abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59498790
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:03 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Het is gewoon saai en erg vermoeiend om bijvoorbeeld van Zurich naar Tokyo te vliegen daar meteen het een en ander te moeten bijwonen. Dan de volgende dag meteen s'ochtends een golf afspraak met een lunch. Daarna een meeting met het locale bestuur en dan weer doorvliegen naar NY.

Het is werken gast. Je wilt naar huis en je moet mensen ontmoeten die je misschien totaal niet interesant vind.
Gewoon openstaan. Ieder mens heeft wel wat te melden. Ik heb me wat dat betreft nooit verveeldt, alleen maar genoten en nuttige ideeën opgedaan. En, nee , werken is het absoluut niet naar mijn idee.

Maar nooit op gemeenschapsgeld, zoals DS4 dat wel doet. .
pi_59498852
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:22 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is ontzettend irritant als mensen denken dat werken in het buitenland snoepreisjes zijn. Ga deze week voor drie maanden naar Singapore en iedereen die ik spreek denkt dat het een soort veredelde vakantie is terwijl er gewoon 12+ uur per dag gewerkt moet worden.
Ik zou er best heen willen hoor voor 3 maanden. Mooie kans zou ik zeggen. En van 12 uur werken per dag krijg je niets van hoor.
pi_59498907
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Prima. Dan mag jij daar zelf voor betalen ipv. mij te dwingen mee te betalen aan iets waar ik geen gebruik van maak.
Kaart het aan bij de politiek, zou ik zeggen. Of beter: waarom richt je geen libertaire partij op?
pi_59499145
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 22:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij is niet al te prettig weggegaan, dus dat snap ik wel.
Ja, gek als je je contract eenzijdig opbreekt en niet aan de afspraken houdt?
quote:
Maar wat heeft dat met deze discussie te maken? Moet dit afleiden van het feit dat jouw vrind R6 een fikse blunder heeft gemaakt in de discussie?
Zijn stelling dat een programma kan scoren ondanks een irritante presentatie staat gewoon overeind.

Een ander voorbeeld is Knevel en van de Brink. Het programma wordt best bekeken ondanks velen beide heren super irritant vinden. Maar het format is supergoed en daarom is het programma een groot succes. Met veelal 900.000 a 1.000.000 kijkers..
pi_59500946
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is maar wat je werken vindt. Ik heb ook diverse buitenlandse reizen gemaakt voor bedrijven waarvoor ik werkte. Ik heb het nooit als werk ervaren. Wel gewerkt uiteraard.
Het is ook maar de vraag in hoeverre het een vergelijkbare situatie betreft...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59500978
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja, dat heeft te maken met de opdrachtgever...
pi_59501083
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kaart het aan bij de politiek, zou ik zeggen. Of beter: waarom richt je geen libertaire partij op?
Contradictio in terminis
pi_59501139
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 13:24 schreef EchtGaaf het volgende:
De gewone mensen , die het feitelijke werk moeten doen, moeten vechten voor iedere tiende % loonsverhoging (zie de recentelijk stakingen van OV vooreen paar tienden % )
De werkende 'gewone mens' komt in Nederland net zo min iets te kort als topbestuurders iets te kort komen. Waar maak je je dan uberhaupt druk over? Als je zelf niet in armoede leeft, wat maakt het dan uit als een ander in overdadige rijkdom levert? Als je je daar druk over maakt dan kan er maar één drijfveer zijn en jij weet wel welke ik bedoel.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_59501167
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Zijn stelling dat een programma kan scoren ondanks een irritante presentatie staat gewoon overeind.
Zijn stelling was dat SPIJKERMAN zijn geld niet waard was.
pi_59501415
Na 22 delen kunnen we ook gewoon concluderen dat EchtGaaf de huidige elite het liefst ziet verdwijnen. De reden is vrij simpel, EchtGaaf behoort niet tot de huidige elite en heeft de hoop opgegeven er ooit toe te behoren. Tenzij er natuurlijk een nieuwe elite wordt ingesteld waartoe hij uiteraard wel behoord. Puur eigenbelang dus.
pi_59501491
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:58 schreef Fastmatti het volgende:
Na 22 delen kunnen we ook gewoon concluderen dat EchtGaaf de huidige elite het liefst ziet verdwijnen. De reden is vrij simpel, EchtGaaf behoort niet tot de huidige elite en heeft de hoop opgegeven er ooit tot te behoren. Tenzij er natuurlijk een nieuwe elite wordt ingesteld waartoe hij uiteraard wel behoord. Puur eigenbelang dus.
Precies die conclusie trok ik ook al.
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:16:27 #112
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_59502120
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gewoon openstaan. Ieder mens heeft wel wat te melden. Ik heb me wat dat betreft nooit verveeldt, alleen maar genoten en nuttige ideeën opgedaan. En, nee , werken is het absoluut niet naar mijn idee.

In de jaren 50 had je nu een liniaal op je vingers gekregen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_59502535
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:58 schreef Fastmatti het volgende:
Na 22 delen kunnen we ook gewoon concluderen dat EchtGaaf de huidige elite het liefst ziet verdwijnen. De reden is vrij simpel, EchtGaaf behoort niet tot de huidige elite en heeft de hoop opgegeven er ooit toe te behoren. Tenzij er natuurlijk een nieuwe elite wordt ingesteld waartoe hij uiteraard wel behoord. Puur eigenbelang dus.
Briljant analyse

Ik wist niet dat er na de ultieme dooddoener "jaloezie" er nog een grotere zou bestaan.

Met dit soort opportunistische crap, want anders kan iik het gewoon niet noemen, sla je iedere discussie gewoon dood !

Sterk? Nee! Ordinair gebazel? Ja!
pi_59502730
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:16 schreef Xtreem het volgende:

[..]

In de jaren 50 had je nu een liniaal op je vingers gekregen.
Omdat ik gewoon mijn werk deed
pi_59502781
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies die conclusie trok ik ook al.
Wensdenken van jou kant. Zwak dus.
pi_59502898
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zijn stelling zou best waar kunnen zijn. Ik zie of hoor niets meer van die man. En zou hij dan ook nog steeds dat superhoge inkomen dan toch nog hebben? Als dat zo is, dan heeft Rebel6 zeker gelijk!

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 18-06-2008 22:42:08 ]
pi_59502974
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:52 schreef Argento het volgende:

[..]

De werkende 'gewone mens' komt in Nederland net zo min iets te kort als topbestuurders iets te kort komen. Waar maak je je dan uberhaupt druk over? Als je zelf niet in armoede leeft, wat maakt het dan uit als een ander in overdadige rijkdom levert? Als je je daar druk over maakt dan kan er maar één drijfveer zijn en jij weet wel welke ik bedoel.
Dus iedereen die een zwak heeft voor gewone mensen en mensen aan de onderkant behoort automatisch tot die groep?
pi_59503066
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Contradictio in terminis
Ach tijdelijk. Maar als ze het lukt om de overheid daarna omzeep te helpen , dan hebben ze hun doel wel bereikt.
pi_59503757
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Wensdenken van jou kant. Zwak dus.
De kans dat iedereen het verkeerd ziet is vrij klein, EG...

En ik heb bij meerdere onderwerpen van jou haarfijn aangetoond dat er een EG-belang speelt. Dus op zijn minst heb je de schijn tegen.
pi_59503813
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:36 schreef EchtGaaf het volgende:

Zijn stelling zou best waar kunnen zijn.
Het ligt dan dus niet aan het format en niet aan de presentatie... Waarom keek men dan? Omdat er op die tijd geen ander programma was?

Het moet toch niet gekker worden...
pi_59504695
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus iedereen die een zwak heeft voor gewone mensen en mensen aan de onderkant behoort automatisch tot die groep?
wat een rare reactie.

Lees wat ik typ: als je zelf niet in armoede leeft, waar is de verontwaardiging dat een ander in extreme rijkdom leeft dan precies op gebaseerd?

Dat heeft toch niks te maken met een 'zwak' hebben voor gewone mensen. Vind ik sowieso een hele vreemde gedachtekronkel. Hoe kun je nou een zwak hebben voor gewone mensen. Wat is de gewone mens dan en wat maakt de gewone mens zo universeel dat je voor de hele groep een zwak zou kunnen hebben? Bovendien heb jij helemaal geen zwak voor gewone mensen. Jij gebruikt bijvoorbeeld bij voorkeur de smiley om je afkeuring voor het werk van Gerard Joling en Gordon uit te spreken terwijl juist zij bij uitstek de doelgroep aanspreekt die jij 'gewone mensen' noemt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_59505072
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zijn stelling zou best waar kunnen zijn. Ik zie of hoor niets meer van die man. En zou hij dan ook nog steeds dat superhoge inkomen dan toch nog hebben? Als dat zo is, dan heeft Rebel6 zeker gelijk!
Dat is gewoon onzin. Het is een feit dat Jack Spijkerman het concept van Kopspijkers heeft bedacht en uitgevoerd. Het is een feit dat het programma een hele poos een kijkcijferhit is geweest. Dat maakt Spijkerman op dat punt in de tijd succesvol en dat vertaalt zich in de relevante markt in geld. En als het een feit is dat Spijkerman voor de VARA lange tijd een succesvol programma heeft gemaakt, is dat vele geld een logisch programma. Spijkerman gaat vervolgens met programma en al naar Talpa en daar trekt het behoorlijk minder kijkers.

Het hoe en waarom daarvan is moeilijk na te gaan (vermoedelijk een combinatie van Kopspijers-moeheid en een algehele aversie tegen Talpa) maar in iedere relevante markt kan het succes van een produkt zo afgelopen zijn. Gevolg: de marktwaarde van zowel Kopspijkers als Spijkerman daalt. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je ACHTERAF kunt oordelen dat Spijkerman destijds -dus toen het programma nog succesvol was- zijn geld niet waard is geweest. Dat is wel wat rebel6 beweert en het enige wat daaruit blijkt is dat rebel6 geen flauw benul heeft van a) wat een markt nou precies is, b) hoe een markt werkt en c) welke conclusies je daaraan kunt verbinden.
pi_59505224
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

De kans dat iedereen het verkeerd ziet is vrij klein, EG...
Wie is "iedereen" Die drie tegenstanders die ik hier tegenkom?
quote:
En ik heb bij meerdere onderwerpen van jou haarfijn aangetoond dat er een EG-belang speelt. Dus op zijn minst heb je de schijn tegen.
Iedereen heeft drijfveren die bijdragen tot cognities en derhalve opvattingen. Deels uit een dieper gelegen opgebouwde ideologieen, deels uit eigen ervaringen, omgevingsfactoren etc. Daar is geen mens van verschoond ; zelfs JIJ niet! . Ook bij jou stuit ik op opportunisme. Als jij mij verwijt dat ik slechts de meningen ben toegedaan, omdat ik niet tot de elite zou behoren........., dan is het is het net zo goedkoop om te zeggen dat jij jouw meningen slechts baseer op het feit dat jij er financieel comfortabel er bij zit en deel uitmaakt van een elite.....
pi_59505666
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is ook maar de vraag in hoeverre het een vergelijkbare situatie betreft...
De inhoud van de onderwerpen zouden inderdaad best anders kunnen zijn
pi_59506002
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

En zijn stelling was ook dat DS4 daar geen antwoord op heeft en dat is overduidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')