Ik vind het zelf een beetje jammer, om nu maar oudere mensen eruit te gooien. Dorothea was toch een vertrouwd gezicht. Misschien niet al teveel rol, maar dat is niet altijd belangrijk. Laura en Oom Govert vroeger hadden ook niet altijd een belangrijke rol, maar zo'n vast, karakteristiek gezicht hoort toch gewoon bij een soap. Dorothea had best zo'n personage kunnen worden.quote:GTST zet Chris Comvalius aan de kant
Uitgegeven: 18 juli 2008 18:21
AMSTERDAM - Chris Comvalius, die in Goede Tijden Slechte Tijden Dorothea Grantsaan speelt, is door RTL bedankt voor haar inzet. De actrice, die sinds 2004 in de soap te zien is, betreurt de beslissing van haar werkgever.
"Als het aan mijzelf had gelegen, had ik er nog een tijd gezeten", zei ze donderdag in het AT 5-programma De Zwoele Stad.
Volgens de 60-jarige actrice is haar rol geschrapt in een poging de soapserie te verjongen. "Ik ben de oudste en het minst verankerd in de serie", vertelde ze.
De commerciële zender was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar. Wanneer Comvalius voor het laatst te zien is, is vooralsnog onduidelijk.
Vrienden
De soapie kijkt met plezier terug op haar tijd bij de langstlopende soapserie. "Ik heb er zelfs vrienden aan overgehouden."
Toch had ze graag meer in haar rol gelegd dan volgens haar mogelijk was. "Je hebt een zwarte vrouw in de serie, doe er wat mee", zei ze. "Voor mij gebeurde dat niet genoeg."
Tijd om zich te vervelen heeft Comvalius niet. Vanaf eind deze maand speelt ze in een toneelstuk in Suriname.
(c) Novum
http://www.mediacourant.nl/?p=5814quote:Bartho Braat boos om vertrek GTST-collega Comvalius
Geplaatst op zaterdag 19 juli 2008 om 12:45
GTST-coryfee Bartho Braat is boos om het vertrek van zijn collega Chris Comvalius. Hij vindt het een onterechte beslissing van de makers van Goede Tijden Slechte Tijden. Dat liet Bartho Braat vrijdagavond voor de camera’s van Shownieuws weten. Chris Comvalius vertelde deze week op AT5 dat ze moet vertrekken, omdat de makers de serie willen verjongen en ook omdat ze niet genoeg verankerd zou zijn in de soap. Bartho Braat is boos op de makers: “Het is een onzinredenering.”
Bartho Braat kan niet geloven dat de donkere Chris Comvalius het veld moet ruimen. “Ik denk dat de makers hiermee gewoon een vergissing begaan. De verklaring die gegeven is, is dat RTL de serie wil verjongen. De kijkcijfers lopen terug. Dat is dit voorjaar ineens aan de orde gekomen. Maar de kijkcijfers lopen in het voorjaar altijd terug.”
Dat het karakter van Chris Comvalius niet genoeg verankerd zou zijn in de serie, vindt Bartho Braat een slechte reden. “Als je als schrijvers een personage niet verankert in de serie, dan ben je niet verankerd in de serie. En als je dat als reden zegt waarom ze wegmoet… Het is een onzinredenering.”
Bartho Braat vreest niet voor zijn eigen baan. “Ik ben in vaste dienst, dus het wordt een beetje lastig om mij te ontslaan. Dat kost geld.”
quote:Op maandag 21 juli 2008 21:06 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.mediacourant.nl/?p=5814
Jef is BOOS! Wat een beer is het toch.
Overigens snap ik niet waarom GTST wil verjongen. Juist door die verjonging kwamen toch de slechtere kijkcijfers?
"He Jef, kankergek"quote:Op maandag 21 juli 2008 21:51 schreef alors het volgende:
[..]
Go Jef
![]()
En als Jef boos is, dan is ie ook echt boos..
Kan de hele film helaas nergens meer vinden![]()
Ik vermoed dat GTST in betere tijden veel kijkers trok in de categorie 50+, een categorie waar RTL letterlijk en figuurlijk geen boodschap aan heeft (zie het hoofdstuk 5 Uurshow, Koffietijd, Rad van Fortuin, Prijzenslag). Door het aloude toverwoord verjonging probeert RTL een jonger kijkerspubliek te trekken. Jongeren zijn nog lekker beïnvloedbaar in hun koopgedrag en ouderen blijven vaak bij hetzelfde merk, aldus de reclamejongens. Dat mocht vroeger misschien zo zijn, tegenwoordig heb ik daar toch mijn twijfels over, als ik tenminste af moet gaan op het koopgedrag van mijn ouders.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:06 schreef pberends het volgende:
Overigens snap ik niet waarom GTST wil verjongen. Juist door die verjonging kwamen toch de slechtere kijkcijfers?
Jack komt ook pas in december terug stond op goedetijden weblog.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Eigenlijk is dit het moment om te stoppen met kijken, Robert weg, een kutcliff zonder potentie, geen boeiende verhaallijn, dat van Nick en Jack zullen ze ook weer tot een slap einde brengen, maarja ik roep nu al zo lang dat ik ga stoppen![]()
Die blik van Jefquote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:12 schreef Frey het volgende:
http://i38.tinypic.com/3496xrm.png
De castfoto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |