeld maximaal 3 jaar met een duidelijke doelstelling dat na die drie jaar het afgelopen is of eerder als het management zijn afspraken niet nakomt. Het moet geen vitesse gaan worden die om het jaar weer een zak geld nodig heeft.
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 08:28:29 #202
42184 crew  DaMart
pi_66641838
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:23 schreef Webcrowler het volgende:

[..]

Maar vooralsnog gaat het er nu over dat de club die 450.000 euro krijgt zodat we volgend seizoen gewoon door kunnen voetballen. 12 maart is de uitspraak in de gemeenteraad.
Hopelijk stemt de gemeenteraad ermee in, zou zonde zijn als een stad als Haarlem zonder betaald voetbal komt te zitten.

Overigens is ook wel zorgelijk dat de HFC in dit artikel wordt genoemd: http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)ngekendSlagveld.htm.
quote:
Volgens het rapport hebben zeker tien clubs geen toekomst, hoogstens recht op een plaats in de geschiedenisboeken: TOP Oss, FC Omniworld, AGOVV Apeldoorn, FC Eindhoven, Telstar, Haarlem, BV Veendam, FC Emmen, FC Dordrecht en Fortuna Sittard. Die clubs kunnen beter gokken op een bestaan in een toekomstige semi-professionele topklasse dan blijven pretenderen dat ze een profclub zijn.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_66667193
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 06:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik snap je gevoelens en ik ben in principe ook tegen grote subsidie zakken om zo een zaak overeind te houden. Aan de andere kant is het wel een stukje cultuurgoed wat je wat mij betreft niet blindelings moet laten verdwijnen.
Idd, HFC Haarlem bestaat die jaar 120 jaar en zijn de een na oudste prof club in Nederland, alleen Sparte is ouder. Dat is ook de reden dat een deel van de gemeenteraad wel achter een lening/borg stond aan de Club. Alleen de CU/SGP en (volgens mij ) D66 waren er op tegen. Die vroegen zich af of de club wel bestaansrecht had... We zijn 120 jaar oud....
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:28 schreef DaMart het volgende:

[..]

Hopelijk stemt de gemeenteraad ermee in, zou zonde zijn als een stad als Haarlem zonder betaald voetbal komt te zitten.

Overigens is ook wel zorgelijk dat de HFC in dit artikel wordt genoemd: http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)ngekendSlagveld.htm.
[..]

De KNVB is maar wat blij dat er een economische toestand is op dit moment, lekker makkelijk om 8 clubs te schrappen uit het betaald voetbal. Als ze er zo nodig van af willen, maak dan een tweede divisie van waaruit je ook kan promoveren of waarnaar je kan degraderen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:42:26 #204
248243 Stichting-STAD
www.stad-haarlem.nl
pi_66937836
-spam-

[ Bericht 97% gewijzigd door Misstique op 11-03-2009 18:02:02 ]
pi_69333062
Haarlem

Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zondag 24 mei 2009 @ 16:15:44 #206
98333 Jerkmaine
Hi friend!
pi_69353390
Vannacht even Haarlem's newborn op de foto gezet ...



[ Bericht 10% gewijzigd door Jerkmaine op 25-05-2009 14:16:57 ]
pi_69353892
quote:
Op zondag 24 mei 2009 16:15 schreef Jerkmaine het volgende:
Vannacht even Haarlem's newborn op de foto gezet ...

[ link | afbeelding ]
Mooie foto!
  maandag 25 mei 2009 @ 11:32:15 #208
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69376977
Ik wil in juni ergens een zaterdag naar haarlem om te shoppen en een beetje de stad te bekijken (ben er nog nooit geweest volgens mij). Is er binnenkort nog iets speciaals te doen op een zaterdag in het centrum of maakt het niet uit welke zaterdag ik ga?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69378962
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:32 schreef maok het volgende:
Ik wil in juni ergens een zaterdag naar haarlem om te shoppen en een beetje de stad te bekijken (ben er nog nooit geweest volgens mij). Is er binnenkort nog iets speciaals te doen op een zaterdag in het centrum of maakt het niet uit welke zaterdag ik ga?
Haarlem Culinair en Haarlem jazz zijn beide elke zomer maar niet in juni.
  maandag 25 mei 2009 @ 14:17:35 #210
98333 Jerkmaine
Hi friend!
pi_69381764
quote:
Op zondag 24 mei 2009 16:36 schreef robbolo het volgende:

[..]

Mooie foto!
Thanks! Ik zal vanavond even een nieuwe posten van gisterenavond, deze blijkt alsnog te veel bewogen. Het is ook zo'n mooi bouwwerk geworden hè
  maandag 25 mei 2009 @ 14:18:39 #211
98333 Jerkmaine
Hi friend!
pi_69381800
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:32 schreef maok het volgende:
Ik wil in juni ergens een zaterdag naar haarlem om te shoppen en een beetje de stad te bekijken (ben er nog nooit geweest volgens mij). Is er binnenkort nog iets speciaals te doen op een zaterdag in het centrum of maakt het niet uit welke zaterdag ik ga?
Misschien heb je hier iets aan?
  maandag 25 mei 2009 @ 14:45:33 #212
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69382484
Ik denk niet dat ik 's avonds nog blijf. Tenzij jullie een goedkoop overnachtadresje weten voor max ¤20,-/ a ¤25,-.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 19:45:59 #213
42184 crew  DaMart
pi_71043629
quote:
Oudste bioscoop van Haarlem gaat dicht
Cinema Palace in de Grote Houtstraat sluit eind 2010 de deuren. De nieuwe eigenaar van het pand wil de bioscoop verbouwen tot winkelruimte en daarna verhuren aan een 'grote internationale modezaak', aldus bedrijfsmakelaar Michiel Hoitsma in Haarlems Dagblad van vrijdag 17 juli 2009.

Hoitsma bemiddelde bij de verkoop van het monumentale pand. De oudste, nog steeds bestaande bioscoop van Haarlem gaat dicht als de nieuwe bioscoopzalen aan de Raaks worden opgeleverd, aldus de exploitant van Cinema Palace, Minerva uit Amsterdam. Naar verwachting zal dat eind volgend jaar zijn.

Volgens Hoitsma heeft Minerva bij de verkoop bedongen dat er geen nieuwe bioscoop in het pand komt. De makelaar zegt dat de deal met de modezaak zo goed als rond is en dat alleen de handtekeningen nog moeten worden gezet.

Het karakteristieke portiek moet wijken voor een gevelbrede pui. In de filmzaal komt een extra etage.
Zonde . Cinema Palace vind ik nog zo'n echte bioscoopsfeer hebben, in tegenstelling tot de Brinkmann. erg jammer dat die bioscoop nu plaats moet maken voor een modewinkel, maar ja, die waren er natuurlijk nog niet genoeg in Haarlem .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_71045005
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:45 schreef DaMart het volgende:

[..]

Zonde . Cinema Palace vind ik nog zo'n echte bioscoopsfeer hebben, in tegenstelling tot de Brinkmann. erg jammer dat die bioscoop nu plaats moet maken voor een modewinkel, maar ja, die waren er natuurlijk nog niet genoeg in Haarlem .
Ja, das wel jammer inderdaad. Ook omdat dat het aanzicht weer wat 'moderner' maakt.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71048642
H&M heeft net verbouwd en zara wil al heel lang komen.
pi_71053128
Weer een nieuwe mode zaak en dan ook nog ipv Cinema Palace??
Gaat dan lekker meje Zara en andere zooi in de Brinkman passage zitten,
die staat geloof ik al 10 jaar leeg
pi_71055146
Zo speciaal vind Cinema nou ook weer niet. Het is dat Cinema er al jaren zit en enige sentimentele waarde heeft maar het is ook weer geen tuschinski. Een bios met een modern scherm en geluid is ook wel weer een fijne verschijning. Die donkere kelder in Brinkman is ook al helemaal niks.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:24:36 #218
98333 Jerkmaine
Hi friend!
pi_71062265
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:45 schreef DaMart het volgende:

[..]

Zonde . Cinema Palace vind ik nog zo'n echte bioscoopsfeer hebben, in tegenstelling tot de Brinkmann. erg jammer dat die bioscoop nu plaats moet maken voor een modewinkel, maar ja, die waren er natuurlijk nog niet genoeg in Haarlem .
het was toch echt een mooie bioscoop, jammer dat het onderhoud de laatste jaren nergens over ging want daardoor is 't echt een pauperbios geworden ...
pi_71069334
Jammer dat de Cinema Palace dichtgaat. M.i. de enige echte bioscoop in Haarlem. Als we het dan toch over cultureel erfgoed hebben waarom doet de gemeente daar niks aan. Zo'n mooi pand dicht voor alwéér een modezaak. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Hij ondergaat gewoon hetzelfde lot als de Studio (Rembrandsplein) en de Lido (Houtplein). Als nou straks ook Brinkman op de schop gaat waarvoor de plannen er al zijn, dan hebben we geen bios meer over in Haarlem en mogen we "gezellig" naar dat vreselijke suikerfabriek-complex in Halfweg.
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 15:40:09 #220
42184 crew  DaMart
pi_71069444
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:37 schreef Mirre het volgende:
Jammer dat de Cinema Palace dichtgaat. M.i. de enige echte bioscoop in Haarlem. Als we het dan toch over cultureel erfgoed hebben waarom doet de gemeente daar niks aan. Zo'n mooi pand dicht voor alwéér een modezaak. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Hij ondergaat gewoon hetzelfde lot als de Studio (Rembrandsplein) en de Lido (Houtplein). Als nou straks ook Brinkman op de schop gaat waarvoor de plannen er al zijn, dan hebben we geen bios meer over in Haarlem en mogen we "gezellig" naar dat vreselijke suikerfabriek-complex in Halfweg.
Er komt een bioscoop bij de Raaks he, en de Cinema Palace gaat pas dicht als die geopend is.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_71077288
Wat zijn er voor plannen met B inkmann?
pi_71081445
Die gaat ook dicht en er komt een grote in de nieuwe raaks
pi_71098695
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:22 schreef Bluezz het volgende:
Wat zijn er voor plannen met B inkmann?
* http://www.ijmuidercouran(...)en_Brinkmann_sluiten
pi_71120117
Het laatste woord over de cinema palace is nog niet gezegd.
Zoe: http://www.haarlemsdagbla(...)_de_Grote_Houtstraat

Zaterdag in het papieren HaarlemsDagblad stond dat de gemeente het pand vóór 01-01-2010 op de monumentenlijst wil hebben zodat de verbouwing tegen wordt gegaan. Mooi

En nog wat over de plannen voor Brinkmann:
http://www.haarlemsdagbla(...)heel_worden_gesloopt
  Moderator zondag 19 juli 2009 @ 15:37:40 #225
42184 crew  DaMart
pi_71120194
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:34 schreef Mirre het volgende:

Zaterdag in het papieren HaarlemsDagblad stond dat de gemeente het pand vóór 01-01-2010 op de monumentenlijst wil hebben zodat de verbouwing tegen wordt gegaan. Mooi
Dat zou mooi zijn! Ik had het er gisteren toevallig nog met wat mensen over, dat dat wel de oplossing zou zijn. Van een monumentaal pand mag je namelijk niets aan de buitenkant veranderen. De binnenkant mag dan weer wel verbouwd worden, volgens mij.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')