abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 juni 2008 @ 19:26:47 #26
163650 Greys
pi_59371137
Ronnie boft dat hij zulke liefdevolle baasjes heeft gehad die hem een fijn huis gunden en hem uit het asiel hebben gehaald. Maar die ook hem verder lijden wilden besparen en dus de juiste beslissing hebben genomen.

Sterkte
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_59380192
Heel veel sterkte .
Liefs Vronie
pi_59394320
Vreselijk, ik moet ff een traantje wegpinken. Ik ga mijn eigen meisjes een extra knuffel geven nu ze er nog zijn. Veel sterkte.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:55:24 #29
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_59395607
Ooooh, zo naar.. en hij was nog zo jong!
Sterkte!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 15 juni 2008 @ 19:34:23 #30
127004 maril
Smeetsfan
pi_59411459
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:00 schreef mazaru het volgende:
Sterkte TS.
Het is altijd moeilijk om afscheid van je beestje te moeten nemen. Zeker als ze nog zo jong zijn.
Maar je hebt hem alleen maar een langere lijdensweg bespaard met je beslissing.

Dat gedicht is The Rainbow Bridge Poem. Prachtig gedicht!
http://rainbowsbridge.com/Poem.htm
Ja en zo is het in het nederlands

The Rainbow Bridges

Er is een plaats in de hemel die Rainbow Bridges heet
Als een dier overlijdt, dat een hele sterke verbinding
heeft met iemand hier gaat dit huisdier naar Rainbow
Bridges.
Daar zijn gras landen en heuvels voor al onze speciale
vrienden, zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen.
Er is genoeg eten , water en zonneschijn en onze
vrienden zijn er warm en confortabel.
Alle zieken en oude dieren worden hersteld in gezondheid
die gewond waren of verminkt waren, worden weer
ongeschonden en sterk
precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.
De dieren zijn gelukkig en tevreden
maar er is een ding, ze missen een speciaal iemand,
iemand die achtergelaten is.
Ze rennen en spelen samen.
Maar er komt een dag waarin er één plotseling stopt
en in de verte kijkt.
Zijn helderen ogen staan strak;
Zijn verlangend lichaam begint te trillen
Opeens breekt hij van de groep
vliegt over het gras
sneller en sneller
Je bent gezien
en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk treffen
houden jullie elkaar stevig vast in dit vreugdevol weerzien
om nooit meer apart te zijn.
De vrolijke kussen regenen op je gezicht
je handen aaien de liefdevolle kop
en je kijkt nog een keer in die vertrouwde ogen
zo lang uit je leven weg
maar altijd aanwezig in je hart.
Dan kruis je Rainbow Brigdes, samen.................
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 15 juni 2008 @ 23:44:57 #31
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_59420234
Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties...
De keuze was inderdaad heel moeilijk maar wij hebben het gevoel dat we het beste voor Ronnie gekozen hebben. Na bijna een week is het wel beter te relativeren maar het blijft een gemis in huis. Alle plaatsen waar je hem zou verwachten blijven leeg
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:06:51 #32
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_59501751
Het was een heel mooi beestje, en JA je hebt de juiste beslissing genomen, dit is zo echt veel beter voor het diertje en zo te horen had het zich geen fijner baasje kunnen wensen!
Sterkte!
pi_59503648
Veel sterkte!
Fijn ook dat er begrip voor is, voor je verlies. Niet alle mensen hebben dit, maar goed.. die mensen missen dan ook een hoop liefde van een dier.
Hou maar gewoon in je hoofd, dat hem een hoop leed is bespaard en hij nu een kort, maar goed leven (daar ga ik vanuit) gehad.
En vergeten doe je hem natuurlijk nooit.
pi_59511091
Heel veel sterkte met jullie verlies, zo te lezen was het een goede beslissing maar dat maakt het er niet makkelijker op.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 19 juni 2008 @ 12:57:10 #35
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59515869
Heel veel sterkte.
Het zal vast en zeker de juiste beslissing geweest zijn.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:40:12 #36
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_59528982
Ook ik wil je sterkte wensen met het verlies.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 30 juni 2008 @ 20:39:29 #37
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_59802685
Echt erg. Heb zojuist hetzelfde meegemaakt. Solito was sinds vrijdag/zaterdag al wat heen en weer aan het pendelen tussen de kattenbak en de vensterbank. Zaterdagmiddag de hele dag niet gezien, terwijl hij normaal altijd bij me komt zitten enzo.

Zondag ook de hele dag niet gezien, lag hij onder mijn bed. Vandaag ook weer de hele dag en ik zag dat hij niet had gegeten/gedronken.

Om 19.00u meteen naar de dierenarts gegaan. Daar geconstateerd dat zijn blaas vol zat. Ook een catheter gekregen en hij zou de nacht daar moeten blijven.

Om 19.45 gebeld over de toestand van Solito, en de dierenarts heeft gemeld dat hij is overleden

Veel sterkte, ik weet hoe erg het is.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 30 juni 2008 @ 20:43:23 #38
138914 Slappy
ambtenaar
pi_59802794
R.i.p.Hoe oud was ie eigelijks geworden?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 30 juni 2008 @ 21:05:29 #39
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_59803493
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:43 schreef Slappy het volgende:
R.i.p.Hoe oud was ie eigelijks geworden?
8 jaar nog maar
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_59807466
Beste TS,

Een kat is meer dan een mens, een kat is slimmer dan een mens.
je kat is op dit moment in goede handen.

R.I.P
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_59810656
Neptune, tranen van mijn zijde. De ene kat is de andere niet, en ik weet dat elke kat bijzonder is, maar snap dat Ronnie voor jou anders was...

Ik las je verhaal en huil om eigen redenen (natuurlijk: Kattenliefhebbers huilen mee, kattenhaters en mensen die niks hebben meegemaakt plaatsen domme reacties, kattenliefhebbers die zulke dingen kennen huilen extra mee).

Ronnie klinkt als een vreselijk speciaal katje: meer een eigen willetje dan gebruikelijk Ik moet er wel om lachen. Ook waar je verteld waar je hem mistte... gewoontes (Ik ga zoeken naar mijn poezels als ze niet verschijnen bij het avondeten Zo schichtig als ze zijn en zo angstig voor vreemden, maar als ze niet reageren bij het avondeten, dan heeft mijn bezoek geen betekenis, en ga ik zoeken naar mijn poezels!)

Ik liet tranen met je post over hoe Ronnie was... Zo moeilijk om de beslising te nemen... Maar ik denk wel dat je de juiste beslissing genomen hebt. Voor Ronnie zou het meer lijden geweest zijn, en dat besef jij ook wel. Toch heb je de twijfel... maar dat is je eigen twijfel (om Ronnie nog wat langer bij je te houden..?) Langer tijd voor afscheid..?

Denk aan Ronnie en voel hem maar op je schoot of armen en glimlach dan...Probeer het eens? Zolang jij Ronnie bij je voelt is hij niet weg, hoe droevig je je ook voelt... en geniet ook des te meer van je andere katten. Ronnie leeft ook voort in Frank en Koen.
Mijn lieffie heb ik wel een operatie laten doorgaan (was wat anders), maar met mijn toestemming is ze nooit ontwaken uit de operatie... Natuurlijk twijfel ik ook nog steeds, maar meer omdat ik nooit echt afscheid heb kunnen nemen... Voor haar weet ik echter dat dit het beste was....

Je hebt de beslissing genomen voor Ronnie, en voor hem was het het beste... Heel veel sterkte Neptune. Ronnie ziet eruit en hoort als een van die speciale poezenvriendjes.

We krijgen het druk na de regenboog
pi_59810661
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:05 schreef jpg97 het volgende:

[..]

8 jaar nog maar
  dinsdag 1 juli 2008 @ 03:08:54 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59810671
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:35 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Een beetje relativering zou geen kwaad kunnen hoor.
pi_59810694
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 03:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]
En wat bedoel je daar mee? Zelf een dier gehad waar je niks om gaf? Dat slechts een 'beest' was?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 03:21:57 #45
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59810734
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 03:13 schreef Musje456 het volgende:

[..]

En wat bedoel je daar mee? Zelf een cavia gehad waar je niks om gaf?
Ik heb exact dezelfde gevoelens als de user die ik quotte.

Het is heel erg om iets te verliezen wat je dierbaar is. Zo is mijn hond gestorven 2 jaar geleden. Ik vind persoonlijk dat hoe hier over een poes wordt gesproken wel vrij ver gaat. Een poes is geen mens.
Ik heb zelf veel ergere dingen meegemaakt, als ik gedichten en berichten hier lees krijg ik het gevoel alsof de wereld vergaat. Bepaalde dingen in het leven leren je te relativeren.

Overigens ben ik net een aantal maanden in Oost-Afrika geweest, dat kan er ook mee temaken hebben. Daar lachten ze zich verrot als ik vertelde dat wij een kat/hond/cavia/konijn/vogel/vis enzo als huisdier hebben. En dat dure voedsel geven, naar de dierenarts brengen, tanden poetsen, uitlaten etc. Zo'n dier moet je toch opeten?! (dit is natuurlijk niet mijn mening)

edit: Ik zie dat je je bericht geedit hebt, dat was niet nodig geweest. Je strekking (veroordeling) was wel duidelijk.

edit 2: Sorry voor mijn poes/kat verwarring.
pi_59810857
Sorry, maar ook ik, en waarschijnlijk ook meerdere van andere users hebben ergere dingen meegemaakt. Misschien reageren sommigen van ons juist ook vanuit dat soort emoties.

Mijn edit was blijkbaar niet helemaal duidelijk, want voor hetzelfde geld had ik Cavia in mens veranderd... Het gaat om emoties om levende wezens.

Dat ze in Oost afrika lachen om het geven om dieren, omdat het voedsel is, is een feit, ook hier in het westen zijn dieren voedsel: wij mensen zijn gebouwd om dieren te eten. Maar dat betekend niet dat dieren als beesten dienen te leven! Eet jij biologisch bijvoorbeeld, na je bezoek? Of ben je veganisch geworden? Wij mensen zijn vleeseters, en daarop gebouwd, heel simpel. Mogen we daarom ook niet meer gevoelswaarden hebben tegenover de dieren die we zelf gedomesticeerd hebben, die een deel van ons gezinsleven gevormd hebben, voor wie we verantwoording genomen hebben?
De dieren die ons voorzien van voedsel moeten we met respect zien, en helaas, nee... ik zal ben eerlijk: voel me hypocriet daar: ik vind vlees te lekker, maar ben wel een persoon die zeg dat ik me soms schuldig voel: ik kan biovlees niet betalen, als ik het geld had zou ik het kopen...(en me nog ergens schuldig voelen... )

Enneh: poes/kat laat dat verschil joh... Dat is mijn eitje, neem ik niemand ooit kwalijk
  dinsdag 1 juli 2008 @ 04:04:57 #47
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59810889
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 03:49 schreef Musje456 het volgende:
Sorry, maar ook ik, en waarschijnlijk ook meerdere van andere users hebben ergere dingen meegemaakt. Misschien reageren sommigen van ons juist ook vanuit dat soort emoties.

Mijn edit was blijkbaar niet helemaal duidelijk, want voor hetzelfde geld had ik Cavia in mens veranderd... Het gaat om emoties om levende wezens.

Dat ze in Oost afrika lachen om het geven om dieren, omdat het voedsel is, is een feit, ook hier in het westen zijn dieren voedsel: wij mensen zijn gebouwd om dieren te eten. Maar dat betekend niet dat dieren als beesten dienen te leven! Eet jij biologisch bijvoorbeeld, na je bezoek? Of ben je veganisch geworden? Wij mensen zijn vleeseters, en daarop gebouwd, heel simpel. Mogen we daarom ook niet meer gevoelswaarden hebben tegenover de dieren die we zelf gedomesticeerd hebben, die een deel van ons gezinsleven gevormd hebben, voor wie we verantwoording genomen hebben?
De dieren die ons voorzien van voedsel moeten we met respect zien, en helaas, nee... ik zal ben eerlijk: voel me hypocriet daar: ik vind vlees te lekker, maar ben wel een persoon die zeg dat ik me soms schuldig voel: ik kan biovlees niet betalen, als ik het geld had zou ik het kopen...(en me nog ergens schuldig voelen... )

Enneh: poes/kat laat dat verschil joh... Dat is mijn eitje, neem ik niemand ooit kwalijk
Wat betreft je edit, ik vind dat er een wezelijk verschil zit tussen een mens en een cavia.

Maar jik vind dat je ook wel gelijk hebt hoor, dat zal ik niet ontkennen. We mogen best een familiair gevoel hebben bij een dier, daar is helemaal niks mis mee. Dat heb ik zelf ook. Echter vind ik wel dat er een verschil is tussen een mens en een dier. Ik zal niet ontkennen dat ik een traantje weg heb gepinkt toen mijn hond een spuitje kreeg. Maar voor mij blijft overeind staan dat het geen mens is dus is de gevoelswaarde voor mij toch anders.

Ik heb ook niet erg veel geld maar eet overigens wel vaak biologisch vlees (en niet alleen vlees). Waarschijnlijk door mijn studie en adoptie door mijn huisgenoten, maar ik vind het lekker en voel me er goed bij. Dan maar iets meer betalen..
pi_59810927
Ok, Leolinedance, dank denk ik dat wezenlijk wij elkaar wel begrijpen... al zijn we emotioneel misschien verschillend. Mag ik jou dan op de man af vragen om minder genuanceerd te reageren op dit topic, waar mensen hun hart willen uitstorten?
Je zegt zelf dat je een traan hebt weggepinkt bij je hond... Jij had blijbaar geen uitlaatklep nodig, maar mensen die hier praten hebben dat wel nodig. Dat zegt niks over hun relaiteitsvermogen...We zijn allen mensen en verwerken dingen allemaal anders...

Ik waardeer wat je verteld heel veel. Ikzelf heb echt geen geld voor biologisch vlees of groenten, maar kies ervoor wanneer ik kan of eet vegetarisch (al is het aanbod hier miserabel!) Dank opnieuw voor je eerlijke antwoord (Vraagje, aangezien we vreselijk off gaan: is er een speciaal topic hiervoor? )

[ Bericht 0% gewijzigd door Musje456 op 01-07-2008 04:46:34 ]
pi_59810930
dubbel -edit-
  dinsdag 1 juli 2008 @ 04:41:19 #50
84524 Morwen
I got life
pi_59810934
Ronnie, wat een lieverd

Wat ik denk over het overlijden van dieren: Het is puur en veel minder geforceerd dan een mens. Ik heb het er laatst over gehad met mijn lief dat ik het puur en envoudig wil net zoals ik gekomen ben. Offtopic I know.....

Waarom al die poespas, ook voor een dier, dat je diegene mist zowel dier als mens is logisch maar ik snap die hele kermis erom heen niet. Is het niet verdrietig genoeg dat je degene moet missen? Doe het op jouw manier, zowel mens/dier/plant, kan alles erop en eraan zijn misschien wel niet.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')