Bronquote:KOLLUM - Enkele gezinnen uit het Friese Kollum hebben twee jaar lang tijdens het douchen elektrische schokken gekregen. De schokken ontstonden doordat een van de bewoners uit de straat Reinaard een schroef in de muur had gedraaid die dwars door een stroomkabel was gegaan.
Daardoor kwam al het leidingwater en de wapening in het beton van de huizen onder stroom te staan. Een bliksembeveiligingsbedrijf heeft de elektriciteitsvoorziening inmiddels goed geaard.
Normaal gesproken zorgt de aardlekschakelaar of een doorgeslagen stop automatisch voor het stilleggen van de elektriciteitsvoorziening. Volgens het bliksembeveiligingsbedrijf was het veiligheidssysteem niet goed geaard waardoor het niet werkte.
Huilen
De stroomkabel leverde elektriciteit aan een ventilator. Als de ventilator werd aangezet, kregen de douchende Friezen stroomschokken van 166 volt. De kinderen van de gezinnen aan de Reinaard kwamen door de schokken regelmatig huilend onder de douche vandaan.
Het bliksembeveiligingsbedrijf noemt de situatie "levensgevaarlijk". De stroomvoorziening is inmiddels wel goed geaard, waardoor de stroomschokken voorbij zijn.
(c) ANP
dit is fok, jwtquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:46 schreef Rekkie het volgende:
WTF
Overigens waarom direct het hele Friese volk door het slijk moet worden gehaald, ontgaat me.
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Friezen zijn gewoon harde mensen . Die gaan niet meteen piepen bij een beetje stroom .
So fucking what, die hond van mij heeft ook een pleuris hekel aan water.quote:De kinderen van de gezinnen aan de Reinaard kwamen door de schokken regelmatig huilend onder de douche vandaan.
Hoe lang moet je erover doen om door te krijgen dat alles onder stroom staat wanneer de ventilator aan is?quote:Als de ventilator werd aangezet, kregen de douchende Friezen stroomschokken van 166 volt.
quote:twee jaar lang
Meeloperquote:Op vrijdag 13 juni 2008 08:44 schreef Scorpie het volgende:
Achterlijke Friezen weer.
Nee, maar die Darwin Award geldt weer wel als je willens en wetens twee jaar lang onder die levensgevaarlijke douche gaat staan.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:45 schreef BdR het volgende:
Reinaard in Kollum, ziet er toch uit als een redelijk recente nieuwbouwwijk
http://maps.google.nl/maps?ll=53.285629,6.144359&t=k&z=18
Zoals ik het verhaal begrijp, gebeurde het alleen als de ventilator aanstond, dus dat maakte het heel onregelmatig en onvoorspelbaar. Maar goed, blijft een bizar verhaal..
(trouwens de Darwin Award geldt volgens mij alleen als je het jezelf aandoet, niet als je anderen in gevaar brengt met je ventilator..)
dwarsliggers he :pquote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:21 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom hebben ze in Friesland maar 166 Volt?
idd wat een pipo ben je danquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:56 schreef Farenji het volgende:
Het gaat om enkele gezinnen he. Meerdere huizen. Dus ik zie die gasten elke keer douchen, en dan elke keer schokken krijgen, elke keer de kinderen getraumatiseerd... "mama ik wil niet meer douchen, het doet pijn!!" En wat zouden die ouders dan gezegd hebben? "Niet zeuren Klara, dat hoort erbij" ofzo?
Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat meerdere gezinnen 2 jaar lang stroomstoten onder de douche krijgen en niemand daarvan zich even gaat afvragen wat er in godsnaam aan de hand is.
Idd en niet gaan klagen enzoquote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
2 jaar lang stroomschokken krijgen en niks door hebben.![]()
![]()
HAHAHAH EINZ ZWEI!!!111!!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dit is nog maar het begin hoor voor die Friezen. Eigenlijk is Wilders al bezig met een etnische zuivering van Nederland, en dit zijn de eerste voorbereidingen voor dat raarpratende stugge boerenvolkje. Terschelling wordt straks een soort bannelingsoord, en Westerbork is ook niet zo ver weg.
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 03:10 schreef DrDentz het volgende:
Haha, de noeste Friezen krijg je niet onder die douche vandaan met wat schokken.
Geniet er nog maar van zolang het kan, want ome Geert heeft grootse plannen met Fryslan.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:45 schreef Apotheose het volgende:
[..]
HAHAHAH EINZ ZWEI!!!111!!![]()
![]()
;dd STUG !!
D
![]()
![]()
![]()
zoiets?
Nee, ze zijn gewoon dom.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:54 schreef SCH het volgende:
Friezen kunnen wel tegen een (stroom) stootje, blijkt maar weer
Bron?quote:Op maandag 16 juni 2008 11:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van zolang het kan, want ome Geert heeft grootse plannen met Fryslan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |