1. mboquote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:32 schreef Locusta het volgende:
1. Op wat voor school heb je gezeten (al is het maar kort) dat je "maar" 900 euro lesgeld hoeft te betalen?
2. Als je alle correspondentie goed hebt bewaard, en je hebt zwart op wit staan dat je voor 30 sep. kosteloos kon stoppen zou ik het gewoon voor laten komen
dan ga ik voor de zekerheid ibgroep nog maar eens bellen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Deurwaarder gewoon lomp afpoeieren, die probeert je alleen maar te intimideren.
Inhoudelijke correspondentie alleen met IBG cq je school voeren.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:56 schreef LoudGirl het volgende:
Je draait hoe dan ook op voor de ente en kosten omdat je niet adequaat hebt gereageerd op de ingebrekestelling en de daaraan voorafgaande aanmaning.
december -> niks gedaanquote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:36 schreef LoudGirl het volgende:
Ts had onmiddelijk BUS (bewijs van uitschrijving) moeten overleggen nav eerste betalingsverzoek. Nu hij dat na drie (!) betalingsverzoeken nog niet gedaan heeft, is hij nalatig geweest. IBG valt niets te verwijten als zij geen BUS hebben ontvangen en gaan dus niet voor de kosten opdraaien.Hoe had IBG moeten weten dat TS voor 1-10 was uitgeschreven? Wanneer de school heeft geblunderd door de BUS niet op te sturen naar IBG kan TS kosten op school verhalen. Kun je hoog of laag bij springen en op je hoofd gaan staan, zo is de wet.
Moet niet gekker worden natuurlijk. De IB Groep maakt intern een fout en omdat TS hun fout niet voor ze corrigeert, moet hij door voor de kosten opdraaien. Gelukkig werkt het niet zo in de échte wereld.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:56 schreef LoudGirl het volgende:
Je draait hoe dan ook op voor de ente en kosten omdat je niet adequaat hebt gereageerd op de ingebrekestelling en de daaraan voorafgaande aanmaning.
Jep. Door de IB Groep. Die huren een incassobureau in terwijl ze daartoe niet gerechtigd zijn. TS heeft z'n zaken namelijk gewoon op orde, IB Groep niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:22 schreef LoudGirl het volgende:
BUS is opgestuurd na datum betekening dwangbevel, dan zijn de rente en de deurwaarderskosten verschuldigd.
Jij weet blijkbaar niet eens het verschil tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau. Laat staan dat je iets weet van de echte wereld.quote:Op zondag 15 juni 2008 08:47 schreef EvL. het volgende:
[..]
Moet niet gekker worden natuurlijk. De IB Groep maakt intern een fout en omdat TS hun fout niet voor ze corrigeert, moet hij door voor de kosten opdraaien. Gelukkig werkt het niet zo in de échte wereld.
[..]
Jep. Door de IB Groep. Die huren een incassobureau in terwijl ze daartoe niet gerechtigd zijn. TS heeft z'n zaken namelijk gewoon op orde, IB Groep niet.
De IB Groep lijkt een beetje op de Belastingdienst geloof ik. Zolang alles draait en je geen uitzondering hebt, gaat alles goed. Maar o wee als je buiten de normale stroom aangiftes/aanvragen valt...![]()
daar lijkt het op.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:30 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet eens het verschil tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau.
Zou je alsjeblieft de wetteksten kunnen quoten of hier een link naar plaatsen? Ik ben erg benieuwd waar in de wet staat dat je kosten en rente over een onterechte vordering moet betalen 'omdat je niet adequaat hebt gereageerd'.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:36 schreef LoudGirl het volgende:
Kun je hoog of laag bij springen en op je hoofd gaan staan, zo is de wet.
Helaas wel, maar ik haalde inderdaad wat terminologie door elkaar. Op zondagochtend voor negen uur mag dat best.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:30 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet eens het verschil tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau. Laat staan dat je iets weet van de echte wereld.
Volgens mij werkt ze bij de IBG of bij de belastingdienst, en haalt ze daar die verknipte logica vandaan.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:59 schreef Dirkh het volgende:
TS heeft een bewijs van uitschrijving, daarmee heeft hij voldaan aan zijn verplichtingen, namelijk uitschrijven. Meer hoeft TS niet te doen, al komen er nog 100 brieven van de dw. Dat hij deze in feb nog een keer heeft verstuurd is alleen maar uit goede wil.
TS hoeft niks maar dan ook niks te betalen (mits hij hier schrijft wat er ook écht gebeurt is) en LoudGril kletst volledig uit haar nek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |