nee, maar het leidseplein wel, conditie loze papzakquote:Op zondag 20 juli 2008 23:31 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Of je ziet de zuidas als "Amsterdam", wat dus niet zo is.
ik woonde al op de uithof in een ander complex... het aantal inschrijvingen op die kamer bedroeg toen ongeveer 60 en daarvan was ik nummer 2, de nummer 1 heeft kamer gek genoeg afgewezen :p mijn inschrijfnummer was van 2001, dus wat dat betreft voor die kamers echt gekkewerkquote:Op zondag 20 juli 2008 23:49 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
SSHU heeft wel degelijk wachttijd hoor.
Heb gereageerd op Casa Confetti, maar omdat ik pas sinds april sta ingeschreven bij SSHU: "Rang 487 van 577"
En SSHU heeft ook weer 74% van de woningen in MAX, en die zijn allemaal voor studenten/starters die al via SSHU huren![]()
Ik zit momenteel op kamers op de Laan van Nieuw Guinea, maar ben echt naarstig op zoek naar een ruimere kamer met liefst douche, keuken, toilet voor mezelf.
Ik zou die kast in het midden van je kamer (die haaks tov je bed staat) minder breed nemen. Een brede kast verkleint de optische ruimte van je kamer enorm. Neem een kast ter breedte van je bed, eventueel wat hoger om je bed direct uit het zicht te houden als je op de bank zit. Op die manier maak je toch een afscherming, maar deel je niet je kamer letterlijk in tweeën, want dan krijg je een beetje een benauwd gevoel als je op de bank zit, denk ik.quote:Op zondag 20 juli 2008 19:55 schreef X_Cybermaster het volgende:
Ik ben ook even bezig geweest met het maken van een ontwerp en dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Comments welcome
~400 e. Vooral service kosten zijn hoog. Woon dan ook niet echt in studentenhuis ofzo, maar nieuwbouw appartementquote:Op zondag 20 juli 2008 17:05 schreef reetveter het volgende:
[..]
Hoeveel betaal je nu dan?
Het klopt inderdaad dat het aardig prijzig is, maar ik zit er over te denken iets tijdelijks te nemen want het is op dit moment bijna onmogelijk iets goed te vinden met een budget van 350-400.
Oeps vergeten te zeggenquote:Op zondag 20 juli 2008 21:17 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Geen bureau/computer/werkplek? Ik vind een fijne werkplek echt het allerbelangrijkst in mijn kamer (op mijn bed na misschien) en heb dan ook niet zomaar een bureau van 2.20 bij 1
Hmm, daar heb je op zich wel een punt. Toch twijfel ik nog er aan om het aan te passen. Op deze manier blijft de werk/slaapplaats heel goed afgescheiden van het woon/eetgedeelte. Bovendien is het een open kast, waardoor de ruimte niet helemaal door tweeën raakt. Ik zal er over nadenken, iig bedankt voor je comment!quote:Op maandag 21 juli 2008 01:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou die kast in het midden van je kamer (die haaks tov je bed staat) minder breed nemen. Een brede kast verkleint de optische ruimte van je kamer enorm. Neem een kast ter breedte van je bed, eventueel wat hoger om je bed direct uit het zicht te houden als je op de bank zit. Op die manier maak je toch een afscherming, maar deel je niet je kamer letterlijk in tweeën, want dan krijg je een beetje een benauwd gevoel als je op de bank zit, denk ik.
SSHU toch weer met wachttijden? Ik heb een keurige brief dat de wachttijden afgeschaft zijn en dat 't nu op first come basis gaat. Wel een naaistreek dat ze nu ook in Maxx gestapt zijn, want volgens de Rabobank ging de Rabo dat allemaal lekker zelf regelen omdat men ontevreden was met de gang van zaken bij o.a. SSHU. Wel vreemd dan. Heb ook een brief dat 't me open staat om overal op te reageren. Gelukkig woon ik nu lekker prima de bima (gedeelde verdieping met 'n vriend van me). De tijd van 't studentenkamertje is definitief voorbij. Al snap ik prima dat mensen graag zo'n kamer in zo'n huis willen bewonen, ik snap ook dat mensen 't juist niet willen. Het heeft zo z'n charme. Zelf heb ik graag mensen om me heen dus dit was de tussenweg, maar met meer mensen wonen vind ik ook prima hoor. Als 't maar een beetje chille mensen zijn. Vorige huis was vier persoons, prima.quote:Op zondag 20 juli 2008 23:49 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Heb gereageerd op Casa Confetti, maar omdat ik pas sinds april sta ingeschreven bij SSHU: "Rang 487 van 577"
En SSHU heeft ook weer 74% van de woningen in MAX, en die zijn allemaal voor studenten/starters die al via SSHU huren![]()
Ik zit momenteel op kamers op de Laan van Nieuw Guinea, maar ben echt naarstig op zoek naar een ruimere kamer met liefst douche, keuken, toilet voor mezelf.
Heb je gedeelde voorzieningen of is het een studio? Is het inclusief G/W/L, en tv en internet? Is het gemeubileerd? Hoe is de locatie en het huis?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:26 schreef reetveter het volgende:
Is voor 17m² in Groningen 395 een redelijke prijs, ik weet het namelijk echt niet
Als je echt een eigen keuken wilt, moet je het doen denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:03 schreef reetveter het volgende:
Jaa, maar als ik het zou nemen zou het hooguit voor een jaar zijn. Want dit jaar was ik gewoon te laat begonnen met zoeken.
Ja ik hoor ook vaak van makelaars enzo dat er heel veel vraag is. Dus je vind bijna geen prijzen meer onder de 350 voor meer dan 15m² + keuken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:13 schreef EricT het volgende:
[..]
Als je echt een eigen keuken wilt, moet je het doen denk ik.
Zelf heb ik voor dezelfde techniek gekozen, zit nu wel midden in het centrum (Oude Kijk in het Jat) en betaal ~400. Heb al kamers gezien van boven de 450 voor een eigen keuken
op kamernet staan nog 3 kamers met eigen keuken geloof ik. Maar je moet rekenen dat je 1 van de ~100 bent die dan reageert op die kamer.. Bij de kamer waar ik nu zit hadden geloof ik meer dan 60 mensen gereageerd in een uurtje dat ie op kamernet stondquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:23 schreef reetveter het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook vaak van makelaars enzo dat er heel veel vraag is. Dus je vind bijna geen prijzen meer onder de 350 voor meer dan 15m² + keuken.
Ja dat bedoel ik dusquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:46 schreef EricT het volgende:
[..]
op kamernet staan nog 3 kamers met eigen keuken geloof ik. Maar je moet rekenen dat je 1 van de ~100 bent die dan reageert op die kamer.. Bij de kamer waar ik nu zit hadden geloof ik meer dan 60 mensen gereageerd in een uurtje dat ie op kamernet stond
Sinds wanneer werken krekels in de zomer?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:18 schreef japie_krekel het volgende:
vandaag ook de sleutel gekregen van m'n studentenkamer appartementje! heb zojuist alles grondig schoongemaakt (keukenblok met de kastjes, tegelwandje in de keuken, de badkamer geschrobt etc, ramen gelapt en stopcontacten schoongeveegd)
dan ga ik vanavond nog even alles afplakken (de ramen met wat zeil) zodat ik morgen kan beginnen met het witten van allesdaar heb ik zo'n 2 a max 3 dagen voor uitgerekend dus ik kan 't rustig aan doen allemaal
daarna laminaat vloer erin, ook 3 dagen voor max en dan is 't moving time!
(werk voor alsnog in m'n eentje vandaar dat 'k zoveel daagjes per onderdeel heb ingeplanned)
ik sta voor casa nu 133 van de 763. kan nog bijna 100 plaatsen zakken en dan heb ik nog een appartementje, ik hoop het zooo, woon nu in spacebox en de zelfstandigheid is toch wel heeerlijkquote:Op zondag 20 juli 2008 23:49 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ja das zo jammer, mensen zoals jij, wees blij met wat je hebt en gun een ander dat plekkie in casa confettiquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:38 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik sta voor casa nu 133 van de 763. kan nog bijna 100 plaatsen zakken en dan heb ik nog een appartementje, ik hoop het zooo, woon nu in spacebox en de zelfstandigheid is toch wel heeerlijk
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:34 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ja das zo jammer, mensen zoals jij, wees blij met wat je hebt en gun een ander dat plekkie in casa confetti
Inderdaad. Waar ik me pas echt aan erger, zijn mensen die studio's voor een redelijke prijs afwijzen 'omdat het toch te klein is en niet in het centrum ligt'. For the record: met een kwartier ben je in het centrum, de huur is icm de huursubsidie zeer redelijk, je hebt alle voorzieningen voor jezelf en de studio is 24m2. Kom op zeg, dan ben je gewoon verwendquote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:09 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]ík moet hier voor september 2009 weg en ook mijn enige kans op een zelfstandig plekje is (omdat ik geen ssh contract voor onbepaalde tijd heb) casa confetti of max. Je hoeft je frustratie voor je veel te late inschrijving niet op mensen die wel al lang ingeschreven staan af te reageren, is namelijlk je eigen schuld
ach het slaat nergens op, ik sta nu bijna 3 jaar ingeschreven en hij afgelopen april en dan denkt ie uberhaupt kans te maken op een zelfstandig appartementje in Utrecht?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:16 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Inderdaad. Waar ik me pas echt aan erger, zijn mensen die studio's voor een redelijke prijs afwijzen 'omdat het toch te klein is en niet in het centrum ligt'. For the record: met een kwartier ben je in het centrum, de huur is icm de huursubsidie zeer redelijk, je hebt alle voorzieningen voor jezelf en de studio is 24m2. Kom op zeg, dan ben je gewoon verwend
Ik zit overigens met een zelfde probleem, juli 2009 moet ik hier weg zijnJammer, want ik woon hier zeer relaxed. Vanaf september (dan word ik 23 en kan ik op meer woningen reageren) ga ik weer op zoek. Jammer, maar 't is niet anders. Zou wel graag weer zelfstandig wonen, en liefst nog net ietsjes groter. Na 4 jaar ben je kamers of studio's van 24m2 ook wel zat
Ik zie wel of het mogelijk is, want eigenlijk moet ik niet zeuren
Ik woon prima voor een student.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:33 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ach het slaat nergens op, ik sta nu bijna 3 jaar ingeschreven en hij afgelopen april en dan denkt ie uberhaupt kans te maken op een zelfstandig appartementje in Utrecht?![]()
en dan uit hij zn frustratie af op mij omdat ik er misschien (want het is alles behalve zeker) wel 1 ga krijgen
is die aanbieding bij de ssh? voor welk complex?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
Eigen schuld, dikke bultSowieso, eerstejaars die meteen zelfstandig willen
Komop, begin maar lekker in een gewoon studentenkamertje. Get real.
Enige waar ik nu van baal is dat ik geen 23 ben, ze bieden nu een appartement aan van 39m2. Met mijn inschrijfduur zou ik een redelijke kans maken, maar ik ben nog geen 23. De huur is net te hoog om in aanmerking te komen voor huurtoeslag en anders wordt het wel héél duur.![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
Eigen schuld, dikke bultSowieso, eerstejaars die meteen zelfstandig willen
Komop, begin maar lekker in een gewoon studentenkamertje. Get real.
Ik niet.- Ik kreeg 400 euro terug en het jaar daarvoor 500quote:Op zaterdag 26 juli 2008 08:54 schreef WooZ het volgende:
krijgt hier iedereen van die verrekte hoge eindejaarsafrekeningen![]()
gvd maandje geleden ofzo was het weer zover, of ik even in 1 klap 183 euro op wilde hoesten en terstonds werd m'n nieuwe huur maar gelijk 20e/maand hoger gvd en dat is dus al de derde x
Daardoor is m'n huur in 2,5 jaar tijd gestegen van 304 > 345 achtelijke zooi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |