abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59631017
Ik heb net een Icesave rekening geopend en ga er, om te beginnen zo'n 2000 euro opzetten.
Is mijn geld dan wel volledig gedekt mocht er iets gebeuren? of is die kans enorm klein dat er wat gebeurd?
  maandag 23 juni 2008 @ 19:07:47 #77
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59632488
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:59 schreef Plant77 het volgende:
Ik heb net een Icesave rekening geopend en ga er, om te beginnen zo'n 2000 euro opzetten.
Is mijn geld dan wel volledig gedekt mocht er iets gebeuren? of is die kans enorm klein dat er wat gebeurd?
Voordat je er geld opzet moet je natuurlijk eerst dit soort dingen onderzoeken, onder welke bankgarantie deze valt en wat de overige voorwaarden zijn.
De kans dat er wat gebeurd is klein, maar nooit uitgesloten natuurlijk.

IJSSPAAR valt onder de IJslandse bankgarantie, en wordt eventueel aangevuld door de Nederlandse Bank, maar ga niet uit van een forum, check dit ook bij de Nederlandse Bank of deze daadwerkelijk ingeschreven staat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 23 juni 2008 @ 19:22:13 #78
128384 mcwops
gat in je glas
pi_59632898
icssave heeft zelf de garantie tot 20280 euro, daarboven tot 90% van DNB
dus: handig om tot 20k te gaan op deze rekening?!
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Voordat je er geld opzet moet je natuurlijk eerst dit soort dingen onderzoeken, onder welke bankgarantie deze valt en wat de overige voorwaarden zijn.

IJSSPAAR valt onder de IJslandse bankgarantie, en wordt eventueel aangevuld door de Nederlandse Bank, maar ga niet uit van een forum, check dit ook bij de Nederlandse Bank of deze daadwerkelijk ingeschreven staat.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_59632958
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb het wel uitgezocht maar het verhaal van dat ze niet 100% dekken snap ik niet helemaal.
Als ze onder de Nederlandse Bank vallen is het toch 100%?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 19:30:50 #80
862 Arcee
Look closer
pi_59633135
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:25 schreef Plant77 het volgende:
Ik heb het wel uitgezocht maar het verhaal van dat ze niet 100% dekken snap ik niet helemaal.
Als ze onder de Nederlandse Bank vallen is het toch 100%?
Daar vallen ze dus niét onder tot 20.887 euro. Dus alles onder dat bedrag valt onder de IJslandse bankgarantie. Het is aan jou om te bepalen hoe veilig je dat vindt. Misschien moet je dus naar IJsland om je 2000 euro op te halen.

Van 20.887 tot 40.000 valt dus wel onder de Nederlandse bankgarantie (en dan 90% daar van dus, zoals altijd).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_59633224
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:06 schreef tinny het volgende:

[..]

Dat DOOR-storten wil ik voorkomen aangezien de Belasting het dan zou kunnen interperteren als een gift/schenking aan mij. Ik wil dat de grootouders rechtstreeks schenken aan mijn dochter zodat wij BEIDE kunnen genieten van de maximale standaard vrijstelling op schenkingen...
Voor zover ik gezien heb moet je voor het openen van één van deze spaarrekeningen een tegenrekening hebben. Jouw kind dus ook, toch? Kunnen grootouders dat bedrag dan niet op de tegenrekening van jouw kind storten, waarna jij (namens kind) het geld weer doorstort naar de spaarrekening?

Verder denk ik dat de Belastingdienst er niet zo'n probleem van maakt. Als het geld op jouw rekening binnenkomt met de omschrijving "gift kleinkind", en jij stort hetzelfde bedrag meteen door, lijkt mij niet dat ze daar moeilijk over gaan doen.
pi_59633346
Ik lees op www.anadolubank.nl dat ze vallen onder de depositogarantiestelsel. Geldt dit ook voor een spaarrekening of alleen deposito rekeningen?
  maandag 23 juni 2008 @ 19:40:46 #83
128384 mcwops
gat in je glas
pi_59633383
kijken of ik t snap
CEB ( http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/ ) zit volledig in Nederland (http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/about/corporate/legal_structure/index.html ) en staat daarom volledig onder toezicht van DNB?
right/wrong?
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daar vallen ze dus niét onder tot 20.887 euro. Dus alles onder dat bedrag valt onder de IJslandse bankgarantie. Het is aan jou om te bepalen hoe veilig je dat vindt. Misschien moet je dus naar IJsland om je 2000 euro op te halen.

Van 20.887 tot 40.000 valt dus wel onder de Nederlandse bankgarantie (en dan 90% daar van dus, zoals altijd).
pi_59635388
Dit bericht kreeg ik zojuist bij mijn Rabo Internetbankieren:
quote:
Internetsparen nog aantrekkelijker!
Vanaf 1 juli wordt de rentevergoeding van Rabo InternetBonusSparen nog
aantrekkelijker. De basisrente wordt verhoogd naar 2,80%. Per kwartaal kan
daarnaast een extra bonusrente van 0,60% worden verdiend. Het maximale
rentetarief bedraagt daarmee 3,40%. Door verhoging van de basisrente ontvangt
u over stortingen gedurende het kalenderkwartaal, in tegenstelling tot
voorheen, direct de hogere rente. Bij een opname gedurende het kwartaal
ontvangt u de hogere basisrente tot de opnamedatum. Heeft u een Rabo
Rendement Rekening of Rabo TeleSpaarRekening en vindt u het geen probleem om
geen rekeningafschriften te ontvangen? Dan is het voor u interessant om uw
bestaande spaarrekening om te zetten naar Rabo InternetBonusSparen. Dit
kan heel eenvoudig via www.rabobank.nl, producten, sparen of uw Rabobank.
Een kleine renteverhoging dus bij Rabo InternetBonusSparen.
Uiteraard komt dit nog niet eens in de buurt van de 4 tot 5 procent die andere banken bieden.
pi_59635469
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:40 schreef mcwops het volgende:
kijken of ik t snap
CEB ( http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/ ) zit volledig in Nederland (http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/about/corporate/legal_structure/index.html ) en staat daarom volledig onder toezicht van DNB?
right/wrong?
[..]
waar het omgaat is dat de bank de juiste vergunning heeft. Dat is op de site van De Nederlandse Bank te vinden.

hier kun je een bank opzoeken en kijken welke vergunning die heeft

hier staat het depositostelsel uitgelegd Hier staat ook welke artikelnummers er ondervallen (voor sparen 2:13 lid 1 en 2:12 lid 1). CEB heeft vergunning 2:13 lid 1)
  maandag 23 juni 2008 @ 21:00:12 #86
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59635561
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:54 schreef RJD het volgende:
Dit bericht kreeg ik zojuist bij mijn Rabo Internetbankieren:
[..]

Een kleine renteverhoging dus bij Rabo InternetBonusSparen.
Uiteraard komt dit nog niet eens in de buurt van de 4 tot 5 procent die andere banken bieden.
Hmzzzz, geen echter renteverhoging, slechts een wijziging op de rentetarieven door de rente op het internetbonussparen gelijk te trekken met de normale spaarrekening zonder beperkende voorwaarden. Nu ben je inderdaad verplicht om het bedrag op de bonusspaarrekening zo snel mogelijk na een kwartaal op te nemen om geen rente verlies op te lopen.

Neemt inderdaad niet weg dat er steeds minder geld van mij bij de Rabo staat gezien de andere alternatieven... (Nooit helemaal 0 natuurlijk, voordeel van de Rabo is dat je direct over je geld kan beschikken, als het bij een andere bank staat duurt dat minimaal 1 dag).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 23 juni 2008 @ 21:09:49 #87
128384 mcwops
gat in je glas
pi_59635795
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:57 schreef avonne het volgende:

[..]

waar het omgaat is dat de bank de juiste vergunning heeft. Dat is op de site van De Nederlandse Bank te vinden.

hier kun je een bank opzoeken en kijken welke vergunning die heeft

hier staat het depositostelsel uitgelegd Hier staat ook welke artikelnummers er ondervallen (voor sparen 2:13 lid 1 en 2:12 lid 1). CEB heeft vergunning 2:13 lid 1)
mooi, staat er in die credit europe, schept vertrouwen...ga verder uitpluizen, iceland is even apart gelegd
pi_59637048
Gisteren een Icesave rekening geopend maar ik ben er niet helemaal gerust op met die DNB beperking tot 20.800
Dus zojuist ook maar even de CEB aangevraagd.

Heb nu:
-Argenta
-Icesave
-CEB

Wat extra rekeningen kan nooit kwaad, toch?!
pi_59637522
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:51 schreef Plant77 het volgende:
Gisteren een Icesave rekening geopend maar ik ben er niet helemaal gerust op met die DNB beperking tot 20.800
Dus zojuist ook maar even de CEB aangevraagd.

Heb nu:
-Argenta
-Icesave
-CEB

als je dan het overzicht nog hebt
pi_59639058
quote:
Op maandag 23 juni 2008 22:10 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

als je dan het overzicht nog hebt
Alle papieren en correspondentie netjes in een map
pi_59639308
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:00 schreef Plant77 het volgende:

[..]

Alle papieren en correspondentie netjes in een map
ik word wel een beetje moe van al die inlognamen en wachtwoorden.
In principe kan een inbreker daar mee iets heel leuks mee doen.

Pincode van mijn giropas weet ik uit mijn hoofd. Maar wat moet ik met de rest doen?
Zijn daar tips voor?
pi_59639472
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:09 schreef avonne het volgende:

[..]

Pincode van mijn giropas weet ik uit mijn hoofd. Maar wat moet ik met de rest doen?
Zijn daar tips voor?
Tsja idd dat is wel gevaarlijk.
Ik stel ze ook niet in als standaard wachtwoord ivm bezit van een laptop en diefstal gevoeligheid.
Volgens mij zijn de standaard ingestelde wachtwoorden (browser onthoud de wachtwoorden) gevaarlijk bij hacken enzo maar kan het mis hebben.

Wat je wel kan doen is de wachtwoorden en usernamen gescheiden bewaren zodat het voor de inbreker niet makkelijk is om ze bij elkaar te vinden.

Je kan ze ook in je telefoonboek of adressen boekje zetten onder telefoonnummers.
Dus dat je er een kengetal voorzet en een paar willekeurige cijfers erachter (wel goed onthouden dat de laatste x aantal nep zijn)

Voorbeeld:

Dhr Argentaaris
010-xxxxxxxxxxxxx

Etc
pi_59639792
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:14 schreef Plant77 het volgende:

[..]

Je kan ze ook in je telefoonboek of adressen boekje zetten onder telefoonnummers.
ja, die tip ken ik al een jaar of 20.
Ik verwacht dus dat een inbreker het adressenboekje ook meeneemt....
pi_59640157
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:24 schreef avonne het volgende:

[..]

ja, die tip ken ik al een jaar of 20.
Ik verwacht dus dat een inbreker het adressenboekje ook meeneemt....
Daar zal hij dan zeer weinig aan hebben als je het een beetje leuk verpakt.
Jij kan, nadat je aangifte hebt gedaan nieuwe gegevens aanvragen bij je banken.

Maar als je alles al zo goed weet, waarom bedenk je dan niet zelf iets?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 23 juni 2008 @ 23:35:47 #95
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59640178
quote:

[..]

Zijn daar tips voor?
Ik werk voor CEB en Icesave nu gewoon met KeePass. Vind het nog steeds niet leuk dat IceSave met die extra vage code werkt.

Ik gebruik trouwens de KeePass ook bij FOK en andere sites
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_59640557
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:35 schreef Plant77 het volgende:

[..]

Maar als je alles al zo goed weet, waarom bedenk je dan niet zelf iets?
ik weet wat ik niet weet

----

Keepass - nooit van gehoord. Ga ik morgen eens bekijken.
pi_59643604
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:51 schreef Plant77 het volgende:
Heb nu:
-Argenta
-Icesave
-CEB

Open er ook nog even een Anadolubank accountje bij
Nog hogere rente en valt gewoon onder DNB garantie.
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:38 schreef Plant77 het volgende:
Ik lees op www.anadolubank.nl dat ze vallen onder de depositogarantiestelsel. Geldt dit ook voor een spaarrekening of alleen deposito rekeningen?
Ja dus, ook de spaarrekening.
pi_59643609
quote:

Zijn daar tips voor?
Alles in een beveiligd archief, bijvoorbeeld met 7-zip (is gratis, open source, en heeft uitstekende encryptie). Hoef je maar één password te onthouden. Ik bewaar alles digitaal, passwords, pincodes, ook formulieren met TAN-codes scan ik in. Archief uiteraard goed backuppen en password niet vergeten
  dinsdag 24 juni 2008 @ 07:49:12 #99
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59643646
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:14 schreef Plant77 het volgende:

[..]

Tsja idd dat is wel gevaarlijk.
De meeste spaarrekeningen kunnen alleen overmaken naar je tegenrekening, niks gevaarlijk aan...
En dan nog, als de heer Jansen inbreekt en z'n eigen bankrekening gaat spekken, heb je hem zo gevonden...
censuur :O
pi_59643775
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 07:49 schreef RemcoDelft het volgende:
De meeste spaarrekeningen kunnen alleen overmaken naar je tegenrekening, niks gevaarlijk aan...
En dan nog, als de heer Jansen inbreekt en z'n eigen bankrekening gaat spekken, heb je hem zo gevonden...
Ik neem ook aan dat ze niet zo dom zijn. Als je geld is verdwenen naar de bankrekening van de heer Chang Wu Ling te China, dan wordt het iets lastiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')