1 2 3 | End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | LastRowOrder = .Range("C65536").End(xlUp).Row Aantal = .Range("C" & LastRowOrder).Value Itemnr = .Range("A" & LastRowOrder).Value Stuknr = .Range("B" & LastRowOrder).Value End With With Sheets("Magazijn") LastRowMagazijn = .Range("A65536").End(xlUp).Row + 1 For i = LastRowMagazijn To LastRowMagazijn + Aantal .Range("A" & i).Value = Itemnr & "." & Stuknr & "." & Aantal .Range("B" & i).Value = 1 Next i End With |
Nog even terugkomen op jouw vraag, zie:quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:55 schreef Xith het volgende:
[..]
Maar de punten die ik wil 'verbergen' uit de grafiek zijn !VERW (verwijzing fout), ook met zo'n folmule:
=ALS(B27="#VERW!";"#N/A";B27)
Wilt het niet want zijn leest B27 niet als '#VERW!' maar als een formule, geloof ik...
Wat kan ik doen?
Ik hoor het graag!quote:Op maandag 7 juli 2008 13:00 schreef ArjenD11 het volgende:
Super! bedankt man, ik ga het verwerken en hoop dat ze blij met mij zijn...
1 2 3 | For i = LastRowMagazijn To LastRowMagazijn + Aantal |
1 2 3 | For i = LastRowMagazijn +1 To LastRowMagazijn + Aantal |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | Dim c As Range Dim ColumnTarget, InteriorColor As Integer Dim Kleur As Long ColumnTarget = Target.Column Kleur = 31 If ColumnTarget = 1 Then For Each c In Range("A:A") If c.Row = 1 Then Naam = c.Value c.EntireRow.Interior.ColorIndex = Kleur End If If c.Value = "" Then Exit Sub If c.Value = Naam Then c.EntireRow.Interior.ColorIndex = Kleur Else If Kleur = 31 Then Kleur = 37 Else Kleur = 31 End If c.EntireRow.Interior.ColorIndex = Kleur Naam = c.Value End If Next End If End Sub |
1 2 3 4 | Range("D" & i).Interior.ColorIndex = i Range("E" & i).Value = i Next i |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Dim FileName As String Dim Tijd As String Tijd = Replace(Time, ":", ".") FileName = "C:\Ecel\Overzicht (" & Date & " " & Tijd & ").xls" If MsgBox("Wil je het document opslaan als: " & FileName & "?", vbQuestion + vbOKCancel, "Opslaan?") <> vbOK Then Exit Sub End If Activesheet.SaveAs FileName:=FileName End Sub |
1 2 3 4 5 | ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= FileName, FileFormat:= _ xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False _ , CreateBackup:=False |
Waarom zou je excel willen gebruiken voor een t-toets als je het met spss kan doen? SPSS kan stukken meer (en ik kan ik meer meequote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bestaat de one-sided-t-test niet in Excel? Oftewel gewoon 1 rij data en kijken wat de kans is dat de afwijking tov van 0 door toeval komt.
Alle t-toetsen in excel hebben 2 rijen data nodig (in SPSS bestaat ie wel).
Ik had ondertussen het volgende gevonden, wat in ieder geval werkt:quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:16 schreef DaFan het volgende:
BierKoning, ik weet het niet. Bij mij werkt het gewoon, hoe ik het ook toevoeg....sorry ;(
Ruben probeer dit eens:
[ code verwijderd ]
Zomaar ergens van een forum geplukt, dus geen credits voor mij (als het uberhaupt al werkt).
1 2 3 4 5 | ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=FileName, _ FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", _ ReadOnlyRecommended:=False |
Je bedoelt via de ALS functie #N/A in de cel laten schrijven?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:52 schreef DaFan het volgende:
Maak er #N/A van dan slaat Excel ze over.
Wel een voorzetje. Kijk in werkbalk 'Formulieren'.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:32 schreef hello_moto1992 het volgende:
'Avond,
Ik wil voor een zuiphok een excelsheet maken waarin je gemakkelijk bier en andere (fris)drank kunt aanvinken. Je kunt natuurlijk makkelijk een lijst van de namen maken en daar achter een 1 in een 2 veranderen, en een 2 in een 3 etc, maar ik dacht aan iets waarbij je als je een kruisje wilt zetten je gewoon op een hokje kunt klikken.
Iemand die mij een opzetje kan geven?
Zal zo eens kijken, alvast bedanktquote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wel een voorzetje. Kijk in werkbalk 'Formulieren'.
Optie 'kringveld' is denk ik wat je zoekt..
1 |
Ik heb niet gezegd dat het makkelijk was, als hij het goed doet, zal het er wel strak uitzien, zonder een heel veld aan éénen (wat ruimte inneemt). In een beetje bierhok worden natuurlijk genoeg biertjes gedronken om vrij snel zo'n vel vol te hebben.quote:Op zondag 27 juli 2008 02:37 schreef DaFan het volgende:
Kan je niet gewoon beter een naam maken, met daarachter een heleboel lege cellen die je 12x12 pixels maakt oid waarin je x'jes, of whatever je wil kan invullen.
Dan kan je via (zeg de naam staat in A1, lege vakken in A2:Z4 = 104 hokjes)
[ code verwijderd ]
tellen hoeveel niet-lege vakjes er zijn.
Wat Yildiz aandraagt moet je nog code en dergelijke gaan maken, beetje omslachtig.
Nee zo'n checkbox is kleinquote:Op zondag 27 juli 2008 11:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het makkelijk was, als hij het goed doet, zal het er wel strak uitzien, zonder een heel veld aan éénen (wat ruimte inneemt). In een beetje bierhok worden natuurlijk genoeg biertjes gedronken om vrij snel zo'n vel vol te hebben.
Zie:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:40 schreef DaFan het volgende:
Voorbeeld zou wel hendig zijn dit verhaal is voor mij volkomen onbegrijpelijk(Maar dat ligt aan mij).
http://www.driveway.com/ is makkelijkerquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:06 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Zie: http://rapidshare.com/fil(...)0_ruwe_data.xls.html
Top! Bedankt! Ik ga het morgen even proberenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:12 schreef Deetch het volgende:
count.if functie zou moeten werken. In het nederlands aantal.als
1 2 3 4 | NL: =ALS(A1=A2;"Lijst1";"Lijst2") |
1 |
Gelukt. Coolquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:39 schreef DaFan het volgende:
Done!
Het depot neemt niet geleidelijk met hetzelfde bedrag af. Elke dag kan er geld bij- en afgeboekt worden. Dit maakt het idd een stuk lastiger. Als het maandelijks met een gelijk bedrag afneemt is het niet zo moeilijkquote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:56 schreef DaFan het volgende:
McLaren_Fan: Als de grootte van het depot maandelijks verandert en de rente maandelijks verandert is het toch niet zo lastig? Dan maak je gewoon een lijst met alle maanden, de grootte van het depot en de jaarlijkse rente deel je door 12.
Als de grootte van het depot telkens afneemt (ik neem aan dat het hier om een hypotheek gaat?) en niet geleidelijk maar bv per dag of per 3 dagen, wordt het wel wat lastiger inderdaad.
Ik begrijp dus goed:quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:14 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Het depot neemt niet geleidelijk met hetzelfde bedrag af. Elke dag kan er geld bij- en afgeboekt worden. Dit maakt het idd een stuk lastiger. Als het maandelijks met een gelijk bedrag afneemt is het niet zo moeilijk
Klopt helemaal. De rente wordt uitgekeerd wanneer het saldo van het depot (in 1 keer) wordt uitgekeerd. Hiervoor staat geen vaste looptijd. Gedurende de looptijd kunnen er bedragen bij en afgeboekt worden. Als besloten/gekozen wordt om het saldo van het depot uit te keren, wordt tevens de rente uitgekeerd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:55 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik begrijp dus goed:
- dat je elke dag rente/365 % rente krijgt over het depot bedrag
- de rente wordt alleen maandelijks aangepast
- depot kan elke dag groeien / afnemen
Wat wordt er met de maandelijkse rente gedaan? Bij je depot geboekt of krijg je dat apart?
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | =MAX(B2:B5) E2 =COUNTIF(B2:B5,D2) F2 {=IF(COLUMNS($F$2:F2)<=$E2,INDEX($A$2:$A$5,SMALL(IF($B$2:$B$5=$D$2,ROW($B$2:$B$5)-ROW($B$2)+1),COLUMNS($F$2:F2))),"")} |
Haha dankjequote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:06 schreef nicolasvermeersch het volgende:
Hoe ben je zo alwetend geworden? Goed boek? Zelf uitgezocht? Veel Google?
1 2 3 4 5 6 | average: 2.000 1.000 5500.000 etc. monster1 1.910 0.666 5573.928 9933.860 monster2 2.047 1.789 5483.020 9597.173 monster3 1.926 0.640 5440.231 9460.964 |
Het werkt perfect. Maar juist door het uitstekende functioneren merk ik dat er veel meer dingen die ik nu gebruik verbeterd kunnen worden, dus ben eens aan het kijken of ik de code kan begrijpen en misschien ook wel onder de knie kan krijgen. Jammerlijk gaat dat niet één. twee, drie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:39 schreef DaFan het volgende:
DirkH:
Je kan je macro eventueel nog aanpassen als volgt:
[ code verwijderd ]
Dan heb je ook geen hulpcellen meer nodig én je kan het nieuwe klantnummer overal in kolom A toevoegen, hij kijkt dus niet alleen naar de laatste cel (je kan met de huidige code nog iets verwijderen tussendoor en toevoegen, zonder dat er een foutmelding komt.
Disclaimer: Ik heb je oude code en sheet hier niet bij de hand, dus zou kunnen dat er een foutje in zit! (Of helemaal niet, hou het dan maar bij de oudeMaak wel eerst een backup of kopie van je bestand voordat je dit probeert). We willen het niet ingewikkelder maken dan het al is
![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:36 schreef DaFan het volgende:
<knip>mrexcel.com.
Vooral de laatste 2 maanden (nadat ik me had aangemeld bij MrExcel) ben ik met kilometers vooruit gegaan.
Hoeveel bedragen maken samen de som van 35K/ Je zou het kunnen proberenm moet de oplosser maar ik geef je weinig kans. Ik neem aan dat er geen herkenningsteksten zijn gekoppeld aan de bedragen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:24 schreef DR34M3R het volgende:
Blijkbaar komt mijn vraag niet helemaal over
Herkansing dus:
Ik heb een project waar in totaal honderden bedragen op geboekt zijn, voor totaal zeg maar 1 miljoen euro. Er zijn op dit project verschillende items gemaakt, maar ik weet dat er een post is van in totaal 35000 euro, bestaande uit een paar boekingen. Ik weet alleen niet welke...
Als ik nu tig bedragen onder elkaar heb staan, en een paar bedragen uit die reeks moeten 35k maken. Kan ik excel de meest waarschijnlijke reeks laten zoeken? Of meerdere reeksen die zouden kunnen?
Let wel, die 35k is niet al de som van, dat is een gegeven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |