abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59287146
quote:
Jordanië boycot Nederlandse en Deense waar
Economisch - door Rob (R@b) op 10-06-2008 @ 17:00

Het heeft even geduurd, maar nu komt er toch wel degelijk een boycot van Nederlandse producten naar aanleiding van de anti-Koranfilm Fitna van PVV-politicus Geert Wilders. In Jordanië worden vanaf vandaag geen producten meer verkocht die afkomstig zijn uit ons kikkerlandje.

Ook artikelen uit Denemarken zijn overigens in de ban gedaan. Reden om Deense producten te boycotten zijn de cartoons over de islamitische profeet Mohammed.

Het initiatief is afkomstig van een coalitie van Jordaanse media, vakbonden en politieke partijen. Dat er wat tijd overheen ging voordat de boycot van kracht werd, komt door protesten van winkeliers. Die wilden eerst hun Nederlandse en Deense voorraad verkopen.

De organisatoren hebben ook aangifte gedaan tegen ons land en Denemarken. Dit wegens ''schending'' van de universele verklaring van de rechten van de mens. Of het ook echt tot een proces komt tegen Denemarken en Nederland, is nog niet bekend.

In april deed Iran al een oproep aan alle moslimstaten om Nederlandse producten te boycotten vanwege het knip- en plakwerk van Wilders.
Vraag mij af wat de economische schade van deze boycot is. Vraag mij ook af of Jordanie op het moment nog ontwikkelingshulp ontvangt.

Persvrijheid kent Jordanie overigens niet.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:37:43 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_59287222
Wat leuk voor ze. Ze kopen ook zoveel uit ons land. .
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:39:09 #3
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59287267
De postduiven zijn aangekomen?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_59287282
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:37 schreef Slarioux het volgende:
Wat leuk voor ze. Ze kopen ook zoveel uit ons land. .
Er liggen daar toch een aantal Nederlandse producten in de winkels. Vergis je niet.
pi_59287304
quote:
Dat er wat tijd overheen ging voordat de boycot van kracht werd, komt door protesten van winkeliers. Die wilden eerst hun Nederlandse en Deense voorraad verkopen.
Uitgestelde boosheid, ik zou willen dat het in hun DNA zat ipv in hun portemonnee. Wolla.
pi_59287359
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:34 schreef rutger05 het volgende:
Vraag mij ook af of Jordanie op het moment nog ontwikkelingshulp ontvangt.
Ik weet in ieder geval wel dat het niet "Jordanië" is dat deze producten boycot: "coalitie van Jordaanse media, vakbonden en politieke partijen". Maar goed, als een van die partijen in die coalitie hulp van Nederland ontvangt, dan mag dat inderdaad stopgezet worden.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:44:00 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59287412
quote:
Dat er wat tijd overheen ging voordat de boycot van kracht werd, komt door protesten van winkeliers. Die wilden eerst hun Nederlandse en Deense voorraad verkopen.
Hypocriete nepgelovigen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59287639
Wat importeren wij uit Jordanië ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_59287640
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet in ieder geval wel dat het niet "Jordanië" is dat deze producten boycot: "coalitie van Jordaanse media, vakbonden en politieke partijen". Maar goed, als een van die partijen in die coalitie hulp van Nederland ontvangt, dan mag dat inderdaad stopgezet worden.
Dat viel inderdaad duidelijk in de tekst te lezen.
pi_59287659
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hypocriete nepgelovigen.
Winkeliers in Jordanie willen natuurlijk niet graag zelf economisch getroffen worden.
pi_59287935
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:50 schreef Roi het volgende:
Wat importeren wij uit Jordanië ?
Ik zou het zo niet weten. Hier een lijst met bedrijven van Jordanie. Zijn volgens mij niet in Nederland op de consumentenmarkt actief.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Companies_of_Jordan
pi_59288004
Je hebt er denk ik overheen gekeken, maar daar hebben we een topic voor.

Alles over de nasleep van de film 'Fitna' kan in dat topic
Koran-film Wilders #34: nasleep debat & rechtszaken
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')