Ik heb 7-zip toevallig. Maar ik zie niet wat ik dan moet doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:40 schreef Tekniko het volgende:
[..]
Alles in een beveiligd archief, bijvoorbeeld met 7-zip (is gratis, open source, en heeft uitstekende encryptie). Hoef je maar één password te onthouden. Ik bewaar alles digitaal, passwords, pincodes, ook formulieren met TAN-codes scan ik in. Archief uiteraard goed backuppen en password niet vergeten
Ik heb CEB een mail gestuurd en heb daar nu ook 5%... kleinere moeite voor 0.5%quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik had al een rekening bij CEB (4,5%) en heb nu ook maar een Icesave rekening (5%) geopend, scheelt toch 0,5 procentpunt, kleine moeite voor een aantrekkelijk verschil
Ach, dit was ook in een paar minuten gepieptquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:03 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik heb CEB een mail gestuurd en heb daar nu ook 5%... kleinere moeite voor 0.5%
Als er een manier is om je beveiligde bestanden vrij te geven, is het wel het gebruiken van een onbetrouwbare keypass! Oftewel: haal zo'n programma van een officiele website.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:47 schreef Wexy het volgende:
Mocht iemand er belang bij hebben, de compacte versie van keypass staat hier:
http://nizno.4shared.com/
Heb eerst wel even genoeg, zo rijk ben ik nou ook weer nietquote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:39 schreef Tekniko het volgende:
[..]
Open er ook nog even een Anadolubank accountje bij
Nog hogere rente en valt gewoon onder DNB garantie.
[..]
Ja dus, ook de spaarrekening.
Ik heb CEB ook een mailtje gestuurd en inderdaad, nu ook 5%:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:03 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik heb CEB een mail gestuurd en heb daar nu ook 5%... kleinere moeite voor 0.5%
"Geacht Credit Europe.quote:
Je kan je PIN trouwens ook veranderen in een andere (5 cijferige) code, mocht je een ander getal beter kunnen onthouden. Maar houdt er dan wel rekening mee dat anderen dit getal niet eenvoudig kunnen kraken.quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
De eerste 1 50 is naar CEB verstuurd!
Kijken hoe dat gaat, dan een manier verzinnen waarop ik mijn pincode veilig kan bewaren en/of onthouden, dan volgt de rest!
Volgens mij was het ook CEB of ATB die ik een maandje geleden op de voorpagina van de Telegraaf heb zien staan......quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:37 schreef RJD het volgende:
Sinds enkele dagen hoor ik op de radio ook steeds reclame voorbij komen voor de Top Interest Rekening van Credit Europe. Het is voor het eerst dat ik reclame hoor van deze "kleine" banken. Ze kopen dus wel dure zendtijd in op o.a. Radio 538.
CEB valt tot 40.000 onder DNB. 100% voor bedragen tot 20.000 en 90% voor 20.000 tot 40.000quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:15 schreef Toxic_nl het volgende:
Ook ik ben van plan mijn spaarcenten beter weg te zetten dan bij RabointernetSparen.
Nu vallen de CEB en Icesave mij erg op, vooral door de 5% rente.
Maar nu blijkt dus dat Icesave onder 20.000euro niet onder de nederlandse DNB valt.
Valt de CEB hier wel onder? Zo ja, wat zou eigenlijk nog een reden zijn om te kiezen voor Icesave?
Bedoel, je zou bij CEB 100% zekerheid hebben, en hetzelfde rendement?
Van de site van de Belastingdienst:quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:28 schreef RedFever007 het volgende:
icesave valt voor zover ik weet wel onder de bankgarantie van de DNB.
CEB valt daar zeker onder, heb zelf ook een CEB rekening. Na een mailtje gestuurd te hebben met 5% rente![]()
Ik heb zelf nog wel een vraagje: hoeveel belasting moet er betaald worden over spaartegoeden die boven de vrijstellingsnorm liggen? In 2008 is dit ¤ 20.315, hoeveel was dat in 2007?
quote:Had u in 2007 bezittingen in box 3, zoals spaargeld, aandelen of een tweede woning? Dan moet u over een vast rendement van 4% van die bezittingen min uw schulden belasting betalen: het zogenoemde voordeel uit sparen en beleggen. Van de schulden mag u alleen het deel aftrekken dat uitkomt boven de drempel (zie Schulden in box 3). Een vast bedrag van ¤ 20.014 van de bezittingen min de schulden is vrijgesteld van belasting: het heffingvrije vermogen. Het bedrag van het heffingvrije vermogen kan onder bepaalde voorwaarden worden verhoogd met de toeslag heffingvrij vermogen minderjarige kinderen en met de ouderentoeslag.
Wat nog een reden kan zijn om voor Icesave te kiezen is dat zij de rente per kwartaal uitbetalen. Dit maakt in de praktijk weinig tot niks uit, de effectieve rente is bij beide banken namelijk 5%. De nominale rente (rente per kwartaal omgerekend naar jaarbasis) is voor Icesave dus net wat meer dan 4,9%.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:36 schreef Wexy het volgende:
Wat een reden zou zijn om toch voor IceSave te kiezen is dat ze in Ijsland andere rentes rekenen voor het uitlenen. Daardoor heb je minder kans dat zij met de rente enorm zullen dalen.
Per bank zal de renteberekening altijd anders liggen, dus heb je met spreidingen meer kans dat je in hogere rentetarieven blijft vallen.
Scheelt dus in de toekomst mailtjes sturen om acties speciaal voor nieuwe klanten, al is dat natuurlijk ook maar een kleine moeitequote:Is het rentetarief van 5,0% alleen voor de introductieperiode?
Nee, de 5,0% is niet alleen voor de introductieperiode. Icesave geeft een consistent hoge rente voor bestaande en nieuwe klanten. Tijdelijke actie-rentes passen daarom niet in onze visie.
Dat is denk ik het domste wat je kunt doen met de stijgende lijn van de inflatie. Je geld moet je nu niet vastzetten voor zo'n 'lage' rente. De variabele spaarrente gaat daar verwacht ik nog wel aan voorbij over niet al te lange tijd.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:42 schreef avonne het volgende:
5-jarig deposito van AK-bank heeft nu ook 5,6%.
of was dat al bekend?
leuk detail is wel dat je elk jaar 10% boetevrij mag opnemen.
Och, als mensen dat willen doen, moeten ze het zelf weten.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:20 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Dat is denk ik het domste wat je kunt doen met de stijgende lijn van de inflatie. Je geld moet je nu niet vastzetten voor zo'n 'lage' rente. De variabele spaarrente gaat daar verwacht ik nog wel aan voorbij over niet al te lange tijd.
Alles in een keer. Als je een (groot) gedeelte laat staan op je oude spaarrekening, dan ben je een dief van je eigen portemonneequote:Op woensdag 25 juni 2008 16:30 schreef Mikkie het volgende:
Doen jullie trouwens ineens alles over, of eerst in kleine stapjes om te zien hoe het gaat, alvorens grotere bedragen op een rekening te storten?
Bij het openen van een nieuwe spaarrekening moet je vaak eerst een storting doen om deze te activeren. Verstandig is om hier bijvoorbeeld dan 1 euro op te storten en de gegevens in je adresboek te zetten.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:30 schreef Mikkie het volgende:
Wel mooi trouwens dat al die spaarrekeningen gratis en vrijblijven zijn. Zo maar eens kopietje van m'n legitimatie draaien en de post naar CEB de deur uit doen. Dan per 1 juli m'n kwartaalrente bij de Rabo krijgen en vervolgens m'n geld naar CEB transfereren, levert veel meer op
Doen jullie trouwens ineens alles over, of eerst in kleine stapjes om te zien hoe het gaat, alvorens grotere bedragen op een rekening te storten?
Ja, en als je al je geld bij CEB parkeert kun je het ook zo naar ICE schuiven, mocht de rente van CEB dalen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:36 schreef Wexy het volgende:
Wat een reden zou zijn om toch voor IceSave te kiezen is dat ze in Ijsland andere rentes rekenen voor het uitlenen. Daardoor heb je minder kans dat zij met de rente enorm zullen dalen.
Per bank zal de renteberekening altijd anders liggen, dus heb je met spreidingen meer kans dat je in hogere rentetarieven blijft vallen.
Och, die bank gaat tenminste niet aan de geelhonger omdat er een bestuursvoorzitter zit die z'n eigen bankrekening het belangrijkst vindt. De Rabobank heeft helemaal geen reden om de tarieven op spaartegoeden te verhogen: de mensen staan er momenteel in de rij om hun geld te mogen afgeven.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:31 schreef Mikkie het volgende:
Zag trouwens van de week dat de rabo z'n spaarrente verhoogd had van 3,2% naar 3,4%. Oh joy!
Omdat Fortis héél veel geld nodig heeft om ABN AMRO te bekostigen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:55 schreef RonaldRegen het volgende:
Fortis biedt sinds kort tot 5,6% op deposito's. Drie keer raden waarom.
Dit heb ik inderdaad ook gedaan.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij het openen van een nieuwe spaarrekening moet je vaak eerst een storting doen om deze te activeren. Verstandig is om hier bijvoorbeeld dan 1 euro op te storten en de gegevens in je adresboek te zetten.
Als het geld is binnengekomen kan je volgende storting gelijk een grote storting zijn, en aangezien er bij CEB / IJSSPAAR geen voorwaarden qua rente gaat dit prima.
Het is inderdaad verstandig om even de kwartaalrente bij de Rabobank bijvoorbeeld af te wachten, anders gooij je 3 maanden 2.2% weg.. en dat is zonde.
Persoonlijk zou ik overigens wel wat geld op je de spaarrekening van de bank laten staan waar je je lopende rekening hebt, omdat je dan direct over je spaargeld kunt beschikken middels internetbankieren, anders gaat er één dag overheen en dat kan lastig zijn. (Mijn stelregel is dat het spaarsaldo op de bank de kosten moet dekken voor de rekeningen die bij de banken lopen).
Dat komt omdat Rabobank door veel mensen als een veiligere bank wordt gezien (triple A status). Hierdoor kan Rabobank gemakkelijker en vooral goedkoper geld aantrekken dan ING of Fortis. Dus ze hebben minder noodzaak om de rentes te verhogen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:55 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Och, die bank gaat tenminste niet aan de geelhonger omdat er een bestuursvoorzitter zit die z'n eigen bankrekening het belangrijkst vindt. De Rabobank heeft helemaal geen reden om de tarieven op spaartegoeden te verhogen: de mensen staan er momenteel in de rij om hun geld te mogen afgeven.
Spot on!quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:04 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Omdat Fortis héél veel geld nodig heeft om ABN AMRO te bekostigen.
Ja, doordat je het vast zet gaat je rente niet omhoog of omlaag. Als de rentes stijgen naar 6 7 of 8 % dan heb je pech. Als de rentes zakken naar 4 3 of 2 % heb je gelukquote:Op donderdag 26 juni 2008 10:23 schreef Party_P het volgende:
Maar is het dan nog wel interessant om je geld tegen 5,6% voor 2 jaar vast te zetten bij Fortis? 5,6% klinkt namelijk zéér aantrekkelijk.
En nog een vraag:
als je voor 2 jaar vastzet, heb je dan (100% zeker) ook voor die 2 jaar die 5,6% rente?
knap lullig, die Postbank, trouwens. Ik zie nu pas dat Postbank de rente verlaagd heeft naar 2,5%quote:Hallo,
Mijn oog viel op uw advertentie. Daarin vergelijkt U de rente bij Alex (van 4,0%) met die van de Rabobank (2,8%), Postbank (2,5%) en ABN-Amro (2,6 %).
Vind U dat zelf niet een beetje flauw?
Als U daadwerkelijk "het gevecht om de spaarder" aan durft te gaan, zou U zich meten met een dozijn anderen die hogere rentes bieden op een rekening zonder voorwaarden (waarvan drie met 5,0% of hoger).
Op dit moment maakt advertentie op mij meer een indruk van een mier die roept "ik ben groter!" in een groepje vlooien.
Mocht U binnenkort daadwerkelijk een concurrende rente bieden die de anderen overtreft, zou ik het op prijs stellen als U mij hierover informeert.
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXX
Naar welke bank heb je dat gestuurd? Ik ben benieuwd naar het antwoord!quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:15 schreef avonne het volgende:
Ik ben in een recalcitrante bui
[..]
knap lullig, die Postbank, trouwens. Ik zie nu pas dat Postbank de rente verlaagd heeft naar 2,5%![]()
![]()
![]()
(deze rekening is mijn "snelgeld nodig" rekening
Alexquote:Op donderdag 26 juni 2008 12:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Naar welke bank heb je dat gestuurd? Ik ben benieuwd naar het antwoord!
tja, ik weet niet of het waar is.quote:Hartelijk dank voor uw e-mail.
In de vergelijking van de Alex Spaarrekening met de concurrenten is er bewust voor gekozen om alleen een vergelijking te trekken met organisaties die een product aanbieden wat lijkt op de combinatie die Alex levert, namelijk een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden gecombineerd met een zeer uitgebreide beleggersrekening . Bij Alex Beleggersbank heeft u de mogelijkheid geld tijdelijk te stallen op een Spaarrekening wanneer u niet aan het beleggen bent. Heeft u het geld nodig dan is het direct beschikbaar om mee te beleggen. De vergelijking met de andere banken die mogelijk een hogere rentevergoeding aanbieden gaat daarmee niet op aangezien deze organisaties veelal geen vergelijkbare beleggersrekening aanbieden of hele andere voorwaarden stellen om deze hogere rente te kunnen bieden.
Als u nog vragen of opmerkingen heeft, zijn wij u uiteraard graag van dienst.
De medewerkers van de Servicedesk zijn dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur via telefoonnummer 020-5218180 of e-mail info@alex.nl
Met vriendelijke groet,
Joeri van Alpen
Gelul. Feitelijk is het wel waar dat IceSave, CEB, Anadolu, enz. geen beleggingsproduct aanbieden, maar ze richten zich in hun advertenties duidelijk op spaarders. In de advertenties wordt zelfs met geen woord gerept over beleggen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 14:05 schreef avonne het volgende:
Antwoord van Alex
[..]
tja, ik weet niet of het waar is.
Ik laat het er verder bij.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:55 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Och, die bank gaat tenminste niet aan de geelhonger omdat er een bestuursvoorzitter zit die z'n eigen bankrekening het belangrijkst vindt. De Rabobank heeft helemaal geen reden om de tarieven op spaartegoeden te verhogen: de mensen staan er momenteel in de rij om hun geld te mogen afgeven.
Heb je de voorwaarden van die spaarvastrekening weleens gezien?quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:05 schreef corus het volgende:
[..]
Staat nu een reclame op de rabo site , spaarvastrekening 5,2%![]()
Elke bank zoekt nu naar extra geld.
True.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:00 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ja, daar hoef je ook niet voor gestudeerd te hebben, om dat te snappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |