Dat zal ook wel een beetje de verwachting van het NOC-NSF zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:09 schreef corsomaniak het volgende:
Wat zijn de Nederlandse kanshebbers op de Olympische Spelen voor een medaille?
Dan kom je toch al snel op zo´n 20 medialles
Pieter zit in de opbouw fase met zijn nieuwe pak vlak achter Phelps. Hij zal nuiet de grote kansheber zijn. Er is ook een nieuw Frans fenomeen maar je weet nooitquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:32 schreef popolon het volgende:
Ik verwacht eigenlijk weinig van PvdH, ik denk dat dat tijdperk voorbij is. En er natuurlijk het fenomeen Phelps.
Wel grappig dat twee volleyers het nu met beachvolley gaan proberen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:09 schreef corsomaniak het volgende:
Wat zijn de Nederlandse kanshebbers op de Olympische Spelen voor een medaille?
Mannen voetbalteam
Sibon gaat hem killenquote:
quote:
Er is meer dan 1 medaille te verdienen.quote:
Met alle respect, maar Van Alten kun je maximaal een kleine outsider noemen, maar meer ook echt niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:30 schreef tong80 het volgende:
Wietze vasn Alten is kansheber. Maar één pijl die er naast gaat en je ligt eruit.
Het niveau op die sport ligt erg dicht bij elkaar
Absoluut en dan moet ook alles meezitten. Overigens hebben we als Nederland maar één plek op de recurve en het is maar de vraag of die überhaupt ingevuld gaat worden. Ron van den Hoff dwong die plek af, maar mag zelf al niet gaan omdat hij nu bij de laatste wereldbekerwedstrijd geen top-8 haalde en zodoende nooit de NOC*NSF limiet heeft gehaald. Van Alten en Pieter Custers maken nog wel een kans, maar dan moeten ze vandaag dus top-8 zien te halen en dat lijkt me onmogelijk. Tenzij bij één van hen alles meezit.quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er is meer dan 1 medaille te verdienen.
[..]
Met alle respect, maar Van Alten kun je maximaal een kleine outsider noemen, maar meer ook echt niet.
We hebben meer medaillekandidaten dan ooit, dus het zou best moeten lukken. Ik denk zelfs dat we echt over die 22 heen kunnen gaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:31 schreef Remzz het volgende:
Toch denk ik niet dat we aan de 22 medailles van 2004 komen. Leontien van Moorsel en Inge de Bruijn zijn gestopt en ik zie Marianne Vos en Marleen Veldhuis niet meteen tot zulke grote dingen in staat. Van Veldhuis zou het al knap zijn als ze 1 medaille haalt. Anky van Grunsven lijkt haast een zekerheidje zou wel ongekend zijn 3 gouden medailles op 3 verschillende spelen. De zeilsters zijn ook erg goed bezig en daar moet toch ook wel een medaille in zitten.
Iemand trouwens enig idee hoe het met het schieten(waar echt belachelijk veel onderdelen bij zijn) zit? Kan me nog herinneren dat we daar 4(of 8)jaar geleden ook ineens een medaille op hadden.
Weet je dat echt allemaal zo uit je hoofdquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut en dan moet ook alles meezitten. Overigens hebben we als Nederland maar één plek op de recurve en het is maar de vraag of die überhaupt ingevuld gaat worden. Ron van den Hoff dwong die plek af, maar mag zelf al niet gaan omdat hij nu bij de laatste wereldbekerwedstrijd geen top-8 haalde en zodoende nooit de NOC*NSF limiet heeft gehaald. Van Alten en Pieter Custers maken nog wel een kans, maar dan moeten ze vandaag dus top-8 zien te halen en dat lijkt me onmogelijk. Tenzij bij één van hen alles meezit.
Als je regelmatig nieuws leest, komt dit er ook wel eens tussendoor ja. En ik ben wel zo'n nerd dat ik dit allemaal nog onthou ookquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:34 schreef Remzz het volgende:
[..]
Weet je dat echt allemaal zo uit je hoofd
Hier en daar nog wel wat enkelen. Eventueel nog een aantal zeilers deze week in de Kieler Woche. De beachvolleyballers moeten wachten op hun plaats op de olympische ranglijst. Maar drie koppels zijn zo goed als zeker (Nummerdor/Schuil, B. Ronnes/Boersma en Kadijk/Mooren), aangezien ze ruim bij de eerste 24 staan van de olympische ranglijst.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:28 schreef corsomaniak het volgende:
Kunnen nog meer sporters zich kwalificeren dan alleen de atleten?
Kiplagat heeft zich geplaatst, maar heeft nog nooit een goede baanwedstrijd op een tournooi gelopen. Ze heeft echt 0 eindschot. Kibet is gewoon geen wereldtop.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:07 schreef corsomaniak het volgende:
Misschien Kibet of Kiplagat (als zij zich plaatst)
Het is maar wat je onder geen goede baanwedstrijd verstaat. 4e op het WK (2003), 5e bij de Olympische Spelen (2004) en 5e op het EK (2006, na veel blessures in de voorbereiding).quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:58 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Kiplagat heeft zich geplaatst, maar heeft nog nooit een goede baanwedstrijd op een tournooi gelopen. Ze heeft echt 0 eindschot.
Kiplagat heeft natuurlijk behoefte aan een strak tempo om de concurrenten eraf te zien waaien of hun sprint af te snijden. Misschien is het in die zin handig dat ze Kibet mee heeft, die kan wellicht tempo gaan maken in dienst van Kiplagat.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:20 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het is maar wat je onder geen goede baanwedstrijd verstaat. 4e op het WK (2003), 5e bij de Olympische Spelen (2004) en 5e op het EK (2006, na veel blessures in de voorbereiding).
Eigenlijk is de 10 kilometer net tekort en marathon net iets te lang voor haar. Maar op een goede dag is een medaille zeker mogelijk.
Ik zou VDH op de 100 vrij doenquote:Op maandag 14 juli 2008 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Medaillekansen:
Zwemmen:
Estafette 4 * 100m dames
VDH op de 200m vrij
Veldhuis 50m vrij en 100m vrij
Dekker 100m vlinder
Zullen we duimen ?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 01:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik weet niet of VDH een medaille zal managen.
De Holland Acht is niet echt goed dit jaarquote:Op zondag 22 juni 2008 20:54 schreef tong80 het volgende:
De Holland acht heeft zich met een toptijd geplaatst.
Dat je de hockeyers niet noemt ?
Marianne Vos nog op de tijdrit.
Als ze de komende maanden de progressie voortzetten die ze in twee weken tijd boekten naar het kwalificatietoernooi in Poznan dan hebben ze nog zeker kansen op een medaille.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
De Holland Acht is niet echt goed dit jaar
Maar door overal namen op te plakken in mijn ogen niet de juiste manier om een goede inschatting te maken van de medaillespiegel. Daarvoor zou ik er per onderdeel een kans opplakken. Neem bijvoorbeeld de 100 meter sprint. Daar voorspellen ze Gay voor Bolt en Dix. In droge cijfers 1 goud voor VS en 0 voor Jamaica. Als je daar voor de VS en Jamaica allebei 50% opplakt krijg je in totaliteit een veel accurater totaalbeeld.quote:
De kans op een medaille voor de springruiters is nog altijd ruim aanwezig. Hoorn, Houtzager, Voorn en Schröder zijn echt geen misselijke ruiters, dus ik zie niet in waarom dat niet kan. De kans op goud zonder Zoer en Dubbeldam is wel een stuk kleiner, maar ja wat wil je met een ander topland als Duitsland.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:22 schreef Samzz het volgende:
De kans op een medaille voor de Nederlandse spring equipe zie ik nog wel somber in... Ondanks dat we best een sterk team hebben zitten de toppers ( Zoer, Dubbeldam) er niet bij. Schroder natuurlijk wel, en Voorn presteert de laatste maanden ook uitstekend, toch is het maar afwachten.
Overigens denk ik dat Imke Schellekens - Bartels met Sunrise ook een uitstekende kans op een medaille maakt! Of we de Duitsers in de landenwedstrijd kunnen verslaan, is mogelijk, al denk ik wel dat de punten weinig zullen verschillen onderling.
De kans op een medaille is op de 200 juist groter, daar moet hij waarschijnlijk alleen Phelps voor zich dulden. Op de 100 is de concurrentie veel groter en dus ook de kans dat je met niets eindigt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik zou VDH op de 100 vrij doen
Klopt, al zal het wel kampen worden met Vanderkaay, Basson, Park en Biedermann om zilver en brons. Maar op de 200 meter heeft hij absoluut meer kans.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:34 schreef Mark het volgende:
[..]
De kans op een medaille is op de 200 juist groter, daar moet hij waarschijnlijk alleen Phelps voor zich dulden. Op de 100 is de concurrentie veel groter en dus ook de kans dat je met niets eindigt.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:06 schreef ome-neukbeer het volgende:
ik hoop in ieder geval dat roy makaay met gipsvlucht terug reist, wat een klotekop zit daarop pff
die gozer gun je geen goal laat staan een medaille. Beetje het record van huntelaar afpakken bah!
Ik hoop voor je dat dit een grap is.quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:06 schreef ome-neukbeer het volgende:
ik hoop in ieder geval dat roy makaay met gipsvlucht terug reist, wat een klotekop zit daarop pff
die gozer gun je geen goal laat staan een medaille. Beetje het record van huntelaar afpakken bah!
Was ze toen al zo druk met het rijden op zo'n klein fietsje?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:10 schreef GeorgKacher het volgende:
Willy Kanis zie ik gezien de resulaten ook nog wel een plak halen bij het baanwielrennen. Wel grappig dat ik nog met haar in de klas heb gezeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |