Ik heb me al tientallen keer afgevraagd welke rotlucht dit was, Stereotomy, exact!quote:Stereotomy
CRYSTALISE::::::::::::::::::: zaterdag 21 juni 2008 @ 23:19 (#298)
Mijn god, ik heb Terre d'Hermès op (ook Oranje ) en dat spul ruikt opeens naar...
Ew.
Ah, nog een Terre d'Hermès liefhebber?quote:Op zondag 22 juni 2008 00:03 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Ik heb me al tientallen keer afgevraagd welke rotlucht dit was, Stereotomy, exact!
M7 Fresh is zeker geen 76 Euro waard, $45 voor 100ML vind ik een veel betere deal en zo geweldig issie nou ook weer niet!quote:Op zondag 22 juni 2008 00:21 schreef Stereotomy het volgende:
Ik had M7 Fresh en is in Nederland zeker vrij duur (76 EUR 100ml Bijenkorf). Ik kan hem alleen niet dragen: 't herinnert me aan het medicijnenkastje van mijn ouders. Sowieso alles met aoud erin gaat niet.
Rochas Lui staat niet in de guide van Turin/Sanchez. Ik ga een dreigbrief schrijven.
We hebben er pas 7 reeksen over gehadquote:Op zondag 22 juni 2008 12:33 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Euhm, dat medicijnkastje kennen we nu wel Stereo.
Probeer eens een vrouwengeur uit die ook lekker op jezelf ruikt.quote:Op zondag 22 juni 2008 12:17 schreef W1ZZ het volgende:
Okee, noem eens een categorie die ik moet gaan uitproberen dan?
Al die geuren die ik noemde spreken me heel erg aan (nou ja, ISM kan ik dus nog niet weten) dus het is eigenlijk meer een kwestie van in welke volgorde ga ik ze kopen. Dat ik ooit Black Aoud ga kopen is een gegevenquote:Op zondag 22 juni 2008 12:33 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Euhm, dat medicijnkastje kennen we nu wel Stereo. Niet alles met de naam Aoud is gelijk aan M7, zeker niet bij Montale. Black Aoud is vrij uniek in z'n klasse, dus als dit je aanspreekt hoef je niet echt verder te zoeken W1ZZ.
Iris Silver Mist is ook behoorlijk uitgesproken, zou er eerst een sample van zien te krijgen. Hij is erg poederig en puur op de iris gericht.
Helaas niet meer. L'Ombre dans l'Eau van Diptyque ooit getest? Heel anders dan het orientaalse Montale, maar een mooie groene roos. Hun Philosykos is ook erg goed.quote:Op zondag 22 juni 2008 12:52 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Heb jij ISM of een sample? Wil best voor betalen of ruilen tegen iets anders?
Wat betaal je hiervoor? Ik heb die namelijk dubbel (2x 1ML)..quote:Op zondag 22 juni 2008 16:10 schreef W1ZZ het volgende:
Wil iemand nog wat van The perfumed Court bestellen? Ik ga vanavond een bestelling plaatsen dus zo ja even vandaag laten weten
EDIT: ik ga bestellen:
1ml SL Iris Silver Mist EDP
1ml SL Borneo 1834 EDP
1ml SL Fumerie Turque EDP
1ml Piguet Fracas EDP
Hmm.. ik moet eerst even wachten tot BN weer online is!quote:Op zondag 22 juni 2008 16:27 schreef W1ZZ het volgende:
Oh kijk aan. Op TPC is ie $6. Ik had 'm trouwens al weer van de lijst geschrapt maar ik wil best wel met je ruilen voor iets?
m'n lijstje is nu:
SL ISM, SL Borneo, Piguet Fracas, Guerlain SDV, Parfums de Nicolai New York.
Laat ik tussen al dat nichegeweld deze vraag eens beantwoorden.quote:Op zondag 22 juni 2008 16:45 schreef Tamaartje het volgende:
Ik ben op zoek naar missoni acqua
Is die al ergens in de winkels te koop?
Kan op internet niet echt iets vinden, alleen dat die dus begin juni op de markt komt.
Heb hem als proef gekregen, en ik vind hem echt heerlijk!
Dank jequote:Op zondag 22 juni 2008 16:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Laat ik tussen al dat nichegeweld deze vraag eens beantwoorden.![]()
[ afbeelding ]
Missoni Acqua heb ik bij onze lokale Bijenkorf gezien, maar ik weet bijna zeker dat de Ici Paris en de Douglas dit geurtjes standaard ook wel hebben. Fraaie a(c)quatic, mijn verloofde draagt het.![]()
Dat ligt eraan, ze hebben niet alles op voorraad! Maar als het op voorraad is heb je het wel voor vrijdag en anders begin volgende week. Het heeft bij mij nooit langer geduurd dan 2 weken en ik heb er voor ruim $300 besteld over meerdere bestellingen!quote:Op zondag 22 juni 2008 21:39 schreef W1ZZ het volgende:
Ik nam aan dat niemand meer hoefde dus ik heb het volgende besteld uiteindelijk
SL Iris Silver Mist
SL Borneo 1834
Parfums de Nicolai New York
Piguet Fracas
Guerlain Spiritueuse Double Vanille
Lorenzo Villoresi Teint de Neige
Lorenzo Villoresi Garofano
Dit is mijn eerste bestelling bij TPC, iemand enig idee hoe lang het normaalgesproken duurt?
Yup, de enige echte! Wat is de wereld toch klein he!quote:Op maandag 23 juni 2008 07:08 schreef W1ZZ het volgende:
Ja, jij bent Dutchsmell of niet?Ik ben Merlino op BN.
EDIT: verbaast me ook weer niets dat ze nog niet terug online zijn
quote:The fact is, if you can inure yourself to it, Muscs Koublai Khan is kind of like a bulldog: it’s so ugly that it’s perversely beautiful. To wear it is to flaunt your gonadal urges and your mammalian stench. You just have to accept the fact that you’ll smell as if you're coming off of a sweaty sexual encounter on a bed with decidedly stale sheets. If you can swallow that, you can wear Muscs Koublai Khan with pride. There are indeed times when I want to smell post-coital, and when those times come I reach for my bell jar of Muscs Koublai Khan.
Nou, MKK is op een andere manierquote:Op maandag 23 juni 2008 21:49 schreef le_knightclub_soda het volgende:
MKK is dus nog meerdan MR?
Ik vond deze MKK recensie op BN wel leuk verwoord:
[..]
bronquote:Creed has also created a limited-edition fragrance for September only at select Saks stores. Called Floralie, the fragance is inspired by the aromas of an ancient Japanese tea ceremony inside a tea house on the flowering grounds of the Imperial Palace in Tokyo.
Welke precies?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:46 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik heb die van CB I hate perfume ook (betaalde ik $18/1.5ML voor) en t stinkt echt!
Ik doelde eigenlijk meer op de thee die er (lijkt me) in voor gaat komen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zal ik jou een Duitser noemen dan?
CBMUSK absolute!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:49 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Welke precies?
Heb je Black March van CB wel eens geprobeerd?
Thee is voor mij idd wat roos is voor W1ZZ.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:55 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op de thee die er (lijkt me) in voor gaat komen.
Nou wie weet, welke heb je en wat vraag je ervoor?quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:05 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
CBMUSK absolute!
Kvind 't maar nix! En ik heb hier een hele verzameling CB I hate perfume samples! grote samples wel te verstaan! als iemand geïnteresseerd is, ik doe ze in de verkoop!
Check dit topic morgen middag effe rond een uur of 2!quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Nou wie weet, welke heb je en wat vraag je ervoor?
Maar valt civetkat voor een Chinees niet in de categorie gourmand?quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:48 schreef W1ZZ het volgende:
Stereo: mooi dattie goed bevalt! Ik vind het wel frappant dat je helemaal niets animalics er uithaalt, er zit sowieso reetspul van drie beesten in ofzo
HAHA, score!quote:Op woensdag 25 juni 2008 01:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Maar valt civetkat voor een Chinees niet in de categorie gourmand?
Herkenbaarquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:33 schreef Stereotomy het volgende:
Tof, no. 19 staat nog op mijn lijstje.
Tommy Girl trouwens, van 3 weken geleden? Die gaat nog steeds als een tierelier op die strip naast mij.Ik vind het wel lekker om een paar strips naast me te hebben liggen. Zit je lekker te studeren, ruik je het opeens weer, word er vrolijk van.
quote:Dear Basenotes readers: We regret to inform you that we have already exceeded 150 requests and are no longer accepting requests for samples at this time. But we are considering another promotion in the near future. Stay tuned!
http://shopping.kelkoo.nl/ctl/do/search?fromform=true&siteSearchQuery=missoni+acquaquote:Op zondag 22 juni 2008 16:45 schreef Tamaartje het volgende:
Ik ben op zoek naar missoni acqua
Is die al ergens in de winkels te koop?
Kan op internet niet echt iets vinden, alleen dat die dus begin juni op de markt komt.
Heb hem als proef gekregen, en ik vind hem echt heerlijk!
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:59 schreef W1ZZ het volgende:
EDIT: wat raar dat het zo lang duurt. Wat zegt de verkoper?
quote:Label/Receipt Number:
Status: Acceptance
Your item was accepted at 2:55 PM on June 25, 2008 in CAMAS, WA 98607. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.
Jawel, want hij heeft ook nog geen feedback achtergelaten.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:17 schreef W1ZZ het volgende:
Sowieso geen positieve feedback dus.
Nee, die komt nog.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
^^ Mr. G - Millesime Imperial al gehad? Beter of slechter dan SMW? Ik vind SMW het meeste karakter, identiteit hebben. MI vind ik een stuk anoniemer en Himalaya vind ik totaal geen ziel hebben, hoe lekker het ook ruikt.
Verkopers kunnen sinds kort alleen nog kiezen uit positieve feedback of géén feedback achterlaten. Dit om te voorkomen dat ze wraak nemen als een koper negatieve achterlaat...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jawel, want hij heeft ook nog geen feedback achtergelaten.
Die kreeg ik ook iddquote:Op maandag 30 juni 2008 18:28 schreef W1ZZ het volgende:
Vandaag sample Guerlain Spiritueuse Double Vanille binnengekregen. Nog niet opgedaan (straks na het douchen) maar zo uit de fles is ie veelbelovend! Wat was de boel snoezig verpakt trouwens. Het monstertje zat in roze pakpapier en ik kreeg er een snoepje en een handgeschreven "bedankt voor je klandizie" briefje bij.
Undergraduates.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:45 schreef W1ZZ het volgende:
Alleen al bij de eerste zes reviews praten drie mensen over een overdosis aan vanille
quote:Op maandag 30 juni 2008 19:54 schreef skadhd het volgende:
Ik ben op zoek naar Feminine van Cindy Crawford. Of misschien dat iemand weet welke geur hier op lijkt.
Ik ben best desperate dus ik ga op jullie expertise af.
En misschien dat jullie dmv ingredienten die erop staan een idee hebben waar het op kan lijken?
"This fragrance for women contains a blend of spicy bergamot, vibrant black pepper and crisp apple. This women's fragrance is recommended for daytime wear."
Thanks
Heb die vandaag op, moet zeggen dat ik Pi toch een stuk lekkerder vind ruiken. L'Instant is wat meer alledaags imo.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:51 schreef Stereotomy het volgende:
Pi heb ik nog een zwak voor, maar valt in het vaarwater van Bulgari Black, L'Instant en mijn 8ml aan A*Men in handige spray-pen meeneem verpakking.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:59 schreef Stereotomy het volgende:
Pi alledaags opdoen en je collega's denken dat je gay bent. Sterker nog, Pi opdoen op een date en je date denkt dat je gay bent. Pi is net te zoet en te soft. 't is een erg lekkere geur maar 't zendt net de verkeerde signalen uit.
Heb ik niet gezegd, ik zeg positief beïnvloeden. In hoeverre het beïnvloed is een andere kwestie.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:57 schreef Stereotomy het volgende:
Sorry hoor, maar 'wij' denken niet dat we met een luchtje extra vrouwen zullen gaan aantrekken. Maar blijkbaar heb jij zo'n hulpmiddel wel nodig, kereltje.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:42 schreef MoneyTalks het volgende:
(jullie zijn vrij metroseksueel met al die aparte luchtjes, dus ze zullen van jullie inderdaad snel denken dat jullie gay zijn)
Burr noemt in één van de video's BC van Ellena 'as close as it can get to a perfect scent'. Maar Burr is ook de kontlikker van Ellena.quote:Op woensdag 2 juli 2008 08:21 schreef W1ZZ het volgende:
Bigarade Concentrée is echt heel erg lekker. Bleef ie maar lang hangen dan een half uur
Dan heeft Burr wat mij betreft nog heel wat andere geuren te proberen! En ik wist idd al dattie nogal fan was van Ellena, ze kennen elkaar volgens mij ook persoonlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Burr noemt in één van de video's BC van Ellena 'as close as it can get to a perfect scent'. Maar Burr is ook de kontlikker van Ellena.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:24 schreef W1ZZ het volgende:
Hmm jammer hoor, RD is één van de Creeds die eens wat origineler is dan de standaard Millesimes.
Heb net een klein LKSje gedaan grrr.... 2/3e van m'n sample Iris Silver Mist gemorst
Nope ligt nog wel in de planning. Las vandaag in de Vogue L'Uomo dat er ter gelegenheid van de opening van een Tom Ford boetiek in Milaan een nieuwe geur aan de Private Blend collectie wordt toegevoegd, Italian Cypress.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:02 schreef W1ZZ het volgende:
LKS: heb jij bij je TF samples ook Tobacco Vanilla? Zo ja, hoe is die?
Niet echt relevant om te vergelijken imo, buiten de naam om hebben ze weinig met elkaar te maken. Ik ben wel zoals eerder vermeld fan van de extreme versie, maar daar zijn er niet al te veel van verder geloof ik.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:40 schreef W1ZZ het volgende:
Hoe is die in vergelijking met de gewone Eau Sauvage?
quote:A perfume made only for Milan
In occasione dell'apertura a fine giugno del flagship store meneghino, Tom Ford ha lanciato la tredicesima fragranza: Italian Cypress. Per uomini naturalmente sexy e stylish.
Aveva dichiarato l'anno scorso Tom Ford, nel presentare la sua collezione maschile: "Quando ero da Gucci si cercava la massima connessione internazionale. Adesso la gente è stufa di omologazione, vuole trovare cose diverse in città diverse". La scelta strategica derivata? Lanciare in ogni nuovo flagship store (ne sono previsti cento nei prossimi dieci anni) qualcosa di introvabile altrove.
Nel caso di Milano, il primo negozio a venire aperto dopo quello newyorkese, l'oggetto del desiderio per i "Tom Ford addicts" sarà Italian Cypress, il nuovo Private Blend che per i primi mesi sarà disponibile solo nella boutique di via Verri. Tredicesimo Private Blend, costruito, come gli altri, dichiaratamente al di fuori delle convenzioni di marketing che rendono i profumi mainstream ormai così tutti noiosamente uguali, Italian Cypress è caldo e sensuale, coerentemente al gusto personale dello stilista texano che ha sempre dichiarato, già quando dettava il concept per gli scents di Gucci e Saint Laurent, di non amare i profumi freschi e leggeri.
Ford non ama neanche l'uso discreto del profumo: a livello personale ha sempre detto di farne un uso assolutamente lavish, di metterne già al mattino in notevole quantità, di rispruzzarlo più volte nel corso della giornata e in particolare di inondarsene prima di andare a dormire. Come già Tuscan Leather, Italian Cypress è un omaggio alla cultura e alla tradizione italiana, a un immaginario toscano molto caro agli americani (e non solo). Le note di testa sono agrumate di mandarino e bergamotto, pungenti di menta marocchina. Il cuore è aromatico di cipresso, la scia finale intensa di labdano, cisto e patchouli indonesiano.
L'inspirazione? "Me stesso. Chi altri?", aveva affermato Tom Ford al lancio dei primi dodici Private Blend. Un messaggio ribadito a chiare lettere offrendo se stesso come testimonial nella campagna di Tom Ford for Men, fotografata da Terry Richardson. Ma è difficile non pensare che il nuovo profumo, così dichiaratamente maschile nonostante la definizione ufficiale di unisex, non condensi anche un anno di riflessioni sullo stile ispirate sia dal successo del negozio di Madison Avenue che dai suoi rapporti di style advisor per star dallo status iconico (o che comunque vengono considerati fashionable) come Brad Pitt, Daniel Craig, Tom Hanks e Tom Brady. Tanto più che questi non si limitano a indossare i suoi suit e tuxedo sul tappeto rosso, ma sembrano disposti anche ad accettarne i suggerimenti di makeover (il look "Gatsby" di Bracd Pitt a Cannes l'anno scorso era stata un'idea di Ford).
Ik had daar ook al iets over gelezen inderdaad, maar ik ben zelf doorgaans niet zo van dat soort geuren. Ik vroeg het van Tobacco Vanilla omdat iemand op basenotes mij aanraadde die te proberen als ik Spiritueuse Double Vanille lekker vond (quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:25 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Nope ligt nog wel in de planning. Las vandaag in de Vogue L'Uomo dat er ter gelegenheid van de opening van een Tom Ford boetiek in Milaan een nieuwe geur aan de Private Blend collectie wordt toegevoegd, Italian Cypress.
Verder de laatste dagen beetje druk geweest met verbranden in de zon in het park, onderwijl The Emperor of Scent lezend. Leuk boek tot nu toe!
Private Blend geurtjes zijn niet bijzonder veel goedkoper en nog iets moeilijker te krijgen, maar ik hoor wel veel goede dingen over TV idd!quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:40 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ik had daar ook al iets over gelezen inderdaad, maar ik ben zelf doorgaans niet zo van dat soort geuren. Ik vroeg het van Tobacco Vanilla omdat iemand op basenotes mij aanraadde die te proberen als ik Spiritueuse Double Vanille lekker vond (). Die laatste is namelijk incl. verzendkosten 170 ekkies voor 75ml, dat vind ik zelfs te ver gaan
Wie hou je voor de gek?quote:Hij staat bij mij iig op m'n shortlist van te kopen geuren.
quote:Goedemiddag Mr.G,
Ik zal de proefjes vandaag per de post doen toekomen.
Alleen hebben wij van Fresh de Cannabis Santal niet in ons assortiment.
Veel plezier bij het uitproberen.
Met vriendelijke groet,
Becsy Chaparro
Je kan ook nog 1 Iris van Prada proberen waar Infusion D'Iris op is gebaseerd. Het schijnt dat deze de Iris wat meer naar voren laat komen. Een favoriet van Miuccia Prada. Is wel wat moeilijk te vinden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:36 schreef W1ZZ het volgende:
Ja met dit geld binnen kan ik weer nieuwe geurtjes kopenIsset wat die Geir? Vind hem er een beetje...incestueus uitzien met z'n moeder
Vanmiddag een irisdagje want ik wilde Serge Lutens Iris Silver Mist afzetten tegen wat goedkopere irisgeuren om de hogere prijs te rechtvaardigen
Dus ik heb nu op verschillende delen van m'n arm ISM (1994), Dior Homme (2005) en Prada Infusion d'Iris (2007) zitten, alledrie best verschillende irisgeuren.Dior Homme heeft vooral aan het begin iris, daarna wordt het een veel zoetere lipstickachtige geur. Behoorlijk poederig. Doet me sterk denken aan een irisversie van Rose Noir van Byredo (deze laatste is overigens nieuwer). Prada Infusion d'Iris heeft voor mij van de drie het minst met echte iris te maken ondanks de naam. Dit komt omdat iris meestal wat earthy en koel ruikt en deze is van het begin af aan zoet en warm. Desondanks wel lekker maar niet zo uitgesproken als Dior Homme. Ook poederig maar weer niet zo sterk als DH. Deze kun je wel makkelijker elke dag dragen. Iris Silver Mist, waar het me natuurlijk om ging, is een veel rauwere iris. Aan het begin niet eens echt een interpretatie van, maar gewoon iris in your face. De iris wordt heel snel vergezeld van een wortelnoot (ja, zoek maar op op de blogs, een wortelnoot ja ). Deze is veel koeler dan de andere twee, meer gereserveerd. De lekkerste van de drie wat mij betreft. Na een tijdje groeit ie meer naar Infusion d'Iris toe maar hij behoudt een woody karakter, het is geen oriental zoals Infusion.
Natuurlijk wil ik graag ISM het lekkerst vinden en natuurlijk is dat ook omdat ik Maurice Roucel nu eenmaal cool vind, maar er is met de andere twee geuren ook duidelijk niets mis. Het zijn alleen echt andere geuren. Ik had gedacht dat ze misschien alle drie erg hetzelfde zouden zijn en ik dan een goedkoper alternatief voor ISM zou hebben.
U spot de ironiequote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:25 schreef W1ZZ het volgende:
Dus ter ere van het verbod deed je een geur op met zware rooktinten?
Klinkt als een iets zoetere en minder kruidige versie van Un Jardin après la Mousson van Hermès. Als je deze van Diptyque het overwegen waard vind zou je die ook nog kunnen proberen, als je dat al niet gedaan had natuurlijkquote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:54 schreef Mr.G het volgende:
[..]
U spot de ironie
Vandaag Jardin Clos van Diptyque getest en ik ben er erg positief over.
[ afbeelding ]
Normaal gesproken graag, maar ik heb mijne bij de bieb besteld, dus ik moet 'm weer terug brengen over een tijdje!quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:09 schreef W1ZZ het volgende:
Heb net via BOL.com The Secret of Scent van Luca Turin besteld. Daarin moet ook een hoop info over de industrie staan dat lijkt me wel interessant om te lezen
LKS: van boek ruilen als we allebei klaar zijn met lezen?
Bestel je vaker van TCP ? Hoe zit t met verzendkosten enzo ?quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:39 schreef W1ZZ het volgende:
Dude volgens mij moet je ff wat nieuwe huizen gaan ontdekkenGa Lorenzo Villoresi uitproberen! Bij TPC zijn ze $3 per 1ml sample. Musc, Yerbamate, Uomo en Garofano bijvoorbeeld. We zouden ook nog Andy Tauersamples bestellen samen, wellicht is dit het moment?
en dan nog gewoon als een doorsnee geurtje ruiken.quote:* Top Notes
* Bergamot, Mandarin, Pineapple, Apple, Coriander, Nutmeg, Cardamom.
Middle Notes
* Muguet, Jasmine, Orange blossom, Violet.
Base Notes
* Iris essence, Leather, Guaiacum wood, Cedar wood, Oak musk, Sandalwood, Vetyver, Tonka bean, Amber.
http://boisdejasmin.typepad.com/_/2006/11/thierry_mugler_.htmlquote:Op zondag 13 juli 2008 02:35 schreef Stereotomy het volgende:
Wacht ff, wat heeft Manfred met deze film te maken?
Ik heb hem vandaag gesampled en ik snap waarom je de vergelijking maakt. Maar ik vind Jardin Clos in veel opzichten beter. Hij ruikt complexer, je ruikt hem beter en je ruikt hem aanzienlijk langer. Bovendien is het prijsverschil bij 50ml. slechts 7 euro.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Klinkt als een iets zoetere en minder kruidige versie van Un Jardin après la Mousson van Hermès. Als je deze van Diptyque het overwegen waard vind zou je die ook nog kunnen proberen, als je dat al niet gedaan had natuurlijk
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:40 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga overmorgen op vakantie naar Rome (eerste keer) en neem Mugler Cologne + Silver Mountain Water mee, om ze eens goed te associeren met een leuke tijd.
Zal echter geurloos vertrekken, aangezien ze op het vliegveld een erg grote collectie aan geuren hebben, dus dan kies ik daar wel een lekkere geur uit die ik nog niet heb geprobeerd.
Paar werkdagen geloof ik maximaal, niet zo lang.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:27 schreef marrtty het volgende:
Hallo iedereen
Heb net twee luchtjes bij Skins besteld via hun webshop. Iemand enig idee wat de levertijd is van zoiets??
Groeten!
Ik weet niet zeker of je recente dingen of klassiekers bedoelt maar hier is iig een rijtje van klassiekers:quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:45 schreef Mr.G het volgende:
Hebben jullie nog aanraders onder het mainstream segment?
Mooi lijstje thanksquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:05 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of je recente dingen of klassiekers bedoelt maar hier is iig een rijtje van klassiekers:
YSL: Kouros, Rive Gauche, Opium PH, Jazz, Live Jazz, M7
Chanel: Pour Monsieur, Antaeus, No. 19, Egoïste
Guerlain: Après L'Ondée, Vetiver, Habit Rouge, Héritage, Jicky, L'heure bleu, Mitsouko, Shalimar, Vol de Nuit
Dior: Dune PH, Eau Sauvage
D&G: PH
Hermès: Eau d'Orange Verte, Équipage, Terre d'Hermès
Lanvin: Arpège
Lolita Lempicka: L, Au Masculin
Thierry/Manfred/The Hulk/Freak-ass monster Mugler: Cologne
Versace: The Dreamer
Zo, nu mag iemand anders verder aanvullen
Dit gaat ook wel op voor The Emperor of Scent, ook een aanrader dus.quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:12 schreef W1ZZ het volgende:
puntje drie: ben nu op de helft van The Secret of Scent van Luca Turin en dat is echt een aanrader als je wat meer geïnteresseerd bent in de chemie achter parfum. Vooral als je een beetje technisch aangelegd/geïnteresseerd bent erg leuk.
En tja, Organische Chemie is een belangrijk onderdeel van mijn studie, en vaak zie ik geurtjes idd als een fles met alcohol, olie en daarin opgelost wat geurmoleculen. Dus toen ik op BN voorstelde om met wat isopropanol te sterke geurtjes te verdunnen, wilden ze me het liefst mij op de brandstapel gooien.quote:Roma Store
A fragrant oasis in the midst of Trastevere, the shop stocks exclusive perfumes from all over Europe, as well as fragrant candles, soaps and incense. You’ll find Aqua di Parma, Lorenzo Villoresi, L’Occitane, Annick Goutal and many other exclusive brands not available elsewhere. The window displays (pictured at left), which are changed monthly, are works of art created by scenic designer Enrico Miglio.
Via della Lungaretta, 63 tel. 06. 581 87 89 (Trastevere)
http://www.inromenow.com/(...)and%20Fragrance.html
Ik vraag me altijd af of die Basenoters niet wat té veel fantasie hebben wat betreft dit soort dingen.quote:L'Air du Desert Marocain by Tauer without a doubt.
I have only wore it a few times but get great reactions every time.
The first time I wore L'Air du Desert Marocain I went out for lunch with my wife and she said I smelled amazing. When the waitress brought the menus she stopped for a second, closed her eyes and you could see her inhale slowly then looked me deep in the eyes, smiled and said I smelled incredible. My wife was floored and thought that the waitress (hot early 20's) was so forward with her sitting right there, lol. The waitress kept coming by very frequently (much more then the other patrons in a busy restaurant) and we had incredible service the entire meal.
The second time I was at dinner at another restaurant that was very busy and the waitress (again hot early 20's) said I smelled incredible, smiled was very touchy and laughing a lot. She kept walking by our table even though I requested a table out of the way, and shortly thereafter I saw her talking to the other waitresses and pointing to our table. Slowly over the course of the evening it seemed all the waitresses (about 10 or so all very attractive and early 20's - it must be their hiring practices, lol) slowly walked out of their way by our table and inhaled slowly and smiled as they looked at me.
I am aware that waitresses work for tips and I dine out frequently at very good restaurants but those reactions are unique in my dining experience.
Also, L'Air du Desert Marocain always seems to elevate my mood and I find myself inhaling my wrist deeply throughout the day. It is a true masterpiece.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of die Basenoters niet wat té veel fantasie hebben wat betreft dit soort dingen.
Je moet ook naar restaurants gaan, het werkt alleen op knappe serveersters van begin 20.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:07 schreef Stereotomy het volgende:
Overigens had ik vandaag L'Air du Desert Marocain op terwijl mijn nieuwe 18-jarige, blonde huisgenootje haar kamer kwam verven maar we hebben niet geneukt.![]()
Mijn sample moet wel stuk zijn.
ban!quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:02 schreef Stereotomy het volgende:
generiek als Tom Ford for Men
Gelukkig, ik sta niet alleen. Ik lees verder bijna alleen maar positieve recensies.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:51 schreef W1ZZ het volgende:
LKS: even voor de grap die Chêne geprobeerd, wat een putlucht hee! Stinkt naar Fahrenheit
Dít vind ik wel tof trouwens. Gewoon een geur door de gaschromatograaf jassen en de verschillende moleculen uitlezen.quote:The final surprise came when I got a look at a gas chromatograph analysis of Ellena’s formula last week. It contains a huge amount of the molecule Hedione that Ellena so elegantly recast in Thé Vert, some expected materials (lime, bergamot, Melonal for the honeydew sweetnees, violet leaf for the ambiguous green) and some unexpected (I must admit that I failed to pick up the 5 percent vetiver, and only in retrospect does the hint of isobutyl quinoline register as a leathery/earthy note).
Omdat het alleen met de hoofdbestanden kan, boven een bepaalde concentratie. Nepformules van Coca Cola zijn ook zo uitgelezen hoor.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:25 schreef W1ZZ het volgende:
Als dat dan kan waarom is dan zoiets als de formule van Coca-Cola nog steeds geheim?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |