Die oudere mensen zijn toch wel de klos, want de huren vrijgeven, dat gaat echt wel gebeuren, gelijk met de afschaffing van de hypotheekrente en de instelling van een overgangsregeling voor de laagbetaalde groepen en dan zijn de bovenmodaal verdienende oudere huurders de klosquote:Op zondag 15 juni 2008 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel eerder wat oudere mensen, die het huurhuis al bezetten, en nu het aanbod krijgen om eigenaar te worden. Die willen meestal niet. Want alles wat er voor hen concreet veranderd zijn de maandlasten. Die stijgen met 60%, als ze huursubsidie krijgen nog wel meer.
Dat zal allemaal gebeuren, maar op zo een termijn dat het niemand werkelijk pijn zal doen. En die bovenmodaal verdienende huurders die kunnen ook wel wat lijden.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:40 schreef henkway het volgende:
[..]
Die oudere mensen zijn toch wel de klos, want de huren vrijgeven, dat gaat echt wel gebeuren, gelijk met de afschaffing van de hypotheekrente en de instelling van een overgangsregeling voor de laagbetaalde groepen en dan zijn de bovenmodaal verdienende oudere huurders de klos
Ik heb een fout gemaakt dat is niet de winst maar de omzetquote:Op zondag 15 juni 2008 23:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het kan wel maar het is flink puzzelen en beknibbelen. Nu ergens sociale woningbouw neerzetten is meer vanuit prestige dan vanwege het rendement.
Voor iedereen die dus een kleine ruimte wil. De grootste problemen die er zijn bestaan op dit moment uit het gebrek aan starterswoningen omdat er te weinig eengezinswoningen zijn waar starters naar door kunnen stromen. Dat probleem los je dus nauwelijks op, want je kunt mensen niet dwingen hun woning op te splitsen. De overheid moet eerst maar eens zorgen dat er een gezond aanbod ko9mt van middenklasse woningen waarin beginnende gezinnen terecht kunnen zonder driekwart van hun inkomen te moeten afdragen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat het met regeltjes te maken heeft, want voor investeerders is dit zeer interessant (kopen, splitsen en verhuren). Als de overheid de barrieres hiertegen opheft heb je binnen no time woonruimte voor iedereen.
Inafrika hebben ze geen regels..quote:Op maandag 16 juni 2008 15:53 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Overigens, dat verwijzen naar een buitenlandse situatie komt een beetje over als: In Afrika leven mensen in een kleihut, waarom zetten we in Nederland ook niet overal kleihutten neer, dan is de woningnood zo opgelost.
Klopt het is gewoon niet interessant. Degenen met huursubsidie zullen het overigens ook gewoon niet kunnen financierenquote:Op zondag 15 juni 2008 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel eerder wat oudere mensen, die het huurhuis al bezetten, en nu het aanbod krijgen om eigenaar te worden. Die willen meestal niet. Want alles wat er voor hen concreet veranderd zijn de maandlasten. Die stijgen met 60%, als ze huursubsidie krijgen nog wel meer.
Of eerst huren of naar andere opties kijken.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:58 schreef henkway het volgende:
[..]
Inafrika hebben ze geen regels..
Vorr Nederlandse starters is er voorlopig maar een weg, emigreren of je ouders op hypothecaire kosten jagen
Ik ben een stuk ouder dan dat en ik huur mijn hele leven al. Ben ook niet van plan om ooit te gaan kopen, tenminste niet om zelf in te gaan wonen. Natuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken maar op dit moment voorzie ik het niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of eerst huren of naar andere opties kijken.
Het is nooit en nergens zo geweest dan elke 22 of 25 jarige direct een droomhuis kon kopen.
hoeft ook niet, maar dat de Nederlanders allemaal op steeds kleinere stukjes grond kruipen, terwijl de boeren land zat hebben en nauwelijks nog de kost verdienen, ondanks de gratis dieselolie, talloze fiscale voordelen en de EU subsidies, is absoluut van de gekke.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben een stuk ouder dan dat en ik huur mijn hele leven al. Ben ook niet van plan om ooit te gaan kopen, tenminste niet om zelf in te gaan wonen. Natuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken maar op dit moment voorzie ik het niet.
Maar de wereld is groter dan Amsterdam-centraal hoor! In hele stukken van Nederland is een eengezinswoning betaalbaar en snel te verkrijgen (huur). En daarbuiten is het helemaal feest op dit moment. Voor nog geen ton koop je in Duitsland een vrijstaand huis van een kwaliteit zoals je die in Nederland slechts zelden ziet.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:59 schreef ShadyLane het volgende:
Niks mis met 'eerst huren', maar waar dat vroeger misschien inhield 'eerst een huis huren', komt het nu eerder neer op 'eerst een kamer huren' omdat de wachttijden lang zijn, en particuliere huur niet voor iedereen betaalbaar (degenen voor wie het dat wel is, kunnen ook wel kopen). Niet iedereen heeft zin om tot z'n dertigste in een studentenhuis te blijven zitten.
Noem je 'iets' dan een huis of een goede baan?quote:Op maandag 16 juni 2008 22:30 schreef LXIV het volgende:
Maar in een middelgrote Brabantse stad of in Friesland kun je toch particulier wel redelijk snel iets vinden?
mwah normaal, ik vind dat nogal tegenvallen in de regio tilburg en eindhoven.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:27 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Noem je 'iets' dan een huis of een goede baan?
Neem de Haarlemmermeer (vroeger gewoond), huizenprijzen rijzen de pan uit, maar er is dan ook veel meer werkgelegenheid dan in sexbierum.
Overigens brabant vind ik prima, huizenprijzen zijn enigszins normaal en werk is er voor wie wil ook wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |