Dan kunnen ze ook niet lid worden.quote:
Nee, tegen het verdrag mogen ze best stemmen als ze het verdrag niet goed vinden. Ik vind het zelf ook niet zo'n fantastisch verdrag. Het gaat me om de ondankbare en oneigenlijke anti-Europa sfeer die je nu ineens in de campagnes zag.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:37 schreef PJORourke het volgende:
Je moet dus voor een verdrag stemmen omdat je in het verleden veel geld hebt gekregen?Dat is wederom van die waardeloze ja-kampargumentatie.
Ja, in 2008 misschien, maar in Ierland is veel meer geld gepompt hoor.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar het lidmaatschap wat er betaald moet worden aan de EU is veel meer dan de Ieren subsidie hebben gekregen.
Als jij mij nou 100 euro geeft, mag je lid worden van mijn club en dan krijg je weer 35 euro subsidie terug om te besteden en haal het niet in je hoofd om ondankbaar te zijnquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Het gaat me om de ondankbare en oneigenlijke anti-Europa sfeer die je nu ineens in de campagnes zag.
Nouja, ik heb nog niemand een punt horen noemen wat echt onmogelijk is zonder dat we één EU zijn. Tot nu toe heeft geen één voordeel die mij heeft weten te bereiken. Misschien dat jij er dan maar één moet noemen om de nee-stemmers over te halen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gevalletje domme burgers die Nee stemmen tegen alles wat ze niet snappen, of gevalletje EU die totaal niet kan uitleggen waarom het goed is om voor te stemmen?
Maar buiten die subsidie om, de subsidie is maar een klein verhaal, hebben ze ook door de vrije handel in goederen en diensten veel bedrijfstakken opgezet en multinationals aangetrokken.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij mij nou 100 euro geeft, mag je lid worden van mijn club en dan krijg je weer 35 euro subsidie terug om te besteden en haal het niet in je hoofd om ondankbaar te zijn
Om even een paar internationale handeltjes te doen heb je natuurlijk geen bureaucratische EU + grondwet nodig.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar buiten die subsidie om, de subsidie is maar een klein verhaal, hebben ze ook door de vrije handel in goederen en diensten veel bedrijfstakken opgezet en multinationals aangetrokken.
Bijna alle Helpdesks van grote Europese bedrijven zitten in Dublin, Apple is er gaan zitten, Microsoft heeft er een groot kantoor... Allemaal door de EU.
Kom op zeg, dankbaarheid zie je nooit in de politiek. Denk maar aan het afserveren van Churchill in 1945.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:42 schreef Pool het volgende:
Nee, tegen het verdrag mogen ze best stemmen als ze het verdrag niet goed vinden. Ik vind het zelf ook niet zo'n fantastisch verdrag. Het gaat me om de ondankbare en oneigenlijke anti-Europa sfeer die je nu ineens in de campagnes zag.
De grondwet is er mede om expansie te vereenvoudigen. Meer vrije handel en meer lidstaten met toekostige werkgelegenheid en goedekope werknemers.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Om even een paar internationale handeltjes te doen heb je natuurlijk geen wel de bureaucratische EU maar niet meteen de grondwet nodig.
Onzin. Allemaal door de lage belasting. Waar haal je deze propaganda vandaan?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:46 schreef SicSicSics het volgende:
Maar buiten die subsidie om, de subsidie is maar een klein verhaal, hebben ze ook door de vrije handel in goederen en diensten veel bedrijfstakken opgezet en multinationals aangetrokken.
Bijna alle Helpdesks van grote Europese bedrijven zitten in Dublin, Apple is er gaan zitten, Microsoft heeft er een groot kantoor... Allemaal door de EU.
Crap.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De grondwet is er mede om expansie te vereenvoudigen. Meer vrije handel en meer lidstaten met toekostige werkgelegenheid en goedekope werknemers.
En Ierland heeft wel degelijk aan de EU te danken dat er een vrij verkeer van goederen en diensten is binnen de EU. Zonder dit vrije verkeer hadden deze grote bedrijven hier nooit en te nimmer gaan zitten!
EFTA is er ook nog, veel beter dan de EUSSR.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:51 schreef SicSicSics het volgende:
De grondwet is er mede om expansie te vereenvoudigen. Meer vrije handel en meer lidstaten met toekostige werkgelegenheid en goedekope werknemers.
En Ierland heeft wel degelijk aan de EU te danken dat er een vrij verkeer van goederen en diensten is binnen de EU. Zonder dit vrije verkeer hadden deze grote bedrijven hier nooit en te nimmer gaan zitten!
Een lage belasting die zonder de EU niet mogelijk was geweest.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Onzin. Allemaal door de lage belasting. Waar haal je deze propaganda vandaan?
Daar verschillen de meningen over...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Crap.
Een grondwet is niet nodig en een heel bureaucratisch apparaat al helemaal niet.
Dat durf ik te betwijfelen.quote:En zonder de bureaucratische EU hadden die bedrijven hier ook gezeten.
Dit is werkelijk belachelijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:53 schreef SicSicSics het volgende:
Een lage belasting die zonder de EU niet mogelijk was geweest.
Die meningen kloppen niet. De enige voor wie Europa wel werkt is voor de ambtenaren.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen over...
[..]
Ik weet het zeker.quote:Dat durf ik te betwijfelen.
Bij Ierland was het dus meer andersom. 35 euro lidmaatschap en 100 euro terug.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij mij nou 100 euro geeft, mag je lid worden van mijn club en dan krijg je weer 35 euro subsidie terug om te besteden en haal het niet in je hoofd om ondankbaar te zijn
Ik weet niet wat hier van waar is, maar dit spoort natuurlijk ook niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Bij Ierland was het dus meer andersom. 35 euro lidmaatschap en 100 euro terug.
Werkelijk?quote:
Sure... Iedereen is gek want ik heb gelijk...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die meningen kloppen niet. De enige voor wie Europa wel werkt is voor de ambtenaren.
Ik weet ook zeker dat de aarde plat is...quote:Ik weet het zeker.
Denk nou even logisch na, er werd al handel gedreven voordat bureaucratische Europa bestond.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sure... Iedereen is gek want ik heb gelijk...![]()
[..]
Ja dat dacht ik dus al.quote:Ik weet ook zeker dat de aarde plat is...
Ik zeg ook niet dat het er niet was, ik zeg dat het beter/gemakkelijker is geworden sinds de Unie.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even logisch na, er werd al handel gedreven voordat bureaucratische Europa bestond.
quote:Ja dat dacht ik dus al.
Ja, want belastingen zijn - voorlopig nog steeds - een aangelegenheid die puur voor de lidstaten is. Het verdrag zou dat wijzigen, maar dat lijkt me redelijk morsdood.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |