abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60356440
krijgt hier iedereen van die verrekte hoge eindejaarsafrekeningen

gvd maandje geleden ofzo was het weer zover, of ik even in 1 klap 183 euro op wilde hoesten en terstonds werd m'n nieuwe huur maar gelijk 20e/maand hoger gvd en dat is dus al de derde x

Daardoor is m'n huur in 2,5 jaar tijd gestegen van 304 > 345 achtelijke zooi
pi_60356458
De huurprijzen mogen niet meer stijgen dan de inflatie, en dit jaar is dat iets van 1.6 % Als je verhuurder dus geen geldige reden heeft voor zijn huurverhoging, dan zou ik bezwaar maken..

[ Bericht 8% gewijzigd door JAY-T op 26-07-2008 09:05:17 ]
pi_60356481
dat is de kale kamerhuur waar je het over hebt, dat komt er ook nog eens bij. Volgens mij mogen ze die servicekosten gewoon zoveel ophogen als dat ze zijn, maar er staan elk jaar weer geheel onduidelijke posten bij
  zaterdag 26 juli 2008 @ 09:08:57 #129
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60356497
Een hoge eindejaarsafrekening betekent alleen dat je de rest van het jaar te weinig hebt betaald .

Of dat je met alle gebruikers van het gebouw eens even moet gaan kijken of je niet wat zuiniger kunt doen met de verwarming e.d., afhankelijk van wat er allemaal in die 'servicekosten' verwerkt zit.
pi_60356537
Je kan sowieso bij je verhuurder een kostenoverzicht van het afgelopen jaar aanvragen. Hij is verplicht deze te kunnen laten zien aan zijn huurders..
  zaterdag 26 juli 2008 @ 09:20:20 #131
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60356564
Die werd altijd meegeleverd met de brief van de afrekening, zelfs. Maar dat is misschien niet overal zo.

Vorige maand kreeg ik de eindafrekening van m'n laatste studentenwoning waar ik al een jaar weg ben. Ook zo'n -moment .
pi_60356731
ja maar hoe kan het in godsnaam zo enorm veel verschillen dat ik gvd ineens 180 euro moet betalen
pi_60357190
Heb ik ook... 163 euro dit jaar, vorig jaar 125.
En nog steeds vind ik het echt niet kloppen. Ze zeggen zelf dat die voorschotten goed berekend zijn enzo. Yeah right.
Heb nu een betalingsregeling, want ik heb natuurlijk geen 163 euro in een keer.
En heb mn huur met 15 euro p.m laten verhogen, dan krijg ik misschien volgend jaar wel wat terug.... Of hoef ik iig niet bij te betalen.
pi_60357243
ik kreeg 46 euro terug aan servicekosten *jeej*
  zaterdag 26 juli 2008 @ 21:33:55 #135
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_60368157
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 08:54 schreef WooZ het volgende:
krijgt hier iedereen van die verrekte hoge eindejaarsafrekeningen

gvd maandje geleden ofzo was het weer zover, of ik even in 1 klap 183 euro op wilde hoesten en terstonds werd m'n nieuwe huur maar gelijk 20e/maand hoger gvd en dat is dus al de derde x

Daardoor is m'n huur in 2,5 jaar tijd gestegen van 304 > 345 achtelijke zooi
Ik niet.- Ik kreeg 400 euro terug en het jaar daarvoor 500

Ik betaal dan ook achtelijk veel servicekosten per maand. Volgens mij rekenen ze grootverbruik van 2 personen voor 1 persoon
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 21:34:57 #136
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_60368184
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 00:04 schreef japie_krekel het volgende:

[..]

is die aanbieding bij de ssh? voor welk complex?
Nee, bij studentenwoningweb- dat is voor Amsterdam.
pi_60373758
Als je particulier huurt, is het voor de huurder makkelijk de boel te belazeren? Via een grote woonorganisatie is alles wel redelijk transparant, maar ik kan me voorstellen dat kleinere verhuurders leuk een centje bij verdienen aan studenten die de regels niet begrijpen?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_60374252
quote:
Op zondag 27 juli 2008 08:44 schreef Casparovvv het volgende:
Als je particulier huurt, is het voor de huurder makkelijk de boel te belazeren? Via een grote woonorganisatie is alles wel redelijk transparant, maar ik kan me voorstellen dat kleinere verhuurders leuk een centje bij verdienen aan studenten die de regels niet begrijpen?
Ik huur mn kamer via een grote woonorganisatie.
Maar daardoor wordt het niet perse transparant. Ik heb namelijk drie huisgenoten. En dan krijg je zown eindrekening, met overzicht erbij hoe ze aan die kosten komen... is het ene alleen voor jouw, moet je de ander door 4 delen etc etc... En dan staat er verder niks bij hoe dat precies zit en waarom enzo. Ben samen met twee anderen een uur bezig geweest en toen bleek het uiteindelijk waarschijnlijk wel te kloppen.

En dan ga je er heen voor uitleg, snappen ze het zelf eigenlijk ook niet. En zooo gek, na de jaarafrekening is het altijd druk, belt iedereen etc etc....
Hmm ja, als je nou je jaarafrekening duidelijker maakt is het misschien rustiger.
  zondag 27 juli 2008 @ 13:32:17 #139
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60376649
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:40 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Eigen schuld, dikke bult Sowieso, eerstejaars die meteen zelfstandig willen Komop, begin maar lekker in een gewoon studentenkamertje. Get real.
Ik zou het in ieder geval wel aanraden, om verscheidene redenen lijkt het me niet echt gunstig om als eerstejaars meteen in een appartement te zitten. Maar goed, iedereen eigen keuze, uiteraard, ik woon sinds kort in een appartementencomplex waar behoorlijk wat eerstejaars zitten.
  zondag 27 juli 2008 @ 13:53:42 #140
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60377103
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:09 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ík moet hier voor september 2009 weg en ook mijn enige kans op een zelfstandig plekje is (omdat ik geen ssh contract voor onbepaalde tijd heb) casa confetti of max. Je hoeft je frustratie voor je veel te late inschrijving niet op mensen die wel al lang ingeschreven staan af te reageren, is namelijlk je eigen schuld
Waarom moet je er eigenlijk uit? Is er een maximumtermijn dat je in die box mag wonen, of wordt hij weer afgebroken?
  zondag 27 juli 2008 @ 14:42:07 #141
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_60377886
quote:
Op zondag 27 juli 2008 13:53 schreef Reya het volgende:

[..]

Waarom moet je er eigenlijk uit? Is er een maximumtermijn dat je in die box mag wonen, of wordt hij weer afgebroken?
Ik denk dat ze weer afgebroken worden, net zoals die containers aan de Wenckebachweg die in 2011 weggehaald worden, of de containers aan de Stavangerweg of op de NDSM-werf (Amsterdam). Die verdwijnen in 2010.

Vraag me wel af hoe ze dat gaan oplossen, dan is er ineens een enorm kamertekort
pi_60381264
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 10:38 schreef Memento-Mori het volgende:
ik kreeg 46 euro terug aan servicekosten *jeej*
ik 218 betalen dan ook redelijk wat servicekosten aan de ssh. Blijf nog wel een jaartje of 2 op mn kamer van 12m2 hangen, daarna maar eens op zoek naar wat groter
Too much is never enough!
  maandag 28 juli 2008 @ 12:57:57 #143
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60393978
quote:
Op zondag 27 juli 2008 08:44 schreef Casparovvv het volgende:
Hier een grote organisatie, maar een buurman was er achter gekomen dat het niet klopte, toen hij alle info op had gevraagd (de info die je normaal dus niet ziet) bleek dat ze een gedeelte van de service kosten van 1 jaar gewoon in 2 jaren (dus 2x) hadden doorberekend. Na 2 jaar kregen we toen allemaal een behoorlijk bedrag terug. Maar ik denk niet dat de bewoners die er al niet meer woonden nog iets hebben gekregen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60407655
quote:
Op zondag 20 juli 2008 23:49 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

SSHU heeft wel degelijk wachttijd hoor.

Heb gereageerd op Casa Confetti, maar omdat ik pas sinds april sta ingeschreven bij SSHU: "Rang 487 van 577"

En SSHU heeft ook weer 74% van de woningen in MAX, en die zijn allemaal voor studenten/starters die al via SSHU huren

Ik zit momenteel op kamers op de Laan van Nieuw Guinea, maar ben echt naarstig op zoek naar een ruimere kamer met liefst douche, keuken, toilet voor mezelf.
Grappig ik sta dus ook voor Casa Confetti ingeschreven, rang 72 van 604. Heb ik dan nog een beetje kans? Zakt mijn rang? Voor mij is het namelijk voor het eerst dat ik via de SSH op deze manier reageer. Ik sta overigens sinds 09-2006 en ik wil al heel lang op kamers, is er nooit van gekomen.. Luiheid omdat ik al redelijk dicht bij de Uithof woon (20 busminuten) Moet harder mijn best doen, ik heb overigens niet veel eisen qua kamer, zolang het maar geen 10m2 is ofzo voor een veels te hoge prijs.
url
pi_60408725
Ik ben druk op zoek naar een kamer in Delft, maar doordat ik uit Friesland kom, kan ik heel erg moeilijk naar die instemmingen gaan in Delft. (Een retourtje Delft <-> Leeuwarden en een OV kaart heb ik nog niet..) Nu heeft een oudklasgenoot van mij daar een huis gehuurd en vraagt voor een kamer van ongeveer 10 m² 300 euro excl. gas en dergelijke.. Daarnaast moeten er nog heel veel dingen aangeschaft worden. Dit is wel heel erg duur of niet?

Weet iemand trouwens nog wat goede tips om daar een kamer te krijgen of weet een Fok'er toevallig nog een kamer vrij in Delft?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_60408775
300 excl. moet je absoluut niet doen Dat is echt veel te veel voor tien vierkante meter.

Ik zou op kamernet.nl even kijken voor een iets goedkopere kamer, hoeft absoluut niet perfect te zijn maar als je eenmaal in Delft woont wordt het een stuk makkelijker en kan je verhuizen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 29 juli 2008 @ 00:16:16 #147
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60408810
Je zou ook wat verder in de regio kunnen zoeken. Dan zoek je vanaf daar weer verder. Ik zou die 300 euro ook niet doen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 05:40:17 #148
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60411498
Ik moet uit mijn kamertje vertrekken Uit mijn huisje zeg ik liever. Omdat ik 't dol dwaze plan opgevat heb om in Antwerpen te gaan studeren, moet ik er van tussen... Damn, zo'n kamer als deze kom je niet zo vaak tegen, maar ja 425 p/m voor feitelijk 13m2 (woon er met een vriend met wie ik de verdieping deel, zit nog een aparte badkamer + douche van 4m2 en een woonkamer met keuken van 28m2 bij en mijn huisgenoot heeft zijn eigen 12m2). Zonde zonde, maar ja. Ben benieuwd hoe mijn kot in Antwerpen eruit komt te zien, ga er deze week even kijken als alles mee zit.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_60478791
Heb net een 4kamer flatje (80m2 ong.) weten te regelen in A'dam Noord, 20¤/maand (alleen servicekosten) kost het me slechts . De flats worden wel gesloopt in mei 2009, maar dan heb ik (en m'n 2 maten) tenminste iets. Het is denk ik niet de moeite waard om de boel op te knappen voor zo'n korte tijd, ook al zien de vloeren en muren er niet echt uit zeg maar. Ook wel gevaar voor asbest neem ik aan om het zeil dat er nu ligt zelf te verwijderen? En douchen op beton (wel tegels aan de muur), gaat dat werken zonder lekkage of niet?

Iemand ervaringen met de buurt rond het Buikslotermeerplein? Wonen er veel (UvA) studenten in de buurt of heel weinig in Noord?

[ Bericht 6% gewijzigd door Frostu op 01-08-2008 00:11:02 ]
pi_60485777
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:05 schreef Frostu het volgende:
Heb net een 4kamer flatje (80m2 ong.) weten te regelen in A'dam Noord, 20¤/maand (alleen servicekosten) kost het me slechts . De flats worden wel gesloopt in mei 2009, maar dan heb ik (en m'n 2 maten) tenminste iets. Het is denk ik niet de moeite waard om de boel op te knappen voor zo'n korte tijd, ook al zien de vloeren en muren er niet echt uit zeg maar. Ook wel gevaar voor asbest neem ik aan om het zeil dat er nu ligt zelf te verwijderen? En douchen op beton (wel tegels aan de muur), gaat dat werken zonder lekkage of niet?

Iemand ervaringen met de buurt rond het Buikslotermeerplein? Wonen er veel (UvA) studenten in de buurt of heel weinig in Noord?
Bij de Cleyndertweg staan studentenflats, da's geloof ik wel in de buurt daar. Maar ik zou daar liever niet willen wonen.Wel lekker goedkoop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')