abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 29 juni 2008 @ 19:25:57 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59776792
Mijn reisplanning voor morgen:

01732 09.26-11.10 Enschede - Utrecht (ICM)
06039 11.31-11.36 Utrecht - Houten (Mat'64)
08139 11.47-11.50 Houten - Houten Castellum (Tram)
08138 11.56-11.59 Houten Castellum - Houten (Tram)
16036 12.09-12.19 Houten - Utrecht (Mat'64)
07443 12.45-13.21 Utrecht - Rhenen (SGMmIII)
07444 13.38-14.02 Rhenen - Driebergen=Zeist (SGMmIII)
02049 14.15-14.45 Driebergen=Zeist - Arnhem (ICRm/VIRM)
03748 15.12-15.48 Arnhem - Deventer (VIRM)
01751 15.50-16.35 Deventer - Enschede (ICM)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 juni 2008 @ 19:32:16 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59776922
Dat wordt rennen in Deventer, Dennis
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 29 juni 2008 @ 19:37:14 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59777017
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt rennen in Deventer, Dennis
Heb hem al 2 van de 3 keer gehaald, waarbij die ene keer dat ik hem niet had gehaald de schuld van de koersrolinsteller was
Die stond namelijk op Zwolle, waardoor ik dacht dat het een vertraagde 3700 de andere kant op was... niet dus, want voordat ik de conducteur kon vragen reed ie al weg naar Zutphen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_59778051
quote:
Op zondag 29 juni 2008 15:26 schreef sander89 het volgende:
Ga bijna denken dat ik blind ben
Valt me vandaag pas voor het eerst op dat bij mat 64, sommige schuifdeuren hebben aan een kant bij de cabine, vroeger wat dat ruimte voor bagage.
Wel heel apart dat me nooit eerder is opgevallen.

[ afbeelding ]
Ligt aan de serie, doordat het spul 10 jaar lang geproduceerd is zijn er vaak interne wijzigingen geweest. De oude series hadden vroeger een bagageafdeling dat nu vervangen is door een staanplaatshok terwijl bij de nieuwe series 16 zitplaatsen zijn gemaakt.

Ik zag laatst een Plan V rondrijden in de 3700 met het logo van Provincie Overijssel, wat doet die reclame daarop?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 juni 2008 @ 20:38:23 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59778356
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:27 schreef Brembo het volgende:
Ik zag laatst een Plan V rondrijden in de 3700 met het logo van Provincie Overijssel, wat doet die reclame daarop?
Dat is een Zwolle - Emmen Turbo V. Vreemd dat zo'n stel in de 3700 reed en niet in het normale inzetgebied.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_59778536
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is een Zwolle - Emmen Turbo V. Vreemd dat zo'n stel in de 3700 reed en niet in het normale inzetgebied.
Las iets op Somda dat ze verdwaald waren enzo. Hendige shit
pi_59780468
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt rennen in Deventer, Dennis
Is in principe cross-platform, en ik zie meestal dat de overstappers de verbinding halen. Het gebeurt echter wel vaak dat de deuren van de 3700 regelmatig al sluiten wanneer de 1600/1700 net het station binnenrijdt. (Het eeuwige punctualiteit <-> aansluiting debat)

Geldt trouwens ook voor de overstap van de NoordOost naar Enschede op de stopper naar Zwolle in Almelo.
Socialist in Mercedes
  zondag 29 juni 2008 @ 22:51:07 #263
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_59782139
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is een Zwolle - Emmen Turbo V. Vreemd dat zo'n stel in de 3700 reed en niet in het normale inzetgebied.
Deze Vorige week in Marienberg gespot.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 30 juni 2008 @ 01:15:13 #264
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59785213
Zo heren,

Ik heb vandaag twee historische platen.

Met de eerste memoreer ik aan lang vervolgen tijden (mischien dat iemand zin heeft om er een leuk verhaal over te schrijven), zoals we die ons heden ten dage bijna niet kunnen voorstellen.



Internationale treinen, in dit geval de Austria-Express, gaan via Nijmegen en Kleve richting Duitsland.



Getrokken treinen compleet met Br218, tegenwoordig totaal ondenkbaar in deze omgeving (vooral omdat het 3e spoor er niet meer ligt)!

De tweede gaat iets langer terug, maar desondanks wil ik er een raadsel van proberen te maken. Wie van jullie kent het verhaal achter de Nederlandse dubbeldeksrijtuigen i.c.m. de Duitse Br120?

pi_59785513
Mooie ansichten!
pi_59785520
quote:
Op maandag 30 juni 2008 01:15 schreef von_Preussen het volgende:
De tweede gaat iets langer terug, maar desondanks wil ik er een raadsel van proberen te maken. Wie van jullie kent het verhaal achter de Nederlandse dubbeldeksrijtuigen i.c.m. de Duitse Br120?

[ afbeelding ]
Gokje, die waren onderweg naar NL/proefrit locatie nadat ze uit de fabriek zijn gerold?
............................
  maandag 30 juni 2008 @ 02:37:16 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_59785639
Zou leuk zijn als dat internationale rijtuigen zouden zijn, maar dat zal wel niet.

Zou ook wel eens graag een VIRMmetje in België willen zien, maar ik weet dat dat onmogelijk is door het voltageverschil tussen NL en BE
pi_59785709
Er hebben wel Koplopers in België gereden.
  maandag 30 juni 2008 @ 03:16:09 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_59785749
O ja? Dat heb ik nooit geweten
  Redactie Sport maandag 30 juni 2008 @ 08:07:18 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59786373
quote:
Op maandag 30 juni 2008 02:59 schreef Socios het volgende:
Er hebben wel Koplopers in België gereden.
Ben je niet in de war met deze dingen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 juni 2008 @ 10:05:08 #271
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59787690
quote:
Op maandag 30 juni 2008 02:07 schreef sander89 het volgende:

[..]

Gokje, die waren onderweg naar NL/proefrit locatie nadat ze uit de fabriek zijn gerold?
Nee, ze hebben in officiële dienst gereden.
pi_59788071
quote:
Op maandag 30 juni 2008 03:16 schreef James1988 het volgende:
O ja? Dat heb ik nooit geweten
quote:
Op maandag 30 juni 2008 08:07 schreef dennistd het volgende:
Ben je niet in de war met deze dingen?
Ze hebben op eigen kracht testritten gereden tussen Roosendaal en Antwerpen. Verder is er ook eens één gesleept tussen Antwerpen en Oostende met een meetrijtuig. Heb er ooit foto´s van gezien, maar kan ze niet vinden helaas. Misschien iemand anders?
pi_59788147
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:05 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, ze hebben in officiële dienst gereden.
Trein met voetbalsupporters voor het EK 1988 in Duitsland?
pi_59788159
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:24 schreef Socios het volgende:

[..]


[..]

Ze hebben op eigen kracht testritten gereden tussen Roosendaal en Antwerpen. Verder is er ook eens één gesleept tussen Antwerpen en Oostende met een meetrijtuig. Heb er ooit foto´s van gezien, maar kan ze niet vinden helaas. Misschien iemand anders?
Vreemd want de koploper is gemaakt voor 1500V en niet voor 3000V. Maar ik bedoelde inderdaad die reclame van Provincie Overijssel!
  maandag 30 juni 2008 @ 10:59:48 #275
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59788926
@Socios, ook geen speciale treinen, ze hebben echt in de officiële dienst volgens spoorboekje gereden.

Net alsof er in de 3700 opeens een stam Dosto's + 17/1800 zou opduiken.
  maandag 30 juni 2008 @ 12:18:27 #276
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_59790876
Hmm. Ik meende ooit gelezen te hebben dat ze in Duitsland voor de aanschaf van nieuwe dubbeldekkers hadden proefgereden met 'onze' dubbeldekkers, om te kijken of dat wat was. Maar ik dacht dat dat proefritten waren, geen reguliere dienst.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 30 juni 2008 @ 14:06:09 #277
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59793482
Ik zal de oplossing geven, De_Hertog zit redelijk in de goede richting.

In de jaren 80 kwam de S-Bahn van München aan de grenzen van haar capaciteit, en zat men te overwegen of men in de toekomst niet dubbeldekkers zou moeten gebruiken. Aangezien de infrastructuur hier minimaal voor hoefde te worden aangepast, terwijl toch een ruimer aanbod aan zitplaatsen kon worden gerealiseerd. Dus werd er van de NS een stam dubbeldekkers uitgeleend en met een Br120 aan elke kant in de reguliere dienst op de lijn S4 tussen Geltendorf en Ebersberg ingezet.
Vanwege verschillende redenen bleef het bij een proefproject, o.a. vanwege het feit dat er geen realistische reizigersaantallen konden worden geteld, aangezien de dubbeldekkers een novum in Zuid-Duitsland waren (proef was in 1989) en door aankondigingen in de media wilden veel mensen met deze trein reizen. Daardoor zat hij ook altijd tot de nok toe gevuld.







De Br120 kregen Scharfenbergkoppelingen zodat in geval van nood een Br420 treinstel de combinatie uit de tunnel kon trekken.



De trein aan het eindpunt Ebersberg.
pi_59794565
Cool.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:37:07 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_59795480
Inderdaad cool om te zien

Ook wel grappig, sta je in Duitsland, komen er gele treinen voorbij
pi_59796144
von_P. Mijn complimenten voor de hele vette oude platen!!!(Y)
  maandag 30 juni 2008 @ 17:03:18 #281
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_59797602
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:06 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zal de oplossing geven, De_Hertog zit redelijk in de goede richting.
Mwa, is toch een heel ander verhaal zo hoor. Maar wel een erg leuk verhaal

Hoe lang heeft die proef in totaal geduurd? Dagen, weken, maanden..?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 30 juni 2008 @ 17:25:27 #282
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59798088
De proef heeft geduurd van 28 Mei tot 21 Juni 1989, dus ruim 3 weken.
pi_59802352
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
@Socios, ook geen speciale treinen, ze hebben echt in de officiële dienst volgens spoorboekje gereden.

Net alsof er in de 3700 opeens een stam Dosto's + 17/1800 zou opduiken.
De DD-AR of hoe dat andere jaren '80 dubbeldekker ook heet, rijdt wel eens een rondje . Is de zomerdienstregeling al begonnen bij de NS In de 3700 rijden nu 2*Plan V en een ICM IV rond , oftewel top planning!

Daarnaast de geweldige mededeling op station Ah: 'Geen treinverkeer mogelijk richting Winterswijk. Reden: gestoorde overweg'.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juni 2008 @ 20:43:05 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59802783
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
De proef heeft geduurd van 28 Mei tot 21 Juni 1989, dus ruim 3 weken.
Dat soort dingen zijn leuk om terug te lezen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juni 2008 @ 22:01:54 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59805086
Heb vandaag gelezen dat ze een storingsmonteur voor vier weken in de buurt van de spoorbrug bij Akkrum houden, zodat bij storingen tijdig ingegrepen kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_59805728
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
De proef heeft geduurd van 28 Mei tot 21 Juni 1989, dus ruim 3 weken.
Maar hoe übervet, DDM-1 in Duitsland
  dinsdag 1 juli 2008 @ 00:34:04 #287
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_59809410
quote:
Op maandag 30 juni 2008 08:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met deze dingen?
[ afbeelding ]
Vermoed het ook, kop van het stuurstandrijtuig van de oude Benelux stammen leek wel wat op een koploper. Deze kon uiteraard met bijbehorende NMBS 25.5 loc zonder problemen in NL en B rijden, iets wat koplopers zonder aanpassing niet zullen redden. Is er ooit een trein die alleen op 1500 volt kan rijden 'per ongeluk' Belgie ingereden en wat waren de gevolgen?
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 09:19:21 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59812137
Gister een reisje gemaakt, opvallende dingen:
ICM-viertje in de 3700, en een losse ICM-drie in de 1700 naar Enschede (iig vanaf apeldoorn), wat wonderlijk genoeg ook nog paste (en waren zelfs nog lege plaatsen ), en dat om 15.50 vertrek uit deventer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:29:45 #289
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59814873
zondag van Utrecht naar Venlo... Takke zeg. Alleen maar bejaarden. Die hele ganse trein zat vol ouwe mensen! En allemaal een kruidvat of Ebay (!!!) kaartje!

Ze hadden allemaal de boterhammen of in 't trommeltje of in de folie bij zich
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59821592
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:19 schreef dennistd het volgende:
Gister een reisje gemaakt, opvallende dingen:
ICM-viertje in de 3700, en een losse ICM-drie in de 1700 naar Enschede (iig vanaf apeldoorn), wat wonderlijk genoeg ook nog paste (en waren zelfs nog lege plaatsen ), en dat om 15.50 vertrek uit deventer.
D'r rijdt nog een 2 * Plan V rond , dat vind ik zelf toch iets te krapjes worden in de spits en met deze hitte. Maar goed in de 3700 is het hele jaar de zomerdienstregeling van kracht .
Trouwens dat ICK, ICL of ICB is echt prima materieel, laat dat nog maar even 20 jaar rond rijden. Raam omlaag, fris briesje !
pi_59821873
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:18 schreef Brembo het volgende:

[..]

Trouwens dat ICK, ICL of ICB is echt prima materieel, laat dat nog maar even 20 jaar rond rijden. Raam omlaag, fris briesje !
Dat is ook wel het enige pluspuntje....
  Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 16:41:23 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59822164
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:29 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Dat is ook wel het enige pluspuntje....
Ik vind ICL ook niet heel slecht zitten hoor, tenminste niet in de grote ruimte met die groene stoelen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 22:50:45 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59829873
Net van Somda geplukt. Bericht is geschreven door Broek53:
quote:
SPECTACULAIR NIEUWS: sinds vandaag zijn 11 plan V's aan de kant gezet. Sluit aan op het vorige bericht: het zijn stellen waarvan de lease (NSR bij NSFS) op 30 juni eindigde. Onverwacht en tegen het materieelinzetplan voor de middellange termijn in heeft de NS-directie besloten van deze stellen de lease niet te verlengen, ook en met name omdat ze dan over een paar maanden weer een opknapbeurt moeten ondergaan voor levensduurverlenging. Daarom is uiteindelijk besloten de gok te nemen en 11 stellen niet meer te gebruiken. Het gaat om de volgende stellen, met tussen () de plaatsen waar ze volgens het principe waar-het-valt-daar-legt-'t buiten dienst gegaan zijn:
802 (Zl), 806 (Ht), 807 (Zl), 808 (Ah), 809 (Llso), 811 (Ehv), 812 Zaanstraat), 813 (Ehv), 814 (Zl), 821 (Zp) en 823 (Ht).
Dat zijn er in 1 keer wel heel veel die aan de kant staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_59831741
De NS is zo slachtoffer geworden van haar eigen constructie?

Het is toch handiger deze stelletjes gewoon af te raggen tot de revisietermijnen bereikt worden, of heb ik het mis?
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:17:26 #295
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59831811
Ja idd, ik volg af en toe het financiële gedoe van NSR ook niet meer echt. Alle treinen zijn in Ierland onder gebracht onder NS Financial services. Maar die 'lege' BV constructie houdt de hele groep ondertussen in haar greep. Want NSR least weer bij NSFS maar beide zijn dochters binnen de NS groep. NSFS moet natuurlijk ook winst maken, dus wordt de winst door NSR opgehoest en betaald door de overheid in de vorm van subsidies en verkoop van vervoersbewijzen. Uiteindelijk gaat 't geld naar NS Groep zelf. Maar wie krijgt 't dan? Want er vloeit natuurlijk geld naar NSR maar ook naar NSFS.

* zwahiel is door de war...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:18:02 #296
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59831818
502, neerlands oudste reizigerstrein in reguliere dienst.

Er waren er 36 gemaakt, hoeveel zijn er nu nog over? en dan die 11 eraf, hoeveel rijden er nog rond dan?
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:26:40 #297
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_59831940
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:13 schreef TrainGV het volgende:
De NS is zo slachtoffer geworden van haar eigen constructie?

Het is toch handiger deze stelletjes gewoon af te raggen tot de revisietermijnen bereikt worden, of heb ik het mis?
Zo'n leasecontract zal wel voor een aantal jaren zijn, en als de revisietermijn over een paar maanden is, zal het niet rendabel zijn.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 juli 2008 @ 00:28:48 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59831962
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
502, neerlands oudste reizigerstrein in reguliere dienst.

Er waren er 36 gemaakt, hoeveel zijn er nu nog over? en dan die 11 eraf, hoeveel rijden er nog rond dan?
Er waren er maar 31 van gemaakt van de Plan T. 501 is gesloopt, 503 en 504 staan terzijde. 523 bestaat uit schadebakken en rijdt niet en de 525 is ook al naar de schroot, dus er rijden nog 26 T'tjes rond. Die elf die terzijde staan nu zijn V'tjes
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:35:21 #299
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59832051
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er waren er maar 31 van gemaakt van de Plan T. 501 is gesloopt, 503 en 504 staan terzijde. 523 bestaat uit schadebakken en rijdt niet en de 525 is ook al naar de schroot, dus er rijden nog 26 T'tjes rond. Die elf die terzijde staan nu zijn V'tjes


...eh ja..eh..dat wist ik wel..... ik wou alleen nog even kijken of jij het wist

Enniewee, waarom doen ze idd niet afraggen, dat kon met de wadslopers tenslotte ok

Andere vraag, hoeveel plan V's rijden er dan nog rond.
  woensdag 2 juli 2008 @ 08:09:41 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59833851
Ik schat zo'n 180 à 200? Van de oorspronkelijke ca. 246?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59833984
En vollllll.... proost!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')