abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:45:42 #101
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_59720347
Ik dacht dat ik had gelezen dat er een 4e ring kwam in de Veste? De vraag naar seizoenskaarten overtreft alle verwachtingen, zeker nu de ex-bondscoach van Engeland de technische leiding heeft.
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:47:13 #102
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_59720392
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:26 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ik vind de derde ring een beetje overdone
Zo, vind jij dat?
pi_59720449
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:45 schreef Ziggenmufter het volgende:
Ik dacht dat ik had gelezen dat er een 4e ring kwam in de Veste? De vraag naar seizoenskaarten overtreft alle verwachtingen, zeker nu de ex-bondscoach van Engeland de technische leiding heeft.


Die foto die ik poste was een photoshop he, even voor de duidelijkheid.
Als het zo doorgaat met Twente zullen ze wel over enkele jaren het hele stadion rond bouwen zodat ze een capaciteit hebben van om en nabij 40.000.
Denk wel dat ze dan voorlopig even aan hun 'max' zitten.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 juni 2008 @ 00:02:11 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_59720787
Zo met dak erop begint het echt indrukwekkend te worden in Enschede
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 27 juni 2008 @ 00:50:01 #105
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59721660
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:49 schreef koningdavid het volgende:

[..]



Die foto die ik poste was een photoshop he, even voor de duidelijkheid.
Als het zo doorgaat met Twente zullen ze wel over enkele jaren het hele stadion rond bouwen zodat ze een capaciteit hebben van om en nabij 40.000.
Denk wel dat ze dan voorlopig even aan hun 'max' zitten.
Volgens mij heeft de helft hiet niet door inderdaad
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 02:02:07 #106
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_59722286
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 00:50 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de helft hiet niet door inderdaad
Jij overduidelijk ook niet maar nu wel.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 08:36:29 #107
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_59723609
Had ik al gezegd dat Eden, het nieuwe stadion van Slavia werkelijk fantastisch is? Naar Engels voorbeeld gemaakt. Zal later wat echte foto's posten van de kampioenswedstrijd tegen Jablonec.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 08:48:46 #108
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59723719
Mooie naam in ieder geval. Ik zal speciaal niet gaan googelen en me laten verrassen door de sfeer van de kampioenswedstrijd.
pi_59732757
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 00:50 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de helft hiet niet door inderdaad
nee
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59733271
Dat van Twente ziet er echt geweldig uit. Toen het net werd geopend vond ik het niets met die gekleurde stoeltjes, maar dat maken ze nu helemaal goed. Topstadion.
pi_59734543
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:45 schreef pfaf het volgende:

[ code verwijderd ]

16 miljoen inwoners...
Wat staat Australië hoog zeg, daar wonen maar iets meer dan 20miljoen mensen en is voetbal helemaal niet zo'n extreem populaire sport en dan toch zo hoog staan

Zou het succes van het nationale team onder hiddink er iets mee te maken hebben?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:56:36 #112
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_59735946
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 15:37 schreef Barnet_Bee het volgende:
Dat van Twente ziet er echt geweldig uit. Toen het net werd geopend vond ik het niets met die gekleurde stoeltjes, maar dat maken ze nu helemaal goed. Topstadion.
Nog afgezien van die stoeltjes vond ik het ook niet bijzonder, maar nu lijkt het inderdaad geweldig te worden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 19:22:44 #113
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59737748
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:35 schreef VBVFV het volgende:

[..]

Wat staat Australië hoog zeg, daar wonen maar iets meer dan 20miljoen mensen en is voetbal helemaal niet zo'n extreem populaire sport en dan toch zo hoog staan

Zou het succes van het nationale team onder hiddink er iets mee te maken hebben?
Kleine competitie hè. 8 teams in totaal, dus teams zoals de Roar, Glory en Victory die een achterban van 2 a 3 miljoen inwoners hebben. En Nieuw-Zeeland zit er ook nog bij, met een achterland van 4,5 miljoen inwoners. Als je dan 10.000 toeschouwers hebt, kun je al wat beter in perspectief plaatsen.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 19:24:23 #114
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59737787
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 02:02 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Jij overduidelijk ook niet maar nu wel.
Right, heb je mijn post icon gezien bij dat bericht?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zaterdag 28 juni 2008 @ 17:45:35 #115
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_59756676
Paar foto's zoals beloofd!











AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 28 juni 2008 @ 17:51:02 #116
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_59756774
Eden ziet er heel fraai uit
pi_59757019
Ziet er zeer mooi uit
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 28 juni 2008 @ 18:39:50 #118
186611 Haags
pi_59757743
Ik ben vast de enige die zegt dat ie er niet veel aan vind :$
Zonder wrijving geen glans
pi_59757804


De droom van NEC
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 juni 2008 @ 21:55:45 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_59804904
in België is er weer wat bedacht
quote:
"DAT ZE ONS EEN BOUWVERGUNNING GEVEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De oprichting van een Vlaamse voetbal-
bond weekt verdeelde reacties los bij
de clubs. Er wordt positief gereageerd
op de subsidies voor nieuwe stadions,
maar de clubs hebben ook verzuchtingen.

"Tien miljoen euro steun is mooi, maar
dat ze ons eerst eens een bouwvergun-
ning geven", zegt Club Brugge-manager
Luc Devroe in HLN. "De financiering
hebben we zelf rond, maar we wachten al
2,5 jaar op groen licht om te bouwen."

"Als je die tien miljoen moet investe-
ren in het Jan Breydel-stadion, levert
dat 3.000 extra zitplaatsen op. Dat is
water dat naar de zee vloeit", zegt hij
maar zoals ze al zeggen, voordat ze mogen bouwen......
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 30 juni 2008 @ 21:57:57 #121
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59804966
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:43 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]

De droom van NEC
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59806877
Hopelijk gaat Feyenoord ook snel eens met haar plannen komen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 08:34:59 #123
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59811591
Ziet er goed uit aanvoerder. Maar waar komen al die feestvierende supporters vandaan?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 08:50:12 #124
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_59811752
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 08:34 schreef pfaf het volgende:
Ziet er goed uit aanvoerder. Maar waar komen al die feestvierende supporters vandaan?
De tribunes. Na afloop van de wedstrijd. Je kan zo het veld oplopen want er zijn geen hekken en zelfs openeningen in de rand om het veld.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 1 juli 2008 @ 08:53:45 #125
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59811786
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 08:50 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

De tribunes. Na afloop van de wedstrijd. Je kan zo het veld oplopen want er zijn geen hekken en zelfs openeningen in de rand om het veld.
Aah, so. Er missen nog wat foto's van tijdens de wedstrijd.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:00:40 #126
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_59811864
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 08:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Aah, so. Er missen nog wat foto's van tijdens de wedstrijd.
Morgen dan speciaal voor jou.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:10:24 #127
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59841554
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59844575


Erg vet
  donderdag 3 juli 2008 @ 06:05:29 #129
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_59857579
quote:
Bron: PSVZone.nl

<...>

Op het gebied van stadionuitbreiding werd duidelijk dat PSV meerdere scenario's heeft onderzocht over zowel uitbreiding als een nieuw stadion. Een nieuw stadion zou moeilijk worden, omdat er nergens anders in Eindhoven een geschikte plek zou zijn. PSV zou zich daarom richten op een uitbreiding naar 40.000 tot 45.000 plaatsen. Bovendien zal de helft van het uitvak bij wedstrijden waar dat mogelijk is worden gebruikt voor de vrije kaartverkoop.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:33:25 #130
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_59861430
weg

[ Bericht 98% gewijzigd door dndiek op 03-07-2008 17:42:06 ]
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:07:08 #131
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_59867235
quote:
NAC-stadion knapt uit zijn voegen

De palen voor de verbouwing van het Rat Verlegh-stadion moeten medio 2009 de grond in gaan. NAC wil het stadion uitbreiden naar 20.000 stoeltjes, omdat het nu al nauwelijks alle fans en sponsors kan onderbrengen.

"We hebben nu al behoefte aan een groter onderkomen", zegt algemeen directeur Theo Mommers tegen fanzine De Rat. Het stadion zit komend seizoen helemaal vol (17.000 plaatsen).

De vraag naar sponsorstoelen verloopt evenzeer erg goed. Mommers: "Alleen op de tweede ring zijn nog enkele tientallen plaatsen beschikbaar".
pi_59867613
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:33:11 #133
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_59911042
quote:
Stadion verdeelt Brugge
BRUGGE - De discussie rond het nieuw te bouwen stadion van Club Brugge dreigt uit de hand te lopen. Het stadsbestuur en Club Brugge zijn het niet eens over de locatie en de te volgen strategie.
VOETBAL BELEID


De toekomstige voetbaltempel van Club verhit al langer de Brugse gemoederen. Toen de gemeenteraden van Zedelgem en Brugge enkele maanden geleden moesten stemmen over de nieuwe locatie, stonden heel wat misnoegde supporters voor de stoep. Een nipte meerderheid van de raadsleden adviseerde de Vlaamse Regering uiteindelijk de piste Loppem te volgen, maar de aansluitende vreugdekreten bij de supportersentente Blue Army waren van korte duur.

Deze week zat het spel weer serieus op de wagen. Burgemeester Patrick Moenaert (CD&V) lanceerde het alternatieve voorstel om het nieuwe stadion voor Club Brugge ten noorden van de stad te bouwen. De Blankenbergse Steenweg lijkt hem een geschikte site, zeer tot ongenoegen van Club-preses Michel D'Hooghe. De sterke man van blauw-zwart staat bekend als een diplomaat, maar op de ploegvoorstelling van afgelopen donderdag in Koksijde reageerde hij furieus. D'Hooghe sprak van een hallucinant, ja zelfs compleet onhaalbaar voorstel. 'Als ze daar een stadion willen bouwen, zullen ze een andere ploeg moeten zoeken om er in te spelen', was hij ongewoon scherp in zijn bewoordingen. De voetbalvoorzitter ging zelfs nog een stap verder. 'Onze supporters hebben er genoeg van, ik sta niet meer in voor hun reacties', beriep hij zich op de volkswoede.

'Ik wil op dit moment eigenlijk niet reageren op uitspraken over de locatie voor een nieuw voetbalstadion', liet burgemeester Moenaert gisteren in een reactie weten. 'Enkel nog dit: bij de vergadering van de Task Force (de adviesgroep waarin leden van de lokale en de Vlaamse overheid vertegenwoordigd zijn. Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening Dirk Van Mechelen leidt de procedure voor het juridisch verankeren van een locatie, red.) rezen bijzonder veel vragen ronde de piste Loppem.' De burgemeester lijkt wat dat betreft voet bij stuk te houden. 'Als de Vlaamse Regering niet kiest voor Loppem, is het volgens mij zinvol om andere opties te verkennen.'

D'Hooghe noemde het donderdagavond heel vreemd dat er geen rekening werd gehouden met de eerdere beslissing van de Brugse gemeenteraad. De stemming was echter nipt en er is meer.

'De stad beslist niet', herhaalde Moenaert gisteren. 'De beslissing wordt genomen door de Vlaamse Regering. Een belangrijk element bij die beslissing is ook het milieu-effectenrapport, dat een schets geeft van de te verwachten gevolgen voor mens en milieu van verschillende locaties waar een voetbalstadion zou kunnen komen. Dat plan speelt een bepalende rol en is juridisch een belangrijk element.'

Eerder deze week verklaarde Patrick Moenaert al dat 'hij zich niet kon inbeelden dat iemand die bevoegd is voor Ruimtelijke Ordening de optie Loppem blind kan blijven verdedigen met zo'n negatief plan-mer.' Het ziet er dus niet goed uit voor Club Brugge.

'Het spreekt voor zich dat ik in de vergaderingen met de Vlaamse Regering en in de Task Force heb gewezen op het officiële standpunt van de Brugse gemeenteraad', stipt Moenaert aan. De bewindvoerder lijkt allerminst opgetogen met de harde taal die Club en zijn voorzitter spreken. 'Op vraag van de Vlaamse Regering werd de afspraak gemaakt om geen tussentijdse verklaringen af te leggen. Ik betreur ten zeerste dat dit wel gebeurde. Onaanvaardbaar. Alle partijen komen overeen om in stilte te onderhandelen. Toch lekt de volledige inhoud van de besprekingen nog voor het eind van de vergadering uit. In die omstandigheden moet ik reageren.'

Daarop wilde Michel D'Hooghe dan weer niet reageren. 'De persconferentie was voldoende duidelijk.'

In afwachting van de definitieve beslissing, die in principe op 15 juli wordt genomen, beloven het nog hete weken te worden.
quote:
“Ons geduld in het stadiondossier is op”

Dames en heren,

Het ondertekenen van het nieuwe zesjarige contract met Dexia als hoofdsponsor vormde het hoogtepunt van deze week voor Club Brugge. Dit contract bezorgt Club Brugge een belangrijke financiële ondersteuning die, voor een stuk, de verdere uitbouw van de vereniging mogelijk moet maken.

Bij de ondertekening van het contract, stelde de voorzitter van de Raad van Bestuur van Dexia, de heer Stefaan Decraene, dat de drie kernwoorden van de bank waren: ambitie – respect – dynamisme. Nu begrijp ik, beter dan ooit, waarom de symbiose tussen Dexia en Club Brugge zo succesvol is. We dragen immers dezelfden waarden in ons wapen: ambitie – respect – dynamisme !

Ik wil het eerst even over onze “ambitie” hebben.

Zoals telkenjare komt onze sportieve ambitie hierop neer: op nationaal vlak de top te spelen, en internationaal een stap voorwaarts te maken.

Ook op sociaal vlak willen we aan de reeks initiatieven uit het verleden een verlengstuk breien, en we beschikken daarvoor thans over een instrument: ons community-project “Allemoale Thope”.

Op economisch vlak vormt het nieuwe sponsorcontract de beste illustratie van onze dynamiek naar sponsors en commerciële partners toe. Aldus wil Club Brugge zich, meer dan ooit, profileren als een entiteit waarbij het sportieve natuurlijk voorop staat, maar waar sociale en economische elementen belangrijke bijdragen leveren om van onze club een vaandeldrager van de Vlaamse sport te maken.

“Respect” was het kernwoord van het voorbije Europees Kampioenschap, en het werd er zelfs goed nagevolgd. Respect op het veld, tussen de spelers en naar de scheidsrechters toe, respect tussen supportersgroepen. Ook bij ons vormt het woord “respect” een belangrijk gegeven. Respect voor tegenstanders en scheidsrechters op het veld, maar ook respect naar andere clubs toe. Zo heeft Club Brugge, in de voorbereiding van het nieuwe tv-contract, steeds de kaart van de solidariteit getrokken, terwijl dit niet noodzakelijkerwijze de financieel beste optie was.

Maar respect is ook een bilateraal begrip, en we menen dan ook op een zeker respect te mogen rekenen. Maar naar ons gevoel krijgen we dit niet steeds, zeker niet in het kader van het “Dossier Nieuw Stadion” waarop ik straks terugkom.

In het derde kernbegrip, “dynamisme”, kan Club Brugge zich helemaal terugvinden. De illustraties van ons dynamisme zijn legio: een verdubbeling van het supportersbestand in een vijftal jaren, wellicht dit jaar opnieuw een recordaantal abonnementen, een agressieve transferpolitiek binnen onze financiële mogelijkheden, de uitbouw van onze jeugdstructuur tot een waarachtige Club Academy, en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Een belangrijk actueel gegeven vormt de toestand rond ons nieuw stadion. Bij onze club heerst hieromtrent momenteel zeer veel onbegrip, omdat we ervan overtuigd waren een sluitend project naar voor te hebben gebracht. Sluitend, omdat het steunt op drie grote troeven: de timing, de locatie en de financiering.

Wat de timing betreft, herinneren we u er aan dat we reeds begin januari 2007 ons project naar buiten hebben gebracht, en dat er, behalve valse beloften, verwijzingen naar gemeenteraden en andere vertragingsmanoeuvres, eigenlijk nog geen stap vooruit werd gezet.

Mag ik er toch even op wijzen dat, indien ons land in aanmerking wil komen voor de organisatie van de Wereldbeker 2018, een project waarin ik rotsvast geloof, de bouwvergunningen voor eind 2010 voorgelegd dienen te worden ? En dat de nieuwe criteria voor 2012 vervuld moeten zijn om in de toekomst Europees voetbal in onze stad en streek mogelijk te maken ? De tijd dringt dus, en het zijn niet al de nieuwe projecten, die om de haverklap naar voor komen en nieuwe studies opdringen, die daar iets aan zullen verhelpen.

De locatie dan. De locatie aan de Oostkampse baan, door Club Brugge weerhouden na een bijzonder ernstige screening door Arcadis/Gedas van 18 locaties op 12 verschillende parameters, heeft onder meer het grote voordeel op de as te liggen van waaruit ruim 70 procent van ons cliënteel Brugge benadert, de nu reeds overvolle Expresweg te ontlasten en zich te situeren in een agrarisch arm gebied, gekneld tussen twee autosnelwegen en een spoorlijn.

Met de regelmaat van een klok werden en worden echter nieuwe konijnen uit de toverhoed gehaald. Eerst kenden we het project van de Vlaamse Bouwmeester, die Jan Breydel wilde ombouwen tot een stadion met 40.000 plaatsen gekoppeld aan een winkelcentrum. Zij die weten hoe lang je nu reeds moet aanschuiven om, met de wagen, het stadion te bereiken, dienen wellicht niet meer overtuigd te worden van het hallucinante van dit voorstel, temeer dat hierbij geen wezenlijke uitbreiding van de parkeermogelijkheden voorhanden was.

Precies op de dag dat de Brugse gemeenteraad zich diende uit te spreken over onze voorkeurslocatie, kwam er een nieuw konijn uit de hoed: een nieuw stadion, op Brugs grondgebied, vlakbij de door ons gekozen site. Toen dachten we: “We zijn op de goede weg, iedereen schijnt nu te beseffen dat we naar de Zuidkant van Brugge toe moeten.”

Zo dachten we. Maar we dwaalden.

Inderdaad, want daar kwam het derde konijn uit de hoed: de locatie Blauwe Toren / Blankenbergsesteenweg, helemaal ten… Noorden van Brugge. Dit voorstel werd aangebracht als “een aanvaardbaar compromis”. Terwijl onze club, bij mijn weten toch de eerste gebruiker van dit nieuwe stadion, niet eens geraadpleegd werd. Begrijpe wie kan…

Om tot aan die laatste locatie te geraken moeten al onze supporters van het begin tot het einde over de nu reeds overvolle Expresweg rijden, wat onder meer resulteert in meer kilometers, in – actueel gegeven – meer brandstofverbruik, in meer pollutie. Nu reeds kan ik duidelijk stellen, in naam van onze club, dat we in dit project, om meerdere redenen, niet geïnteresseerd zijn. Wie dáár wil bouwen, zal zelf moeten zorgen voor een ploeg die er zal spelen. Het zal alleszins niet Club Brugge zijn.

Nu zijn we in de fase gekomen van de Task Force, een werkgroep waarin nagenoeg alle kabinetten en gezanten betrokken zijn. Ook hier is onze club niet uitgenodigd. Ik sprak met leden van deze werkgroep, die zowat achterover vielen toen ze onze visie vernamen. Ik heb dan ook gisteren officieel de vraag gesteld aan de voorzitter van de werkgroep om aldaar gehoord te worden.

Ach, er is nog zoveel onbegrip. Hoe kan het bijvoorbeeld dat de leiding van de Stad Brugge, na raadpleging van de ganse gemeenteraad en democratische stellingname ten gunste van de door ons weerhouden site, dit standpunt straal negeert en toch nog alternatieve en niet realistisch onderbouwde plannen voorlegt ?

Dames en heren, het geduld van Club Brugge is op, na meer dan anderhalf jaar palaberen… De speeltijd is voorbij. Citaten over de noodzaak van sportinfrastructuur in Vlaanderen klinken hol, te meer als men bedenkt dat, sinds Euro 2000 dat ons land samen met Nederland organiseerde, er in Nederland ondertussen ruim 20 nieuwe infrastructuren werden opgericht.

Uiteindelijk wil ik nog iets kwijt over de financiering. Van alle projecten die werden voorgelegd, is het onze het enige dat financieel onderbouwd is. Bij alle andere voorstellen kijken we steeds, tevergeefs, uit naar een uitgewerkt financieel plan. Dit is niet ernstig.

Onze supporters zijn het meer dan beu. We hebben Blue Army, de Supportersfederatie, de actie PlusPlusPlus, en de meer dan 70.000 sympathisanten die ons project steunen, gevraagd momenteel geen acties te voeren. We kunnen echter niet garanderen dat we dit kunnen blijven doen.

Terug naar de sport. Vorig jaar, op dezelfde plaats, hanteerde ik twee kernbegrippen: bescheidenheid en dankbaarheid. Bescheidenheid omdat we een moeilijk seizoen achter de rug hadden, dankbaarheid omdat onze supporters en sponsors, in de moeilijke dagen, ons trouw waren gebleven.

Ook vandaag blijven die twee begrippen staan. Bescheidenheid, jawel, maar dan gekoppeld aan een gezonde sportieve ambitie om vooruit te geraken. Dankbaarheid, meer dan ooit, naar de grootste kracht van onze club, onze duizenden supporters, en dit in een unieke sfeer van verbondenheid zoals we die eind vorig seizoen, in weliswaar dramatische omstandigheden, treffend geïllustreerd zagen. Die supporters mogen er op rekenen dat we er alles aan zullen doen om sportief optimale prestaties neer te zetten, en dat we er eveneens al het mogelijke aan zullen doen, voor zover een bepaalde politiek ons dit niet belemmert, om hen een adequate infrastructuur aan te bieden.

Dr. Michel D’Hooghe
Voorzitter
Club Brugge KV

Moenaert wil oorlog? Hij kan z'n oorlog krijgen ...
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:35:36 #134
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59911091
Samenvatting?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:37:43 #135
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_59911127
Kort gezegd: 1.5 jaar na de voorstelling van de plannen staan we nog geen stap verder. De Vlaamse Regering doet niks en de burgemeester van Brugge doet er alles aan om onze plannen tegen te houden. De fans hebben zich tot nu toe erg kalm gehouden, maar dit gaat uit de hand lopen. Om het op z'n Vlaamsch te zeggen: Het hangt godverdomme m'n kloten uit
quote:
Heibel rond Brugs stadion ontspoort

De discussie rond het nieuw te bouwen stadion van Club Brugge dreigt volledig uit de hand te lopen. Het stadsbestuur en de blauw-zwarte voetbalvereniging staan met getrokken messen tegenover elkaar. Club-voorzitter D'Hooghe wil absoluut naar Loppem verhuizen, burgemeester Moenaert lijkt daar niks van te moeten weten.

De toekomstige voetbaltempel van Club verhit al langer de Brugse gemoederen. Toen de gemeenteraden van Zedelgem en Brugge enkele maanden geleden moesten stemmen over de nieuwe locatie, stonden heel wat misnoegde supporters voor de stoep. Een nipte meerderheid van raadsleden koos uiteindelijk voor de piste Loppem, maar de aansluitende vreugdekreten bij de supportersentente Blue Army waren van korte duur.

Deze week zat het spel weer serieus op de wagen. Burgemeester Patrick Moenaert (CD&V) lanceerde het alternatieve voorstel om het nieuwe stadion voor Club ten noorden van de stad te bouwen. De Blankenbergse Steenweg lijkt hem een geschikte site, zeer tot ongenoegen van Club-preses Michel D'Hooghe. De sterke man van blauw-wart staat bekend als een diplomaat eerste klas, maar op de ploegvoorstelling van afgelopen donderdag in Koksijde reageerde hij furieus. D'Hooghe sprak van een hallucinant, ja zelfs compleet onhaalbaar voorstel. 'Als ze daar een stadion willen bouwen, zullen ze een andere ploeg moeten zoeken om erin te spelen', was hij ongewoon scherp in zijn bewoordingen. De voetbalpresident ging zelfs nog een stap verder. 'Onze supporters hebben er genoeg van, ik sta niet meer in voor hun reacties', voegde hij er nog aan toe.

Hallo, burgemeester? 'Ik wil op dit moment eigenlijk niet reageren op uitspraken over de locatie voor een nieuw stadion', zo liet Patrick Moenaert gisteren in een reactie weten. 'Enkel nog dit: bij de vergadering van de Task Force (de adviesgroep die uiteindelijk beslist over de nieuwe site, en waarin leden van de lokale en de Vlaamse overheid vertegenwoordigd zijn, red.) rezen bijzonder veel vragen ronde de piste Loppem.' De burgemeester lijkt wat dat betreft voet bij stuk te houden. 'Als de Vlaamse Regering niet kiest voor Loppem, is het volgens mij zinvol om andere opties te verkennen.'

Boos om perslekken

D'Hooghe noemde het donderdagavond heel vreemd dat er geen rekening werd gehouden met de eerdere beslissing van de Brugse gemeenteraad. In een repliek daarop stipuleerde de burgemeester al eerder dat er te weinig draagvlak bestond voor dat standpunt, want de stemming was eigenlijk maar heel nipt in het voordeel van Loppem uitgedraaid.

'De stad beslist niet', herhaalde Moenaert gisteren. 'De beslissing wordt genomen door de Vlaamse Regering, op basis van het plan-mer (een schets van de te verwachten gevolgen voor mens en milieu, red.). Dat plan speelt een bepalende rol en is juridisch een belangrijk element.' Als dat inderdaad zo is, ziet het er niet goed uit voor de door Club Brugge gewenste locatie. Want wat verklaarde de burgervader eerder op de week? Dat hij zich niet kon inbeelden dat iemand die bevoegd is voor Ruimtelijke Ordening (de Vlaamse Regering dus, red.), de optie Loppem blind kan blijven verdedigen, zeker niet met zo'n negatief plan-mer.

Moenaert verwijst met andere woorden naar hogere krachten. 'Het spreekt voor zich dat ik in de vergaderingen met de Vlaamse Regering en in de Task Force heb gewezen op het officiële standpunt van de Brugse gemeenteraad', stipt hij aan. De bewindsvoerder lijkt allerminst opgetogen met de harde taal die Club en zijn voorzitter spreken. 'Op vraag van de Vlaamse Regering werd de afspraak gemaakt om geen tussentijdse verklaringen af te leggen. Ik betreur ten zeerste dat dit wel gebeurde. Onaanvaardbaar. Alle partijen komen overeen om in stilte te onderhandelen. Toch lekt de volledige inhoud van de besprekingen nog voor het eind van de vergadering uit. In die omstandigheden moet ik reageren.'

Voorzitter D'Hooghe van zijn kant wilde gisteren dan weer niet reageren op een reactie. 'De persconferentie was voldoende duidelijk', zo blijft de preses onvoorwaardelijk bij zijn donderdag geformuleerde visie.

In afwachting van de definitieve beslissing, die in principe op 15 juli wordt genomen, beloven het dus nog hete weken te worden in Brugge.
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 5 juli 2008 @ 18:53:49 #136
186611 Haags
pi_59912366
Ja, is klote voor ze..
Zonder wrijving geen glans
pi_59912896
Fenerbahce:

Midden in de stad tussen de huizen in het Sukru Saracoglu van Fenerbahce.

Het Şükrü Saracoğlu Stadion werd opgeleverd in 1908, maar is sindsdien al talloze keren verbouwd en uitgebreid. De laatste grote verbouwing vond plaats in 2005. Het Şükrü Saracoğlu Stadion onderscheidt zich van de meeste Turkse voetbalstadions, omdat het geen sintelbaan heeft. Hierdoor zitten de supporters zeer dicht op het veld, wat zorgt voor een bijzonder imponerende atmosfeer. Onlangs is de renovatie van de Maraton-tribune voltooid. In dit gedeelte van het stadion kunnen 11.000 VIP-gasten van de wedstrijden genieten. De Skyboxen zijn luxueus ingericht met onder meer een televisie, internetverbinding en eetgelegenheden. De totale capaciteit van het Şükrü Saracoğlu Stadion bedraagt 52.500 zitplaatsen. Het stadion is één van de twee stadions uit Turkije met 5 UEFA sterren.

Het Şükrü Saracoğlu Stadion vernoemd naar de zesde premier van Turkije Mehmet Şükrü Saracoğlu. De politicus was ook zestien jaar lang, tussen 1934 en 1950, voorzitter van Fenerbahçe. Het stadion is op 22 juli 1998 vernoemd naar de in 1953 overleden voorzitter. Voor 1998 heette het stadion Fenerbahçe Stadı.

Binnen het Şükrü Saracoğlu Stadion van Fenerbahçe bevindt zich een museum: Fenerbahçe Spor Kulübü Müzesi. Hiermee is Fenerbahçe de eerste voetbalclub uit Turkije met een eigen officieel museum. In de tijd van de renovaties van het stadion besloot voorzitter Aziz Yıldırım, dat er ook een museum moest komen in het stadion. Een museum, toegankelijk voor iedereen met een Fenerbahçe-hart. Na circa één jaar eraan gewerkt te hebben, werd het museum geopend op 19 oktober 2005.







Besiktas:

Het Beşiktaş JK Inönü Stadion is het stadion waar de Turkse voetbalclub Beşiktaş JK de thuiswedstrijden speelt. Het stadion ligt in de wijk Dolmabahçe aan de Europese kant van Istanbul. Het voetbalstadion biedt plaats aan maximaal 32.086 toeschouwers.

Het BJK Inönü Stadion heeft een uitzicht op Bosporus, Dolmabahçe-paleis en Kız Kulesi. Pelé zei ooit dat van alle stadions, het stadion van Beşiktaş het mooiste uitzicht heeft.

Het stadion werd op 19 mei 1947 geopend en is vernoemd naar oud-president Ismet Inönü. Verder is het stadion in 2004 flink gerenoveerd.






Galatasaray:

Het Ali Sami Yen stadion (Turks: Ali Sami Yen Stadyumu) is de thuisbasis van de Turkse voetbalclub Galatasaray SK. Het is vernoemd naar de oprichter van de club, Ali Sami Yen. Met een capaciteit van 25,000 plaatsen, bevindt Ali Sami Yen stadyumu in het centrum van Istanbul, in Mecidiyeköy.



FENER!
FENER!
FENER!
FENER!
pi_59913007
Dat Sukru Saracoglu stadion is zo geweldig. Daar zou ik graag nog eens naartoe gaan.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:27:48 #139
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59913009
Vooral het stadion van GS zou ik wel een keer willen bezoeken tijdens een wedstrijd, lekker oldskool en midden in het centrum.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_59913348
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 19:27 schreef Barnet_Bee het volgende:
Dat Sukru Saracoglu stadion is zo geweldig. Daar zou ik graag nog eens naartoe gaan.
Heb je wel genoeg conditie om 90 minuten te springen en adem om 90 minuten te schreeuwen ?
FENER!
FENER!
FENER!
FENER!
pi_59920755
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 19:27 schreef Barnet_Bee het volgende:
Dat Sukru Saracoglu stadion is zo geweldig. Daar zou ik graag nog eens naartoe gaan.
Denk dat jij Inönü en Ali Sami Yen mooier vindt. Sucru Saracoglu is vooral mooi vanwege de aantallen fans, niet vanwege de bouw van het stadion..
  zondag 6 juli 2008 @ 14:06:22 #142
219642 guinesh
Pfuhhhhh...
pi_59924818


Zwitsers precisiewerk. Het nieuwe stadion van FC St.Gallen, Challenge League Zwitserland met 19000 plaatsen.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:49:08 #143
218624 Eenjongentjevan1
Wijm houden van Amerika..
pi_59963022
Nog wat nieuws over Nederlandse stadions?
Im known to be a nasty Soccer player..
  dinsdag 8 juli 2008 @ 01:31:42 #144
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59963591
Inonu.

En dit het toekomstige Inonu:

  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:26:11 #145
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_59965448
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:06 schreef guinesh het volgende:
Zwitsers precisiewerk. Het nieuwe stadion van FC St.Gallen, Challenge League Zwitserland met 19000 plaatsen.
Als je had gezegd dat dit het Rath Verlegh stadion was had ik het ook geloofd. Niets bijzonders mijns inziens.

Verder ben ik bij Fener geweest toen ze nog aan het verbouwen waren. Istanbul is geweldig, met het pondje naar het Aziatische gedeelte zorgt al voor de voetbalsfeer. En de straten en het stadion zijn een gekkenhuis. Iedereen die in Istanbul is, check de schema's en bezoek een potje. Ik vond het een superervaring.
  donderdag 10 juli 2008 @ 13:05:14 #146
219642 guinesh
Pfuhhhhh...
pi_60017424
quote:
Als je had gezegd dat dit het Rath Verlegh stadion was had ik het ook geloofd. Niets bijzonders mijns inziens.
Tja, iedereen heeft er zo zijn eigen kijk op, de meeste NL stadions zijn ook niet "moeders mooiste".
Het stadion van Vitesse kan je zelfs bij de lelijkste van de wereld zetten...
Of een stadion "mooi" is ligt natuurlijk ook aan de sfeer die in het stadion is bij de wedstrijden.
Sfeerloos vind ik stadions met atletikbanen, daar zit je zo ver weg van het veld.
pi_60029467
Update Euroborg op http://uitbreidingstadion(...)dion%20euroborg.html

Enkele foto's:

Noord


Hoofdtribune


Uitvak met andere stoeltjes
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:22:11 #148
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_60029872
Mooi.

(tvp)
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_60030339
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 01:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Inonu.

En dit het toekomstige Inonu:

[ afbeelding ]
Wat wordt die gekke flap die er aan zit? Winkelcentrum etc?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_60030566
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:06 schreef guinesh het volgende:
[ afbeelding ]

Zwitsers precisiewerk. Het nieuwe stadion van FC St.Gallen, Challenge League Zwitserland met 19000 plaatsen.
pi_60030647
Update Zwolle: Lichtmast geplaast.





en trots dat ze er op zijn
pi_60030695
Spuuglelijk.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60030753
wat een afschuwelijke lichtmast
pi_60030780
In dat stadion zie je vanaf het veld alleen maar betonnen muren
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 11 juli 2008 @ 01:02:10 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_60033299
Wat een afschuwelijk stadion wordt dat zeg... zij ze nog van plan om er ooit stoelen voor te zetten of.. ?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 juli 2008 @ 07:40:33 #156
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60034700
Onbegrijpelijk die betonnen muren. Worden die nog versierd met iets vrolijks of zo?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:21:32 #157
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_60036421
en dan ook nog kunstgras
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:24:46 #158
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60036496
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:51 schreef Fiskus het volgende:
Update Zwolle: Lichtmast geplaast.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en trots dat ze er op zijn
Hoe verzinnen ze het, zo'n dikke muur.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:35:59 #159
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60041572
Ze kunnen er altijd nog een gevangenis van maken. Is dit trouwens een ontwerp of heeft de plaatselijke ondernemer dit in elkaar geflantst.
pi_60042048
Dat van Zwolle ziet er niet uit
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:23:12 #161
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60042747
Wat een betonbak
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_60043423
edit.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:54:21 #163
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_60043534
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:49 schreef Fiskus het volgende:
edit.
Yeah right Daar past echt geen sintelbaan tussen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60043598
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:54 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Yeah right Daar past echt geen sintelbaan tussen.
Daarom ook de edit, voordat mensen het serieus gaan nemen
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:24:38 #165
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_60044132
Update van de Grolsch Veste

















(foto's van fctwente.net)

hier nog meer mooie foto's.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_60046951
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:24 schreef 9christensen het volgende:
Update van de Grolsch Veste

plaatjes

(foto's van fctwente.net)

hier nog meer mooie foto's.
Ziet er goed uit!
It Never Hurts To Help!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:09:01 #167
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_60047029
Het blijft jammer van die gracht...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:11:42 #168
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60047079
Geweldig.
pi_60047112
erg fraai, benieuwd naar het eindresultaat
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:09 schreef The_Verve het volgende:
Het blijft jammer van die gracht...
anders loopt heel vak P het veld op
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:14:51 #170
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60047135
Complimenten aan de Tukkers, het wordt een prachtig stadion.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:11:14 #171
97934 ASroma
Flamboyant
pi_60049323
het stadion heeft ook wel wat weg van het san siro zo van de buitenkant
  zaterdag 12 juli 2008 @ 08:26:30 #172
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60055348
quote:
'Crisis bij ADO is voorbij'
AD

DEN HAAG - Als ADO komend seizoen positief overleeft in de eredivisie, gaat de club uiteindelijk een grote toekomst tegemoet.

Dan gaan ook grote bedrijven als Siemens en Aegon zich interesseren en kan al in 2012 of 2013 het stadion worden uitgebreid met een tweede ring.

Dat is de overtuiging van de Pierre Heijnen, die volgende week afscheid neemt als voorzitter van ADO Den Haag, omdat hij die functie niet kan combineren met zijn werk als Tweede Kamerlid.

Heijnen zegt in een gesprek met deze krant dat hem, voor hij in oktober vorig jaar aantrad, een positief beeld werd geschetst. Niet kort daarna bleek dat ADO bijna failliet was. "Ik was bang dat ik het licht moest uitdoen.''

Volgens Heijnen is de crisis bij de club achter de rug. Er zijn afspraken met schuldeisers en is ook het Memorandum Of Understanding getekend. Daarin zijn de afspraken vastgelegd tussen onder meer ADO, de gemeente Den Haag en investeerder Mark van der Kallen.
Ben benieuwd .....
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:17:06 #173
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60057235
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:13 schreef ruud_fr het volgende:
erg fraai, benieuwd naar het eindresultaat
[..]

anders loopt heel vak P het veld op
In Engeland kan het ook, dus hier moet het ook kunnen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:18:50 #174
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60057269
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 08:26 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Ben benieuwd .....
Ik ben sowieso benieuwd naar het gemiddeld aantal toeschouwers dat ADO het komende jaar gaat trekken. 10.000 moet toch zeker lukken, misschien nog wel meer.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:49:47 #175
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60057640
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso benieuwd naar het gemiddeld aantal toeschouwers dat ADO het komende jaar gaat trekken. 10.000 moet toch zeker lukken, misschien nog wel meer.
In het gebied Haarlem-Utrecht-Rotterdam is er maar 1 BVO: ADO. Eigenlijk is het schandalig dat er geen 30.000 mensen komen (vergelijk SC Heerenveen met zijn 26.000 toeschouwers). Maar ja, in het verleden waren er teveel mongolen onder de ADO-supporters in het oude station.

Toch is de nieuwe lokatie een gouden greep, er komen steeds meer mensen uit steden als Leidschendam-Voorburg en Leiden naar ADO toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ziggenmufter op 13-07-2008 08:28:38 ]
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:56:55 #176
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60057741
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:49 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

In het gebied Haarlem-Utrecht-Rotterdam is en maar 1 BVO - ADO. Eigenlijk is het schandalig dat er geen 30.000 mensen komen (vergelijk SC Heerenveen met zijn 26.000 toeschouwers). Maar ja, in het verleden waren er teveel mongolen onder de ADO-supporters in het oude station.

Toch is de nieuwe lokatie een gouden greep, er komen steeds meer mensen uit steden als Leidschendam-Voorburg en Leiden naar ADO toe.
Ik overweeg ook een seizoenskaart bij ADO. Ik ben weliswaar Rodafan, maar dat is te ver weg om tweewekelijks naartoe te gaan en als inwoner van Den Haag is ADO een prima alternatief.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_60058011
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:49 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

In het gebied Haarlem-Utrecht-Rotterdam is en maar 1 BVO - ADO. Eigenlijk is het schandalig dat er geen 30.000 mensen komen (vergelijk SC Heerenveen met zijn 26.000 toeschouwers). Maar ja, in het verleden waren er teveel mongolen onder de ADO-supporters in het oude station.

Toch is de nieuwe lokatie een gouden greep, er komen steeds meer mensen uit steden als Leidschendam-Voorburg en Leiden naar ADO toe.
Behalve natuurlijk Feyenoord, Excelsior, Sparta, Haarlem, Ajax en Utrecht, die voor de mensen in het groene hart allemaal even ver van ze af liggen als ADO.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:26:36 #178
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60058122
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik overweeg ook een seizoenskaart bij ADO. Ik ben weliswaar Rodafan, maar dat is te ver weg om tweewekelijks naartoe te gaan en als inwoner van Den Haag is ADO een prima alternatief.
Als Hagenaar heb ik een seizoenskaart voor Feyenoord maar ik zou best af en toe eens naar ADO willen .... het stadion is maar 15 minuten fietsen van mijn huis.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:40:54 #179
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_60058302
SC Heerenveen is ook iets succesvoller Ziggenmufter. Dan trek je al Randstedelijke degradatiekandidaat al snel minder toeschouwers dan subtoppers in de provincie.

Bovendien hebben 'we' in de Randstad niet alleen concurrentie van andere BVO's, maar ook van meer vrije tijdsbestedingsdoelen dan in de provincie waar weinig anders te beleven is dan op zaterdagavond naar de regionale BVO en dan lekker zuupen.
(ik zeg het gechargeerd, maar ik ben er van overtuigd dat dit waar is)

Een andere oorzaak is denk ik dat er in bijv R'dam een groot percentage inwoners is die niet oorspronkelijk uit de stad komen en daarmee is er een grote groep die niet vanuit familietraditie of regionale binding het stadion zal bezoeken bij de plaatselijke BVO.
(en dan heb ik het niet alleen over allochtonen, maar ook over expats, geimmigreerde provincialen. Er zit gewoon meer beweging in de Randstad)

En last but not least wordt de Randstad leeggetrokken door Feyenoord en Ajax.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:46:48 #180
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60058380
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:40 schreef Stpan het volgende:
(en dan heb ik het niet alleen over allochtonen,
Hoewel dat bij Sparta denk ik wel degelijk een oorzaak is, gezien de ligging van het stadion. Wat dat betreft zou er veel te zeggen zijn voor een verhuizing van Sparta naar een ander deel van Rotterdam.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:01:23 #181
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_60058606
Dat is weer een hele andere discussie, het ging hier over ADO, en dat ligt prima.

Sparta ligt in een wijk dat voor buitenstaanders helaas nog steeds onterecht een slechte naam heeft. Op een plek waar je niet kunt parkeren als je geen sponsor bent (aangewezen op de wijk, en de politie schrijft iedere wedstrijd dag bonnen uit wegens fout parkeren).
Openbaar vervoer is er genoeg, maar dit is wel verspreid over metro/bus/tram/trein en je moet altijd een stuk door de wijk lopen.

Uitbreiden stadion kan niet ivm de wijk.

De gemeente Rotterdam heeft de club geen plezier gedaan de afgelopen 20 jaar door Sparta in Spangen te houden. Sparta is Spangen was het beleid. Jammer dat Spangen al heel lang geen Sparta maar is, en volledig achterhaalt als lokatie voor een BVO.
pi_60067768
Dus hoe denkt sparta dat op te lossen?
pi_60073582
Twente begint er echt goed uit te zien...

Hopelijk let men bij NAC een beetje op hoe je een dertien in een dozijn stadion (qua bouw) kan ombouwen in iets moois
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_60074851
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:01 schreef Stpan het volgende:
Dat is weer een hele andere discussie, het ging hier over ADO, en dat ligt prima.

Sparta ligt in een wijk dat voor buitenstaanders helaas nog steeds onterecht een slechte naam heeft. Op een plek waar je niet kunt parkeren als je geen sponsor bent (aangewezen op de wijk, en de politie schrijft iedere wedstrijd dag bonnen uit wegens fout parkeren).
Openbaar vervoer is er genoeg, maar dit is wel verspreid over metro/bus/tram/trein en je moet altijd een stuk door de wijk lopen.

Uitbreiden stadion kan niet ivm de wijk.

De gemeente Rotterdam heeft de club geen plezier gedaan de afgelopen 20 jaar door Sparta in Spangen te houden. Sparta is Spangen was het beleid. Jammer dat Spangen al heel lang geen Sparta maar is, en volledig achterhaalt als lokatie voor een BVO.
ik vind het wel wat hebben, midden in de wijk ineens een stadion

maar uit commercieel oogpunt gezien inderdaad achterhaald
  zondag 13 juli 2008 @ 15:23:36 #185
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60076122
Mooi ding wordt die Grolsch Veste, zo'n hogere hoofdtribune i.p.v. alles symmetrisch vind ik altijd wel vet .
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:51 schreef Fiskus het volgende:
Update Zwolle: Lichtmast geplaast.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en trots dat ze er op zijn
Godskolere, dit geeft het begrip 'gracht' een nieuwe dimensie!
Ding had zo in Wit-Rusland kunnen staan zeg, wat een droevige oostblok betonbak.

Je zult maar fan van Zwollywood zijn... En daar zit je dan, bovenop het materiaalhok.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 13-07-2008 15:35:42 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 13 juli 2008 @ 16:23:45 #186
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60077231
tvp
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zondag 13 juli 2008 @ 16:30:17 #187
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60077345
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:23 schreef Kriegel het volgende:
Mooi ding wordt die Grolsch Veste, zo'n hogere hoofdtribune i.p.v. alles symmetrisch vind ik altijd wel vet .
[..]

Godskolere, dit geeft het begrip 'gracht' een nieuwe dimensie!
Als je daar van de tribune in de gracht zou vallen is de kans groot dat het je dood wordt .
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_60078763
Ik zou bij PSV oost staantribune maken en na het seizoen het veld een meter of 5 lager leggen

Dan heb je er een stuk of 5000 plekken bij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:11:43 #189
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60131787
quote:
Feyenoord wil megagroot trainingscomplex

Feyenoord wil een trainings/jeugdcomplex dat bestaat uit maar liefst veertien voetbalvelden en een overdekte hal met daarin een veld.

Dat staat te lezen op pagina 470 en 471 van het dinsdag verschenen jubileumboek. In de uitgave ter ere van het 100-jarig bestaan is een tekening opgenomen met daarop behalve de hal, vier velden voor de A-selectie, drie kunstgrasvelden, vier trainingsvelden voor de jeugd en drie wedstrijdvelden.

Feyenoord wil het nieuwe complex het liefst direct naast het nieuw te bouwen stadion. Als dat niet mogelijk blijkt komt het complex elders.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:04:55 #190
97934 ASroma
Flamboyant
pi_60133258
laat ze eerst eens gaan presteren in rotterdam (jajaja ajax is ook niet als vanouds, maar toch) komt alleen nog maar stoere praat vanuit die hoek Veel roepen weinig doen ofzo iets
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:10:00 #191
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60133398
Nieuwe stadion van Panathinaikos: Votanikos Arena.

Wat info:
quote:
New Football Venue Information

  • Capacity 46.000 seats (fully covered) + future extensions
  • UEFA Rating: 4 Stars at initial completion, but planned to meet all 5 Star requirements with future expansion (50.000 seats)
  • Dimensions: 105 x 68m
  • 1600 lux lighting
  • Parking: 4000 car seats
  • VIP & Bussiness Seats: 3.500
  • VIP Class Room : 4.000 square metres
  • Press Area: 500 square metres with full equipment
  • Control Room with full coverage of the Stadium





  • Mooi intro-filmpje.


    En het definitieve afscheid van Apostolos Nikolaidis stadion:


    De beroemde "gate 13"


    [ Bericht 16% gewijzigd door Dr.Daggla op 15-07-2008 23:19:01 ]
    -
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:16:56 #192
    206804 _Mike_
    A.F.C.A.
    pi_60133583
    Mooi nieuw stadion.
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:22:46 #193
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_60133736
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 23:16 schreef _Mike_ het volgende:
    Mooi nieuw stadion.
    Zeker.
    Wel onwijs zonde van het oude stadion.. Ik ben 3x naar Panathinaikos - PAOK geweest, alle 3x in Leoforos (Apostolos Nikolaidis) en je hebt geen idee wat voor rush het geeft om daar te staan terwijl om je heen alles en iedereen helemaal lijp wordt.
    Je staat ook echt bijna op het veld .
    -
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:26:16 #194
    206804 _Mike_
    A.F.C.A.
    pi_60133829
    Die gracht viel me eigenlijk niet eens op door de bruggetjes. Opzich toch wel jammer dat die ertussen zit, weet jij de reden toevallig, ook voor de hulpdiensten?
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
    pi_60134061
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 23:04 schreef ASroma het volgende:
    laat ze eerst eens gaan presteren in rotterdam
    heeft niks met de bouw van een trainingscomplex te maken
    quote:
    Veel roepen weinig doen ofzo iets
    ja, ze gaan op de dag van bekendmaking van de plannen direct bouwen
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:43:28 #196
    43763 DutchGooner
    naar het andere forum!
    pi_60134220
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 23:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Zeker.
    Wel onwijs zonde van het oude stadion.. Ik ben 3x naar Panathinaikos - PAOK geweest, alle 3x in Leoforos (Apostolos Nikolaidis) en je hebt geen idee wat voor rush het geeft om daar te staan terwijl om je heen alles en iedereen helemaal lijp wordt.
    Je staat ook echt bijna op het veld .
    Ik heb er Pana v Arsenal in 2005 gezien maar deze staat zeker in mijn top 3 mbt beleving, ongelooflijk.
    Alles en iedereen is tegen je en dat laten ze op alle mogelijke manieren merken, heerlijk.

    Niet in Oss geweest?
    NAAR HET ANDERE FORUM!
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:44:13 #197
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_60134240
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 23:26 schreef _Mike_ het volgende:
    Die gracht viel me eigenlijk niet eens op door de bruggetjes. Opzich toch wel jammer dat die ertussen zit, weet jij de reden toevallig, ook voor de hulpdiensten?
    Geen idee.
    Tis wel Griekenland, dus wellicht om de fans op afstand te houden .
    -
    pi_60134433
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 23:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Zeker.
    Wel onwijs zonde van het oude stadion.. Ik ben 3x naar Panathinaikos - PAOK geweest, alle 3x in Leoforos (Apostolos Nikolaidis) en je hebt geen idee wat voor rush het geeft om daar te staan terwijl om je heen alles en iedereen helemaal lijp wordt.
    Je staat ook echt bijna op het veld .
    Wanneer gaan ze over naar het nieuwe stadion? Ik wil deze pot ooit nog zien namelijk... liefst in het oude stadion zo te zien. Die nieuwe is weer zo'n Emirates ripoff.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:54:57 #199
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_60134476
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 23:43 schreef DutchGooner het volgende:

    [..]

    Ik heb er Pana v Arsenal in 2005 gezien maar deze staat zeker in mijn top 3 mbt beleving, ongelooflijk.
    Alles en iedereen is tegen je en dat laten ze op alle mogelijke manieren merken, heerlijk.

    Niet in Oss geweest?
    Inderdaad, en dan helemaal als PAOK op bezoek komt. Overigens wonnen we 1x en speelden we 1x gelijk. Dan is de lange rit terug naar huis een stuk fijner.
    Nee, m'n Zweedse vriendinnetje kwam die dag. Zat er niet echt in .
    -
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:57:03 #200
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_60134508
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 23:53 schreef MaxPower het volgende:

    [..]

    Wanneer gaan ze over naar het nieuwe stadion? Ik wil deze pot ooit nog zien namelijk... liefst in het oude stadion zo te zien. Die nieuwe is weer zo'n Emirates ripoff.
    quote:
    While it was originally expected for the complex to be ready by the end of 2008, in time to host celebrations for the club's 100th birthday, Panathinaikos officials stated their intention to host the centennial celebration at the Apostolos Nikolaidis Stadium, the team's historical home venue.
    Snel zijn.. .
    -
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')