1. mboquote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:32 schreef Locusta het volgende:
1. Op wat voor school heb je gezeten (al is het maar kort) dat je "maar" 900 euro lesgeld hoeft te betalen?
2. Als je alle correspondentie goed hebt bewaard, en je hebt zwart op wit staan dat je voor 30 sep. kosteloos kon stoppen zou ik het gewoon voor laten komen
dan ga ik voor de zekerheid ibgroep nog maar eens bellen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Deurwaarder gewoon lomp afpoeieren, die probeert je alleen maar te intimideren.
Inhoudelijke correspondentie alleen met IBG cq je school voeren.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:56 schreef LoudGirl het volgende:
Je draait hoe dan ook op voor de ente en kosten omdat je niet adequaat hebt gereageerd op de ingebrekestelling en de daaraan voorafgaande aanmaning.
december -> niks gedaanquote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:36 schreef LoudGirl het volgende:
Ts had onmiddelijk BUS (bewijs van uitschrijving) moeten overleggen nav eerste betalingsverzoek. Nu hij dat na drie (!) betalingsverzoeken nog niet gedaan heeft, is hij nalatig geweest. IBG valt niets te verwijten als zij geen BUS hebben ontvangen en gaan dus niet voor de kosten opdraaien.Hoe had IBG moeten weten dat TS voor 1-10 was uitgeschreven? Wanneer de school heeft geblunderd door de BUS niet op te sturen naar IBG kan TS kosten op school verhalen. Kun je hoog of laag bij springen en op je hoofd gaan staan, zo is de wet.
Moet niet gekker worden natuurlijk. De IB Groep maakt intern een fout en omdat TS hun fout niet voor ze corrigeert, moet hij door voor de kosten opdraaien. Gelukkig werkt het niet zo in de échte wereld.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:56 schreef LoudGirl het volgende:
Je draait hoe dan ook op voor de ente en kosten omdat je niet adequaat hebt gereageerd op de ingebrekestelling en de daaraan voorafgaande aanmaning.
Jep. Door de IB Groep. Die huren een incassobureau in terwijl ze daartoe niet gerechtigd zijn. TS heeft z'n zaken namelijk gewoon op orde, IB Groep niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:22 schreef LoudGirl het volgende:
BUS is opgestuurd na datum betekening dwangbevel, dan zijn de rente en de deurwaarderskosten verschuldigd.
Jij weet blijkbaar niet eens het verschil tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau. Laat staan dat je iets weet van de echte wereld.quote:Op zondag 15 juni 2008 08:47 schreef EvL. het volgende:
[..]
Moet niet gekker worden natuurlijk. De IB Groep maakt intern een fout en omdat TS hun fout niet voor ze corrigeert, moet hij door voor de kosten opdraaien. Gelukkig werkt het niet zo in de échte wereld.
[..]
Jep. Door de IB Groep. Die huren een incassobureau in terwijl ze daartoe niet gerechtigd zijn. TS heeft z'n zaken namelijk gewoon op orde, IB Groep niet.
De IB Groep lijkt een beetje op de Belastingdienst geloof ik. Zolang alles draait en je geen uitzondering hebt, gaat alles goed. Maar o wee als je buiten de normale stroom aangiftes/aanvragen valt...![]()
daar lijkt het op.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:30 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet eens het verschil tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau.
Zou je alsjeblieft de wetteksten kunnen quoten of hier een link naar plaatsen? Ik ben erg benieuwd waar in de wet staat dat je kosten en rente over een onterechte vordering moet betalen 'omdat je niet adequaat hebt gereageerd'.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:36 schreef LoudGirl het volgende:
Kun je hoog of laag bij springen en op je hoofd gaan staan, zo is de wet.
Helaas wel, maar ik haalde inderdaad wat terminologie door elkaar. Op zondagochtend voor negen uur mag dat best.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:30 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet eens het verschil tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau. Laat staan dat je iets weet van de echte wereld.
Volgens mij werkt ze bij de IBG of bij de belastingdienst, en haalt ze daar die verknipte logica vandaan.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:59 schreef Dirkh het volgende:
TS heeft een bewijs van uitschrijving, daarmee heeft hij voldaan aan zijn verplichtingen, namelijk uitschrijven. Meer hoeft TS niet te doen, al komen er nog 100 brieven van de dw. Dat hij deze in feb nog een keer heeft verstuurd is alleen maar uit goede wil.
TS hoeft niks maar dan ook niks te betalen (mits hij hier schrijft wat er ook écht gebeurt is) en LoudGril kletst volledig uit haar nek.
quote:Op zondag 15 juni 2008 21:19 schreef MoneyTalks het volgende:
Lesgeld aan de IB Groep betalen??? Ik moest mijn lesgeld gewoon aan de uni zelf betalen.
Vast geen letterkunde?quote:
Dat zou ik normaliter ook denken, maar mijn ervaringen met de IB Groep zijn helaas wat anders. Zie mijn topic over deurwaarders en de IB Groep.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Deurwaarder gewoon lomp afpoeieren, die probeert je alleen maar te intimideren.
Inhoudelijke correspondentie alleen met IBG cq je school voeren.
quote:Op zondag 15 juni 2008 17:59 schreef Dirkh het volgende:
TS heeft een bewijs van uitschrijving, daarmee heeft hij voldaan aan zijn verplichtingen, namelijk uitschrijven. Meer hoeft TS niet te doen, al komen er nog 100 brieven van de dw. Dat hij deze in feb nog een keer heeft verstuurd is alleen maar uit goede wil.
TS hoeft niks maar dan ook niks te betalen (mits hij hier schrijft wat er ook écht gebeurt is) en LoudGril kletst volledig uit haar nek.
In de loop der tijd zijn er meerdere bijzondere situaties op mij van toepassing geweest en in geen gevallen heeft dit problemen met/bij de Belastingdienst opgeleverd. Ja, één keer een aanslag van een paar duizend euro te hoog, hetgeen na een bezwaarschrift ook in orde was.quote:Op zondag 15 juni 2008 08:47 schreef EvL. het volgende:
De IB Groep lijkt een beetje op de Belastingdienst geloof ik. Zolang alles draait en je geen uitzondering hebt, gaat alles goed. Maar o wee als je buiten de normale stroom aangiftes/aanvragen valt...![]()
Je bent lekker stom bezig.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:09 schreef robba het volgende:
[..]
december -> niks gedaan
februari -> brief gestuurd
april -> deurwaarder -> bewijs naar ibgroep gestuurd
juni -> 2e brief deurwaarder.
en over welke kosten heb jij het?
lesgeld + deurwaarder kosten of alleen deurwaarder kosten.
Voor HBO en Uni werkt dat zo. Voor MBO niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:19 schreef SalvatoreGiuliano het volgende:
Ik snap één ding niet: lesgeld betaal je toch aan je school? Toch niet aan IBG?
Tenminste, zo werkte het bij mij altijd. En dan heb je dus ook nooit zulke problemen, want je schrijft je ook uit op school.
De deurwaarder is nooit je contactpersoon tot er een rechter zich mee bemoeit heeft.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:57 schreef s-sidderaal het volgende:
Je bent lekker stom bezig.
Eerste keer al niet reageren, heb je een kans problemen te voorkomen verspeeld. Het gaat er ook niet bij mij in dat je maar een herinnering hebt gehad. Een brief sturen is leuk, maar je moet bewijs sturen.
Vervolgens ga je als de zaak bij de deurwaarder ligt ineens het bewijs aan het IBG sturen.![]()
Op dat moment is de deurwaarder je contact persoon. Dus daar moet je aan melden waarom je volgens jou het geld niet schuldig bent. Met bewijzen natuurlijk.
Altijd handig, alles op het laatste aan laten komen. Zo kom je er wel.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:30 schreef robba het volgende:
ib heeft mijn brief ontvangen en ik moet volgens hun wel de kosten van de deurwaarder betalen.
ik kreeg een chagrijnige man die niet bereid was zijn mening te veranderen dat ik dit geld moet betalen.
en een nieuwe brief:
Aangezien u geen verder uitstel kan worden toegestaan, heb ik opdracht beslag te leggen op uw roerende zaken. waarna deze na advertentie in een plaatselijk dagblad ()openbaar zullen worden verkocht.
U kunt deze voor u zeer kostbare (250 euro) maatregel voorkomen door binnen drie dagen na heden. (note: die brief is 1 juli verstuurd) het thans bedrag van 375 euro aan mij betalen.
begrijp ik het nu goed dat ze 600 euro willen zien
hoe serieus moet ik dit nemen?
Serieus. Gerechtsdeurwaarders hebben geen gevoel voor humor. Je hoeft er dus niet vanuit te gaan dat die man een grapje maakt.quote:
Waarschijnlijk nog voor meer dan dat als het om spullen gaat.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:30 schreef baskick het volgende:
[..]
375 + 250 = 625.
Neen. Als jij niet betaalt, gaan ze voor ¤625 beslag leggen.
Ik weet niks over jouw bijzondere situaties en dat wil ik graag zo houden.quote:Op woensdag 18 juni 2008 07:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de loop der tijd zijn er meerdere bijzondere situaties op mij van toepassing geweest
Da's misschien wel waar, maar de IB Groep zit in dit geval in beginsel fout. Dat de deurwaarder nu alsnog dreigt met vrij vergaande maatregelen vind ik nogal absurd en wel een briefje, voorzien van alle documentatie, richting bijvoorbeeld de Nationale Ombudsman, de Consumentenbond en de KBvG waard. Uiteraard cc. naar de IB Groep en de deurwaarder. Dat lost nu z'n korte termijnprobleem natuurlijk niet op, maar ik zou me ernstig onredelijk behandeld voelen.quote:Het lijkt er op dat TS pas laat actie ondernomen heeft en IBG en de gerechtsdeurwaarder het nu ook rustig aan doen met de correspondentie van TS..
Die mogelijkheid is er. Burgerlijke rechter heet die onafhankelijke partij. Het lijkt er echter op dat TS die kans aan zich voorbij heeft laten gaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:58 schreef BettyWeter het volgende:
Normaal gesproken zou dit het moment zijn om te denken: "Weet je wat, dan we vechten het wel bij de rechter uit", maar de IB Groep schijnt almachtig te zijn en daar gaat die vlieger blijkbaar niet op. Het is toch van de zotte dat je geen enkele mogelijkheid hebt om hier bezwaar tegen aan te tekenen bij een ONAFHANKELIJKE derde partij?
Het probleem is dat wanneer TS niet in verzet komt het een vaststaand feit is, net zoals een door een rechter uitgesproken vonnis een vaststaand feit is, ookal zijn er redenen waarom je de dagvaarding nooit ontvangen hebt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:05 schreef EvL. het volgende:
Da's misschien wel waar, maar de IB Groep zit in dit geval in beginsel fout. Dat de deurwaarder nu alsnog dreigt met vrij vergaande maatregelen vind ik nogal absurd
De ombudsman zou hier de enige partij zijn van wie ik iets verwacht. Het is geen consumentenzaak, dus de consumentenbond heeft er sowieso niets mee te maken. De deurwaarder handelt conform de wet, dus de KBvG kan er ook weinig mee.quote:en wel een briefje, voorzien van alle documentatie, richting bijvoorbeeld de Nationale Ombudsman, de Consumentenbond en de KBvG waard. Uiteraard cc. naar de IB Groep en de deurwaarder. Dat lost nu z'n korte termijnprobleem natuurlijk niet op, maar ik zou me ernstig onredelijk behandeld voelen.
Zo werkt het in sommige gevallen wel. Wanneer je bijvoorbeeld een dagvaarding krijgt en niet voor het daarin genoemde tijdstip reageert, dan heeft dat ook consequenties.quote:Het kan toch niet zo zijn dat iemand gestraft wordt voor wellicht een wat lakse houding terwijl een andere partij in beginsel gewoon fout zit?
In het geval van een overheidsinstantie zoals het IBG (of, bijvoorbeeld, de belastingdienst) is er geen Burgerlijke rechter nodig om een gerechtsdeurwaarder aan te stellen met alle bevoegdheden van dien. TS heeft die kans dus niet voorbij laten gaan, hij heeft die kans in het geheel niet gehad.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:05 schreef Alicey het volgende:
Die mogelijkheid is er. Burgerlijke rechter heet die onafhankelijke partij. Het lijkt er echter op dat TS die kans aan zich voorbij heeft laten gaan.
Die kans is er wel. Na betekening van het dwangbevel heb je een zekere tijd (4 of 8 weken, ik weet het even niet zeker) tijd om in verzet te komen bij de rechtbank. Het is wel zo dat dit de executie in principe niet opschort, maar vaak zijn IBG en de deurwaarder bereid om de executie op te schorten tot er een beslissing is van de rechtbank.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:45 schreef Croga het volgende:
[..]
In het geval van een overheidsinstantie zoals het IBG (of, bijvoorbeeld, de belastingdienst) is er geen Burgerlijke rechter nodig om een gerechtsdeurwaarder aan te stellen met alle bevoegdheden van dien. TS heeft die kans dus niet voorbij laten gaan, hij heeft die kans in het geheel niet gehad.
Ofwel: Je zult zelf de gang naar de rechter moeten maken. Met alle bijkomende kosten van dien (dat ga je niet halen met 375 euro!). Ik verwacht dat de gemiddelde student dat om te beginnen veel te ingewikkeld vindt en ook nog eens veel te bang is dat niet te winnen waardoor het bedrag nog veel verder op loopt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:09 schreef Alicey het volgende:
Die kans is er wel. Na betekening van het dwangbevel heb je een zekere tijd (4 of 8 weken, ik weet het even niet zeker) tijd om in verzet te komen bij de rechtbank. Het is wel zo dat dit de executie in principe niet opschort, maar vaak zijn IBG en de deurwaarder bereid om de executie op te schorten tot er een beslissing is van de rechtbank.
lesgeld is inmiddels kwijt gescholden, gaat alleen nog om de deurwaarder kosten.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:34 schreef SalvatoreGiuliano het volgende:
Nog een BUS sturen?
Die kan je aanvechten als ze geautomatiseerd zijn aangemaaktquote:Op maandag 7 juli 2008 13:42 schreef roburt het volgende:
[..]
lesgeld is inmiddels kwijt gescholden, gaat alleen nog om de deurwaarder kosten.
hoe kan ik er achter komen of deze zo zijn aangemaakt?quote:Op maandag 7 juli 2008 19:21 schreef longinus het volgende:
[..]
Die kan je aanvechten als ze geautomatiseerd zijn aangemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |