abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59598349
quote:
Op zondag 22 juni 2008 09:52 schreef afcajos het volgende:

[..]

Oke behalve dan de mensen die uit Duitsland komen of waarvan de opa vroeger fout was
Je bedoelt behalve de mensen die niet fout zijn.

Dit is net zo stom als dat Turkije niet mag winnen enz. Turkije mag best winnen als ze winnen, fijn toch voor hen.
pi_59598380
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:41 schreef Deliah het volgende:

[..]

Je bedoelt behalve de mensen die niet fout zijn.

Dit is net zo stom als dat Turkije niet mag winnen enz. Turkije mag best winnen als ze winnen, fijn toch voor hen.
kijk dat is dus het hele punt, 90% is helemaal geen voetballiefhebber

een voetballiefhebber houdt van voetbal, moge de beste winnen
pi_59598412
Wow, TS is nog bitterder over voetbal dan ik.

Hier in Dublin was er helemaal geen voetbal gekte aangezien .ie/.uk niet mee mochten doen dit jaar. In de pubs stonden/staan vaak TV's aan als er een wedstrijd was, maar geen kip die er naar keek.

Ik vond het geschreeuw uit alle huiskamers tegelijk bij doelpunten wel grappig twee jaar geleden (de herrie na overwinningen wat minder), maar fucking hell, hoe houd je het uit om een volle wedstrijd van negentig minuten te kijken? Ik kan me maar weinig dingen indenken die saaier zijn... Vond de voetbalwedstrijden vooral praktisch om dan ongestoord naar de supermarkt te gaan. Geen rijen bij de kassa, geen mensen die in de weg lopen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_59598497
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:42 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, moet de beste winnen. Alleen ik sta wel achter oranje, dit zegt niet dat ik niet verder het EK af ga kijken. want dat is 1 ding wat zeker is.

BTW, wel raar dat turkije alleen goed presteert als ze aan de verliezende kant staan, alsof ze dan pas hun best gaan doen ze krijgen toch niet voor niets zo'n hoog salaris?
  zondag 22 juni 2008 @ 10:50:44 #55
196978 Suga_Mama
undercover
pi_59598511
TS
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_59598540
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:44 schreef LintuxCx het volgende:
Wow, TS is nog bitterder over voetbal dan ik.

Hier in Dublin was er helemaal geen voetbal gekte aangezien .ie/.uk niet mee mochten doen dit jaar. In de pubs stonden/staan vaak TV's aan als er een wedstrijd was, maar geen kip die er naar keek.

Ik vond het geschreeuw uit alle huiskamers tegelijk bij doelpunten wel grappig twee jaar geleden (de herrie na overwinningen wat minder), maar fucking hell, hoe houd je het uit om een volle wedstrijd van negentig minuten te kijken? Ik kan me maar weinig dingen indenken die saaier zijn... Vond de voetbalwedstrijden vooral praktisch om dan ongestoord naar de supermarkt te gaan. Geen rijen bij de kassa, geen mensen die in de weg lopen.
Dat is nou maar net waar je interesses liggen, als het niet bij voetbal is, is het lastig ja.
pi_59598610
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:52 schreef Aamon het volgende:

[..]

Dat is nou maar net waar je interesses liggen, als het niet bij voetbal is, is het lastig ja.
precies dat, ik houd niet van voetbal (tenminste niet om naar te kijken) dus ook niet als de poppetjes een oranje pakkie aanhebben. Als rotterdammer geef ik ook helemaal niets om fijenoord of sparta, zelfs niet als ze 100 keer landskampioen zijn

voetbal kijken is als kijken naar hoe iemand playstationned, je mag alleen maar kijken en nooit een keer die controller pakken...dat is precies 5 minuten leuk

dat maakt mij geen "kut-goth" noch "NSB'er"

dat zegt gewoon meer over diegene die dat roept, het is precies die intelligentie die ik verwcht van dat soort publiek

en ook precies de reden dat ik er niet mee geassocieerd wil worden
pi_59599371
Volgens mij had ik het over de mensen die hier aan het zeiken waren, jij reageert, jij voelt je aangesproken. Kom dan niet klagen bij mij dat ik jou uitscheld voor een kutgoth..

"dat zegt gewoon meer over diegene die dat roept" wat een standaard verdediging-zinnetje voor als je er niet uitkomt hartstikke goed.. Iedereen vindt je nu heel intelligent
pi_59599378
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:36 schreef Aamon het volgende:

Met het verlies omgaan? Dat vind ik weer de grootste onzin in jou post.. De rest kan ik nog begrijpen maar dit gaat nergens over. Wie zegt dat ik nu zit te balen thuis? Ik vind het jammer klaar.. Maar dat ik nu op zo'n topic reageer. Maakt mij dat een slechte verliezer?, terwijl ik niet eens verloren heb.

Dat bedoel ik. Het is 'we winnen' en 'zij verliezen' (ok die is flauw van me)

Nee ik snap je wel, ik vind alleen dat men gewoon zou moeten lachen om de OP in plaats van TS dit lolletje te gunnen, hij/zij ligt waarschijnlijk in een deuk om de reacties. Als je het nieuws gevolgd hebt vannacht/vanmorgen dan weet je dat er zat mensen zijn die het verlies wél moeilijk vonden te verkroppen, zo ook hier op fok!. Daar doelde ik dus op.
  zondag 22 juni 2008 @ 11:40:39 #60
82171 Happertje
hapklare brokken!
pi_59599435
quote:
Op zondag 22 juni 2008 08:45 schreef MLF het volgende:
voetbal is voor randfiguren en watjes en huilies
Hap Hap Hap
pi_59599454
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:37 schreef Aamon het volgende:
Volgens mij had ik het over de mensen die hier aan het zeiken waren, jij reageert, jij voelt je aangesproken. Kom dan niet klagen bij mij dat ik jou uitscheld voor een kutgoth..

"dat zegt gewoon meer over diegene die dat roept" wat een standaard verdediging-zinnetje voor als je er niet uitkomt hartstikke goed.. Iedereen vindt je nu heel intelligent
wat doet jou vermoeden dat wat jij of een ander vindt van mijn intelligentie interessant is voor mij? Ik vind jouw gevloek en gegeneraliseer ook niet echt getuigen van intelligentie, wat zal iedereen daar wel niet van vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2008 11:42:20 ]
pi_59599461
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:37 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Nee ik snap je wel, ik vind alleen dat men gewoon zou moeten lachen om de OP in plaats van TS dit lolletje te gunnen, hij/zij ligt waarschijnlijk in een deuk om de reacties. Als je het nieuws gevolgd hebt vannacht/vanmorgen dan weet je dat er zat mensen zijn die het verlies wél moeilijk vonden te verkroppen, zo ook hier op fok!. Daar doelde ik dus op.
ik zou ook zeggen oranje wint, en oranje verliest .. Maar goed.

Die mensen die er moeite mee hadden met het verlies trekken het zich te veel aan. het blijft een spel, en hopelijk leef ik nog lang genoeg om nog 20 EK's mee te maken.. wedde dat nederland 1x van die 20 wint

oké probleem opgelost
  zondag 22 juni 2008 @ 11:43:46 #63
82171 Happertje
hapklare brokken!
pi_59599499
quote:
Op zondag 22 juni 2008 09:30 schreef deepart het volgende:
TS is zo'n gast die als iemand hem mee vraagt om uit te gaan heel sjaggo zegt van "In zo'n drukke tent? allemaal kei harde muziek... mensen die stom bewegen.. bier aangemaakt met water.. Ik drink wel thuis een bier"

Maar ik vond het heel fijn dat je thuis was gebleven.. Moet je voorstellen dat jij in de kroeg de wedstrijd had zitten kijken, dan had iedereen een kut avond gehad.. Zelfs als nederland had gewonnen...
Whehe hier moet ik je nog gelijk in geven ook
Alleen dat "stom bewegen" zou niet in me opkomen, maar over het algemeen: te druk, te warm, kutmuziek of andere kutherrie en te duur drinken. Zit ik liever thuis
Hap Hap Hap
pi_59599524
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:41 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

wat doet jou vermoeden dat wat jij of een ander vindt van mijn intelligentie interessant is voor mij? Ik vind jouw gevloek en gegeneraliseer ook niet echt getuigen van intelligentie, wat zal iedereen daar wel niet van vinden?
Sorry dat ik een keer kut gothics gezegd heb.. Voor de rest geen vloek in mijn mond gehad naar mijn weten? ach zal wel aan mijn intelligentie liggen ...
gegeneraliseer, krijgen we dat woord ook weer. Je weet heul niet hoe ik ben, hoe weet je dat ik aan het 'generaliseren' ben. Do me a favor and don't make a fool out of yourself.
  zondag 22 juni 2008 @ 11:45:46 #65
210501 right_turn
It's my turn
pi_59599543
TS is een nerd. Voetbal laat hem zich herinneren aan zijn capriolen van toen hij nog een heel klein Happertje was. Dat was ook hoe hij aan zijn bijnaam kwam. Als hij mee wilde voetballen lieten ze hem eerst een hectare gras happen en daarna ging hij dan huilend naar huis toen!

Scheer je weg! Grashapper!
Acht Cola, Acht Bier!
pi_59599564
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:43 schreef Happertje het volgende:

[..]

Whehe hier moet ik je nog gelijk in geven ook
Alleen dat "stom bewegen" zou niet in me opkomen, maar over het algemeen: te druk, te warm, kutmuziek of andere kutherrie en te duur drinken. Zit ik liever thuis
Haha, kijk hier kan ik nou best mee inkomen... Ik vind de meeste tenten ook geen zak aan.. geschuurd worden door 100 mannen die toevallig naar de wc willen. Dus er zijn maar weinig goede tenten.. Maar ik ga wel graag uit naar één van die goede tenten.
pi_59599570
quote:
Op zondag 22 juni 2008 07:57 schreef Het_hupt het volgende:
Kan TS ff zijn hoofd in een oven steken, en het gas ff open draaien?
bvd
Wie heeft er nou nog een gasoven tegenwoordig. Het is geen 1940 meer.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 22 juni 2008 @ 11:49:28 #68
82171 Happertje
hapklare brokken!
pi_59599617
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:37 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

En ook hier een kern van waarheid.

Even een stukje terug in de tijd. Een ex van jaren terug was zelfs de hele avond niet te genieten omdat "oranje" had verloren met voetbal, ik bedoel, kom op zeg!
Stel ik was darts fan en dan natuurlijk fan van Barney, zou ik toch ook niet de hele avond chagrijnig op de bank zitten als hij verloor? Nee, maar dat is dan opeens weer anders... Want ons down voelen doen we alleen bij voetbal. Ik vind het echt een walgelijk domme sport en ik ben zelfs in staat om over 2 jaar een toeter te kopen en dan mee te gaan toeteren, alleen dan wel als de tegenpartij scoort

Maar aan de andere kant: dan verlaag ik me tot hetzelfde niveau dus ik zal dat niet doen.

Prima dat je voetbal kijkt, prima dat je blij bent als "oranje" wint of scoort, maar hou dat dan gewoon binnenskamers en niet dat ik mijn tv of muziek harder moet zetten omdat ik het anders niet meer hoor met al die toeters en dat vuurwerk. En dan woon ik nog in een redelijk nette buurt, het klinkt vooral van verder weg, maar wel oorverdovend (deur open door het warmere weer, je moet wel...)
Hap Hap Hap
  zondag 22 juni 2008 @ 11:51:16 #69
82171 Happertje
hapklare brokken!
pi_59599655
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:45 schreef right_turn het volgende:
TS is een nerd. Voetbal laat hem zich herinneren aan zijn capriolen van toen hij nog een heel klein Happertje was. Dat was ook hoe hij aan zijn bijnaam kwam. Als hij mee wilde voetballen lieten ze hem eerst een hectare gras happen en daarna ging hij dan huilend naar huis toen!

Scheer je weg! Grashapper!
Ja zeker wel, een nerd, met opgeknoopte gympies, een faal t-shirt, ongekamd haar en een bril.
Sorry, maar dat ben ik niet en ik heb vroeger ook nooit gevoetbald.
En het happertje is eerder omdat JIJ zo hapt! hap hap hap!
Hap Hap Hap
  zondag 22 juni 2008 @ 12:07:15 #70
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_59599991
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:47 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wie heeft er nou nog een gasoven tegenwoordig. Het is geen 1940 meer.
mwah, hij mag van mij ook wel een doosje punaises opsnuiven hoor
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 22 juni 2008 @ 12:08:27 #71
138448 PeZu
Suspended animation
pi_59600018
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:42 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

dat gaat dan niet echt op voor turkije _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  zondag 22 juni 2008 @ 12:14:08 #72
215531 tenenkaas
Never give up, Never back down
pi_59600168
quote:
Op zondag 22 juni 2008 07:26 schreef Happertje het volgende:
Ooooh wat houden we allemaal van voetbal zeg, ja we gaan allemaal het EK kijken en jaaaa we gaan vooral ook heel hard schreeuwen en toeteren als Nederland een doelpunt maakt want we zijn zulks een trouwe voetbalfans!

En als dan de tegenpartij scoort gaan we ook nog een keer schreeuwen, gezellig en perfect sociaal voor je buren.

Sodemieter op met je voetbal, ik heb de schurft aan voetbal dus ik ben consequent en ik kijk het nooit.
Van die zogenaamde voetballiefhebbers, van het luidruchtige soort, kijkt alleen als "Oranje" (vreselijke uitdrukking overigens, Beatrix is niet eens van Oranje Nasi, maargoed) speelt en oh wat zijn we ongelooflijk chagrijnig als "Oranje" verliest zeg.

Nou, ik zal wat zeggen: ik heb me gisteren kostelijk vermaakt, ik vroeg me al af waarom het zo stil was gisteravond na die wedstrijd. En nu zal het dus ook gewoon stil blijven, want het zijn helemaal geen voetbal liefhebbers, die zouden immers om elk doelpunt kunnen juichen (maar doen dat natuurlijk en begrijpelijk het hardst bij hun favoriete partij, maar stoppen niet met kijken en lawaai maken als die er uit ligt).

Samengevat: al die 7,nogwat miljoen mensen die zogenaamd opeens voetbal fan zijn: ik hoop dat "Oranje" er de eerst mogelijke gelegenheid in een WK/EK meteen uit ligt. Lekker rustig.

Of nog korter: Ik heb een pesthekel aan voetbal en ik erger me nog meer aan dat domme gejuich. (als in: in het stadion: prima, maar niet door elke buur om me heen!)

Zo, dat lucht op
daarom heb jij geen vrienden
wit-rood-wit zit in ons bloed,
we zijn de beste en zo goed,
ik spring me hele leven lang,
voor AJAX AMSTERDAM!
  zondag 22 juni 2008 @ 12:15:42 #73
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_59600204
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:14 schreef tenenkaas het volgende:

[..]

AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  zondag 22 juni 2008 @ 12:19:19 #74
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_59600319
Wat is nou eigenlijk het probleem aan parttime voetbalfans? Zelf ben ik ook een keiharde parttime voetbalfan, als Nederland speelt ben ik fanatiek en kijk ik elke wedstrijd, liggen ze eruit dan stop ik ook met kijken van het hele EK. Waarom? Omdat ik samen met mijn vrienden nu 1 team heb om aan te juichen, en de mensen om mij heen hetzelfde. Het geeft samenhorigheid, iedereen voor 1 team, lekker met je vrienden kijken hoe ze het ervan af brengen, en groot feest bij een doelpunt. Moet ik dan ook Duitsland - Turkije gaan kijken, waarbij de helft voor Duitsland is en de andere helft voor Turkije, waarbij dus altijd de helft chagerijnig is en de andere helft blij?

Het probleem snap ik niet helemaal. Je houd niet van voetbal, prima! Het spijt me van een beetje geluidsoverlast, zo eens in de 2 jaar een avondje (of 2). Misschien moet je maar naar het platteland verhuizen als je je daar zo ontzettend aan ergert, of natuurlijk zelf ook voetbalfan gaan worden.

Waar ik me nou aan erger is van die mensen die niet van voetbal houden, en nu super overdreven gaan juichen omdat Nederland eruit ligt. Je hoeft je niet "speciaal" voor te doen omdat je er niet van houdt, je bent niet "cool" omdat JIJ nu toch blij bent terwijl de rest verdrietig/chagerijnig is. Je hoeft niet te proberen de rest te provoceren door in elk voetbaltopic te roepen hoe blij jij bent dat Nederland eruit ligt. Natuurlijk heb je alle recht om blij te zijn, vier het voor jezelf of met vrienden, maar ga nou niet proberen expres en overdreven tegen alles in te druisen.

Dit lucht wel op

groeten,

Kloontje
Op weg naar sint juttemes.
  zondag 22 juni 2008 @ 12:20:45 #75
82171 Happertje
hapklare brokken!
pi_59600353
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:14 schreef tenenkaas het volgende:

[..]

Herstel: ik heb èchte vrienden en niet van die "voetbalvrienden" nee.
Jouw conclusie is dus: iedereen die een hekel aan voetbal heeft heeft geen vrienden? Wat ben jij een simpele ziel zeg, ik heb bijna medelijden met je. Net als met die mensen die denken dat mijn hoofd in een gasoven of doos punaises stoppen de oplossing is. Mij hoor je niet schreeuwen hoor, ik klaag alleen even netjes in 1 topic dat al die "fans" geen fans zijn.
Zoals hierboven eerder gezegd: moge de beste winnen, maar dat gaat hier niet op. Ik hoop dat Duitsland wint, dan is het hek helemaal van de dam
Hap Hap Hap
  zondag 22 juni 2008 @ 12:23:23 #76
82171 Happertje
hapklare brokken!
pi_59600420
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:19 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
Dit lucht wel op
Ik hoop dat je er gelukkig mee wordt.
Voetbal is dom kuddegedrag, waarom doen we dat niet met wielrennen, schaatsen, hockey, formule 1, honkbal, darts, rally of wat dan ook voor andere sport? Waarom alleen bij voetbal?

Vraag je dat maar eens af. Kuddedieren zijn jullie.
Hap Hap Hap
pi_59600836
TS kan er niet tegen dat andere mensen plezier beleven.

Tuurlijk is het goed dat mensen het hele jaar geen voetbal kijken, maar bij een EK/WK even hun plezier meepikken. Want het gaat niet alleen om dat spelletje met 11 man tegen elkaar en een bal in één van hun voeten. Het gaat om de gezelligheid, met zijn allen achter één ploeg, één land staan. Aanmoedigen en toejuichen. Daarnaast is het logisch dat men nu niet meer kijkt. Het EK is voor hun ploeg voorbij, hetgene waarvoor zij streden doet niet meer mee. Prima als zeg ik zo. Ik ga wel nog kijken. Misschien dat ik Duitsland support, wegens nauwe verbanden. Misschien ook een ander land. Het maakt niet uit.

Daarnaast slaat het nergens op om de voetbalmeute te bestempelen als 1 grote massa vmbo klanten. Tussen die 7 miljoen mensen die gisteren keken zaten maar wat veel hoog opgeleide mensen. Mensen die wel een vak geleerd hebben. Denk dat bijna het hele kabinet wel gekeken heeft, Willem A. en Maxima zaten op de tribune. Nee, dat zijn ook maar domme mensen hoor! Deze mensen vinden het leuk om een ontzettend groot team te zijn, één beweging om hun ploeg te ondersteunen. Niet om zich vol te gooien met gerstennat en helemaal los te gaan tijdens rellen. Ze genieten van het moment dat Nederland zich achter hun ploeg schaart, dat Nederland één wordt. Daar gaat het om.

Ik krijg zo een hekel aan mensen die zo uit de hoogte beginnen te doen, omdat ze blij zijn dat ze voetbal haten. Deze mensen willen graag alternatief zijn, houden blijkbaar niet van gezelligheid, hun eigen land dat vertegenwoordigd wordt ergens op de wereld. Daarnaast kunnen ze er niet tegen dat Nederland zich verenigd. Volgens mij worden ze gewoon een beetje bang van die grote groep. Nee, bewaar maar lekker afstand hoor. Wees maar lekker links en laat niets weten van het vaderlands gevoel. Je hoort er niet bij hoor!

En waarom Nederland voetbal prefereerd boven bijv. schaatsen? Simpel. Nederland voetbalt liever dan dat men schaatst of hockeyt. Voetbalsferen brengen mensen veel makkelijker samen dan basketballen en het festijn eromheen spreekt veel meer mensen aan dan de stramme stoeltjes bij snooker. Voetbal heeft een lagere instapdrempel als het gaat om support. Daarnaast vinden veel mensen het leuk en is het de meest gespeelde sport in Nederland (zoniet wereld).

Edit: Kartoffelbär heeft Havo gedaan.
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_59601127
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:39 schreef Aardappelbeertje het volgende:
TS kan er niet tegen dat andere mensen plezier beleven.

Tuurlijk is het goed dat mensen het hele jaar geen voetbal kijken, maar bij een EK/WK even hun plezier meepikken. Want het gaat niet alleen om dat spelletje met 11 man tegen elkaar en een bal in één van hun voeten. Het gaat om de gezelligheid, met zijn allen achter één ploeg, één land staan. Aanmoedigen en toejuichen. Daarnaast is het logisch dat men nu niet meer kijkt. Het EK is voor hun ploeg voorbij, hetgene waarvoor zij streden doet niet meer mee. Prima als zeg ik zo. Ik ga wel nog kijken. Misschien dat ik Duitsland support, wegens nauwe verbanden. Misschien ook een ander land. Het maakt niet uit.

Daarnaast slaat het nergens op om de voetbalmeute te bestempelen als 1 grote massa vmbo klanten. Tussen die 7 miljoen mensen die gisteren keken zaten maar wat veel hoog opgeleide mensen. Mensen die wel een vak geleerd hebben. Denk dat bijna het hele kabinet wel gekeken heeft, Willem A. en Maxima zaten op de tribune. Nee, dat zijn ook maar domme mensen hoor! Deze mensen vinden het leuk om een ontzettend groot team te zijn, één beweging om hun ploeg te ondersteunen. Niet om zich vol te gooien met gerstennat en helemaal los te gaan tijdens rellen. Ze genieten van het moment dat Nederland zich achter hun ploeg schaart, dat Nederland één wordt. Daar gaat het om.

Ik krijg zo een hekel aan mensen die zo uit de hoogte beginnen te doen, omdat ze blij zijn dat ze voetbal haten. Deze mensen willen graag alternatief zijn, houden blijkbaar niet van gezelligheid, hun eigen land dat vertegenwoordigd wordt ergens op de wereld. Daarnaast kunnen ze er niet tegen dat Nederland zich verenigd. Volgens mij worden ze gewoon een beetje bang van die grote groep. Nee, bewaar maar lekker afstand hoor. Wees maar lekker links en laat niets weten van het vaderlands gevoel. Je hoort er niet bij hoor!

En waarom Nederland voetbal prefereerd boven bijv. schaatsen? Simpel. Nederland voetbalt liever dan dat men schaatst of hockeyt. Voetbalsferen brengen mensen veel makkelijker samen dan basketballen en het festijn eromheen spreekt veel meer mensen aan dan de stramme stoeltjes bij snooker. Voetbal heeft een lagere instapdrempel als het gaat om support. Daarnaast vinden veel mensen het leuk en is het de meest gespeelde sport in Nederland (zoniet wereld).

Edit: Kartoffelbär heeft Havo gedaan.
Heel mooi verwoord...
Voetbal is veel ouder dan weetikveel welke andere sport, ik had laatst een documentaire gezien (wist niet dat mensen zonder intellectueel vermogen dat konden maar goed) dat een soort voetbal ook al gespeeld werd in het oude egypte (of misschien ergens daar in de buurt) alleen dat er dan andere regels waren, en dood op het spel stond. Maar daar begon het. Dus is dat misschien ook een reden waarom er veel mensen van voetbal houden?
pi_59601250
TS heeft 'oranje 'avatar
당신을 사랑합니다
  zondag 22 juni 2008 @ 12:54:34 #80
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59601253
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:41 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

mag ik je aanraken? wat ontzettend beleefd van je dat je niet vloekt. Generaliseren doe je echter volop:
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:56 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

precies dat, ik houd niet van voetbal (tenminste niet om naar te kijken) dus ook niet als de poppetjes een oranje pakkie aanhebben. Als rotterdammer geef ik ook helemaal niets om fijenoord of sparta, zelfs niet als ze 100 keer landskampioen zijn

voetbal kijken is als kijken naar hoe iemand playstationned, je mag alleen maar kijken en nooit een keer die controller pakken...dat is precies 5 minuten leuk

dat maakt mij geen "kut-goth" noch "NSB'er"

dat zegt gewoon meer over diegene die dat roept, het is precies die intelligentie die ik verwcht van dat soort publiek

en ook precies de reden dat ik er niet mee geassocieerd wil worden
de intelligentie van dat soort publiek..... snobisme van de bovenste plank. In de trant van 'ik kijk geen voetbal want voetbal is voor paupers' . Alsof alle Oranje fans hetzelfde zijn. Als dat de reden is dat je geen voetbal kijkt, maakt dat je echt niet speciaal hoor, laat staan beter of intelligenter.
mbt playstation.. dus jij kijkt nooit sport op tv? Dat kun je bij elke sport zeggen namelijk. Voor echte voetballiefhebbers omvat het veel meer dan wat je daar ziet.. tactiek, focus, belang. En vooral bij Oranje, de hoop dat ze winnen.. wat zelfs de saaiste EK wedstrijd tot enorme spanning bij echte fans zorgt.
Als je dat niet begrijpt, heb je weinig intelligentie. En natuurlijk heb je meelopers en tijdelijke nepfans, maar die vind je in elke (sub)cultuur (bijv. ook bij goths).
je oogst wat je zaait
pi_59601367
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:54 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

mag ik je aanraken? wat ontzettend beleefd van je dat je niet vloekt. Generaliseren doe je echter volop:
[..]

de intelligentie van dat soort publiek..... snobisme van de bovenste plank. In de trant van 'ik kijk geen voetbal want voetbal is voor paupers' . Alsof alle Oranje fans hetzelfde zijn. Als dat de reden is dat je geen voetbal kijkt, maakt dat je echt niet speciaal hoor, laat staan beter of intelligenter.
mbt playstation.. dus jij kijkt nooit sport op tv? Dat kun je bij elke sport zeggen namelijk. Voor echte voetballiefhebbers omvat het veel meer dan wat je daar ziet.. tactiek, focus, belang. En vooral bij Oranje, de hoop dat ze winnen.. wat zelfs de saaiste EK wedstrijd tot enorme spanning bij echte fans zorgt.
Als je dat niet begrijpt, heb je weinig intelligentie. En natuurlijk heb je meelopers en tijdelijke nepfans, maar die vind je in elke (sub)cultuur (bijv. ook bij goths).
emow's
pi_59601400
quote:
Op zondag 22 juni 2008 07:53 schreef Metal_Mart het volgende:
Och, je kunt beter fan zijn van het Nederlands elftal dan zo'n wereldvreemde 'ik hou niet van voetbal'-kneus. In totaal zijn er in 2 weken 4 wedstrijdjes van 90 minuten geweest, waarvan 3 met wat feestgedruis achteraf.

Als je het niet eens kunt opbrengen om de mensen om je heen dat plezier te gunnen, getuigt dat toch wel van een extreme vorm van zieligheid. Maar voel je vooral speciaal omdat jij er niet van houdt, succes ermee.
Amen!
  zondag 22 juni 2008 @ 13:06:15 #83
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59601552
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:23 schreef Happertje het volgende:

[..]

Ik hoop dat je er gelukkig mee wordt.
Voetbal is dom kuddegedrag, waarom doen we dat niet met wielrennen, schaatsen, hockey, formule 1, honkbal, darts, rally of wat dan ook voor andere sport? Waarom alleen bij voetbal?

Vraag je dat maar eens af. Kuddedieren zijn jullie.
wielrennen, formule1: het belang van de ploegen is groter dan het individu, het land van herkomst heeft nauwelijks betekenis meer. Alhoewel duitsers meestal voor Schummi zijn en nederlanders voor Boogerd. Bovendien sporten die niet zoveel beoefent word door de mensen zelf.

Hockey: word elitair gevonden, minder beoefend. Bovendien zijn er weinig landen waar goed gehockeyed wordt

darts: volgens mij werd Barney toch goed bekeken. echter individuele sport, idem met schaatsen ( hoewel daar ook flink wat fans zijn, en mensen voor de buis.) wederom veel minder mensen die de sport beoefenen. honkbal bijv. is voor andere landen belangrijker ( bijv. cuba, japan.) wordt deels ook cultureel bepaalt.

Zo zijn in ons land heel veel mensen gaan voetballen, net als in bijna elk land ter wereld. Blijkbaar is het best een leuke sport. Als je een sport zelf doet, is het meestal ook leuker om naar te kijken, je weet immers hoe het werkt, en wanneer een goal echt meesterlijk is. Het elftal is een afgevaardigde van jou land. Als je van jongs af aan voor Nederland bent ( mijn land waar ik trots op ben), het nederlandse spel, de geniale voetballers. Dan wil je ook dat ze winnen, dan kun jij trots in Italie komen en zeggen: Im from holland, where the fuck you from.
je oogst wat je zaait
pi_59601569
quote:
Op zondag 22 juni 2008 07:53 schreef Metal_Mart het volgende:
Och, je kunt beter fan zijn van het Nederlands elftal dan zo'n wereldvreemde 'ik hou niet van voetbal'-kneus. In totaal zijn er in 2 weken 4 wedstrijdjes van 90 minuten geweest, waarvan 3 met wat feestgedruis achteraf.
Dat klinkt mij toch in de oren alsof je het als 'ik hou niet van voetbal'-kneus beter voor elkaar hebt, dan heb je namelijk 102 weken per 2 jaar feest in plaats van die 2 weekjes
pi_59601597
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:07 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dat klinkt mij toch in de oren alsof je het als 'ik hou niet van voetbal'-kneus beter voor elkaar hebt, dan heb je namelijk 102 weken per 2 jaar feest in plaats van die 2 weekjes
He homo ga lekker je soap kijken ofzo
pi_59601710
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:08 schreef JenDaMan het volgende:

[..]

He homo ga lekker je soap kijken ofzo
En je hebt speciaal een account aangemaakt voor dit soort stoere opmerkingen?
Damn, jij weet echt niet hoe je met je vrije tijd om moet gaan nu het EK over is, he?
  zondag 22 juni 2008 @ 13:15:17 #87
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59601777
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:07 schreef Maartel het volgende:

[..]

nee die kneus moet zich tegen alles van het gepeupelte doet afzetten. Die blijft dus lekker op de bank. miss. af en toe de buren/politie bellen of het miss wat rustiger kan.
je oogst wat je zaait
pi_59601799
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:15 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

nee die kneus moet zich tegen alles van het gepeupelte doet afzetten. Die blijft dus lekker op de bank. miss. af en toe de buren/politie bellen of het miss wat rustiger kan.
En zal later eenzaam en verbitterd sterfen
pi_59601921
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:15 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

Mwah, ik heb gister gewoon met een paar vrienden gekeken en een leuke avond gehad, die er niets minder gezellig op is geworden toen de wedstrijd was afgelopen. Mij hoor je niet klagen

En uhm, gepeupelte??
  zondag 22 juni 2008 @ 13:27:46 #90
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59602087
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:20 schreef Maartel het volgende:

[..]

Mwah, ik heb gister gewoon met een paar vrienden gekeken en een leuke avond gehad, die er niets minder gezellig op is geworden toen de wedstrijd was afgelopen. Mij hoor je niet klagen

En uhm, gepeupelte??
je snapt niet wat ik bedoel? Of wil je gewoon weer een elitaire opmerking maken?

ps: jij en je vrienden zijn nerds ( ja soms kan men dat concluderen met slechts 1 gegeven.)
je oogst wat je zaait
pi_59602163
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:27 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

je snapt niet wat ik bedoel? Of wil je gewoon weer een elitaire opmerking maken?

ps: jij en je vrienden zijn nerds ( ja soms kan men dat concluderen met slechts 1 gegeven.)
Weer?
En verder zit je er behoorlijk naast. Ik heb overigens ook vrienden die wel heel fanatiek hebben gekeken, maar uiteraard heb ik gekozen voor een gezelschap wat er net zo weinig om geeft als ikzelf, omdat dat toch een wat gezelligere avond oplevert.
pi_59602276
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:31 schreef Maartel het volgende:

[..]

Weer?
En verder zit je er behoorlijk naast. Ik heb overigens ook vrienden die wel heel fanatiek hebben gekeken, maar uiteraard heb ik gekozen voor een gezelschap wat er net zo weinig om geeft als ikzelf, omdat dat toch een wat gezelligere avond oplevert.
Rot gewoon lekker op met je gezeur over het EK en ga lekker in Belgie wonen, heb je de komende 20 jaar geen last van voetbal.
  zondag 22 juni 2008 @ 13:35:55 #93
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59602292
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:12 schreef Maartel het volgende:
Damn, jij weet echt niet hoe je met je vrije tijd om moet gaan nu het EK over is, he?
ja weer. maar je hebt de vraag niet beantwoord. ofwel je bent dom ofwel je bent een snob/nerd.
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:31 schreef Maartel het volgende:

[..]

Weer?
dat is ook heel verstandig. Het is dan echter ook wel een stuk minder gezellig als Nederland gewonnen had.
je oogst wat je zaait
pi_59602456
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:35 schreef JenDaMan het volgende:

[..]

Rot gewoon lekker op met je gezeur over het EK en ga lekker in Belgie wonen, heb je de komende 20 jaar geen last van voetbal.
Belgen voetballen niet?
Verder valt het volgens mij wel mee met mijn gezeur, ik geef ook maar gewoon mijn mening, en dit forum zou tamelijk saai worden als je alleen mocht posten wanneer je het eens bent met de meerderheid.
  zondag 22 juni 2008 @ 13:43:51 #95
82171 Happertje
hapklare brokken!
pi_59602491
Maar waarom kan dan niemand zeggen "he jammer, Nederland heeft verloren", waarom zijn we nu meteen met z'n allen niet meer te genieten? Want dat is nog het ergste (wel lekker rustig overigens).

Nogmaals: stel ik kijk een andere sport en stel mijn favoriet ligt er uit, jammer dan, volgende keer beter, ga ik echt niet een partij chagrijnig lopen doen. Voetbal is de enige sport waar dit keer op keer gebeurt, om nog maar te zwijgen over die walgelijke commercie waar iedereen aan meedoet.

Maar ik had mijn punt al wel gemaakt dacht ik zo
Hap Hap Hap
pi_59602744
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:42 schreef Maartel het volgende:

[..]

Belgen voetballen niet?
Nope
quote:
Verder valt het volgens mij wel mee met mijn gezeur, ik geef ook maar gewoon mijn mening, en dit forum zou tamelijk saai worden als je alleen mocht posten wanneer je het eens bent met de meerderheid.
Je bent de enige in Nederland die zich niet interesseert in Oranje, waarom moet je dat steeds blijven verkondigen?
  zondag 22 juni 2008 @ 14:02:49 #97
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59602913
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:43 schreef Happertje het volgende:
Maar waarom kan dan niemand zeggen "he jammer, Nederland heeft verloren", waarom zijn we nu meteen met z'n allen niet meer te genieten? Want dat is nog het ergste (wel lekker rustig overigens).

Nogmaals: stel ik kijk een andere sport en stel mijn favoriet ligt er uit, jammer dan, volgende keer beter, ga ik echt niet een partij chagrijnig lopen doen. Voetbal is de enige sport waar dit keer op keer gebeurt, om nog maar te zwijgen over die walgelijke commercie waar iedereen aan meedoet.

Maar ik had mijn punt al wel gemaakt dacht ik zo
er word h[ier in dit topic inhoudelijk op gereageerd. miss even lezen?

Ten tweede: als jij iets heel erg hoopt ( en nu neem ik even een erg overdreven voorbeeld) bijv. je hoopt heel erg op een kind, je raakt zwanger. Vervolgens komt het kind te vroeg en overlijdt. Weg hoop op kind. Dit maakt je verdrietig. Ik hoop dat Nederland het EK wint ( heel erg) snap je?
je oogst wat je zaait
pi_59602926
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:54 schreef JenDaMan het volgende:

[..]

Nope
[..]

Je bent de enige in Nederland die zich niet interesseert in Oranje, waarom moet je dat steeds blijven verkondigen?
Ik ben niet de enige (zie o.a. TS) en ik zou niet weten waarom ik minder recht heb te zeggen dat Oranje mij niet zo veel doet, dan dat alle anderen het recht hebben om te klagen over de overwinning van Rusland.
Verder reageer ik ook vooral op wat ik lees, het is niet alsof ik speciaal topics open om van de daken te schreeuwen dat ik voetbal niet zo heel belangrijk vind, of dat mijn posts bol staan van "hahaha, ze hebben verloren!"-opmerkingen.
  zondag 22 juni 2008 @ 14:08:01 #99
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59602998
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:03 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige (zie o.a. TS) en ik zou niet weten waarom ik minder recht heb te zeggen dat Oranje mij niet zo veel doet, dan dat alle anderen het recht hebben om te klagen over de overwinning van Rusland.
Verder reageer ik ook vooral op wat ik lees, het is niet alsof ik speciaal topics open om van de daken te schreeuwen dat ik voetbal niet zo heel belangrijk vind, of dat mijn posts bol staan van "hahaha, ze hebben verloren!"-opmerkingen.
itt TS, die van mij mag sterven om deze opmerking:
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:20 schreef Happertje het volgende:

Zoals hierboven eerder gezegd: moge de beste winnen, maar dat gaat hier niet op. Ik hoop dat Duitsland wint, dan is het hek helemaal van de dam
je oogst wat je zaait
  zondag 22 juni 2008 @ 14:38:10 #100
82171 Happertje
hapklare brokken!
pi_59603551
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:08 schreef Amokzaaier het volgende:

itt TS, die van mij mag sterven om deze opmerking:
[..]

Hoe zielig ben je dan zeg, doodverwensingen alleen omdat ik ons buurland de overwinning gun? En jij ondertussen wel in je Opel rijden natuurlijk, da's een Duitse auto hoor en je Miele wasmachine komt ook niet bepaald uit Nederland, om nog maar te zwijgen over je Siemens telefoon. Kom op zeg, je gunt het dan je buurland dan toch.
Hap Hap Hap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')