De lijst hier is verre van compleet. Aanvullingen van hoge-rente-banken zijn welkom, en vooral de Deposito-lijst is nog wat kort!Vervolg van:
Banken met hoge rente (deel 4)Banken met hoge rente (deel 3)Banken met hoge rente (deel 2)Banken met hoge renteKlassement per 23 februari 2008:
Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN (o.a. van deze bron):[ code verwijderd ]
*Deze bank
claimt dat 4,43% per jaar bij uitkering per maand door rente-op-rente neerkomt op 4,50% per jaar. Echter, dan zullen ze 4,43/4% per kwartaal moeten uitkeren, er staat nergens dat ze dat doen, en daarom vind ik het raar dat ze 4,50% per jaar claimen te geven.
Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG** (o.a. van deze bron):[ code verwijderd ]
**Als je op een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)
Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:[ code verwijderd ]
..
Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN**** (o.a. van deze bron):[ code verwijderd ]
****Deze rekeningen zijn eigenlijk helemaal niet interessant vergeleken met de rest...
Special:
Rekeningen MET WAARDELOZE RENTE (speciaal om deze banken te motiveren hier eens wat aan te doen!):[ code verwijderd ]
*Op de site van de banken kan ik deze rekeningen niet meer af sluiten.
Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt failliesement van de bank in ieder geval de eerste ¤20.000 voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende ¤20.000 voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal ¤20.000 per rekening.
Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag. Zie hieronder de yieldcurve.
Yieldcurve EURO staatsobligaties[
afbeelding ]
Niet up-to-date, klik hier voor de huidige situatieHandige links:http://www.rekeninginfo.nlhttp://www.dividendpagina.nl/sparen.aspHou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier:
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 25De OP vind je hierquote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:15 schreef SeLang het volgende:Okee, het hoort eigenlijk niet in dit topic thuis (want rekening in £ = beleggen), maar ik heb zojuist een rekening geopend met
12% rente

(en 100% UK bank garantie). Je moet elke maand £25-£500 storten en daar mag je pas over een jaar weer aan, maar toch...

. Ik ga natuurlijk voor het maximum van £500/maand. Voor mij telt het valutarisico niet, aangezien dit deel van mijn geld toch al £ zijn en iig dit jaar mijn uitgaven nog in £ zijn.
Ik hoop dat ze in de ¤-zone ook met dit soort belachelijke rentes gaan beginnen.
Wat is de reden van zo'n bank om zoveel rente te bieden?
Is er een mogelijkheid om de OP incl. code in een keer te copy/pasten uit het oude topic?