waarom zouden ze dat doenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:23 schreef FJD het volgende:
[..]
Ook als ze het geld wat ze zelf uitlenen vervolgens ook tegen een net zoveel lagere rente uit moeten zetten?
Ga maar eens geld lenen bij de bank .....quote:Op maandag 30 juni 2008 18:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Letterlijk ja
Hoe houden banken trouwens de rente laag en hoe zouden ze daar hogere winsten mee halen
Heb je wel eens gevolgd hoe het verloopt met die vaak buitenlandse projekten met staatsgeld??quote:Op zondag 29 juni 2008 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Corporaties zijn zelfstandiger geworden en meer als ontwikkelaars op gaan treden en gemeenten minder komt het kortweg op neer.
Rechtse leugens. Alleen bij een bepaald deel is dat zo. Bij het deel dat geliberaliseerd is (bedankt VVDquote:de stijging van huren mag maximaal met 1,6% per jaar. Dat ligt nog ver onder de inflatie en ligt rond de koers van inflatiecorrectie op het loon.
Huren wordt dus niet steeds duurder. Kopen daarentegen wordt intussen onbetaalbaar (er worden dan ook steeds minder woningen verkocht)
Een deel wat geliberaliseerd is ?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rechtse leugens. Alleen bij een bepaald deel is dat zo. Bij het deel dat geliberaliseerd is (bedankt VVD) stijgen de huren veel harder. Te hard.
Uhm concurrentie?quote:
http://rechtennieuws.nl/1(...)maal-16-procent.htmlquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:54 schreef Klopkoek het volgende:
Rechtse leugens. Alleen bij een bepaald deel is dat zo. Bij het deel dat geliberaliseerd is (bedankt VVD) stijgen de huren veel harder. Te hard.
die begint nu pas te komen door dsb en buitenlandse banken daarvoor stonden de rentes bij NL se banken structureel onder de ecb rentequote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:11 schreef FJD het volgende:
[..]
Uhm concurrentie?
Overigens zijn de consumenten niet hetgene waar banken hun winsten mee binnen halen, dat ligt voor zover ik weet veel meer in de B2B markt en dan zie je inderdaad dat de tarieven in de B2C omhoog gaan en vervolgens zie je weer allemaal geldverstrekkers (denk aan Frisia en Postkrediet) die daar flink onderduiken.
Wat is dat toch een vervelend principe, concurrentie.
[..]
http://rechtennieuws.nl/1(...)maal-16-procent.html
Het maximale percentage van 1,6 procent geldt voor 95 procent van alle huurwoningen.!
Zit maar 5% van de woningen boven de 630¤ huur? Dacht dat dit wel flink meer was.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:11 schreef FJD het volgende:
http://rechtennieuws.nl/1(...)maal-16-procent.html
Het maximale percentage van 1,6 procent geldt voor 95 procent van alle huurwoningen.!
Vraag je eens af wat er gebeuren gaat als het niet op zijn vvd's halfbakken 'geliberaliseerd' wordt, noch gesubsidieerd. Gewoon echte vrije markt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Particuliere huur valt natuurlijk ook meer op bij het publiek; wil je huren dan kom je jaren op de wachtlijst voor een sociale huurwoning waardoor je even kijkt wat particulier kost en dan zie je dat dat veel duurder is. Ik denk dat die situatie een vertekening in de gedachten wel helpt, ik dacht eigenlijk ook dat het meer was maar toen ik na dacht over waarop dat gebaseerd was kwam ik niet verder dan een vage inschatting. Vandaar dat ik ook even ging zoeken toen ik er over nadachtquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:
Zit maar 5% van de woningen boven de 630¤ huur? Dacht dat dit wel flink meer was.
En anders was je zo goed met analyses met fictieve percentages?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Particuliere huur valt natuurlijk ook meer op bij het publiek; wil je huren dan kom je jaren op de wachtlijst voor een sociale huurwoning waardoor je even kijkt wat particulier kost en dan zie je dat dat veel duurder is. Ik denk dat die situatie een vertekening in de gedachten wel helpt, ik dacht eigenlijk ook dat het meer was maar toen ik na dacht over waarop dat gebaseerd was kwam ik niet verder dan een vage inschatting. Vandaar dat ik ook even ging zoeken toen ik er over nadacht
Ja leuk en aardig maar als ik zo in het krantje van de plaatselijke corporatie kijk dan is zeker 5% van hun aanbod al boven dat bedrag en dan komt daar nog het echte particuliere aanbod bij.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Particuliere huur valt natuurlijk ook meer op bij het publiek; wil je huren dan kom je jaren op de wachtlijst voor een sociale huurwoning waardoor je even kijkt wat particulier kost en dan zie je dat dat veel duurder is. Ik denk dat die situatie een vertekening in de gedachten wel helpt, ik dacht eigenlijk ook dat het meer was maar toen ik na dacht over waarop dat gebaseerd was kwam ik niet verder dan een vage inschatting. Vandaar dat ik ook even ging zoeken toen ik er over nadacht
Het gaat over 5% wat niet onder die 1,6% norm valt. Hoe dat precies met bedragen zit weet ik niet. Misschien dat ik me er komende weken eens wat meer in verdiep.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:04 schreef du_ke het volgende:
Ja leuk en aardig maar als ik zo in het krantje van de plaatselijke corporatie kijk dan is zeker 5% van hun aanbod al boven dat bedrag en dan komt daar nog het echte particuliere aanbod bij.
1. Het is geen fictief percentage voor zover ik kan zien (uiteraard met inachtneming van eventuele onbetrouwbaarheid van internetbronnen maar dan graag een tegenbron)quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
En anders was je zo goed met analyses met fictieve percentages?
Waar ik met wat googlen op uitkwam is dat huren boven de 600nogwat zijn geliberaliseerd en daarmee niet onder die 1,65 vallen maar dat kan ik mis hebben.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:13 schreef FJD het volgende:
[..]
Het gaat over 5% wat niet onder die 1,6% norm valt. Hoe dat precies met bedragen zit weet ik niet. Misschien dat ik me er komende weken eens wat meer in verdiep.
[..]
Interessantquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:28 schreef du_ke het volgende:
Waar ik met wat googlen op uitkwam is dat huren boven de 600nogwat zijn geliberaliseerd en daarmee niet onder die 1,65 vallen maar dat kan ik mis hebben.
Ze hebben een mooi nieuw woord bedacht in deze, de liberaliseringsgrensquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:34 schreef FJD het volgende:
[..]
InteressantZoals gezegd ben ik ook maar wat op Google rond gaan kijken. Vooral als Klopkoek de term "rechtse leugens" bezigt dan levert het nog wel eens leuke resultaten op. Binnenkort maar eens beter in verdiepen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |