Gewoon openstaan. Ieder mens heeft wel wat te melden. Ik heb me wat dat betreft nooit verveeldt, alleen maar genoten en nuttige ideeën opgedaan. En, nee , werken is het absoluut niet naar mijn idee.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:03 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Het is gewoon saai en erg vermoeiend om bijvoorbeeld van Zurich naar Tokyo te vliegen daar meteen het een en ander te moeten bijwonen. Dan de volgende dag meteen s'ochtends een golf afspraak met een lunch. Daarna een meeting met het locale bestuur en dan weer doorvliegen naar NY.
Het is werken gast. Je wilt naar huis en je moet mensen ontmoeten die je misschien totaal niet interesant vind.
Ik zou er best heen willen hoor voor 3 maanden. Mooie kans zou ik zeggen. En van 12 uur werken per dag krijg je niets van hoor.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is ontzettend irritant als mensen denken dat werken in het buitenland snoepreisjes zijn. Ga deze week voor drie maanden naar Singapore en iedereen die ik spreek denkt dat het een soort veredelde vakantie is terwijl er gewoon 12+ uur per dag gewerkt moet worden.
Kaart het aan bij de politiek, zou ik zeggen. Of beter: waarom richt je geen libertaire partij op?quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Prima. Dan mag jij daar zelf voor betalen ipv. mij te dwingen mee te betalen aan iets waar ik geen gebruik van maak.
Ja, gek als je je contract eenzijdig opbreekt en niet aan de afspraken houdt?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij is niet al te prettig weggegaan, dus dat snap ik wel.
Zijn stelling dat een programma kan scoren ondanks een irritante presentatie staat gewoon overeind.quote:Maar wat heeft dat met deze discussie te maken? Moet dit afleiden van het feit dat jouw vrind R6 een fikse blunder heeft gemaakt in de discussie?
Het is ook maar de vraag in hoeverre het een vergelijkbare situatie betreft...quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is maar wat je werken vindt. Ik heb ook diverse buitenlandse reizen gemaakt voor bedrijven waarvoor ik werkte. Ik heb het nooit als werk ervaren. Wel gewerkt uiteraard.
Ja, dat heeft te maken met de opdrachtgever...quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar nooit op gemeenschapsgeld, zoals DS4 dat wel doet..
Contradictio in terminisquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kaart het aan bij de politiek, zou ik zeggen. Of beter: waarom richt je geen libertaire partij op?
De werkende 'gewone mens' komt in Nederland net zo min iets te kort als topbestuurders iets te kort komen. Waar maak je je dan uberhaupt druk over? Als je zelf niet in armoede leeft, wat maakt het dan uit als een ander in overdadige rijkdom levert? Als je je daar druk over maakt dan kan er maar één drijfveer zijn en jij weet wel welke ik bedoel.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:24 schreef EchtGaaf het volgende:
De gewone mensen , die het feitelijke werk moeten doen, moeten vechten voor iedere tiende % loonsverhoging (zie de recentelijk stakingen van OV vooreen paar tienden % )
Zijn stelling was dat SPIJKERMAN zijn geld niet waard was.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Zijn stelling dat een programma kan scoren ondanks een irritante presentatie staat gewoon overeind.
Precies die conclusie trok ik ook al.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:58 schreef Fastmatti het volgende:
Na 22 delen kunnen we ook gewoon concluderen dat EchtGaaf de huidige elite het liefst ziet verdwijnen. De reden is vrij simpel, EchtGaaf behoort niet tot de huidige elite en heeft de hoop opgegeven er ooit tot te behoren. Tenzij er natuurlijk een nieuwe elite wordt ingesteld waartoe hij uiteraard wel behoord. Puur eigenbelang dus.
In de jaren 50 had je nu een liniaal op je vingers gekregen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gewoon openstaan. Ieder mens heeft wel wat te melden. Ik heb me wat dat betreft nooit verveeldt, alleen maar genoten en nuttige ideeën opgedaan. En, nee , werken is het absoluut niet naar mijn idee.
Maar nooit op gemeenschapsgeld, zoals DS4 dat wel doet..
Briljant analysequote:Op woensdag 18 juni 2008 21:58 schreef Fastmatti het volgende:
Na 22 delen kunnen we ook gewoon concluderen dat EchtGaaf de huidige elite het liefst ziet verdwijnen. De reden is vrij simpel, EchtGaaf behoort niet tot de huidige elite en heeft de hoop opgegeven er ooit toe te behoren. Tenzij er natuurlijk een nieuwe elite wordt ingesteld waartoe hij uiteraard wel behoord. Puur eigenbelang dus.
Omdat ik gewoon mijn werk deedquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:16 schreef Xtreem het volgende:
[..]
In de jaren 50 had je nu een liniaal op je vingers gekregen.
Zijn stelling zou best waar kunnen zijn. Ik zie of hoor niets meer van die man. En zou hij dan ook nog steeds dat superhoge inkomen dan toch nog hebben? Als dat zo is, dan heeft Rebel6 zeker gelijk!quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zijn stelling was dat SPIJKERMAN zijn geld niet waard was.
Dus iedereen die een zwak heeft voor gewone mensen en mensen aan de onderkant behoort automatisch tot die groep?quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:52 schreef Argento het volgende:
[..]
De werkende 'gewone mens' komt in Nederland net zo min iets te kort als topbestuurders iets te kort komen. Waar maak je je dan uberhaupt druk over? Als je zelf niet in armoede leeft, wat maakt het dan uit als een ander in overdadige rijkdom levert? Als je je daar druk over maakt dan kan er maar één drijfveer zijn en jij weet wel welke ik bedoel.
Ach tijdelijk. Maar als ze het lukt om de overheid daarna omzeep te helpen , dan hebben ze hun doel wel bereikt.quote:
De kans dat iedereen het verkeerd ziet is vrij klein, EG...quote:
Het ligt dan dus niet aan het format en niet aan de presentatie... Waarom keek men dan? Omdat er op die tijd geen ander programma was?quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Zijn stelling zou best waar kunnen zijn.
wat een rare reactie.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus iedereen die een zwak heeft voor gewone mensen en mensen aan de onderkant behoort automatisch tot die groep?
Dat is gewoon onzin. Het is een feit dat Jack Spijkerman het concept van Kopspijkers heeft bedacht en uitgevoerd. Het is een feit dat het programma een hele poos een kijkcijferhit is geweest. Dat maakt Spijkerman op dat punt in de tijd succesvol en dat vertaalt zich in de relevante markt in geld. En als het een feit is dat Spijkerman voor de VARA lange tijd een succesvol programma heeft gemaakt, is dat vele geld een logisch programma. Spijkerman gaat vervolgens met programma en al naar Talpa en daar trekt het behoorlijk minder kijkers.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zijn stelling zou best waar kunnen zijn. Ik zie of hoor niets meer van die man. En zou hij dan ook nog steeds dat superhoge inkomen dan toch nog hebben? Als dat zo is, dan heeft Rebel6 zeker gelijk!
Wie is "iedereen"quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
De kans dat iedereen het verkeerd ziet is vrij klein, EG...
Iedereen heeft drijfveren die bijdragen tot cognities en derhalve opvattingen. Deels uit een dieper gelegen opgebouwde ideologieen, deels uit eigen ervaringen, omgevingsfactoren etc. Daar is geen mens van verschoond ; zelfs JIJ niet! . Ook bij jou stuit ik op opportunisme. Als jij mij verwijt dat ik slechts de meningen ben toegedaan, omdat ik niet tot de elite zou behoren........., dan is het is het net zo goedkoop om te zeggen dat jij jouw meningen slechts baseer op het feit dat jij er financieel comfortabel er bij zit en deel uitmaakt van een elite.....quote:En ik heb bij meerdere onderwerpen van jou haarfijn aangetoond dat er een EG-belang speelt. Dus op zijn minst heb je de schijn tegen.
De inhoud van de onderwerpen zouden inderdaad best anders kunnen zijnquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is ook maar de vraag in hoeverre het een vergelijkbare situatie betreft...
En zijn stelling was ook dat DS4 daar geen antwoord op heeft en dat is overduidelijk.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zijn stelling was dat SPIJKERMAN zijn geld niet waard was.
Ik wil de discussie zuiver houden en had het dus niet over het bedenken van een programmaformule, maar puur het presenteren!quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:30 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin. Het is een feit dat Jack Spijkerman het concept van Kopspijkers heeft bedacht en uitgevoerd. Het is een feit dat het programma een hele poos een kijkcijferhit is geweest. Dat maakt Spijkerman op dat punt in de tijd succesvol en dat vertaalt zich in de relevante markt in geld. En als het een feit is dat Spijkerman voor de VARA lange tijd een succesvol programma heeft gemaakt, is dat vele geld een logisch programma. Spijkerman gaat vervolgens met programma en al naar Talpa en daar trekt het behoorlijk minder kijkers.
Het hoe en waarom daarvan is moeilijk na te gaan (vermoedelijk een combinatie van Kopspijers-moeheid en een algehele aversie tegen Talpa) maar in iedere relevante markt kan het succes van een produkt zo afgelopen zijn. Gevolg: de marktwaarde van zowel Kopspijkers als Spijkerman daalt. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je ACHTERAF kunt oordelen dat Spijkerman destijds -dus toen het programma nog succesvol was- zijn geld niet waard is geweest.
Daar hoef je voor mij Spijkerman helemaal niet dankbaar voor te zijn maar het feit blijft dat Kopspijkers een uiterst succesvol programma is geweest en jij weet niet of Spijkerman zijn geld met Kopspijkers gegenereerd heeft als bedenker of als presentator of hoe zijn inkomsten van Kopspijkers uberhaupt verdeeld waren.quote:Op donderdag 19 juni 2008 00:09 schreef rebel6 het volgende:
Bijzondere mensen laten opdriaven (bij voorkeur mensen met een laag iq of in een psychische dip, want die zijn het makkelijkst voor lul te zetten), nee maar...hoe verzin je zoiets?? Dat is werkelijk nog nóóit vertoond in tv-land. Hier moeten we het grote talent Spijkerman eeuwig dankbaar voor zijn!
Ten eerste is staat het niet zo intelligent om hetzelfde standpunt drie keer in iets verschillende bewoordingen weer te geven en ten tweede maak je (de tweede) denkfout door te veronderstellen dat intensief gebruik van dequote:En cabaretiers laten opdraven in je show en die typetjes laten nadoen, nee maar hoe verzín je zoiets, dat grens gewoon aan genialiteit!![]()
Nee volkomen logisch om deze Picasso van de Vara flink te belonen voor z'n creatieve talent! Wat zou Nederland zonder zo iemand moeten!
Het ging om de vraag of presentatie danwel de programmaformule enorme bedragen waard zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2008 01:34 schreef Argento het volgende:
[..]
Daar hoef je voor mij Spijkerman helemaal niet dankbaar voor te zijn maar het feit blijft dat Kopspijkers een uiterst succesvol programma is geweest en jij weet niet of Spijkerman zijn geld met Kopspijkers gegenereerd heeft als bedenker of als presentator of hoe zijn inkomsten van Kopspijkers uberhaupt verdeeld waren.
Ik weet niet meer hoe we zijn gekomene op de vergelijking met de media-wereld, maar het toont in ieder geval aan waar het probleem zit. Jij en medestanders hebben blijkbaar niet alleen bij CEO's moeite om te begrijpen dat ze overbetaald worden, maar het lijkt er sterk op dat jullie in het algemeen moeite hebben met kritisch kijken of iemand z'n geld wel waard is. Toch wel opmerkelijk.quote:Maar laten we zeggen dat hij zijn geld hoofdzakelijk genereerde als presentator, dan nog doet dat niet af aan het feit dat ook dat betekent dat de VARA met Jack Spijkerman overeen is gekomen dat de tijd die Spijkerman verhuurd om in dienst van de VARA het programma Kopspijkers te presenteren een bepaald salaris waard is. Of jij (of wie dan ook) dezelfde waarde aan die tijd hecht is totaal irrelevant (en ik begrijp nog steeds niet waarom je er uberhaupt een discussie punt van maakt).
Als iemand meer krijgt dan hij waard is dan is dat wel degelijk een beloning.quote:Misschien probeer je (net als EG) te betogen dat de markt prestaties zou moeten belonen en dat Spijkerman als presentator geen prestatie levert maar dat betoog berust op de kapitale denkfout dat de markt beloont. De markt beloont namelijk niet, de markt bepaalt een prijs en dat is wezenlijk anders dan belonen.
Ik zou niet weten waarom het taboe zou moeten zijn of prijzen altijd wel op een juiste manier tot stand komen.quote:De prijs is namelijk gewoon de prijs waarvoor Spijkerman zijn tijd aan de VARA verhuurt en zoals het een vrije markt betaamt is het aan partijen (en aan niemand anders, dus vooralsnog ook niet aan de overheid) om die prijs te bepalen. Ja, jij mag vinden dat Spijkerman een veel te hoge prijs betaald krijgt maar die mening is net zo irrelevant als jouw mening dat -ik noem maar wat- Balkenende vandaag een lelijke stropdas om had. Op zich een valide mening maar verder irrelevant en het levert daarom geen bruikbaar discussiepunt op.
[..]
Het zijn afzonderlijke punten. En met alle respect, ik vind jullie mening op elk punt lachwekend.quote:Ten eerste is staat het niet zo intelligent om hetzelfde standpunt drie keer in iets verschillende bewoordingen weer te geven en ten tweede maak je (de tweede) denkfout door te veronderstellen dat intensief gebruik van de- smiley je post aan overtuigingskracht doet winnen. Integendeel zou ik zeggen. Dat geldt overigens ook voor EG. Als je smilies nodig hebt om je post kracht bij te zetten dan zou je eerder een herformulering moeten overwegen.
Je bent toch ook de EG uit de andere draadjes?quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Wie is "iedereen"Die drie tegenstanders die ik hier tegenkom?
![]()
Waar pleit ik precies dat de elite waar ik toe behoor meer geld krijgt? Dat pleidooi zie je bij mij niet hoor.quote:dan is het is het net zo goedkoop om te zeggen dat jij jouw meningen slechts baseer op het feit dat jij er financieel comfortabel er bij zit en deel uitmaakt van een elite.....
Ik denk dat er wel meer anders is dan dat...quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:46 schreef EchtGaaf het volgende:
De inhoud van de onderwerpen zouden inderdaad best anders kunnen zijn
Zelden maak je mee dat iemand zo'n dikke plaat voor zijn kop heeft als jij... Echt, R6, daar moet je wat aan doen, want tegen de stroom opzwemmen is zelden een goed idee.quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:55 schreef rebel6 het volgende:
En zijn stelling was ook dat DS4 daar geen antwoord op heeft en dat is overduidelijk.
Het niveau van jouw redeneringen zit momenteel niet eens meer op VMBO-niveau... Voor de goede orde: allesbehalve daarboven...quote:Op donderdag 19 juni 2008 03:41 schreef rebel6 het volgende:
En de programmaformule is dus wel goed, maar geen tienduizenden euro's waard want door iedereen te bedenken.
Die excessen qua topbeloningen zouden daar geen voorbeeld van kunnen zijn? Aan gebrek aan solidariteit?quote:***************************************
Nederlander somber over samenleving
` De meeste Nederlanders zijn tevreden
met hun eigen leven,maar ontevreden met
de samenleving.Vooral het gebrek aan
respect en solidariteit vinden veel
mensen zorgelijk.Bijna twee op de drie
Nederlanders vinden dat het met de
samenleving de verkeerde kant op gaat.
Dat is de conclusie van het Sociaal en
Cultureel Planbureau in het Continu
Onderzoek Burgerperspectieven,dat elke
drie maanden wordt uitgevoerd.
Ruim 70 procent van de bevolking vindt
dat mensen met steeds minder respect
met elkaar omgaan.Daartegenover staat
dat ruim 80 procent denkt dat er nog
veel mensen anderen willen helpen.
bron : NOS teletext.
Vroeger was alles beterquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die excessen qua topbeloningen zouden daar geen voorbeeld van kunnen zijn? Aan gebrek aan solidariteit?
Nee, vanwege die genante en domme taalfout.quote:
de denkfout in volle glorie...quote:Op donderdag 19 juni 2008 03:41 schreef rebel6 het volgende:
Als iemand meer krijgt dan hij waard is dan is dat wel degelijk een beloning.
En dan heb jij het lef om iets te zeggen over mijn niveau?quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het niveau van jouw redeneringen zit momenteel niet eens meer op VMBO-niveau... Voor de goede orde: allesbehalve daarboven...
Nog even en je gaat vertellen dat een Picasso niets waard is, want jouw neefje van 3 kan het ook, enz.
Ik heb onderbouwd dat het weinig voorstelt qua creatieve prestatie en ik had serieuze tegenargumenten verwacht waarom dat wel zo zou zijn, maar meer dan m'n punt belachelijk proberen te maken lukt je kennelijk niet.quote:John de Mol deelt 50K uit voor goede formats.
Blijf maar lekker geloven dat het bedenken van succesvolle programma's slechts voor enkelingen is weggelegd, je maakt jezelf alleen maar belachelijk.quote:Het is volgens jou een eitje, dus ik verwacht dat jij over een paar maanden ons gaat vertellen dat jij een mio hebt binnen gesleept met het bedenken van al die formats.
Persoonlijk denk ik dat jij op 0 blijft staan en jij er achter komt dat net als ondernemen ook formats bedenken niet voor iedereen is weggelegd.
Het typeert jouw domheid om te concluderen dat iemand wiens bedrijf over de kop is gegaan automatisch een mislukte ondernemer is. En dat je het nodig vindt om op de man te spelen zegt genoeg over jouw gebrek aan argumenten.quote:Je moet toch wel heel brutaal zijn om als mislukte ondernemer de prestaties van iemand die succesvol was af te doen als "dat kan iedereen". Maar goed, ik had al wat gezegd over die plaat...
Ow. Gelukkig maarquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:25 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, vanwege die genante en domme taalfout.
Nee, lieverd. Vroeger was niet alles beter, hoor. Wel als het gaat om redelijkheid van topbeloningen in relatie tot de geleverde prestaties.quote:
waarom is het dan zo dat slechts een extreem klein aantal mensen extreem veel geld verdienen met het bedenken van succesvolle programma´s? Neem Reinout Oerlemans dat met Eyeworks in betrekkelijk korte tijd miljoenen heeft verdiend en nu pas de overstap naar Amerika waagt met nog veel meer mogelijkheden in het verschiet. Wat hier resteert is toch hoofdzakelijk John de Mol en in mindere mate Harry de Winter. Voor de rest zijn het de omroepmedewerkers zelf die ns wat verzinnen, maar dat komt toch hoofdzakelijk neer op het aankopen van buitenlandse formats.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:37 schreef rebel6 het volgende:
Blijf maar lekker geloven dat het bedenken van succesvolle programma's slechts voor enkelingen is weggelegd, je maakt jezelf alleen maar belachelijk.
En dat van iemand die maar al te graag voetballers erbij sleepte als "vergelijkingsmateriaal" ?quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel meer anders is dan dat...
nog een keer:quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:43 schreef EchtGaaf het volgende:
topbeloningen in relatie tot de geleverde prestaties.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent toch ook de EG uit de andere draadjes?
Nee, nou wordt ie mooiquote:Waar pleit ik precies dat de elite waar ik toe behoor meer geld krijgt? Dat pleidooi zie je bij mij niet hoor.
Lees nou eens niet alleen wat je wilt lezen. Dat vind ik nou zo jammer dat je zo selectief winkelt uit mijn quotes. Dat is ook niet sterk en niet zo bevorderlijk voor een opbouwend debat. (ik zal je woorden in de richting van Rebel6 hierover niet herhalen) .quote:Het grote punt is dat jij onder het mom van opkomen voor de gewone man feitelijk je eigen belang er probeert door te drukken. Ook als dat ten koste gaat van de gewone man. Ik maak eigenlijk nooit mee dat jij voor iets pleit waar je geen eigenbelang bij pleegt te hebben, maar wel schoppen tegen iedereen die zijn eigenbelang voorop heeft gezet en daar succesvol mee is geweest...
Fijn overigens dat je erkent dat jij opportunist bent, ook al doe je dat impliciet. Dat is iig eerlijk.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:46 schreef Argento het volgende:
[..]
nog een keer:
het gaat over salaris en de relatie tot een prestatie is niet gegeven. Dat maak jij er van.
Natuurlijk kijk je achteraf een koe in haar reet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:30 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin. Het is een feit dat Jack Spijkerman het concept van Kopspijkers heeft bedacht en uitgevoerd. Het is een feit dat het programma een hele poos een kijkcijferhit is geweest. Dat maakt Spijkerman op dat punt in de tijd succesvol en dat vertaalt zich in de relevante markt in geld. En als het een feit is dat Spijkerman voor de VARA lange tijd een succesvol programma heeft gemaakt, is dat vele geld een logisch programma. Spijkerman gaat vervolgens met programma en al naar Talpa en daar trekt het behoorlijk minder kijkers.
Het hoe en waarom daarvan is moeilijk na te gaan (vermoedelijk een combinatie van Kopspijers-moeheid en een algehele aversie tegen Talpa) maar in iedere relevante markt kan het succes van een produkt zo afgelopen zijn. Gevolg: de marktwaarde van zowel Kopspijkers als Spijkerman daalt. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je ACHTERAF kunt oordelen dat Spijkerman destijds -dus toen het programma nog succesvol was- zijn geld niet waard is geweest. Dat is wel wat rebel6 beweert en het enige wat daaruit blijkt is dat rebel6 geen flauw benul heeft van a) wat een markt nou precies is, b) hoe een markt werkt en c) welke conclusies je daaraan kunt verbinden.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Net zo hard dat jij roept dat er prestaties niet toe doen.
Alsof ik roepende ben in de woestijn, nou integendeel zou ik zeggen. IEX Magazine heeft onderzoek gedaan naar topbeloningen bij beursgenoteerde ondernemingen. Ja, onderzochten of de beloningen inderdaad verband houden met geleverde prestaties......
En laat ik dan net zo eerlijk hierin zijn door als eerste te melden dat 1 topman op grond daarvan TE WEINIG heeft verdiend.... En dat is de topman van TeleAtlas. Dat kan dus ook, het hoeft niet altijd een kant op te werken. En dan zeg ik: de onderneming hoort die topman beter de betalen, dat het wel te rijmen valt met zijn prestaties.
Met graagte wil ik nog kennis nemen van de overige bevindingen.
tjongejonge, dit is echt triest EG. Kom op. Jij weet ook wel dat het rendement van iedere investering onzeker is. Handelen met voorkennis is zelfs verboden. Op het moment dat De Mol Spijkerman in dienst nam, was Spijkermans marktwaarde hoog te noemen en had De Mol niet echt redenen om aan te nemen dat dat in de nabije toekomst anders zou zijn. Achteraf pakt die investering niet goed uit en als De Mol dat van te voren wist had hij ongetwijfeld een andere beslissing genomen, maar wat doet dat af aan de marktwaarde van Spijkerman op het moment dat de investering wordt gedaan?quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Natuurlijk kijk je achteraf een koe in haar reet.
Maar zou de Mol Spijkerman weer voor het hetzelfde bedrag hem binnen halen als hij van te voren wist dat hij SLECHTS 10 %! van de oorspronkelijke kijkers zou trekken?
quote:En ja.....het format raakte sleets.....kwam ook omdat de bedenker onvoldoende variatie en creativiteit erin had gebouwd, want waarom wordt Paul de Leeuw nog steeds er goed bekeken? Dit terwijl hij eignelijk nog steeds hetzelfde format uitvoert maar wel steeds variatie aan brengt en de kijker hiermee kennelijk kan vasthouden. Dus is Spijkerman dan werkelijk zo goed als tot voorkort werd volgehouden?
Waarom probeer je toch zo krampachtig te betogen dat Kopspijkers naar objectieve maatstaven geen goed programma was. De kwaliteit van het programma doet er helemaal niet toe. Het is niet de kwaliteit die de commerciele waarde van een programma bepaalt, maar de kijkcijfers. Het zijn immers de kijkcijfers die reclameinkomsten genereren en het zijn die reclameinkomsten waar een zender haar geld aan verdient. En hoe je het ook wendt of keer, of je Spijkerman nou een goede of een slechte presentator vindt: bij de VARA had Kopspijkers extreem hoge kijkcijfers.quote:Als hij gewoon echt iets goeds en duurzaam had, dan had hij ONDANKS het imagoprobleem van Talpa destijd toch heel wat meer kijker moeten trekken dan die zielige 10%
Dit meen je serieus? Jij komt niet op het idee dat het oneindig onnozel is om marktwaarde ex tunc (dus met wetenschap achteraf) te beoordelen?quote:]Nee, dat zou de Mol niet nog een keer doen, althans zo is mijn verwachting. En dan heeft Rebel6, met terugwerkende kracht gewoon gelijk, dat Spijkerman zijn geld niet waard was. Bedenker en uitvoerder ten spijt.
De reden is dat extreem weinig mensen in dezelfde luxepositie zitten als Reinout Oerlemansl (rijk, ruime media-ervaring, veel contacten in de tv-wereld). Daarom heeft hij kansen die jij en ik niet hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef Argento het volgende:
[..]
waarom is het dan zo dat slechts een extreem klein aantal mensen extreem veel geld verdienen met het bedenken van succesvolle programma´s?
Neem Reinout Oerlemans dat met Eyeworks in betrekkelijk korte tijd miljoenen heeft verdiend en nu pas de overstap naar Amerika waagt met nog veel meer mogelijkheden in het verschiet. Wat hier resteert is toch hoofdzakelijk John de Mol en in mindere mate Harry de Winter. Voor de rest zijn het de omroepmedewerkers zelf die ns wat verzinnen, maar dat komt toch hoofdzakelijk neer op het aankopen van buitenlandse formats.
Hoe dan ook, het verzinnen van programma´s is een uiterst lucratieve bezigheid en als iedereen het zou kunnen zouden veel meer mensen dat dus doen.
onzin. Er zijn maar weinig ondernemingen zo laagdrempelig als die van programmabedenker. Als jij op je kamertje een idee uitbroedt, dat op papier uitwerkt en voor mijn part notarieel vast laat leggen, dan ga jij lekker met je idee langs de omroepen en als het echt een goed idee is dan verkoop jij dat geheid. Daar hoef je niet rijk voor te zijn, je hoeft er geen media-ervaring te hebben en de contacten in de TV-wereld kun je via de telefoongids vinden. Alle omroepen staan erin.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:28 schreef rebel6 het volgende:
[..]
De reden is dat extreem weinig mensen in dezelfde luxepositie zitten als Reinout Oerlemansl (rijk, ruime media-ervaring, veel contacten in de tv-wereld). Daarom heeft hij kansen die jij en ik niet hebben.
Dat is de theorie, in de praktijk werkt het blijkbaar toch anders.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:32 schreef Argento het volgende:
[..]
onzin. Er zijn maar weinig ondernemingen zo laagdrempelig als die van programmabedenker. Als jij op je kamertje een idee uitbroedt, dat op papier uitwerkt en voor mijn part notarieel vast laat leggen, dan ga jij lekker met je idee langs de omroepen en als het echt een goed idee is dan verkoop jij dat geheid. Daar hoef je niet rijk voor te zijn, je hoeft er geen media-ervaring te hebben en de contacten in de TV-wereld kun je via de telefoongids vinden. Alle omroepen staan erin.
En als er eentje stiekem jouw idee uitvoert zonder ervoor te betalen, dan sleep je ze voor de rechter. Echt geen enkel probleem.
Ik heb wel eens zo'n GTST-aflevering uit het begin gezien, bedroevend slecht geacteerd. Hij heeft dus geluk gehad dat hij toch werd gekozen en niet na een paar afleveringen werd vervangen. Daardoor kon hij zichzelf ontwikkelen en doordringen tot het Hilversumse wereldje. Tja dat je dan op een gegeven moment gevraagd wordt om presentator te worden kon ook eigenlijk niet uitblijven. Daardoor werd z'n bekendheid groter, enz, enz. Helemaal aan zichzelf te danken zei je?quote:Bovendien werd Reinout ook maar als scholier van de straat geplukt voor GTST.
Dat hij uiteindelijk uitgroeide tot presentator en vervolgens een grote programmabons dreigt te worden, heeft hij helemaal aan zichzelf te danken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |