abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:07:39 #101
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59815775
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 08:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Ook als ze het geld wat ze zelf uitlenen vervolgens ook tegen een net zoveel lagere rente uit moeten zetten?
waarom zouden ze dat doen
De rente staat hoog echter de spaar rente is niet veel gestegen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59816020
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:34 schreef FJD het volgende:

[..]

Letterlijk ja

Hoe houden banken trouwens de rente laag en hoe zouden ze daar hogere winsten mee halen
Ga maar eens geld lenen bij de bank ..... Jij denkt dat ze er nog steeds niet fors aan verdienen??

Hypotheek voor 2,8%... Als je dat lukt, is dat best knap.

Jou ontgaan hoeveel winst banken maken?
pi_59816671
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Corporaties zijn zelfstandiger geworden en meer als ontwikkelaars op gaan treden en gemeenten minder komt het kortweg op neer.
Heb je wel eens gevolgd hoe het verloopt met die vaak buitenlandse projekten met staatsgeld??
Ze worden allemaal met verlies verkocht aan prive BV's, en van wie zijn die BV's??

ZE hebben 2.500.000 woningen met een verkoopwaarde van 125.000 euro ofwel 350 miljard.
Het is zaak om dat geld vast te houden en te zorgen dat het in de staatskas komt door 3 miljard te eisen voor prachtwijken en 22% winstbelasting, dus niet zelfstandig maken, want dan is dat geld weg.

De invloed van gemeentes op de woningbouwverenigingen is bijna weg, dus wordt er niet meer aan sociale woningbouw gedaan binnen de gemeente.
De Nederlandse woningbouwverenigingen bouwen in turkije en in spanje en duitsland met zachte leningen van de overheid

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 01-07-2008 13:01:19 ]
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:54:35 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59816770
quote:
de stijging van huren mag maximaal met 1,6% per jaar. Dat ligt nog ver onder de inflatie en ligt rond de koers van inflatiecorrectie op het loon.
Huren wordt dus niet steeds duurder. Kopen daarentegen wordt intussen onbetaalbaar (er worden dan ook steeds minder woningen verkocht)
Rechtse leugens. Alleen bij een bepaald deel is dat zo. Bij het deel dat geliberaliseerd is (bedankt VVD ) stijgen de huren veel harder. Te hard.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:00:18 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_59816897
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rechtse leugens. Alleen bij een bepaald deel is dat zo. Bij het deel dat geliberaliseerd is (bedankt VVD ) stijgen de huren veel harder. Te hard.
Een deel wat geliberaliseerd is ? waar heb je het over. Bedoel je particuliere verhuurders?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_59819929
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
waarom zouden ze dat doen
Uhm concurrentie?

Overigens zijn de consumenten niet hetgene waar banken hun winsten mee binnen halen, dat ligt voor zover ik weet veel meer in de B2B markt en dan zie je inderdaad dat de tarieven in de B2C omhoog gaan en vervolgens zie je weer allemaal geldverstrekkers (denk aan Frisia en Postkrediet) die daar flink onderduiken.

Wat is dat toch een vervelend principe, concurrentie.
quote:
http://rechtennieuws.nl/1(...)maal-16-procent.html
Het maximale percentage van 1,6 procent geldt voor 95 procent van alle huurwoningen.

!
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:36:57 #107
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59839149
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:11 schreef FJD het volgende:

[..]

Uhm concurrentie?

Overigens zijn de consumenten niet hetgene waar banken hun winsten mee binnen halen, dat ligt voor zover ik weet veel meer in de B2B markt en dan zie je inderdaad dat de tarieven in de B2C omhoog gaan en vervolgens zie je weer allemaal geldverstrekkers (denk aan Frisia en Postkrediet) die daar flink onderduiken.

Wat is dat toch een vervelend principe, concurrentie.
[..]

Het maximale percentage van 1,6 procent geldt voor 95 procent van alle huurwoningen.

!
die begint nu pas te komen door dsb en buitenlandse banken daarvoor stonden de rentes bij NL se banken structureel onder de ecb rente
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59848891
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:11 schreef FJD het volgende:

!
Zit maar 5% van de woningen boven de 630¤ huur? Dacht dat dit wel flink meer was.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:01:22 #109
182269 sneakypete
On the edge
pi_59849277
quote:

[..]

Vraag je eens af wat er gebeuren gaat als het niet op zijn vvd's halfbakken 'geliberaliseerd' wordt, noch gesubsidieerd. Gewoon echte vrije markt.

Reken maar dat ik dan allang in een koophuis zou zitten en niet meer deze dure huur hoefde af te dragen, en met mij velen.
pi_59850712
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:
Zit maar 5% van de woningen boven de 630¤ huur? Dacht dat dit wel flink meer was.
Particuliere huur valt natuurlijk ook meer op bij het publiek; wil je huren dan kom je jaren op de wachtlijst voor een sociale huurwoning waardoor je even kijkt wat particulier kost en dan zie je dat dat veel duurder is. Ik denk dat die situatie een vertekening in de gedachten wel helpt, ik dacht eigenlijk ook dat het meer was maar toen ik na dacht over waarop dat gebaseerd was kwam ik niet verder dan een vage inschatting. Vandaar dat ik ook even ging zoeken toen ik er over nadacht
pi_59863338
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:59 schreef FJD het volgende:

[..]

Particuliere huur valt natuurlijk ook meer op bij het publiek; wil je huren dan kom je jaren op de wachtlijst voor een sociale huurwoning waardoor je even kijkt wat particulier kost en dan zie je dat dat veel duurder is. Ik denk dat die situatie een vertekening in de gedachten wel helpt, ik dacht eigenlijk ook dat het meer was maar toen ik na dacht over waarop dat gebaseerd was kwam ik niet verder dan een vage inschatting. Vandaar dat ik ook even ging zoeken toen ik er over nadacht
En anders was je zo goed met analyses met fictieve percentages?
pi_59873337
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:59 schreef FJD het volgende:

[..]

Ja leuk en aardig maar als ik zo in het krantje van de plaatselijke corporatie kijk dan is zeker 5% van hun aanbod al boven dat bedrag en dan komt daar nog het echte particuliere aanbod bij.
pi_59876326
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:04 schreef du_ke het volgende:
Ja leuk en aardig maar als ik zo in het krantje van de plaatselijke corporatie kijk dan is zeker 5% van hun aanbod al boven dat bedrag en dan komt daar nog het echte particuliere aanbod bij.
Het gaat over 5% wat niet onder die 1,6% norm valt. Hoe dat precies met bedragen zit weet ik niet. Misschien dat ik me er komende weken eens wat meer in verdiep.
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
En anders was je zo goed met analyses met fictieve percentages?
1. Het is geen fictief percentage voor zover ik kan zien (uiteraard met inachtneming van eventuele onbetrouwbaarheid van internetbronnen maar dan graag een tegenbron)
2. Op fictieve percentages baseer ik geen argumentatie.
pi_59876572
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Het gaat over 5% wat niet onder die 1,6% norm valt. Hoe dat precies met bedragen zit weet ik niet. Misschien dat ik me er komende weken eens wat meer in verdiep.
[..]
Waar ik met wat googlen op uitkwam is dat huren boven de 600nogwat zijn geliberaliseerd en daarmee niet onder die 1,65 vallen maar dat kan ik mis hebben.
pi_59876691
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:28 schreef du_ke het volgende:
Waar ik met wat googlen op uitkwam is dat huren boven de 600nogwat zijn geliberaliseerd en daarmee niet onder die 1,65 vallen maar dat kan ik mis hebben.
Interessant Zoals gezegd ben ik ook maar wat op Google rond gaan kijken. Vooral als Klopkoek de term "rechtse leugens" bezigt dan levert het nog wel eens leuke resultaten op. Binnenkort maar eens beter in verdiepen
pi_59876839
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:34 schreef FJD het volgende:

[..]

Interessant Zoals gezegd ben ik ook maar wat op Google rond gaan kijken. Vooral als Klopkoek de term "rechtse leugens" bezigt dan levert het nog wel eens leuke resultaten op. Binnenkort maar eens beter in verdiepen
Ze hebben een mooi nieuw woord bedacht in deze, de liberaliseringsgrens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')