abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59301223
Arden, dat komt mij bekent voor. Jen protesteert als ze niet haar knuf krijgt. Zodra het tutje in de handen zit gaan de ogen dicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:59:33 #52
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59301315
Webkim, net als bij Jetske heb ik er ook nu weer voor gekozen om een vast tijdschema aan te houden. Dat werkt nu wel goed, in het begin moest Stijn veel huilen als we hem in bed hadden gelegd, nu valt hij eigenlijk binnen een paar minuten in slaap. Heerlijk! Het is inderdaad een keuze die je maakt. Kinderen hebben wel veel behoefte aan "duidelijkheid", en hoe je dat doet maakt inderdaad niet uit, een knuffel, vaste tijden, altijd hetzelfde patroon...als ouder kies je wat het best bij jou past.
Lekker douchen!
pi_59301332
webkim ik ben het helemaal met je eens regelmaat.

wanneer een kindje wat moet bestaat. mijn oudste is nu 17 maanden en loopt nu pas een paar stappen los. tja ze moeten alles nog hun hele leven.
mama van 3 kids!
pi_59301579
Tico en BE: Toch best grappig dat ze even iets nodig hebben om te kunnen slapen
Sinds een tijdje slaapt hij ook ineens op z'n zij en dat ziet er ook wel erg lief uit.
Hij krijgt z'n zakdoekje en ik frummel de knopen in z'n handjes en blijkbaar draait hij zich om zodra ik weg ben en gaat dan slapen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2008 12:11:16 ]
pi_59301719
Yana slaapt met een theedoek met vogeltjes er op en als ze hem niet krijgt gaat ze ook niet slapen Gister heb ik haar voor het eerst een groentehapje gegeven.. worteltjes, nou ze moest er niets van weten hoor
Laatst is er weer een gehoortest gedaan bij Yana en het blijkt nu dat ze toch wel meer hoort dan in eerste instantie gedacht werd Dat neemt niet weg dat het gehoor alsnog wel achteruit gaat want dat hoort bij haar syndroom, maar voor nu hoort ze dus nog best aardig en dat is alleen maar beter voor haar taalontwikkeling
Ik lees trouwens al jullie berichten wel maar het lukt me maar niet om alles bij te houden..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_59301867
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:52 schreef Ardenlyn het volgende:

Nogmaals dankjewel Moonah voor die onwijs mooie tip!!
(hier doe ik Maarten niet naar bed bij de 1ste gaap enz. Werk totaal niet bij hem. Ik wacht wat langer)
ben wel benieuwd wat die tip dan was... (vind hem zo snel even niet terug hier)
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:23:07 #57
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59301931
Niet te snel in bed leggen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59301981
theedoek met vogeltjes. Hoe simpel kan het zijn

Tinny: De tip is dus dat ik niet Maarten meteen bij de 1ste gaap naar bed doe
Ik deed dat steeds om dat dat overal stond dat je je baby bij de 1ste gaap naar bed moest doen of in de oogjes wrijven. Hij huilde enorm en uiteindelijk toch hulp hier gevraagd en Moonah kwam ineens en zei dat haar zoontje ook niet bij de 1ste gaap enz naar bed gedaan werd omdat hij blijkbaar niet moe genoeg was.
Gouden tip geweest hier!!!
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:25:58 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59302001
BE, volgens mij ligt het gemiddelde rond 7 of 8 mnd dat ze echt stevig zitten. Eli zat al met 6 mnd (mss ietsjes later), maar ik ken iemand anders, die pas met 9 of 10 mnd zat. Was sowieso langzamer motorisch. Hangt een beetje af van hoe sterk hij in het algemeen is (en hoe graag hij wil zitten, uiteraard)

Kom vanochtend uit de douche, hoor ik opeens gehuil uit de box. Loop naar beneden, STAAT meneer in de box! Maar durft niet meer te gaan zitten. Hij gaat echt aan alles staan. Zelfs als hij naast me zit, dan drukt hij zich omhoog aan mijn hoofd. Of als hij schoot zit aan alles wat enigszins uitsteekt. (Ook aks ik in pyjama zit ) Heel leuk om te zien.

Wat fijn dat Yana toch wel wat kan horen. Ik zat net te denken hoe het met jullie gaat!
Heb je foto's gemaakt of een filmpje van het eerste hapje? Briljante koppen die ze kunnen trekken bij het eten
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_59302070
Wat knap van Eli!

Ik heb wel één foto kunnen maken.. toen was de batterij leeg
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_59302076
Soepstengel, wat fijn!!!
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:31:37 #62
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59302173
Nou ik leg haar ook niet langs een lat hoor. Ze moet zich lekker ontwikkelen op haar tempo. Ik vroeg het me alleen af omdat zoveel babies op het kdv met 6 weken dat niet deden en ik schrok een beetje dat ze dat zo deed.
pi_59302174
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:25 schreef Ardenlyn het volgende:

Tinny: De tip is dus dat ik niet Maarten meteen bij de 1ste gaap naar bed doe
Ik deed dat steeds om dat dat overal stond dat je je baby bij de 1ste gaap naar bed moest doen of in de oogjes wrijven. Hij huilde enorm en uiteindelijk toch hulp hier gevraagd en Moonah kwam ineens en zei dat haar zoontje ook niet bij de 1ste gaap enz naar bed gedaan werd omdat hij blijkbaar niet moe genoeg was.
Gouden tip geweest hier!!!
maar hoe lang wacht je dan na het eerste teken (dus de eerste gaap of wrijf in oogjes)??
of is dat verschillend?
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:36:06 #64
14746 k_i_m
pi_59302293
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:31 schreef Silmarwen het volgende:
Nou ik leg haar ook niet langs een lat hoor. Ze moet zich lekker ontwikkelen op haar tempo. Ik vroeg het me alleen af omdat zoveel babies op het kdv met 6 weken dat niet deden en ik schrok een beetje dat ze dat zo deed.
Lilah deed het ook al met een week of 2 .
In my life
Why do I smile
pi_59302375
Het is nu zelfs zo dat hij soms niet eens meer in z'n ogen wrijft en dat pas doet in bed met z'n zakdoek in z'n handen. Ook gapen doet hij niet echt meer
Op een gegeven moment wil hij niets meer en gaat heel druk doen. ook zie ik het aan z'n oogjes dat hij best moe is.

Het beste is uit te testen wanneer de beste tijd is omdat dat denk ik ook zal verschillen bij elk kindje.
Moet wel zeggen dat hij nu 5 en halve maand is en toen hij net zo jong als de jouwe was dat wij nog totaal geen ritme oid hadden. Als hij moe was dan sliep hij op de arm oid. Lag eraan waar hij was

Je moet het leren en zelf een beetje ontdekken met eventueel hulp en tips van anderen.
Moonah haar tip was heel simpel. Niet bij de 1ste gaap enz naar bed maar de rest moest ik nog wel zelf leren.
Elke keer afwachten en testen of het het juiste moment was om in bed neer te leggen.
Ook doe ik steeds bijna hetzelfde: in bed leggen op de slaapzak en die aantrekken, rits dicht, ondertussen zeggen dat hij even lekker gaat slapen en uitrusten zodat hij straks weer kan spelen, ik doe de 1 knoop van de zakdoek in z'n ene hand en die andere in z'n andere hand, ik geef hem een paar kusjes (ok nu niet eerst die koortslip weg maar nu doe ik mijn voorhoofd tegen de zijne en geef hem luchtkusjes ), zeg van welterusten, tot straks ('s avond voor de nacht zeg ik tot morgen), lekker slapen lieverd/Maarten/oid en loop naar de deur en nog een keer lekker slapen oid en deur dicht.
Werkt top!!

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2008 12:45:42 ]
pi_59302413
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vroeg me trouwens wel af wanneer ze ongeveer zelf kunnen zitten, niet zo zeer gaan zitten, maar meer dat je ze even neer kan poten. Dat duurt nog wel eventjes denk ik?
Dat doet Chris zelfs nog niet.. Die laat zich gewoon vallen, en gaat vervolgens tijgeren.. Blijkbaar gewoon geen interesse.. maar daar maak ik me ook geen zorgen om. Elk kind ontwikkeld zich anders. Bij mij kwam het staan, zitten en kruipen vlak na elkaar zo rond de 10 maanden. en rond 13 maanden lopen.
Mijn zusje heeft nooit gekropen, maar hipte op haar bips vooruit, en ging net na haar 2e verjaardag staan. Zolang hij maar eerder loopt dan haar, maak ik me geen zorgen
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:10:50 #67
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59303184
Hier gaat Linde volgens mij ook echt niet volgens een keurig schema hoor Ze kruipt en tijgert niet, maar schuift en rupst een beetje en komt met behulp van rondtollen door de kamer toch altijd waar ze wil zijn. Dus ja waarom zou je dan gaan kruipen Zelf gaan zitten lukt niet, maar als je haar neerzet blijft ze prima zitten. Ze probeert zelf te gaan staan, maar dat lukt niet. Zet je haar neer dan staat ze best stevig en probeert ze soms zelfs een stapje te zetten. Met dat soort dingen is ze dus echt niet snel, maar ze wijst daarentegen wel al dingen aan en ze zegt een soort van eerste woordjes "ete = eten en tspfrr = poes" Ach ze heeft gewoon haar eigen tempo en we zien wel. Ze gaat vast wel een keerje zelf kruipen, zitten en staan
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:16:37 #68
14746 k_i_m
pi_59303336
Ik had het al een keer eerder gemeld hier, dat ik vond dat Lilah anders aanvoelde ineens. Volgens mij komt dat toch door het groeien. Het is niet meer zo'n compact mensje, maar het gewicht is ineens heel anders verdeeld lijkt wel. Het gewicht zit nu echt onder haar kont. Ze kan zichzelf ook goed rechtop houden nu en wil heel veel rechtop zitten op schoot. Raar man! .
In my life
Why do I smile
pi_59303454
Dat kan wel kloppen dat het anders aan voelt
Paar maanden terug vond ik Maarten z'n nichtje (die is 2 en half maand ouder) ook anders aanvoelen.
pi_59303529
Grappig he kim, hoe zo'n lijfje veranderd. In het begin ben je ook zo voorzichtig, met dat wiebelige hoofdje/nek.. En kan ik Chris zo onder mijn arm meenemen (en dan lacht hij ook nog)..
En toen er een 1-jarig jochie mee kwam op kraamvisite (zo'n 9 maanden terug) had ik bij hem de neiging om zijn hoofd juist te ondersteunen, maar die bleef natuurlijk netjes overeind zitten
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:08:42 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_59304730
Ach, hoe ze ontwikkelen is toch al raar. Ruben kon heel snel zijn nekje stevig houden, maar dat op zijn buik dat hoofdje optillen ho maar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59305747
Als Jen moe wordt dan gaat ze heel druk in de box liggen trappelen en begint te mekken. Dan neem ik haar bij me en als ze dan weer mekt dan gaat ze naar bed.

Jen kan trouwens wel rollen, alleen ze doet het niet. Ik heb het al een paar keer gezien dat ze het echt wel kan... maar ik denk dat ze gewoon lui is.
pi_59308775
Ticootje, Chris heeft ergens rond de 4,5 maand een paar keer van buik naar rug gerold. Maar hij vond het op zijn buik veel leuker.. Dus dan was het brullen, en kon ik hem weer omdraaien. Dat heeft hij al heel snel opgegeven, echt een paar dagen ofzo, en sindsdien draait hij nauwelijks meer van buik naar rug.
Van rug naar buik doet hij wel overal..
pi_59323447
Ik denk dat mijn babietje een beetje ziek is Ze had vandaag best koorts maar had er geen last van. Ze heeft ook best geslapen overdag maar op momenten dat ze wakker was, hoestte en nieste ze best veel. Vanavond bij het naar bed brengen jammerde ze heel zielig en ze klonk ook schor.
Aan de ene kant zou ik haar het liefst laten slapen nu, maar aan de andere kant moet ze eigenlijk nog wel ff mijn zere kant leegdrinken voor de nacht..om escalatie te voorkomen
Saartje
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:55:01 #75
14746 k_i_m
pi_59323531
Kan je dat er niet uit kolven?
In my life
Why do I smile
pi_59323625
de kolf en ik zijn geen vriendjes
Saartje
  donderdag 12 juni 2008 @ 00:05:01 #77
14746 k_i_m
pi_59323752
Kan je die niet maken voor 1 keer? .
In my life
Why do I smile
pi_59323851
ik heb er geen puf meer voor
Ik ga alvast wel slapen en zet m`n wekker wel over een uurtje..dat is beter dan er vannacht om 3 uur uit te moeten als ik net m`n rem-slaap bereikt heb
Saartje
  donderdag 12 juni 2008 @ 00:12:50 #79
14746 k_i_m
pi_59323874
Als ik eerlijk ben klinkt het me allebei niet bijzonder aantrekkelijk in de oren .
In my life
Why do I smile
pi_59324010
Nee mij ook niet maar ik heb gelukkig morgen de hele dag de tijd om bij te slapen
Saartje
  donderdag 12 juni 2008 @ 07:45:26 #81
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59325906
Yade heeft een luie dag vandaag. Begon al gisteravond. Schreeuwen van de honger, aan de borst en na twee teugen slaapt ze. Maak haar los, schreeuwen, aan de borst, slapen and so on and on and on. Dus vandaag maar gewoon kolven en de fles geven want dat doet ze dan weer wel. We hebben vanacht uiteindelijk anderhalf uur gedaan van het moment dat ze wakker werd, tot ze weer ging slapen.
De borst, in slaap vallen, los, de borst, in slaap vallen. Pappa naar beneden om de fles te halen, flesjes leeg, terug naar bed. Huilen, schreeuwen dus ik de luier toch verschoont. Terug naar bed. Hop na 10 minuten weer boos. Nog een beetje fles, terug naar bed en toen eindelijk na 15 minuten miepen ging ze slapen.

Ik was echt moe en geirriteerd zeg en Knut slaapt gewoon door alles heen. Ach hij is wel heel lief tot twee keer toe een flesje gaan pakken.

En dan he, lacht ze naar je. Dan kun je toch niet meer geirriteerd zijn. Yade is een echt spookje. In het ziekenhuis noemde ze haar ook al liefkosend een spookje.
pi_59326182
Sil, wat een heerlijke nacht..

Hier is Jen vannacht ook 3x wakker geweest, ze is best verkouden en haar neus zit weer eens vol. Dus ik heb wel de neusspray gebruikt, maar ze blijft toch wel snotteren...En dat slaapt zo moeilijk.

Toen mijn man naar bed kwam, kwam ik erachter dat Jen ook nog naast me lag... Ik was dus in slaap gevallen met een kind aan de borst... Jen sliep trouwens heerlijk...Toen ik haar dus overhevelde naar haar eigen bed, begon ze te piepen...

Jen is echt zo lief!!
pi_59327484
Sil, zo'n lach maakt zoveel goed he.. Dan kun alleen nog maar verliefd terugkijken

Ticootje, leuk dat Jen zo lekker bij jullie/jou wil liggen. (Chris slaapt echt niet meer bij ons, in ons bed is het speeltijd voor hem)
Maar wel vervelend zo'n verkoudheid. Heb je al een halve ui naast bed geprobeerd? of haar matrasje aan het hoofdeinde iets omhoog? Wil ook nog wel eens helpen.

Maneki, heb je nog een goede nacht gehad?

In ieder geval beterschap voor alle zieke baby's!!

Hier is het lekker rustig, wel een kind met humeur, gisteren en vandaag weer, maar dat overleven we wel. Hij gaat gewoon wat meer naar bed overdag, en dat lijkt een aardige oplossing
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:15:22 #84
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59328228
sil, zulke nachten zijn zwaar! hopelijk heeft ze vandaag wat meer zin.

hier is heel het huis grieperig. ikzelf en dennis zijn het ziekst, Dennis heeft gisternacht gewoon niet gelapen. dus ik sóchtend tempen had meneer gewoon 39,2 dus paracetamol erin, en heb hem meegenomen in de douche en daar lekker even wezen stomen met de kinders. daarna een flesje en tijdens het flesje viel hij uitgeput in slaap. om vervolgens na 4 uur wakker te worden, fles te drinken en na 30 min lag ie weer te pitten. Vanacht gelukkig goed geslapen, had hem ook maar een zwaardere paracetamol gegeven(hij had nog die 60mg).
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:17:14 #85
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59328274
Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier, in zijn eigen tempo.
Wordt al vaak gezegd, maar nu nog even een keertje extra

Devin's 10 dagen oudere neef begon pas 2 weken voor zijn 1e verjaardag te kruipen. Hij heeft nog niet 1 tandje, maar kan al 'n halve minuut los staan, maakt al loopbewegingen en kan al maandenlang zijn flesjes zelf vasthouden.

Sil, zo'n lach is geweldig, dan kun je de hele wereld ineens weer aan
.... met gevoel voor drama....
pi_59328634
Voor iedereen die het nodig heeft!

nog 1 dag en Jet is jarig Vorig jaar om deze tijd vroeg ik me echt af of hij/zij nog wel zou komen

Ga straks onverwachts een paar uurtjes werken, is wel lekker even wat afleiding. Ik loop hier rond als een kip zonder kop Lijkt ook erg veel op "vorig jaar"
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:37:00 #87
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59328766
Whhaaaaaaah Beaker

Kip zonder kop, ik ken dat
.... met gevoel voor drama....
pi_59330180
Ik vind ui zo stinken... en het hoofdeind omhoog heb ik ook nog niet gedaan.... Ik zeg wel steeds tegen mn man dat ik het moet doen.. Maar dan ligt Jen te slapen en dan denk ik er pas weer aan...
pi_59330362
Terwijl ze slaapt kan je ook het bedje verhogen toch?
Boeken onder de poten en dan moet het wel wat werken.
pi_59331043
Nee, ik kan niet bij het hoofeind zonder haar wakker te maken... Het bedje staat zeg maar klem tussen de muur en mijn bed....
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:03:09 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59331244
Wordt ze zo snel wakker dan? Dat soort kleine dingetjes kan ik vaak nog wel doen, even rechtleggen enzo.

Ik moet zo lachen om het gestress over de 1e verjaardag.
Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen, maar wellicht denk ik daar over 6 maanden heel anders over.
pi_59331429
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Wordt ze zo snel wakker dan? Dat soort kleine dingetjes kan ik vaak nog wel doen, even rechtleggen enzo.

Ik moet zo lachen om het gestress over de 1e verjaardag.
Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen, maar wellicht denk ik daar over 6 maanden heel anders over.
Nou het punt is dat ik er gewoon echt niet bij kan en dat het bedje even van de plek af moet.. of in elk geval een flink stuk omhoog gehouden moet worden...

De eerste verjaardag van Jen wil ik echt niet over denken! Ze moet gewoon zo blijven! Ik vind haar zo vreselijk leuk en ze groeit veel te snel...
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:17:42 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59331625
Oh zo... ik heb bij Sasha gewoon een opgevouwen handdoek onder het matrasje gelegd, krijg je hetzelfde effect.
pi_59334094
waar voor is die ui jongens? is dat tegen het verstopte neusje?
pi_59334145
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:41 schreef tinny het volgende:
waar voor is die ui jongens dames? is dat tegen het verstopte neusje?
pi_59334165
De nacht is goed gegaan, gelukkig Ik heb haar om 1 uur nog aangelegd en ze heeft een uur gelurkt. Vanmorgen was zij wel weer koortsvrij en haar eetlust is weer aardig terug, wat mij weer heel goeduitkomt.
Saartje
pi_59334216
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
De nacht is goed gegaan, gelukkig Ik heb haar om 1 uur nog aangelegd en ze heeft een uur gelurkt. Vanmorgen was zij wel weer koortsvrij en haar eetlust is weer aardig terug, wat mij weer heel goeduitkomt.
Dat klinkt goed, voor jullie allebei. Lekker saar de hele dag laten lurken... Misschien dat jij dan sneller van de pijn af bent.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:26:07 #98
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59335513
Joehoe, Beaker....ben je er klaar voor?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:28:17 #99
14746 k_i_m
pi_59335576
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
En de calamitiet ook in orde?
In my life
Why do I smile
pi_59335802
Beaker, spannend hoor, zo'n eerste verjaardag.. Ik denk er nog niet echt aan, maar het schiet al aardig op.
Mijn ouders hebben al een vakantiehuisje in de buurt geregeld. Ze zijn al 5 jaar niet meer weggeweest (ivm eigen bedrijf) en nu konden ze het mooi combineren. En voor de rest niet teveel bezoek, het moet wel een beetje leuk blijven..
En Kersje en Karin en Marit hoeven ook nog maar een paar nachtjes totdat ze een dreumusje hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')