abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2008 @ 18:00:42 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59756961
De toename van stakingen is al jarenlang is de literatuur voorspeld. Dat staat volledig los van een belastingstijging.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † zaterdag 28 juni 2008 @ 18:02:32 #62
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_59757002
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
De toename van stakingen is al jarenlang is de literatuur voorspeld. Dat staat volledig los van een belastingstijging.
Belastingstijging leidt tot kosteninflatie, dat is wat ik stel.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 18:14:50 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59757262
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Belastingstijging leidt tot kosteninflatie, dat is wat ik stel.
En ik stel dat het simplistisch denken is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † zaterdag 28 juni 2008 @ 18:15:42 #64
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_59757283
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En ik stel dat het simplistisch denken is.
Zonder enige onderbouwing. Dan houdt het op.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juni 2008 @ 18:16:49 #65
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59757306
quote:
Wat voor literatuur lees jij. De marxevier?
Carpe Libertatem
pi_59757758
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Elsevier 6:78
lijkt wel een bijbel verwijzing
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59758368
quote:
Volgens mij is dat eenvoudig te toetsen door aan staker te vragen waar ze voor staken. Ik heb her en der al berichten gelezen dat de vakbonden er voor zijn om de geplande verhogen van de omzetbelasting op de lange baan te schuiven omdat het voor een extra loonconflict zorgt. Belastingstijgingen hebben dus wel degelijk stakingen tot gevolg.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:11:50 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59758430
Oké, hoe ik er over denk:

Ja, ik denk dat belastingstijging tot kosteninflatie leidt. Toch moet je er niet al te veel van voorstellen. Waarom? Omdat veel van de producten en diensten die de Nederlanders dagelijks kopen uit het buitenland komen. Veel producten worden dus hier niet gemaakt.
Uiteraard kan belastingstijging ook tot loonstijging leiden, dat is wel altijd een tendens om rekening mee te houden. Maar meestal kondigen bonden dat ook van tevoren aan en komen ze met dreigbrieven op de proppen. Die heb ik nog niet gezien.
Tot slot zitten veel belastingstijgingen in de consumptieve kant. De oplossing is daar gewoonweg simpel: minder van dat product kopen.

Dat ligt uiteraard anders bij voedsel. Daar kun je niet even zeggen 'drink toch wat minder'. Dan gaat dat niet zo makkelijk. Toch stijgen de voedselprijzen gigantisch.

In de CBS cijfers is te vinden dat voedsel, wonen en brandstof de grootste veroorzakers van de inflatie zijn. Kun je daarvan het kabinet de schuld van geven? Nee. Zeker zolang Nederland onder het Europees gemiddelde voor wat betreft inflatie zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klopkoek op 28-06-2008 19:27:02 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:13:36 #69
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59758472
Owja, voor de gestegen woningskosten kun je natuurlijk het kabinet zeer zeker verantwoordelijk houden. Maar waardoor komt dat? Door de liberalisering, en ja, dat is nou net wat veel HARTELOZE fokkers willen zien.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:37:03 #70
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59758926
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:13 schreef Klopkoek het volgende:
Owja, voor de gestegen woningskosten kun je natuurlijk het kabinet zeer zeker verantwoordelijk houden. Maar waardoor komt dat? Door de liberalisering, en ja, dat is nou net wat veel HARTELOZE fokkers willen zien.
Dus dat de kosten van een koopwoning ( 70 tot 80 % van de woningen in Nederland zijn koop) gestegen zijn ligt aan de liberalisering?

De liberalisering van wat?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:40:33 #71
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59759009
quote:
Dus dat de kosten van een koopwoning ( 70 tot 80 % van de woningen in Nederland zijn koop) gestegen zijn ligt aan de liberalisering?

Bedankt dat je me er op wijst. Correctie: zelfs voor de gestegen woonkosten is het kabinet niet volledig verantwoordelijk. Enkel voor de gestegen huren.

Gestegen rente en gestegen OZB voor koopwoningen kan het kabinet weinig aan doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59759117
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

waar haal je die waarden vandaan het is eerder andersom
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:00:25 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59759411
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waar haal je die waarden vandaan het is eerder andersom
Oke is iets minder zo rond de 50 - 55 % in 2000
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:06:51 #74
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59759532
Ga je ook nog in op mijn post Martijn? Heb ik nou zo mijn best gedaan om kort maar bondig een onderbouwing neer te zetten...
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:11:58 #75
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59759630
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:06 schreef Klopkoek het volgende:
Ga je ook nog in op mijn post Martijn? Heb ik nou zo mijn best gedaan om kort maar bondig een onderbouwing neer te zetten...
Als je dat graag wilt
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
Bedankt dat je me er op wijst.
Geen dank
quote:
Correctie: zelfs voor de gestegen woonkosten is het kabinet niet volledig verantwoordelijk. Enkel voor de gestegen huren.
Klopt want het kabinet stelt de maximale huursverhoging vast
quote:
Gestegen rente en gestegen OZB voor koopwoningen kan het kabinet weinig aan doen.
Iddm gestegen rente is marktwerking. Welke welk word beinvloed door het finaciele beleid van het kabinet. en de OZB wordt door de gemeentes opgelegd en daar kan het kabinet niets aan doen

Dus al met al snap ik de link naar de liberalisering nog steeds niet.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:26:12 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59759889
Martijn, het ging me vooral om die post daarvoor. Maar goed: het kabinet gaat door met een aanzet tot liberalisering van de huren. D.w.z. de liberalisering zoals voorgesteld door Dekker gaat door, voor de rest wordt het bevroren (dus geen verdere uitbreiding meer).

Een gedeelte van de huren wordt dus geliberaliseerd wat voor stijging in de huurkosten zorgt = hogere inflatie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59761129
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat heeft wel meegespeeld inderdaad. Er zijn namelijk wel degelijk pogingen gedaan om de huizenmarkt (gedeeltelijk) te liberaliseren. Zo is de rol van woningcorporaties en gemeenten nu heel anders dan pakweg 20 jaar terug.
Overigens zit je wat hoog met je percentage koopwoningen volgens mij. Dat zit eerder tussen de 50 en 60% http://www.os.amsterdam.nl/grafiek/9914/
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_59761178
Dit is natuurlijk gewoon een manier om goedkoper geld te lenen voor de staat dan om de eigen burgers te beschermen

De eigen burgers bescherm je door de belastingen met 20% te verlagen

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter_Europa op 28-06-2008 21:56:34 ]
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:53:51 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59761524
quote:
Zo is de rol van woningcorporaties en gemeenten nu heel anders dan pakweg 20 jaar terug.
Vertel?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59771589
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vertel?
Corporaties zijn zelfstandiger geworden en meer als ontwikkelaars op gaan treden en gemeenten minder komt het kortweg op neer.
pi_59771756
De woningmarkt geliberaliseerd noemen is net zo iets als Oranje titelkandidaat noemen; je hoopt er iedere keer weer op tot je er rationeel naar kijkt en dan blijkt weer dat het nergens op slaat.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_59771811
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:23 schreef FJD het volgende:
De woningmarkt geliberaliseerd noemen is net zo iets als Oranje titelkandidaat noemen; je hoopt er iedere keer weer op tot je er rationeel naar kijkt en dan blijkt weer dat het nergens op slaat.
Ik zeg dan ook enkel dat er wat pogingen zijn ondernomen en dat er wel degelijk een verschil is met medio jaren '80.
  zondag 29 juni 2008 @ 14:38:25 #83
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59772032
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:23 schreef FJD het volgende:
Nog een overeenkomst: beter dan de jaren '70 zal het nooit meer worden. Die kans op het volmaakte krijg je nooit meer terug.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59773199
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

De zoveelste verstoring van de markt die ze door willen voeren of de oplossing?

Ik weet het niet precies. Maar mijn gevoel zegt dat hier alleen een beperkte groep van gaat profiteren. Wat denken jullie?
kan de spaarzin bevorderen, en het spaarnut ook, dus goede zaak.
Tevens een reden voor de overheid om de inflatie te beperken dus geen hogere BTW of belastingen
pi_59785808
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is 30 % van 4 %, dus 1,2 % per jaar mits gemiddeld boven de 20k. Wat betreft het dividend geldt het alleen als het niet geconsumeerd wordt maar opgespaard wordt en dus onderdeel uit gaat maken van het vermogen.
1,2%? Stel je voor dat je vermogen op 1-januari 1.000.000 EUR volgens de belastingdienst zou zijn en laat die 100.000 EUR nou in aandelen zitten. Als je op 31-dec door koersdalingen, optiesdalingen slecht een vermogen van 10.000 EUR hebt dan betaal je doodleuk toch 6060 EUR aan belasting. Zowieso krom om aandelen tot vermogen te rekenen op basis van twee dagkoersen.
pi_59785812
Rente verhogen zo werkt dat.
*****Kraak........
pi_59790494
quote:
Op maandag 30 juni 2008 03:53 schreef kraakvandaal het volgende:
Rente verhogen zo werkt dat.
En die banken houden het maar laag. Ten koste van de consument, maar intussen klappen de winsten bij diezelfde banken gewoon uit elkaar.
pi_59796016
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En die banken houden het maar laag. Ten koste van de consument, maar intussen klappen de winsten bij diezelfde banken gewoon uit elkaar.
De rente staat hoog bij veel banken, dat de consument geen hol verstand lijkt te hebben en niet van bank wil veranderen dat is een probleem voor de consument. Als de banken weg kon komen met 0,1% rente dan heeft men elk recht om dat aan te bieden. Het rund is dan echter de consument die niet veranderd, het is geen liefdadigheid!
pi_59799520
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Letterlijk ja

Hoe houden banken trouwens de rente laag en hoe zouden ze daar hogere winsten mee halen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_59801948
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:34 schreef FJD het volgende:

[..]

Letterlijk ja

Hoe houden banken trouwens de rente laag en hoe zouden ze daar hogere winsten mee halen
lijkt me niet zo moeilijk lagere rente is lagere kostenpost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')