Ja, dat klopt ja!quote:
Nee hoor wij zijn al geweest!! Het was Troel.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Jeumig, 1,5 blz erbij!!
P_iglet, heeft Pepijn erg last van de prikjes, of heb je nog niets gehoord van t_igger?
k_i_m, ik begrijp je frustratie heel erg goed!Wij woonden bijna om de hoek bij schoonouders, nu wat verder weg, en bij de schoonfam loopt men wat sneller naar binnen dan ik van huis uit gewend ben. Dus tijdens de zwangerschap heb ik PR meermalen zeer duidelijk gemaakt dat ze moeten bellen voordat ze willen komen en dat we dan eens rustig gingen bekijken of het uitkwam. Werkt prima.
Ik zou als ik jou was duidelijke afspraken maken met je moeder. bijv. je mag 1x per week langskomen, en max. 4x per week bellen of zo. Weet ik veel. En dat ze zich daar dan ook aan houdt, zeg maar. (En uiteraard uitleggen dat je haar zorgen op prijs stelt, maar een beetje gestoord wordt van de manier waarop.) Zal toch wel uit te komen zijn? Succes iig
Popplesdat het zo heftig bij jullie eraan toe gaat...
Ardenlyn, schattig he, dat gebrabbel![]()
Als Eli boos is, komt er ineens wel een goed garticuleerde MAAAMAAAA uit, maar de rest van de tijd is het tatatadadadiedietatatatietietie etc.
Gister lieten we hem kiezen uit twee soorten eten en toen brabbelde hij "datta aataa"![]()
En nog een paar keer met het gebaar voor eten "aataa"
het zal me toch niet gebeuren dat zijn eerste woordje met 9 mnd "eten" is?
Geen wonder dat hij zulke speklagen heeft
Tico (was het?) beterschap voor jullie griep
Koosje, mag ikvragen hoe oud jouw baby/kind is? Je staat nl niet in de OP
Maar natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Koosje, mag ikvragen hoe oud jouw baby/kind is? Je staat nl niet in de OP
ik ben hier verder gegaanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:08 schreef tinny het volgende:
K_I_M is full-time moederschap misschien niet eventjes de beste keuze en dan later je werk weer oppikken? of is dat euro-technisch lastig?
Heel rot, maar je hebt nou eenmaal niet zo heel erg veel meer te willen met zo'n kleintje.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:48 schreef tinny het volgende:
ik wil gewoon
tinny, je intuïtie als ouder is ook veel waard hoor. Vlak die niet uit!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:28 schreef tinny het volgende:
overigens moet ik tot mij schaamte bekennendat wij zonder overleg met CB met Omneo zijn begonnen ...
Yep en Yade kan horen!quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Het premature kindje bij mij uit de zwangerschaps-gym-groep hoeft helemaal niet naar het cb voor de prikjes en de controles, die blijft tot een 2 jaar of zo (dacht ik, mss zelfs wel langer) onder controle in het ziekenhuis en krijgt ook daar de prikjes.
Is de wijkverpleegkundige al langs geweest bij jullie Sil?
Ja dat weet ik dus ook niet precies. In het ziekenhuis vertelden ze dat Yade haar achterstand door de vroege geboorte zou inhalen binnen een half jaar.quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Sil, met 2 maanden.. en 3&4 maanden, en dan steeds 2 prikjes, in elk been 1![]()
Maar misschien is het bij jullie wel later, soms geven ze te vroeg geboren kindjes de prikken iets later, zo rond de uitgerekende datum+2 mnd ipv geboortedatum+2mnd.. Maar dat zal het CB wel vertellen..
Doen ze de gehoortest bij jullie thuis? Dat is lekker!quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:41 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Yep en Yade kan horen!Maar dat wisten wel al.
Wel toevallig ik werd echt net gebeld, we hadden een afspraak gemist. Ik wist niet eens dat we er eentje hadden. De gehoortester had ook mazzel want Yade was net een dagje thuis.... en ik had ze nog moeten bellen. Ergens wat miscommunicatie blijkbaar.
Yade blijft voorlopig onder controle van de kinderarts in het ziekenhuis en bij het consultatiebureau, maar krijgt haar prikjes gewoon bij het consultatiebureau.
Oh, de intake was ik al helemaal vergeten. Moet je nagaan hoeveel indruk het op me heeft gemaakt...quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:59 schreef p_iglet het volgende:
hier kwam de wvp de intake thuis houden en een dag later moesten we naar het CB voor de gehoortest.
Had echt zoiets van had die wvp dat aparaatje meegegeven, dan was die intake nog ergens goed voor geweest.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:48 schreef tinny het volgende:
Ik word er nu toch wel een beetje kriegelig van hoor...
Gabi is 6 weken oud (nou ja overmorgen) tussen pak'm beet 14:00 uur t/m 23:00/00:00 uur is er eigenlijk geen land met haar te bestieren. Ze drinkt haar flesjes net zoals het moet in die tijd maar na het flesje is ze ongeloofelijk onrustig, trappelen, speen erin, speen eruit , schreeuwen, krijsen , speen er in speen eruit... trappelen... spugen (door al dat druk doen)... ze doet van alles... behalve slapen ... als je geluk hebt begint het wat later 17:00 uur maar meestal wat eerder
ben wel benieuwd wat die tip dan was... (vind hem zo snel even niet terug hier)quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:52 schreef Ardenlyn het volgende:
Nogmaals dankjewel Moonah voor die onwijs mooie tip!!
(hier doe ik Maarten niet naar bed bij de 1ste gaap enz. Werk totaal niet bij hem. Ik wacht wat langer)
maar hoe lang wacht je dan na het eerste teken (dus de eerste gaap of wrijf in oogjes)??quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:25 schreef Ardenlyn het volgende:
Tinny: De tip is dus dat ik niet Maarten meteen bij de 1ste gaap naar bed doe
Ik deed dat steeds om dat dat overal stond dat je je baby bij de 1ste gaap naar bed moest doen of in de oogjes wrijven. Hij huilde enorm en uiteindelijk toch hulp hier gevraagd en Moonah kwam ineens en zei dat haar zoontje ook niet bij de 1ste gaap enz naar bed gedaan werd omdat hij blijkbaar niet moe genoeg was.
Gouden tip geweest hier!!!
Lilah deed het ook al met een week of 2quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:31 schreef Silmarwen het volgende:
Nou ik leg haar ook niet langs een lat hoor. Ze moet zich lekker ontwikkelen op haar tempo. Ik vroeg het me alleen af omdat zoveel babies op het kdv met 6 weken dat niet deden en ik schrok een beetje dat ze dat zo deed.
Dat doet Chris zelfs nog niet.. Die laat zich gewoon vallen, en gaat vervolgens tijgeren.. Blijkbaar gewoon geen interesse.. maar daar maak ik me ook geen zorgen om. Elk kind ontwikkeld zich anders. Bij mij kwam het staan, zitten en kruipen vlak na elkaar zo rond de 10 maanden. en rond 13 maanden lopen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vroeg me trouwens wel af wanneer ze ongeveer zelf kunnen zitten, niet zo zeer gaan zitten, maar meer dat je ze even neer kan poten.Dat duurt nog wel eventjes denk ik?
Nou het punt is dat ik er gewoon echt niet bij kan en dat het bedje even van de plek af moet.. of in elk geval een flink stuk omhoog gehouden moet worden...quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Wordt ze zo snel wakker dan? Dat soort kleine dingetjes kan ik vaak nog wel doen, even rechtleggen enzo.
Ik moet zo lachen om het gestress over de 1e verjaardag.![]()
Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen, maar wellicht denk ik daar over 6 maanden heel anders over.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:41 schreef tinny het volgende:
waar voor is die ui jongens dames? is dat tegen het verstopte neusje?
Dat klinkt goed, voor jullie allebei. Lekker saar de hele dag laten lurken... Misschien dat jij dan sneller van de pijn af bent.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
De nacht is goed gegaan, gelukkigIk heb haar om 1 uur nog aangelegd en ze heeft een uur gelurkt. Vanmorgen was zij wel weer koortsvrij en haar eetlust is weer aardig terug, wat mij weer heel goeduitkomt.
En de calamitiet ook in orde?quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
De nacht is goed gegaan, gelukkigIk heb haar om 1 uur nog aangelegd en ze heeft een uur gelurkt. Vanmorgen was zij wel weer koortsvrij en haar eetlust is weer aardig terug, wat mij weer heel goeduitkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |