En dan met de nadruk op veel wind!quote:Op zondag 22 juni 2008 14:52 schreef DemonRage het volgende:
Nog steeds geen buien in Eindhoven...
... wel 29°C en heel veel wind.
quote:Veel schade door onweer en hagel in oosten
Uitgegeven: 22 juni 2008 15:00
ARNHEM - Onweer en hagel hebben zondagmiddag rond twee uur veel schade aangericht in Arnhem en omgeving en andere gebieden in het oosten van het land. De centrales van politie en brandweer hadden hun handen vol met schademeldingen. Dat meldde de politie zondag.
Tijdens het noodweer kwamen hagelstenen zo groot als pingpongballen naar beneden. Talloze auto's raakten daardoor beschadigd. Ook ontstond er veel wateroverlast.
Blikseminslag en windstoten veroorzaakten omgevallen bomen. Volgens een politiewoordvoerder is er geen sprake van persoonlijke ongelukken.
Volgens de ANWB heeft een groot gebied tussen Arnhem-Nijmegen en Apeldoorn tot aan Twenthe last van het noodweer. In Eibergen sloegen hagelstenen zelfs autoruiten stuk. Op verschillende rijkswegen staan inmiddels kilometerslange files.
quote:
quote:Op zondag 22 juni 2008 15:06 schreef Rikketik het volgende:
Flinke wolkbreuk in Enschede, verder eigenlijk weinig aan de hand. Het rommelt nog steeds, maar het is lang zo dreigend niet meer. Vogels beginnen ook weer te fluiten, wat ook altijd een goed teken is.
Ik ben op het moment trouwens wel erg blij dat we dubbel glas in huis hebben.
Begint hier nu wel te onweren.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:06 schreef Radio-silence het volgende:
Misschien krijgt Groningen nog wel een beetje mee!
We krijgen over een half uurtje weer een bui over ons heen volgens buienradar, ik ben benieuwd. Al lijkt het het erop dat Arnhem de grootste klappen voor ons heeft opgevangen.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]Ik vind het wel gezellig. Dacht net dat het al over was maar ineens begon het opnieuw te onweren.
Teringquote:Op zondag 22 juni 2008 15:08 schreef Oom_Agent het volgende:
Nog een leuk hagelfilmpje uit Duitsland !! Zet het geluid maar lekker hard
foto!!quote:Op zondag 22 juni 2008 15:13 schreef venomsnake het volgende:
OMFG, hier hagelstenen ENORM groot nu![]()
![]()
VET lawaai![]()
Damn.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:13 schreef zie_tt het volgende:
Onweer geen probleem, maar het ging hier net flink hard met hagel. Wij wonen in de buurt van Eibergen (Gelderland) en daar schijnen autoruiten kapot te zijn gegaan. Hier blijft de schade 'beperkt' tot deuken in de auto + autospiegel kapot en een barst in een raam (dubbel glas).
(onschepe) foto met hagelstenen en afgewaaide tak:
[ afbeelding ]
ja tis heel vet totdat je naar buiten gaat en de deuken in je auto zietquote:Op zondag 22 juni 2008 15:13 schreef venomsnake het volgende:
OMFG, hier hagelstenen ENORM groot nu![]()
![]()
VET lawaai![]()
Iddquote:Op zondag 22 juni 2008 15:18 schreef Realust het volgende:
[..]
ja tis heel vet totdat je naar buiten gaat en de deuken in je auto ziet
Kloosterveen heeft het randje gehad, paar drupjes, wel erg dreigend maar we konden de rand goed zien.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:18 schreef ondeugend het volgende:
Noodweer in Assen
En ik liep net met de honden.
Inmiddels klaart het een beetje op, al komt het nog met bakken naar beneden.
Dat formaat kwam hier ook naar beneden flikkeren.quote:
Mooi toch, kan het wat opwarmen voor de andere buien. (check buienradar)quote:Op zondag 22 juni 2008 15:30 schreef Gummibeer79 het volgende:
Nou, dat was het dan weer in Eindhoven.... beetje regen, op zich wel veelbelovend, even goed nat geweest en verdomme... de zon schijnt weer.
Ik heb toch echt meer nodig om alle vogelstront van m'n auto af te krijgen....
En toch vertrouw ik deze stilte niet.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:30 schreef Gummibeer79 het volgende:
Nou, dat was het dan weer in Eindhoven.... beetje regen, op zich wel veelbelovend, even goed nat geweest en verdomme... de zon schijnt weer.
Ik heb toch echt meer nodig om alle vogelstront van m'n auto af te krijgen....
Begint weer donker te worden idd, en hoor net behoorlijk wat gedonder in de verte.. ben idd ook erg benieuwd hoe de riolering het ditmaal doet, lijkt alsof de volgende bui in 2 delen gaat komen op buienradar?quote:Op zondag 22 juni 2008 15:27 schreef Rikketik het volgende:
Vanuit het zuid-westen wordt het weer donker in Enschede. Benieuwd wat de vijver en de riolering hier nog aankunnen.
Centrum/ Oud-Zuid heeft veel gekregen. Schade aan auto's, takken op de weg en straten blank.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:28 schreef Kisanija het volgende:
[..]
Kloosterveen heeft het randje gehad, paar drupjes, wel erg dreigend maar we konden de rand goed zien.
Het blijft op dit moment nog bij gedonder, volgens mij trekt het hier een beetje langs heen. Het is wel weer erg donker buiten.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:34 schreef Logician het volgende:
[..]
Begint weer donker te worden idd, en hoor net behoorlijk wat gedonder in de verte.. ben idd ook erg benieuwd hoe de riolering het ditmaal doet, lijkt alsof de volgende bui in 2 delen gaat komen op buienradar?
Ja ik woon tussen Neede en Eibergen, in Eibergen schijnt het nog harder te zijn gegaan. Autoruiten kapot hoorde ik, zoals ik eerder al zei.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:44 schreef VageGastNL het volgende:
Hagel iets minder groot dan bij zie_tt, terwijl hij blijkbaar dichtbij woont.
Maar wat een bende op straat hier.
Hoop 't wel ja, voorlopig alleen veel wind...quote:Op zondag 22 juni 2008 15:06 schreef Radio-silence het volgende:
Misschien krijgt Groningen nog wel een beetje mee!
Ziet er voorlopig niet best uit....quote:Op zondag 22 juni 2008 15:49 schreef Cassius het volgende:
[..]
Hoop 't wel ja, voorlopig alleen veel wind...
Ah ok...wat schade betreft ben ik dan wel blij dat we hier niets hadden.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:40 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Centrum/ Oud-Zuid heeft veel gekregen. Schade aan auto's, takken op de weg en straten blank.
quote:Op zondag 22 juni 2008 15:44 schreef VageGastNL het volgende:
In Neede ging het ook behoorlijk hard.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hagel iets minder groot dan bij zie_tt, terwijl hij blijkbaar dichtbij woont.
Maar wat een bende op straat hier.
Stad iig niet...quote:Op zondag 22 juni 2008 16:08 schreef CybPraetorian het volgende:
Groningen kreeg er ook van langs:
[ afbeelding ]
holy shit! is dat een grote hagelsteen ontstaan uit allemaal kleintjes?quote:
Provincie dan, Veendam, en richting Duitse grens en Winschoten hebben ze ook flink wat gehadquote:
Volgens mij ontstaat dat hoog in de lucht al. Op z'n weg naar beneden zetten meer en meer ijskristallen zich af op de reeds gevormde hagel.quote:Op zondag 22 juni 2008 16:19 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
holy shit! is dat een grote hagelsteen ontstaan uit allemaal kleintjes?
sorry voor het leedvermaak, maar kan je er een foto van maken? ben heel benieuwd!quote:Op zondag 22 juni 2008 16:22 schreef HeyFreak het volgende:
jeuj, mijn auto is inmiddels een maanlandschap. Motorkap en dak he-le-maal onder de deuken
Mooie straatrivierquote:Op zondag 22 juni 2008 16:32 schreef Adelante het volgende:
wat filmpjes van een tweaker:
http://media.spenkman.nl/2008-06-22_Wolkenbreuk_Arnhem.html
De tering!! een klein beetje water maar!quote:Op zondag 22 juni 2008 16:32 schreef Adelante het volgende:
quote:Op zondag 22 juni 2008 16:32 schreef Adelante het volgende:
Djeez! En hier in Eindhoven is al de hele dag zonquote:Op zondag 22 juni 2008 16:32 schreef Adelante het volgende:
Hu? Ik merk niks.quote:Op zondag 22 juni 2008 16:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Regent nu goed door in Maastricht. Aanhoudend gerommel op de achtergrond.
Viel me idd ook op!quote:Op zondag 22 juni 2008 16:56 schreef DemonRage het volgende:
Op de buienradar lijkt het wel of er 2 verschillende stromingen zijn... links van de buienlijn boven België trekt alles van NO naar ZW.
quote:
quote:We konden net op tijd schuilen. Het is geen superkwaliteit, maar ik scheet 7 kleuren....Hagel
M'n schoonmoeder belde net nog op, die staat vast met de auto tussen neede en eibergen. Ze kon eibergen niet meer in omdat de straten blank stonden of zoiets.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:46 schreef zie_tt het volgende:
[..]
Ja ik woon tussen Neede en Eibergen, in Eibergen schijnt het nog harder te zijn gegaan. Autoruiten kapot hoorde ik, zoals ik eerder al zei.
Ik hoorde net ook al dat Neede vanuit Eibergen en Geesteren niet te bereiken is. Je kunt blijkbaar Neede alleen via Haaksbergen bereiken.quote:Op zondag 22 juni 2008 17:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
M'n schoonmoeder belde net nog op, die staat vast met de auto tussen neede en eibergen. Ze kon eibergen niet meer in omdat de straten blank stonden of zoiets.
Ja, dit is de haaksbergseweg.quote:Op zondag 22 juni 2008 16:11 schreef taxibabe het volgende:
[..]
welke straat in Neede is dat?? Ik dacht eerst de Haaksbergseweg, maar dat kan volgens mij niet.
edit:
Of is het de Meijersweg?
Hier 2 screencaps, heb wel ff autocontrast toegepast.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:54 schreef area78 het volgende:
Ik heb een enigzins draaiende updraft gefilmtZag er wel leuk uit, echt zo'n aambeeldupdraft en een eindje daarnaast de 'plons', zag er heel typisch uit. Jammer dat camera nog op 'economy-mode' stond waardoor ik het dus in de laagste kwaliteit heb gefilmt
En bovendien ben ik een noob in filmen , ik moet dat echt eens leren want vorig jaar ook al een hele mooie updraft gefilmt waarbij ik achteraf dan weer niet snap waarom ik bepaalde dingen niet langer had gefilmt.
Radarbeeld van de updraft
[ afbeelding ]
Van die bui in Arnhem heb ik webcam screens (van http://arnhem.webcam.nl/), webcam was alleen bijzonder verrot en niet bestuurbaar waardoor ik niet veel goede screens heb. Het laat wel zien hoe hard het er ff tekeer ging en de auto's stonden ook echt stil.
*klik*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |