Handig, die 3 deuren op de kamer, waarvan je bij 2 direct op de trap flikkert.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:22 schreef AceHighHugo het volgende:
Onze bovenverdieping. Bovenste slaapkamer is van mij en mijn vriendin, de andere van een huisgenoot. We huren met zijn 3'en dit huis in Zwolle voor ongeveer 900incl. Slaapkamer van 22m2
[ afbeelding ]
Benedenverdieping. We hebben dus een dakterras en inbouwkasten
[ afbeelding ]
Ik gok dat het inbouwkasten zijn, heb je vaak bij oude huizen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:43 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Handig, die 3 deuren op de kamer, waarvan je bij 2 direct op de trap flikkert.
Ik woon er nu een aantal maanden. Ruimer dan een kamer in het centrum, maar wel 15 min. met de bus naar CS (al is dat ook te overleven uiteraardquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:05 schreef Frostu het volgende:
Heb net een 4kamer flatje (80m2 ong.) weten te regelen in A'dam Noord, 20¤/maand (alleen servicekosten) kost het me slechts. De flats worden wel gesloopt in mei 2009, maar dan heb ik (en m'n 2 maten) tenminste iets. Het is denk ik niet de moeite waard om de boel op te knappen voor zo'n korte tijd, ook al zien de vloeren en muren er niet echt uit zeg maar. Ook wel gevaar voor asbest neem ik aan om het zeil dat er nu ligt zelf te verwijderen? En douchen op beton (wel tegels aan de muur), gaat dat werken zonder lekkage of niet?
Iemand ervaringen met de buurt rond het Buikslotermeerplein? Wonen er veel (UvA) studenten in de buurt of heel weinig in Noord?
Markengouw, vlakbij de Dijkmanshuizenstraat idd. Zelfde soort flats/woningen zijn het. Vind je de buurt tegenvallen of valt er mee te leven?quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:54 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ik woon er nu een aantal maanden. Ruimer dan een kamer in het centrum, maar wel 15 min. met de bus naar CS (al is dat ook te overleven uiteraard). Waar ga je zitten? Dijkmanshuizenstr. toevallig?
Dit vraag ik me ook af. Volgens mij controleert de ib-groep voor uitwonende beurs of je ergens anders dan bij je ouders staat ingeschreven in het GBA. Als je opgegeven adres bij de Ib-groep verschilt van dat waarbij je staat ingeschreven, heb je geen recht op uitwonende stufi denk ik.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:36 schreef PimpofPersia het volgende:
Misschien een domme vraag, maargoed;
Als er bij een kamer op Kamernet staat 'Inschrijven ok: nee', betekent dit dan dat je ook geen uitwonende stufi kan krijgen?
Dat heb ik wel anders meegemaakt. Moest inschrijving gemeente, kopietjes van contract etc. opsturen...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 01:04 schreef AceHighHugo het volgende:
Gewoon ergens anders inschrijven. Serieus, bij een vriend ofzo. Nog NOOIT is er ooit gecontroleerd..
Ik woon er nu in de buurt (zeg maar vanaf jouw kant gezien aan de andere kant van het waterlandplein), maar ga binnenkort waarschijnlijk ook in één van die twee straten wonen, mits de aangeboden woning een beetje toonbaar is. Hoe ziet het er bij jullie uit? En heb je het via studentenwoningweb, of zelf met Ymere contact opgenomen? Ze hebben mij nog niet eens gebeld, de apen!quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:20 schreef Frostu het volgende:
[..]
Markengouw, vlakbij de Dijkmanshuizenstraat idd. Zelfde soort flats/woningen zijn het. Vind je de buurt tegenvallen of valt er mee te leven?
Even wat foto's voor iedereen die nieuwsgierig is:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:22 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ik woon er nu in de buurt (zeg maar vanaf jouw kant gezien aan de andere kant van het waterlandplein), maar ga binnenkort waarschijnlijk ook in één van die twee straten wonen, mits de aangeboden woning een beetje toonbaar is. Hoe ziet het er bij jullie uit? En heb je het via studentenwoningweb, of zelf met Ymere contact opgenomen? Ze hebben mij nog niet eens gebeld, de apen!![]()
De buurt waar jij zit is - voor zover ik het heb gezien - wel iets meer aan de 'pauperkant' (in ieder geval wel vergeleken met waar ik nu woon), maar daar heb je dan wel weer ruimte voor terug. Waar ik nu woon valt er in ieder geval wel te leven.
Er wonen overigens wel wat studenten in dat deel van Noord, maar niet ontzettend veel geloof ik. In die flats aan de dijkmanshuizenstraat en markengauw wonen volgens mij nu wel voornamelijk jongeren/studenten antikraak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst had ik gereageerd op een advertentie op studentenwoningweb van Ymere dus, was een verzameladvertentie voor ongeveer 30 woningen in de dijkmanshuizenstraat. Er stond dat je naar een bezichtiging moest om kans te maken op een van deze woningen. Dus daar ging ik heen, ook al waren er ongeveer 30 man, ze zeiden dat iedereen die daar was een woning kreeg. En dat kreeg ik inderdaad. Vandaag getekend.
Qua opknappen doen we er vrijwel niks aan, zonde van het geld. Hooguit een zeiltje voor in de keuken, omdat er niks ligt, en wat lampen e.d. In alle kamers ligt wel gewoon nog redelijk zeil en behang, zelfs lamellen in bijna alle kamers dus dat is mooi meegenomen. Maar het verschilt per woning zeiden ze, sommigen zien er meer uitgewoond uit dan anderen natuurlijk.
Yes heb ik ook gehad, en ik moest bankafschriften opsturen zodat ze konden zien dat ik ook echt huur betaalde zoals in het contract stond vermeld, dat het geen fake contract was.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:24 schreef MaxC het volgende:
Er wordt steekproefs gewijs gecontroleerd, soms ook nog een zware controle
Ik stond bijvoorbeeld wel goed ingeschreven bij gemeente maar moest ook nog een kopie van mijn huurcontract opsturen
Same here, ik was daar ook. Maar allemaal gedoe omtrent die inschrijfpapieren zeg. Je moet wel ontzettend veel opsturen voor zo'n pauperhuis van 36 euroquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:50 schreef Frostu het volgende:
[..]
Eerst had ik gereageerd op een advertentie op studentenwoningweb van Ymere dus, was een verzameladvertentie voor ongeveer 30 woningen in de dijkmanshuizenstraat. Er stond dat je naar een bezichtiging moest om kans te maken op een van deze woningen. Dus daar ging ik heen, ook al waren er ongeveer 30 man, ze zeiden dat iedereen die daar was een woning kreeg. En dat kreeg ik inderdaad. Vandaag getekend.
Qua opknappen doen we er vrijwel niks aan, zonde van het geld. Hooguit een zeiltje voor in de keuken, omdat er niks ligt, en wat lampen e.d. In alle kamers ligt wel gewoon nog redelijk zeil en behang, zelfs lamellen in bijna alle kamers dus dat is mooi meegenomen. Maar het verschilt per woning zeiden ze, sommigen zien er meer uitgewoond uit dan anderen natuurlijk.
www.floorplanner.nlquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:01 schreef henkSX het volgende:
Welke programma's gebruiken jullie eigenlijk om je kamer in te richten? Ik kan nergens iets vinden wat makkelijk werkt en die tekeningen hierboven zien er heel netjes uit
Misschien een rare vraag, maar waar laat jij je kleding?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:22 schreef AceHighHugo het volgende:
Onze bovenverdieping. Bovenste slaapkamer is van mij en mijn vriendin, de andere van een huisgenoot. We huren met zijn 3'en dit huis in Zwolle voor ongeveer 900incl. Slaapkamer van 22m2
[ afbeelding ]
Benedenverdieping. We hebben dus een dakterras en inbouwkasten
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:56 schreef Goover het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar waar laat jij je kleding?
En wat doen de ramen boven aan de trap?
En die 2e trap links? Wat is dat?
Verder ziet het er leuk uitAl zou ik zelf twijfelen over de samenstelling huisgenoot + stelletje in 1 huis..
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:05 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik gok dat het inbouwkasten zijn, heb je vaak bij oude huizen.
Het zijn dus geen ramen maar deuren, van de inbouwkasten dus en daar zullen dus ook wel kleren in zitten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:13 schreef AceHighHugo het volgende:
Correct.
So, lekker grote kamer zeg. Hoeveel m2 is dat wel niet ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:17 schreef Liebe het volgende:
Heb ze al es laten zien in een paintcollage, maar dit is mooier. Mijn kamer in Maastricht!
[ afbeelding ]
Let niet op m’n eigen charmante houdingTafeltje met stoelen onder het enige raam (maar komt wel genoeg licht binnen hoor
), planken voor boeken, glazen en zo. En een deel van mn zithoek.
[ afbeelding ]
Foto vanaf naast mn bed :p. Hier zie je de zithoekding helemaal. Dat dienblad komt nog op mn koelkast, maar die heb ik nog niet. En ook de steunbalk die precies tot het einde van mn bed komt.
[ afbeelding ]
Het bed dus. Met balk.
[ afbeelding ]
Hier is de verhuistroep nog het beste te zien, hadden we allemaal maar in die ene hoek gedumpt. Maar het is de enige foto waarop m’n bureau een beetje goed erop staat.
Maar de kleine spulletjes staan er nog niet in. Net zoals mn computer, koelkast, kastje voor onder mn bureau en ikea-trapje (omdat ik niet bij de bovenste plank kan..)
quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:24 schreef Liebe het volgende:!
Ja hij is best groot, 25 m2, heb het enorm getroffen. Zit ook echt op een perfecte locatie, vlakbij de minervabioscoop, ken je die? cs en stadscentrum heeeel dichtbij.
België is ook chill, superdichtbij, en vaak grote/goedkope kamers heb ik me laten vertellen. Maar ik wilde perse in het centrum haha.
Wat ga je studeren/studeer je dan? Eerste jaar ook? Doe je mee aan de inkom :p?
http://www.floorplanner.comquote:Op maandag 11 augustus 2008 15:04 schreef Edwinuss het volgende:
Waar kan ik aan dat programma komen waar je die indeling mee maakt?
Het staat ongeveer 10 posts boven je sowieso alquote:Op maandag 11 augustus 2008 15:04 schreef Edwinuss het volgende:
Waar kan ik aan dat programma komen waar je die indeling mee maakt?
[offtopic] DIt gebeurt in meer steden. Werkelijk te idioot voor woorden dat buitelandse studenten voorrang krijgen op Nederlandse studenten. Wat mij betreft geen buitenlandse studenten zolang er nog Nederlandse kamerzoekenden zijn.quote:Op zondag 20 juli 2008 23:37 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Geen die is in januari 2007 allang afgeschaft, moest allemaal wat commerciëler. En dat doen ze vrij aardig. Ze hebben in de Kanaalstraat echt schitterende studio's boven winkels. Maar ja, internationalisering hé. Daar mogen alleen exchange of buitenlandse studenten in, Nederlanders niet toegestaan
ja en neequote:Op zondag 17 augustus 2008 16:24 schreef svdmeer het volgende:
[..]
[offtopic] DIt gebeurt in meer steden. Werkelijk te idioot voor woorden dat buitelandse studenten voorrang krijgen op Nederlandse studenten. Wat mij betreft geen buitenlandse studenten zolang er nog Nederlandse kamerzoekenden zijn.
Misschien is de keuken gedeeldquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:43 schreef MoneyTalks het volgende:
topper007 het gaat hier over studentenkamers, niet appartementen.
ik voel me echt pwndquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:43 schreef MoneyTalks het volgende:
topper007 het gaat hier over studentenkamers, niet appartementen.
Huur ligt rond de 500 euro per maand (varieert per kamer ivm oppervlakte) inclusief water, gas, electra en internet. Apparatuur in de keuken stond er al dus hoefden eigenlijk weinig te doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:12 schreef Molluck het volgende:
Wat een belachelijk relaxed en groot huis, hoeveel betaal je daarvoor? (En waar ergens ligt het in Amsterdam?)
En een studentenhuis met schoonmaakster is natuurlijk not done he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |