quote:Op zaterdag 26 juli 2008 08:23 schreef IV_Xample het volgende:
ik ben nu de pilot aan het binnenhalen want ik ben toch wel nieuwsgierig geworden
en dan gaat in september de serie dus echt van start als ik het goed begrijp?
Nee, ze beginnen met de tweede aflevering, omdat toch het hele internet al de pilot heeft gezien.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:29 schreef Adelante het volgende:
Is vanavond de pilot weer te zien en volgende week dan tweede uitzending?
quote:Fringe, the latest J.J. Abrams show, has been reviewed and opinions are mixed on the new series set to appear tomorrow night.
As reported by Hollywood.com, Abrams has been out and about promoting his new series, which focuses on an FBI agent played by Anna Torv who investigates strange occurrences of "fringe" science.
When asked how he felt about Fringe being compared to X-Files, Abrams said, "When I did 'Felicity,' it was 'Ally McBeal' in college. When I did 'Lost,' it was 'Gilligan's Island' and 'Survivor' meets 'Twilight Zone.' We're doing this, it's 'X-Files.' I'm used to that sort of thing and I'm always so grateful that they're referring to something that's great. 'X-Files,' to me, you know, was a seminal influence. And so as much as I love the 'Twilight Zone' and 'Night Stalker' and [David] Cronenberg films and [Michael] Crichton movies, all these things connect in some way and 'X-Files' is right there at the top of the list. So I would be a fool to say, 'Oh, there's no influence, there's no connection,' I mean, clearly, it's an FBI agent and weird stuff. I do think the similarities sort of end there, but I could see the comparison."
Fringe "was born out of our love of all things bizarre and kooky in media we loved growing up," explained Abrams as reported by AMCTV.com. "The 'X-Files' was definitely one of the sources of inspiration, as were things like The 'Twilight Zone' and 'Nightstalker.' We actually did an episode of 'Alias' once guest starring David Cronenberg as a mad scientist. It was something I felt could be a TV show, the idea of a Frankenstinian mad doctor, the classic cliché character, but done in a way that Cronenberg has treated a lot of his out-there protagonists, where he makes them broken people and emotional characters."
Reviewers however, were critical of the seeming derivative nature of Fringe. According to Steve West of Cinemablend.com, ""The new Fox series created by Abrams, Roberto Orci and Alex Kurtzman (who had great success with Alias and are indeed the ones behind the upcoming 'Star Trek' film) is a pure exercise in potential and major errors in judgment. The opening scene, horrific and vile in its own right, calls to mind explicitly the pilot episode of 'Lost.' It is intentional, and is possibly the biggest mistake I’ve seen made by a creative team launching a new show."
Verne Gay of Newsday agreed, calling Fringe "derivative."
Other reviewers were more positive. "Lots of good action and lots of fun to boot," said Linda Stasi of the NY Post. "If you love 'Lost' and were crazy for 'Alias,' then have I got a show for you. It's called 'Fringe,' and it's a little bit of this and a lotta bits of that."
quote:Fringe Preview Screeners Measured Audience's Emotional Responses
When Fringe premieres tomorrow night, what you'll see on screen isn't just a product of the collective minds of JJ Abrams, Roberto Orci and Alex Kurtzman. It's also the product of biometric audience testing, to fine-tune just how addictive the show can be made to America at large. Is this the new scientific face of television to come?
TVWeek reports on the advanced testing that Fringe underwent:
“We knew we had to have a big win, clearly. We knew we had to have very nuanced measurement,” said Audrey Steele, senior VP for sales and research marketing at Fox. “We’ve wanted to work with Innerscope [Research] for a long time, and we thought this was the perfect opportunity.”
Innerscope’s biometric approach gave Fox the ability to measure engagement in ways that go beyond simply viewer attention.
“We really wanted something that could quantify, without people having to report, their level of enjoyment of both the show and the ads in there,” Ms. Audrey said.
Carl Marci, Innerscope’s co-founder and CEO, said his company uses biometrics to measure emotions, which are the prime determinants of all kinds of complex behaviors. The reactions it picks up are on the subconscious level as the audience receives stimuli—in this case TV programming.
The ultimate goal of the tests? To prove that viewers like less commercials - and, unsurprisingly, they do:
Viewers were engaged 91% of the time during the shorter ad breaks, compared to 75% of the time during the normal-length breaks. The 75% figure shows “Fringe” is a pretty engaging program regardless of format. During an average show, viewers are engaged 63% of the time during commercial pods.
Some viewers also were eye-tracked to measure how much time they spent focused on the screen. Viewer attention was 31% higher among those who saw the show with fewer spots.
Yes, that's right; Fox needed scientists to tell them that less ads in a show is a good thing. Next, news of a scientific breakthrough that demonstrates that viewers respond well to good writing and acting.
quote:
Mooi,hoef ik die iig niet te kijken.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:56 schreef Symer het volgende:
Heb net de gelekte pilot met de echte vergeleken en ze zijn vrijwel identiek. De muziek is vervangen en de titelscreen is iets veranderd, verder kan ik geen verschillen ontdekken.
Ja inderdaad, veel LOST invloeden. Wellicht ook hetzelfde productieteam? Camerawerk voelt ook "vertrouwd" aan. Net zoals het lettertype en de muziek inderdaad (Giacchino)quote:Op woensdag 10 september 2008 17:19 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Je kan wel merken dat het van JJ komt, ik vond de muziek af en toe heel erg veel op LOST lijken. Ik vond het een erg fijne pilot dus ik blijf nog wel even kijken.
Dus het begin (5 minuten) + de laatste 30 minuten waren ok. Dat is bijna de hele episodequote:Op woensdag 10 september 2008 22:10 schreef wolfrolf het volgende:
Lekker smerig begin. Daarna zakt het in elkaar en waren alleen de laatste 30 minuten nog redelijk boeiend.
Nee. Want de hele episode is 81 minutenquote:Op woensdag 10 september 2008 22:15 schreef Zhenar het volgende:
Dus het begin (5 minuten) + de laatste 30 minuten waren ok. Dat is bijna de hele episode
Vond je der zo slecht acteren dan?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:33 schreef Adelante het volgende:
Als die blonde nou de volgende episode dood gaat, kan het echt wat worden.
Dood is niet dood in deze serie..dat lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:30 schreef Trigalti het volgende:
Ik vond het een mooie aflevering, wel raar dat er meteen een dooie valt, waarvan ik verwachtte dat het een hoofdrolspeler zou worden.
Dat zeker...quote:Op woensdag 10 september 2008 22:38 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Vond je der zo slecht acteren dan?
Mwoah, ik vond het met name storend dat d'r gezicht maar één expressie kentquote:Op woensdag 10 september 2008 22:38 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Vond je der zo slecht acteren dan?
Hij ging toch nog "ondervraagd" worden?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:45 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dood is niet dood in deze serie..dat lijkt me duidelijk.
Daarom ja, vandaar dood is niet doodquote:Op woensdag 10 september 2008 22:48 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hij ging toch nog "ondervraagd" worden?
Ja klopt, maar waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als met die chick?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:48 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hij ging toch nog "ondervraagd" worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------
Geen idee, misschien omdat het lijkt dat iedereen het oneens is met me..quote:Op woensdag 10 september 2008 22:53 schreef Adelante het volgende:
waarom zet je je mening in een spoiler?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
My badquote:Op woensdag 10 september 2008 22:21 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nee. Want de hele episode is 81 minuten![]()
En het woord "redelijk" is een cruciale nuance die ik maak
Skills, jeweetsquote:Op woensdag 10 september 2008 23:11 schreef Zhenar het volgende:
De eerste post die ik zie waar die PI goed bij past trouwens![]()
Ik ben 't wel met je eens. Ik vond 't tenminste niet zo'n standaard hollywood blondje. Qua acteerwerk kan 't misschien nog wel iets beter, maar het blijft voor 'n acteur altijd even zoeken naar hoe je het karakter neerzet, dat zie je altijd. Mooiste voorbeeld vind ik nog altijd de eerste afleveringen van Star Trek: TNG. Het acteerwerk is erg knullig, zelfs van 'n goede acteur als Patrick Stewart.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:55 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Geen idee, misschien omdat het lijkt dat iedereen het oneens is met me..
Morgenavond / woensdagochtend.quote:Op maandag 15 september 2008 10:21 schreef heksehiel het volgende:
Wanneer komt ep 2?
Same here... voel totaal niks bij het kijken van deze show... helaas.quote:Op woensdag 17 september 2008 09:00 schreef bob1234 het volgende:
Aflevering 2 gekeken wel vermakelijk maar kon me niet echt boeien jammer genoeg.
Teleurstellend. Vorige week hadden ze 9 miljoen kijkers, wat behoorlijk weinig is voor een show met zo'n groot budget. De hoop is nu gevestigd op het vermogen van House (wat gisteravond begon in het uur vóór Fringe) om kijkers vast te houden en aan Fringe te binden.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:14 schreef Shoombak het volgende:
Hoe zijn de kijkcijfers trouwens?
Was dat niet over dat klonen met dat massive company waar ze het volgens mij de vorige ep over spraken.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:20 schreef Adelante het volgende:
redelijke tweede uitzending, het mag alleen wel wat sneller en nog ranziger
[ afbeelding ]
wie was dit nou in dat laatste shot?
Na het zien van de aflevering gisteravond sluit ik me hier bij aan. Viel mij ook erg tegen (weer eigenlijk), zal nog zeker zoals je zegt nog 1 of 2 afleveringen kijken maar dan is het voor mij ook voorbij.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:12 schreef wolfrolf het volgende:
De kijkcijfers van aflevering 2 zijn stukken beter nu House de lead in is. Ik vond de aflevering maar matig. Ik kom er niet lekker in en ik geef geen donder om de karakters.
Ik geef Fringe nog 2 afleveringen de kans om mij over te halen voordat ik afhaak.
samequote:Op woensdag 24 september 2008 10:12 schreef Adelante het volgende:
deel III in de download
Same here! Hoop dat het de trend door zetquote:Op woensdag 24 september 2008 14:00 schreef Symer het volgende:
Ik weet niet precies waarom, maar ik vond ep3 vermakelijker dan de eerste 2
Als je John Noble bedoelt, die speelde Denethor, vader van Boromir en Faramirquote:Op woensdag 24 september 2008 22:14 schreef rthls het volgende:
En moet zeggen dat Bilbo best leuke grapjes maakt af en toe
Ik vond 'em op Bilbo lijken (ook verder niet gecontroleerd of dat ook zo wasquote:Op donderdag 25 september 2008 23:20 schreef Pek het volgende:
Zit ik net lekker te kijken, blijkt een heel stuk te ontbreken![]()
Maar er is gelukkig een PROPER versie.
[..]
Als je John Noble bedoelt, die speelde Denethor, vader van Boromir en Faramir
Anna Torv is een intens non-talent. Tel daar die gestoorde professor en de slecht geschreven verhalen bij op en ik ben afgehaaktquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:48 schreef on_air het volgende:
Ik geef het nog een kans.
Maar de blonde dweil verpest het toch wel in z'n geheel.
Wat dramatisch slecht geacteerd. En weinig vernieuwend in all, de serie.
De verwachtingen waren gewoon erg hooggespannen..quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
Grappig/triest dat iedereen nu ineens erg negatief is....
Inderdaad ja.quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:12 schreef Tim86 het volgende:
[..]
De verwachtingen waren gewoon erg hooggespannen..
quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Anna Torv is een intens non-talent. Tel daar die gestoorde professor en de slecht geschreven verhalen bij op en ik ben afgehaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik blijf nog kijken, redelijke aflevering![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Anna Torv is een intens non-talent. Tel daar die gestoorde professor en de slecht geschreven verhalen bij op en ik ben afgehaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |