Ik zou het erg moeilijk hebben om een keuze te maken in een geval zoals hierboven omschreven.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:50 schreef Neptune het volgende: Hij zou nog een operatie kunnen ondergaan om zijn blaasproblemen te verhelpen, maar garantie zou het niet geven. Ook zou het geen garantie geven dat Ronnie wel weer goed zou gaan eten. Tevens zou Ronnie na de operatie zeker een week incontinent zijn en dat is iets wat wij hem wilde besparen.
Voor jou misschien niet maar iedereen gaat op eigen manier met zijn verdriet om.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:35 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Een beetje relativering zou geen kwaad kunnen hoor.
Een beetje inleving in andermans gevoelens ook niet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:35 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Sorry hoor maar een gedicht voor een dooie kat... Dan heb je echt nog niks meegemaakt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:13 schreef Fha het volgende:
[..]
Een beetje inleving in andermans gevoelens ook niet.
Heel veel sterkte TS! Wat een sneu verhaal zeg..
Joh, als je er zo slecht tegen kan sla je dit topic toch lekker over of open er een topic over in KLBquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:31 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Sorry hoor maar een gedicht voor een dooie kat... Dan heb je echt nog niks meegemaakt.
Ach, donder op naar je trieste voetbaltopics.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:31 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Sorry hoor maar een gedicht voor een dooie kat... Dan heb je echt nog niks meegemaakt.
Jij hebt blijkbaar nog nooit meegemaakt dat een huisdiertje voor veel mensen hetzelfde is als een eigen kind.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:31 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Dank je wel ijsmeis en natuurlijk ook de rest.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:
Sterkte TS en Mariëtte.
[..]
Jij hebt blijkbaar nog nooit meegemaakt dat een huisdiertje voor veel mensen hetzelfde is als een eigen kind.
Mensen die dat soort dingen zeggen en menen hebben duidelijk geen eigen kind verloren, laat ik het daar bij houden.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:
Sterkte TS en Mariëtte.
[..]
Jij hebt blijkbaar nog nooit meegemaakt dat een huisdiertje voor veel mensen hetzelfde is als een eigen kind.
Ja en zo is het in het nederlandsquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:00 schreef mazaru het volgende:
Sterkte TS.
Het is altijd moeilijk om afscheid van je beestje te moeten nemen. Zeker als ze nog zo jong zijn.
Maar je hebt hem alleen maar een langere lijdensweg bespaard met je beslissing.
Dat gedicht is The Rainbow Bridge Poem. Prachtig gedicht!
http://rainbowsbridge.com/Poem.htm
8 jaar nog maarquote:Op maandag 30 juni 2008 20:43 schreef Slappy het volgende:
R.i.p.Hoe oud was ie eigelijks geworden?
quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:35 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
En wat bedoel je daar mee? Zelf een dier gehad waar je niks om gaf? Dat slechts een 'beest' was?quote:
Ik heb exact dezelfde gevoelens als de user die ik quotte.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:13 schreef Musje456 het volgende:
[..]
En wat bedoel je daar mee? Zelf een cavia gehad waar je niks om gaf?
Wat betreft je edit, ik vind dat er een wezelijk verschil zit tussen een mens en een cavia.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:49 schreef Musje456 het volgende:
Sorry, maar ook ik, en waarschijnlijk ook meerdere van andere users hebben ergere dingen meegemaakt. Misschien reageren sommigen van ons juist ook vanuit dat soort emoties.
Mijn edit was blijkbaar niet helemaal duidelijk, want voor hetzelfde geld had ik Cavia in mens veranderd... Het gaat om emoties om levende wezens.
Dat ze in Oost afrika lachen om het geven om dieren, omdat het voedsel is, is een feit, ook hier in het westen zijn dieren voedsel: wij mensen zijn gebouwd om dieren te eten. Maar dat betekend niet dat dieren als beesten dienen te leven! Eet jij biologisch bijvoorbeeld, na je bezoek? Of ben je veganisch geworden? Wij mensen zijn vleeseters, en daarop gebouwd, heel simpel. Mogen we daarom ook niet meer gevoelswaarden hebben tegenover de dieren die we zelf gedomesticeerd hebben, die een deel van ons gezinsleven gevormd hebben, voor wie we verantwoording genomen hebben?
De dieren die ons voorzien van voedsel moeten we met respect zien, en helaas, nee... ik zal ben eerlijk: voel me hypocriet daar: ik vind vlees te lekker, maar ben wel een persoon die zeg dat ik me soms schuldig voel: ik kan biovlees niet betalen, als ik het geld had zou ik het kopen...(en me nog ergens schuldig voelen... )
Enneh: poes/katlaat dat verschil joh... Dat is mijn eitje, neem ik niemand ooit kwalijk
Voor een keer ben ik het wel met je eens...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 04:41 schreef Morwen het volgende:
Ronnie, wat een lieverd![]()
Wat ik denk over het overlijden van dieren: Het is puur en veel minder geforceerd dan een mens. Ik heb het er laatst over gehad met mijn lief dat ik het puur en envoudig wil net zoals ik gekomen ben. Offtopic I know.....
Waarom al die poespas, ook voor een dier, dat je diegene mist zowel dier als mens is logisch maar ik snap die hele kermis erom heen niet. Is het niet verdrietig genoeg dat je degene moet missen? Doe het op jouw manier, zowel mens/dier/plant, kan alles erop en eraan zijn misschien wel niet.
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 1 juli 2008 04:54 schreef Musje456 het volgende:
[..]
Voor een keer ben ik het wel met je eens...Maar die kermis is misschien wel een ritueel om het afscheid makkelijker te maken..? Ik zei al eerder: een ieder verwerkt songen op zijn eigen manier. Het verschilt van mens tot mens. Dit zeg ik zonder oordeel, het is een feit...
Zo is mijn weltrustenwens een feit met een knuffel voor hun die het nu even moeilijk hebben in wat voor siruatie dan ook
PM gestuurd, ik heb je misschien verkeerd begrepen... sorry in dat gevalquote:Op dinsdag 1 juli 2008 05:00 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dat zeg ikMisschien moet je beter lezen wat ik schrijf en misschien ben je het dan wel vaker met me eens dan je denkt
Alleen denk ik dat ik wat meer flexibel qua denken ben dan jij, time will tell
Hier is geen topic voor zo ver ik weet. Maar je kunt me altijd een PM sturen natuurlijkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 04:27 schreef Musje456 het volgende:
Ok, Leolinedance, dank denk ik dat wezenlijk wij elkaar wel begrijpen... al zijn we emotioneel misschien verschillend. Mag ik jou dan op de man af vragen om minder genuanceerd te reageren op dit topic, waar mensen hun hart willen uitstorten?
Je zegt zelf dat je een traan hebt weggepinkt bij je hond... Jij had blijbaar geen uitlaatklep nodig, maar mensen die hier praten hebben dat wel nodig. Dat zegt niks over hun relaiteitsvermogen...We zijn allen mensen en verwerken dingen allemaal anders...
Ik waardeer wat je verteld heel veel. Ikzelf heb echt geen geld voor biologisch vlees of groenten, maar kies ervoor wanneer ik kan of eet vegetarisch (al is het aanbod hier miserabel!) Dank opnieuw voor je eerlijke antwoord (Vraagje, aangezien we vreselijk off gaan: is er een speciaal topic hiervoor? )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |