Misschien heb je hier iets aan?quote:Op maandag 25 mei 2009 11:32 schreef maok het volgende:
Ik wil in juni ergens een zaterdag naar haarlem om te shoppen en een beetje de stad te bekijken (ben er nog nooit geweest volgens mij). Is er binnenkort nog iets speciaals te doen op een zaterdag in het centrum of maakt het niet uit welke zaterdag ik ga?
Zondequote:Oudste bioscoop van Haarlem gaat dicht
Cinema Palace in de Grote Houtstraat sluit eind 2010 de deuren. De nieuwe eigenaar van het pand wil de bioscoop verbouwen tot winkelruimte en daarna verhuren aan een 'grote internationale modezaak', aldus bedrijfsmakelaar Michiel Hoitsma in Haarlems Dagblad van vrijdag 17 juli 2009.
Hoitsma bemiddelde bij de verkoop van het monumentale pand. De oudste, nog steeds bestaande bioscoop van Haarlem gaat dicht als de nieuwe bioscoopzalen aan de Raaks worden opgeleverd, aldus de exploitant van Cinema Palace, Minerva uit Amsterdam. Naar verwachting zal dat eind volgend jaar zijn.
Volgens Hoitsma heeft Minerva bij de verkoop bedongen dat er geen nieuwe bioscoop in het pand komt. De makelaar zegt dat de deal met de modezaak zo goed als rond is en dat alleen de handtekeningen nog moeten worden gezet.
Het karakteristieke portiek moet wijken voor een gevelbrede pui. In de filmzaal komt een extra etage.
Ja, das wel jammer inderdaad. Ook omdat dat het aanzicht weer wat 'moderner' maakt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:45 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zonde. Cinema Palace vind ik nog zo'n echte bioscoopsfeer hebben, in tegenstelling tot de Brinkmann. erg jammer dat die bioscoop nu plaats moet maken voor een modewinkel, maar ja, die waren er natuurlijk nog niet genoeg in Haarlem
.
het was toch echt een mooie bioscoop, jammer dat het onderhoud de laatste jaren nergens over ging want daardoor is 't echt een pauperbios gewordenquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:45 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zonde. Cinema Palace vind ik nog zo'n echte bioscoopsfeer hebben, in tegenstelling tot de Brinkmann. erg jammer dat die bioscoop nu plaats moet maken voor een modewinkel, maar ja, die waren er natuurlijk nog niet genoeg in Haarlem
.
Er komt een bioscoop bij de Raaks he, en de Cinema Palace gaat pas dicht als die geopend is.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:37 schreef Mirre het volgende:
Jammer dat de Cinema Palace dichtgaat. M.i. de enige echte bioscoop in Haarlem. Als we het dan toch over cultureel erfgoed hebben waarom doet de gemeente daar niks aan. Zo'n mooi pand dicht voor alwéér een modezaak. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Hij ondergaat gewoon hetzelfde lot als de Studio (Rembrandsplein) en de Lido (Houtplein). Als nou straks ook Brinkman op de schop gaat waarvoor de plannen er al zijn, dan hebben we geen bios meer over in Haarlem en mogen we "gezellig" naar dat vreselijke suikerfabriek-complex in Halfweg.
Dat zou mooi zijn! Ik had het er gisteren toevallig nog met wat mensen over, dat dat wel de oplossing zou zijn. Van een monumentaal pand mag je namelijk niets aan de buitenkant veranderen. De binnenkant mag dan weer wel verbouwd worden, volgens mij.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:34 schreef Mirre het volgende:
Zaterdag in het papieren HaarlemsDagblad stond dat de gemeente het pand vóór 01-01-2010 op de monumentenlijst wil hebben zodat de verbouwing tegen wordt gegaan. Mooi![]()
Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Als ze aan de buitenkant niets mogen veranderen, en ze dus ook geen grote etalage mogen maken, wordt het natuurlijk een stuk minder interessant om dat pand te betrekken. Zonder die etalage kun je jezelf immers moeilijker presenteren aan het publiek.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:40 schreef Jerkmaine het volgende:
Dan komt alsnog die kledingwinkel daar, erg jammer.
I hope you're right! Zoals ik al aangaf; ik snap de beslissing van Minerva, volgens mij de tweede grote bios-speler na Pathe, niet. Die nieuwe bioscopen die gebouwd gaan worden in het Raakscomplex, van wie zijn die? Voelen ze misschien een hete adem ofzo?quote:Op zondag 19 juli 2009 15:44 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Als ze aan de buitenkant niets mogen veranderen, en ze dus ook geen grote etalage mogen maken, wordt het natuurlijk een stuk minder interessant om dat pand te betrekken. Zonder die etalage kun je jezelf immers moeilijker presenteren aan het publiek.
Volgens mij wordt Minerva juist ook de exploitant van de Raaksbioscoop.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:49 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
I hope you're right! Zoals ik al aangaf; ik snap de beslissing van Minerva, volgens mij de tweede grote bios-speler na Pathe, niet. Die nieuwe bioscopen die gebouwd gaan worden in het Raakscomplex, van wie zijn die? Voelen ze misschien een hete adem ofzo?
Haarlem Jazz sinds donderdag? Vanavond ook nogquote:Op zondag 23 augustus 2009 11:50 schreef fespo het volgende:
wat was er gister op de grote markt te doen?
Op zondagavond is er niks meer hoor.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:02 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Haarlem Jazz sinds donderdag? Vanavond ook nog
Dat worden ze ook volgens mij.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens mij wordt Minerva juist ook de exploitant van de Raaksbioscoop.
http://www.haarlemsdagblad.nl/service/quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:28 schreef fespo het volgende:
Ow Haarlem jazz![]()
weet iemand toevallig welke weekbladen er in Haarlem zijn?
begin augustus stond mijn zus in het "haarlems weekblad"
het enigste dat ik kan vinden is. http://www.echo.nl De echo van je buurt.
en weet iemand hoe ik aan zo'n oud exemplaar kan komen, bibliotheek bv.?
Oh ja sorry. Verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:48 schreef fespo het volgende:
dat is het dagblad. ik heb het over een weekblad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |