Ja als San Marino per toeval op een EK speelt, tegen 3 sterke landen mooi voetbal laten zien maar toch verliezen hebben ze ook gefaald toch?quote:Op zondag 15 juni 2008 22:12 schreef Barca het volgende:
[..]
Als je geen kampioen wordt dan faal je. Ongeachte of het een vorm van voorbereiding is of niet.
Inderdaad!quote:Op maandag 16 juni 2008 18:43 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ja als San Marino per toeval op een EK speelt, tegen 3 sterke landen mooi voetbal laten zien maar toch verliezen hebben ze ook gefaald toch?
Vraag het me dan niet!!quote:
Niet alles, maar het is wel een gegeven. Voor vermeende kwaliteit wordt betaald en de overgebleven voetballers doen het niet onaardig tot dusver.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
En dat zegt wat over de kwaliteiten van de selectie?
Transferwaarde is uiteraard geen graadmeter voor de potentie van een team. Maar om nou direct een elftal te noemen wat er beter uitspringt. Spanje toont al jarenlang aan weinig titelpotentie te hebben, gegeven welk spelersmateriaal dan ook. Italie is te oud, Duitsland niet groots in vorm. Turkije veerkrachtig, maar daar is het mee gezegd. Kroatië en Roemenië zijn indrukwekkend maar niet beter. Alleen Portugal komt in aanmerking, maar of je dat land zonder Ronaldo op je toto-formuliertje zou durven invullen, ik heb daar zo mijn twijfels bij.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje voetbalverstand ziet dat.
Maar goed, niet dat ik dat bij jou ooit bespeurd heb, dus ik neem het je niet kwalijk.
En sinds wanneer is transferwaarde een graadmeter?
Ja, zo kan je ook NL naar beneden schrijven: armzalige competitie, geen veredediging, zelfdestructief en heeft ook alweer 20 jaar niets gewonnen. Als je kijkt naar transferwaarde of ontvangen salarissen dan komt je bij Portugal, Spanje, Frankrijk, Italie en waarschijnlijk ook Duitsland wel hoger uit. Het grappige is dat de Europese natie dat de hoogste transferwaarde/salarissen representeert er niet bij is...quote:Op maandag 16 juni 2008 20:52 schreef okee6 het volgende:
Transferwaarde is uiteraard geen graadmeter voor de potentie van een team. Maar om nou direct een elftal te noemen wat er beter uitspringt. Spanje toont al jarenlang aan weinig titelpotentie te hebben, gegeven welk spelersmateriaal dan ook. Italie is te oud, Duitsland niet groots in vorm. Turkije veerkrachtig, maar daar is het mee gezegd. Kroatië en Roemenië zijn indrukwekkend maar niet beter. Alleen Portugal komt in aanmerking, maar of je dat land zonder Ronaldo op je toto-formuliertje zou durven invullen, ik heb daar zo mijn twijfels bij.
Degene die Boulahrouz het meest ophemelt is juist een andere MvB criticus waarmee het feit dat Boularouz speelt als extreem logisch gezien wordt en als onlogisch en beide is dan een een anti-MvB argument. Tsja, dan kan je het als coach dus nooit goed doen ...quote:Op maandag 16 juni 2008 15:59 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik vind ook dat Boulahrouz ook iets overrated wordt hier,
Ja, maar als ze eenmaal een Engelsman hebben die een balletje kan trappen dan betalen ze zich er suf aan.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:18 schreef Barca het volgende:
Engeland? In de premier league spelen nogal wat buitenlanders.
Kwestie van vraag en aanbod.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:19 schreef Doc het volgende:
[..]
Ja, maar als ze eenmaal een Engelsman hebben die een balletje kan trappen dan betalen ze zich er suf aan.
We hebben het over selecties en als je het over de betere hebt, bestaan die meestal toch uit een collectief uit de rijke voetbalcompetities. Huntelaar maakt er 30+ voor Mickey Mouse, maar hier loopt ie als vergeten rond. En dan is er al iemand van 17 miljoen euro afgevallen... Nederland heeft een beste selectie, alleen zonder coach.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:15 schreef Doc het volgende:
[..]
Ja, zo kan je ook NL naar beneden schrijven: armzalige competitie, geen veredediging, zelfdestructief en heeft ook alweer 20 jaar niets gewonnen. Als je kijkt naar transferwaarde of ontvangen salarissen dan komt je bij Portugal, Spanje, Frankrijk, Italie en waarschijnlijk ook Duitsland wel hoger uit. Het grappige is dat de Europese natie dat de hoogste transferwaarde/salarissen representeert er niet bij is...
Duh! Het is dan nog steeds wel het team dat de meest waarde in transfer/salaris voorstelt.quote:
Als je transerwaarde alls criterium neemt dan hebben Spanje, Portugal, Italie en Frankrijk een betere selectie. Spanje heeft bijvoorbeeld ook bankzitters van 22 M euroos bijvoorbeeld of een spits van 50M die niet zeker is van z'n plek. De waarde van Ronaldo alleen is al hoger dan die van de drie duurste spelers in het NLs elftalbij elkaar opgeteld en als je denkt dat al die Portugese verdedigers die bij CFC spelen dat voor een appel en een ei doen ...quote:Op maandag 16 juni 2008 21:39 schreef okee6 het volgende:
[..]
We hebben het over selecties en als je het over de betere hebt, bestaan die meestal toch uit een collectief uit de rijke voetbalcompetities. Huntelaar maakt er 30+ voor Mickey Mouse, maar hier loopt ie als vergeten rond. En dan is er al iemand van 17 miljoen euro afgevallen... Nederland heeft een beste selectie, alleen zonder coach.
Dat jij nog op zo'n nono reageert. Feit is gewoon dat MvB het fantastisch doet daar is iedere kenner het wel over eens (ook in het buitenland). Tuurlijk zijn er altijd wat onderontwikkelden die maar wat brullen en die waarschijnlijk net weten dat een bal rond is. Het hoort er allemaal bij zullen we maar zeggenquote:Op maandag 16 juni 2008 22:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je transerwaarde alls criterium neemt dan hebben Spanje, Portugal, Italie en Frankrijk een betere selectie. Spanje heeft bijvoorbeeld ook bankzitters van 22 M euroos bijvoorbeeld of een spits van 50M die niet zeker is van z'n plek
quote:Op maandag 16 juni 2008 20:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Transferwaarde is uiteraard geen graadmeter voor de potentie van een team.
quote:Op maandag 16 juni 2008 22:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je transerwaarde alls criterium neemt dan hebben Spanje, Portugal, Italie en Frankrijk een betere selectie. Spanje heeft bijvoorbeeld ook bankzitters van 22 M euroos bijvoorbeeld of een spits van 50M die niet zeker is van z'n plek. De waarde van Ronaldo alleen is al hoger dan die van de drie duurste spelers in het NLs elftalbij elkaar opgeteld en als je denkt dat al die Portugese verdedigers die bij CFC spelen dat voor een appel en een ei doen ...
Doc reageert niet op mij, hij poogt transferswaarde als criterium te ontkrachten. Blaat gerust verder.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:14 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat jij nog op zo'n nono reageert. Feit is gewoon dat MvB het fantastisch doet daar is iedere kenner het wel over eens (ook in het buitenland). Tuurlijk zijn er altijd wat onderontwikkelden die maar wat brullen en die waarschijnlijk net weten dat een bal rond is. Het hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen
Leuk, een half zinnetje uit een heel betoog halen. Lekkere discussieren zo. Boulah, mits fit, hoort er natuurlijk wel gewoon bij zoals ik al zei.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Degene die Boulahrouz het meest ophemelt is juist een andere MvB criticus waarmee het feit dat Boularouz speelt als extreem logisch gezien wordt en als onlogisch en beide is dan een een anti-MvB argument. Tsja, dan kan je het als coach dus nooit goed doen ...
Ja dus? misschien zou hij het nu ook kunnen, controleren voor de verdediging. Want in dit jaar bij Real heeft hij veel aan body en duelkracht gewonnen. Echter was hij 2 jaar geleden niet de man om voor de verdediging te gaan spelen. Van Basten ging dit even als experiment tijdens het WK doenquote:Op maandag 16 juni 2008 16:39 schreef Sora het volgende:
[..]
.... Sneijder speelde bij Ajax bijv vaak achter de spits (en gaf zelf in een recent interview ook aan rustig als controlerende middenvelder voor de verdediging te kunnen spelen), als aanvallende middenvelder.
Dusss. Speelt wederom nu op de plek zoals bij zijn club (ok, 2de helft tegen Fra niet meer, lekker belangrijk).quote:VdV kan ook op verschillende posities uit de voeten.
Het punt is?quote:Je gaat natuurlijk geen spits als centrale verdediger neerzetten maar verder moeten de spelers gewoon gaan spelen waar de coach ze neerzet, ongeacht waar ze bij hun club spelen.
Veel kranten, inc. het legioen, liep te miepen. Lees dat NRC stukkie nog maar eens, omdat er totaal geen stijgende lijn was te ontdekken na fucking 3,5 jaar. Dat we ons probleemloos kwalificeren Tsja, niet de zwaarste poules gehad natuurlijk. Polen kwalificeerde zich ook probleemloos, zegt dat nou zoveel?quote:Veel kranten liepen inderdaad flink te janken en te miepen, vergaten tegelijkertijd wel even dat we nog nooit zoveel hebben gewonnen als onder deze coach en dat wij ons probleemloos kwalificeerden voor het WK en EK itt de nodige andere grote landen.
quote:Wat Van Basten voornamelijk heeft gedaan is vaarwel gezegd tegen de vorige generatie en de nieuwe generatie neergezet en daar is hij mee aan de slag gegaan en daar is het systeem op gebaseerd.
3,5 jaar.quote:In eerste instantie de nederlandse traditie van het 4-3-3
1 helftje (de 2de) tegen Ivoorkust geprobeerd, omdat we aan alle kanten voorbij werden gelopen. Wederom een experimentje tijdens het WK. Van Basten gaf zich na dat WK zichzelf overigens een 7quote:, soms ook wel 4-4-2
Van Basten wist het echt niet meer en probeerde maar wat nieuws, 4-2-4. Dat werd zoals je in dat NRC stukje (staat in een van mijn vorige posts), geen succes.quote:, of 4-2-4
Van Basten en zijn kaartmaatjes wisten het niet meer en gingen het maar aan de spelers vragen. Die wisten het dus wel.quote:..uiteindelijk zijn we uitgekomen op 4-2-3-1..
Niet gezien. Misschien leuk om nog eens achteraf terug te kijken, linkje?quote:. Derksen liep tijdens een gesprek met Van Basten ook al te blaten dat hij eindelijk luisterde naar wat de kranten schreven en werd vervolgens door Van Basten volledig in de hoek gedreven en stond met een mond vol tanden.
Het is idd. wel een echt team nu. Wat de bijdrage van Van Basten hierin is, vind ik moeilijk in te schatten. Vd Sar is in deze ook zeer belangrijk.quote:Ja de coach heeft er de tijd voor genomen, maar het team staat er op het goede moment en ze zijn echt een team en dat mag je onder andere de coach mee complementeren.
Je bedoelt de 3-0 zege op een Oekraine dat er helemaal geen zin in had (Engelaar was de eerste die dat onderkende, hulde voor de zelfreflectie van die man, kan Van Basten nog wat van leren met z'n 7 die hij zichzelf gaf na het WK), de 1-1 tegen Denemarken, de fantastische 4-3 zege op Oostenrijk, en de 2-0 zege op gigant Wales (door momenten van Sneijder en Robben). Ok, in de voorbereiding leek het inderdaad, moet ik toegeven, al wel eens ergens op in fases van de wedstrijden. Maar dat 4-2-3-1 komt toch echt door spelers, waardoor de ommekeer was ingezet. Ik vind het toch treurig om te constateren dat de technische staf daar niet zelf mee op de proppen mee kon komen.quote:Dat we door de kwalificatie heen zijn gekomen met puur mazzel en individuele kwaliteiten is simpelweg gelul, goed voetbal zie je vrijwel nooit in een kwalificatie, maar pas in de 2e helft van een tournooi. Bij het Nederlands elftal zag je dat al opkomen in de oefenwedstrijden vlak voor het tournooi, geen andere coach kreeg dat voor elkaar.
Des te vreemder was het ook dat hij voor het WK ineens ging omgooien en Sneijder voor de verdediging ging neerzetten. Er was toen inderdaad ook geen reden om er vanaf af te stappen (v/h systeem), wat dat betreft klopt die 3,5 jaar ook niet die ik genoemd heb. Heb je gelijk in. Overigens werd de nietszeggende wedstrijd tegen argentinie 0-0.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:59 schreef RayMania het volgende:
Er was geen enkele reden om van het 4-3-3-systeem af te stappen, want in de WK-kwalificatie werd slechts twee keer gelijkgespeeld met slechts drie tegengoals (!) in twaalf wedstrijden. De WK-poule was al na twee wedstrijden overleefd, daarna volgde een wedstrijd tegen een topland waar Nederland niet door weggespeeld werd en slechts met 0-1 verloor.
Dat Van Basten er niks van kan qua tactiek is natuurlijk overdreven, maar uitblinken doet hij er zeker ook niet in. Seedorf linksbuiten, De Zeeuw centrale verdediger (tegen Luxemburg, de wedstrijd waarin kwalificatie werd veliliggesteld)? Ik blijf er bij dat als de spelers hem niet vertelde 4-2-3-1 te moeten gaan doen we weer zo'n gek experiment hadden gehad als bij 't WK. Hij stelt ze nu gewoon logisch op zoals de spelers gewend zijn, is dat nou zo'n verdienste?quote:Dat wordt allemaal vergeten, maar als Van Basten - na al geplaatst te zijn voor het EK - luistert naar de voorkeur van de spelers en daarmee enkele oefenwedstrijden wint (die geen graadmeter zijn) en twee EK-wedstrijden, dan kan Van Basten er blijkbaar niks van qua tactiek, omdat het spel mooier om aan te zien is?
paar dingen. VDV speelt bij HSV als schaduwspits/valse spits, bij Oranje is hij meer de spelmaker. Voor 't gesprek tussen van basten en derksen moet je even zoeken op dumpert.nl. Wat betreft het selectiebeleid, hij heeft gewoon veel mensen een kans gegeven, iets wat ik als positief beschouw. Wat je niet moet vergeten is dat we hier dus met een vrij jonge selectie zijn begonnen en dat die dus van de grond af aan moest worden opgebouwd, dat doe je niet in een paar dagen of weken of maanden. Als je verder gaat kijken naar andere oefenwedstrijden of kwalificatie duels van Nederland onder andere coaches dan is het ook niet om aan te zien en komt het ook op individuele kwaliteiten van spelers aan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:44 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik waag nog maar eens een poging,
[..]
Ja dus? misschien zou hij het nu ook kunnen, controleren voor de verdediging. Want in dit jaar bij Real heeft hij veel aan body en duelkracht gewonnen. Echter was hij 2 jaar geleden niet de man om voor de verdediging te gaan spelen. Van Basten ging dit even als experiment tijdens het WK doen. Nu speelt Wesley gewoon op de plek zoals bij zijn club, zoals ik al eerder zei.
[..]
Dusss. Speelt wederom nu op de plek zoals bij zijn club (ok, 2de helft tegen Fra niet meer, lekker belangrijk).
[..]
Het punt is?
[..]
Veel kranten, inc. het legioen, liep te miepen. Lees dat NRC stukkie nog maar eens, omdat er totaal geen stijgende lijn was te ontdekken na fucking 3,5 jaar. Dat we ons probleemloos kwalificeren Tsja, niet de zwaarste poules gehad natuurlijk. Polen kwalificeerde zich ook probleemloos, zegt dat nou zoveel?
Dat statiestiekje van MvB het meeste won zegt me ook niet zoveel. Zo'n overwinning op Thailand hecht ik bijv. geen waarde aan. MvB organiseert vooral (en nogal wat) oefeninterlands tegen voornamelijk flutlandjes namelijk. Ok, Italie was natuurlijk geen flutlandje. Toen wou Marco Vlaar even voor lul zetten voor de hele wereld door dat broekie op Toni te zetten.
[..]
Van Basten baseerde zijn selectie juist op het systeem (4-3-3, punt naar achter) en niet andersom. Vandaar dat hij de Yildirimmetjes en de Van den Berghjes (voor)selecteerde. Tsja, en dat hij met een nieuwe generatie aan de slag moest is niet vreemd. Stam, Cocu, De Boertjes, Overmars stopte allemaal. Sommige werden simpelweg te oud onder zijn bewind; Davids, Van Hooijdonk, Bosvelt, Kluivert (zijn lichaam is al 40 ofzo).
[..]
3,5 jaar.
[..]
1 helftje (de 2de) tegen Ivoorkust geprobeerd, omdat we aan alle kanten voorbij werden gelopen. Wederom een experimentje tijdens het WK. Van Basten gaf zich na dat WK zichzelf overigens een 7. Maar de individuele klasse van Van Persie gaf de doorslag in die wedstrijd overigens (net als die van Robben tegen Servie), waardoor de poulefase werd overleefd.
[..]
Van Basten wist het echt niet meer en probeerde maar wat nieuws, 4-2-4. Dat werd zoals je in dat NRC stukje (staat in een van mijn vorige posts), geen succes.
[..]
Van Basten en zijn kaartmaatjes wisten het niet meer en gingen het maar aan de spelers vragen. Die wisten het dus wel.
[..]
Niet gezien. Misschien leuk om nog eens achteraf terug te kijken, linkje?
[..]
Het is idd. wel een echt team nu. Wat de bijdrage van Van Basten hierin is, vind ik moeilijk in te schatten. Vd Sar is in deze ook zeer belangrijk.
[..]
Je bedoelt de 3-0 zege op een Oekraine dat er helemaal geen zin in had (Engelaar was de eerste die dat onderkende, hulde voor de zelfreflectie van die man, kan Van Basten nog wat van leren met z'n 7 die hij zichzelf gaf na het WK), de 1-1 tegen Denemarken, de fantastische 4-3 zege op Oostenrijk, en de 2-0 zege op gigant Wales (door momenten van Sneijder en Robben). Ok, in de voorbereiding leek het inderdaad, moet ik toegeven, al wel eens ergens op in fases van de wedstrijden. Maar dat 4-2-3-1 komt toch echt door spelers, waardoor de ommekeer was ingezet. Ik vind het toch treurig om te constateren dat de technische staf daar niet zelf mee op de proppen mee kon komen.
Zo kan je het mooi recht lullen ja.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Omdat Boula onder MvB in ieder geval de eerste 24 spelers gehaald had. Dat was absoluut een verrassing, onverwacht en de blik van Marco. Dat hij uiteindelijk zelfs 23 werd door de blessure van Babel kon dus alleen daardoor en was onder een andere coach niet waarschijnlijk geweest. Daarnaast was het ook de keuze van MvB geweest Boula dan ook nog eens meteen in de wedstrijd tegen Italie op te stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |