Nieuwe iPods komen altijd in September ..quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maaruh, Wat is dat nou? Geen nieuwe iPods tijdens de jaarlijkse WWDC, dat kan toch niet?
En terecht. Laat ze maar 's echt werken aan goede software ipv grote deals sluiten met bedrijven en leveranciers om zo Windows door de strot te drukken.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar Microsoft heeft zich de laatste jaren niet echt getoond als een bedrijf die snel een leuke innovatie neerzet, zeker niet met een desktop OS. Ik zie het somber voor ze in.
Japan is dan ook een hele andere afzetmarkt. Gadgetgeil, en overbevolkt. Als je een enkele zendmast midden in de Japanse stad zet kun je heel wat meer telefoontjes bedienen dan wanneer je een zendmast midden in Arnhem zet.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
In Japan gaat tegenwoordig alles over UMTS/HSDPA netwerk, dus spraak, internet. Televisie schijnt over een nog sneller netwerk te gaan. 3G/4G
In NL zitten we nog aan GSM netwerk vast voor spraak, wat op zich wel oke werkt. Dat is gewoon 2G.
Maar in principe zouden ze dus hier in NL ook alles over HSDPA kunnen gooien. Echter kost dat gewoon meer stroom. Je belt hier voorlopig alleen nog niet 3G.
wat de personal computer betreft wel, maar dingen zoals Surface. Het is nu al in gebruik overigs, in een aantal AT&T stores. :pquote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar Microsoft heeft zich de laatste jaren niet echt getoond als een bedrijf die snel een leuke innovatie neerzet, zeker niet met een desktop OS. Ik zie het somber voor ze in.
Surface is kick assquote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:35 schreef super-muffin het volgende:
[..]
wat de personal computer betreft wel, maar dingen zoals Surface. Het is nu al in gebruik overigs, in een aantal AT&T stores. :p
Japan is heel anders dan ons.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
In Japan gaat tegenwoordig alles over UMTS/HSDPA netwerk, dus spraak, internet. Televisie schijnt over een nog sneller netwerk te gaan. 3G/4G
In NL zitten we nog aan GSM netwerk vast voor spraak, wat op zich wel oke werkt. Dat is gewoon 2G.
Maar in principe zouden ze dus hier in NL ook alles over HSDPA kunnen gooien. Echter kost dat gewoon meer stroom. Je belt hier voorlopig alleen nog niet 3G.
T-Mobile kennende koppelen ze het weer aan een 2-jarig abonnement...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:24 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ben benieuwd wat die abboprijzen hier in Nederland worden. Heb niet echt zin om 50.+ te gaan betalen per maand. Maar tof ding in ieder geval.
30,- voor 2 jaar vind ik nog acceptabel. Maar dan moeten ze niet over een jaar weer met een nieuwe uitkomen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
T-Mobile kennende koppelen ze het weer aan een 2-jarig abonnement...
En de prijs komt niet onder ¤30,- p/m
Mercury Messenger is Java-based en heeft webcam ondersteuning met MSN gebruikers op windows. Alleen worden ze niet opgeslagen als een mpeg oid en moet je een plugin bij downloaden om ze achteraf te converteren.quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:17 schreef Mister_K het volgende:
even een niet iphone gerelateede vraag, Hoop dat ik hier goed zit..
Heb afgelopen weekend een MacBook gehaald (erg blij mee!) Nu ben ik alleen benieuwd of je tijdens chat sessies ook de webcam kan gebruiken heb ms messenger en adium geprobeerd en niet kunnen vinden.. hebben jullie een alternatief of oplossing?
Leuk stuk idd!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:45 schreef Junkie het volgende:
[..]
Japan is heel anders dan ons.
Had hier laatst nog een leuk artikeltje over gevonden.
Why Japan didn’t create the iPod
Ik was er van op de hoogte dat het in Japan tot voor kort niet 'gewoon' was een home-computer hebben, maar dit verklaard een hoop. Mooi stukje.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:45 schreef Junkie het volgende:
[..]
Japan is heel anders dan ons.
Had hier laatst nog een leuk artikeltje over gevonden.
Why Japan didn’t create the iPod
quote:Steve Jobs herstelt van "normale infectie"
Apple woensdag, 11 juni 2008 08:43
Naar aanleiding van roddels over de gezondheid van Steve Jobs heeft Apple bevestigd dat hij herstellende is van een bacteriële infectie.
Tijdens de keynote speech op de WWDC zag Jobs er volgens diverse bloggers en tijdschriften mager uit. Er werd ook bezorgdheid geuit omdat Jobs enkele jaren geleden herstelde van een zeldzame vorm van kanker.
Apple heeft bevestigd dat Steve Jobs inderdaad ziek was, maar de WWDC niet wilde missen.
Jobs gebruikte anti-biotica tegen "een normale infectie" en was nog herstellende toen de WWDC van start ging.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:15 schreef HenkBenzinetank het volgende:
In Nederland mag koppelverkoop toch ook niet?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koppelverkoopquote:In een aantal gevallen is koppelverkoop in Nederland verboden op grond van de Mededingingswet (art. 24 ev.[1]). Daarvoor is, volgens de jurisprudentie, in het algemeen het volgende noodzakelijk:
1. Ten eerste moet het gaan om afzonderlijke producten die gekoppeld worden. Er moet, met andere woorden, een afzonderlijke markt bestaan voor de beide producten en die producten moeten voor consumenten ook gezien worden als onderscheidende producten.
2. Ten tweede moet er (vanzelfsprekend) sprake zijn van koppeling, het ene product moet direct of indirect vast zitten aan het andere product.
3. Ten derde moet er sprake zijn van een machtspositie van de leverancier, de leverancier van het koppelende product moet bijvoorbeeld een "aanzienlijke marktmacht" hebben.
4. De vierde eis is dat er een substantieel deel van de markt door de koppeling wordt aangetast.
In België (De Wet op de handelspraktijken, Afdeling 5 [2]) is de wetgeving op dit vlak veel strenger. Zo is het niet toegestaan om GSM's uitsluitend samen met een bepaald telefonie-abonnement te verkopen, wat in Nederland wel kan. Zo zal het niet mogelijk zijn dat de Apple iPhone enkel met een (Proximus-) GSM-abonnement zal verkrijgbaar zijn.
Hoezo? Het was juist tof om hem , zeker aan het begin , simlockvrij te maken ..quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:49 schreef EvilMarc het volgende:
Wel tof dat ze nu niet meer simlockvrij gemaakt hoeven te worden, als ze dan een manier vinden.. Dan kunnen ze die meteen stevig misbruiken
iTunes. Net als in Frankrijk.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het "legaal" unlocken dan gaat. Met m'n huidige telefoon moest ik eerst m'n telefoonprovider opbellen, vervolgens kreeg ik allemaal instructies alsof ik een bepaalde "Cheatcode" moest invoeren voordat ik uberhaupt de unlock-code kon gebruiken..
In de terminal ja.. weetje hoeveel stappen je wel niet moest doen (ik weet het nog). En als je ook maar 1 ding verkeerd deedquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:16 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Hoezo? Het was juist tof om hem , zeker aan het begin , simlockvrij te maken ..
Freaky shit idd. Heb wel met zweethandjes gezeten toen zeg.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:47 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
In de terminal ja.. weetje hoeveel stappen je wel niet moest doen (ik weet het nog). En als je ook maar 1 ding verkeerd deed
Om je 500 dollar kostende telefoon via vage howto's en readme's te hacken zodat je geen aanspraak kunt maken op garantie whatsoever en je grote kans (zeker in het begin) hebt op een mooie paperweight aan het eind van de rit?quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:01 schreef Tijn het volgende:
Whehehe, ik zit elke dag in de Terminal te werken.
En toch doen. Bikkel die je bentquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:13 schreef Jarno het volgende:
Nouja, wat cp en mv doen kan ik nog wel snappen maar ik had meer angst omdat er kennelijk geen enkele 'hacker' een fatsoenlijke howto kan schrijven en het toen nog bol stond van foute info, dubbele info en onduidelijkheden.
quote:
En na 11 juli loopt elke scooterjosti en z'n zusje met een iPhone, Walt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooie ouwe tijd.
Toen mensen je nog aankeken alsof je Elvis himself was, wanneer je achteloos je iPhone uit je zak haalde.
Oiquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
En na 11 juli loopt elke scooterjosti en z'n zusje met een iPhone, Walt..
En zijn wij helemaal de bikkels met onze antieke, sjieke, metalen iPhone.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat ga je dan krijgen inderdaad ..quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Inderdaad, Voor het signaal maakt het geen donder uit. Dat gaat toch via de ringetjes.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:09 schreef JoMo0 het volgende:
Ik vraag me af hoe snel dat plastic gaat krassen ..
Waarom geen aluminium ..
Ik las wel ergens dat het bereik beter was, al had ik er zelf niet echt last van dat het niet goed zou zijn. Maar misschien dat het voor de GPS-ontvanger wel uitmaakt. Die dingen zijn best gevoelig, als je hem ergens midden in een auto legt werkt het ook niet meer.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad, Voor het signaal maakt het geen donder uit. Dat gaat toch via de ringetjes.
Die eerste hands-on vermelde toch echt dat het signaal wel beter was (of iig de kwaliteit).. Of kan dat ook ergens anders aan liggen?quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad, Voor het signaal maakt het geen donder uit. Dat gaat toch via de ringetjes.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
quote:Meer ontvangst, minder ruimte
iPhone biedt UMTS, HSDPA, GSM, Wi-Fi, EGGE, GPS en Bluetooth 2.0 + EDR in één compact apparaat, met niet meer dan twee antennes. Je vindt ze waar je ze misschien niet verwacht: de metalen ring rond de lens van de camera, de audio-uitgang, de metalen rand rond het display, en binnen de circuits van het apparaat zelf. En het slimme energiebeheer van iPhone zorgt voor een gesprekstijd van circa vijf uur via 3G-netwerken2 – momenteel een van de snelste netwerken.
Ook wel eens in de Google Shell? Dat is pas nerderig.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:01 schreef Tijn het volgende:
Whehehe, ik zit elke dag in de Terminal te werken.
Hé! ik kan er mee googelenquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:50 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ook wel eens in de Google Shell? Dat is pas nerderig.
gejat van iPhoneclub.quote:Wat gaat de iPhone kosten?
Het is nog niet bekend wat de prijs van de iPhone in combinatie met een T-Mobile abonnement gaat worden.
Hoe kan ik de iPhone bestellen?
Het is op dit moment nog niet mogelijk de iPhone bij T-Mobile te bestellen.
Kan ik de iPhone alleen kopen in combinatie met een abonnement?
Ja, je kunt de iPhone alleen kopen in combinatie met een T-Mobile abonnement. Welke abonnementen dit zijn is nog niet bekend.
Is de iPhone te koop bij andere telecomaanbieders?
Nee, de iPhone is in Nederland exclusief te koop bij T-Mobile.
Wanneer is de iPhone in Nederland te koop?
De iPhone is op 11 juli in beschikbaar.
Wat is er nieuw aan deze versie van de iPhone?
De belangrijkste vernieuwing is dat, in tegenstelling tot de eerste iPhone, de iPhone3G geschikt is voor HSDPA-internet. Zo kun je er nog sneller mee internetten met web’n’walk van T-Mobile. Meer informatie over de specificaties van de iPhone3G vind je op de informatiepagina van Apple.
Exact.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Traagste internetnetwerk van Nederland.
Nee dank je, w3m voldoet primaquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:50 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ook wel eens in de Google Shell? Dat is pas nerderig.
Maar: geen datalimiet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
HSDPA is HSDPA, in theorie snelheden tot 7,2Mbpsquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
En als ik het goed begrijp werkt dat in de praktijk anders? Bij t-mobile dan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HSDPA is HSDPA, in theorie snelheden tot 7,2Mbps
in theoriequote:Op woensdag 11 juni 2008 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HSDPA is HSDPA, in theorie snelheden tot 7,2Mbps
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
Tja, als je snelheden onder een mbit aanbiedt zal ik het maar gewoon UMTS noemen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:42 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
En als ik het goed begrijp werkt dat in de praktijk anders? Bij t-mobile dan.
Inderdaad. Theorie is leuk, maar T-Mobile biedt op mobiele telefoons geen sneller internet aan dan 384 Kbit.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:42 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
En als ik het goed begrijp werkt dat in de praktijk anders? Bij t-mobile dan.
Das een soort van GPRS plus dan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Theorie is leuk, maar T-Mobile biedt op mobiele telefoons geen sneller internet aan dan 384 Kbit.
Het werkt wel via 3G, maar ze knijpen de snelheid tot 384 kbit. Als je het duurste abo neemt in elk geval, anders krijg je 128 kbit. En dat alles tot 250 MB dataverbruik, daarna krijg je sowieso 128 kbit.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das een soort van GPRS plus dan.
Ik zit hier lekker op 1.5Mbps flat-fee UMTS van KPN voor 35 euro. Overigens bestaat dat abonnement ook al niet meer.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het werkt wel via 3G, maar ze knijpen de snelheid tot 384 kbit. Als je het duurste abo neemt in elk geval, anders krijg je 128 kbit. En dat alles tot 250 MB dataverbruik, daarna krijg je sowieso 128 kbit.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:16 schreef Tijn het volgende:
Vodafone levert wel snel internet via 3G (3.6 Mbit) voor hetzelfde geld wat je bij T-Mobile betaalt voor 128 kbit
Hmm, ik had er ook nog een Quicktime 7.5 security update en een iDVD 7.x.x update erbij...quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Futiliteitje, maar ik meld het toch even
[ afbeelding ]
Die waren van gisteren.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hmm, ik had er ook nog een Quicktime 7.5 security update en een iDVD 7.x.x update erbij...
Je huidige positie (d.m.v. GPS) aan de kenmerken van de foto toevoegen?quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:52 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat dat Geo tagging van foto's precies gaat doen.
Inderdaad. Fotosite Flickr ondersteunt dit al sinds 2006.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je huidige positie (d.m.v. GPS) aan de kenmerken van de foto toevoegen?
quote:After yesterday's tumultuous excitement over MobileMe, the iPhone 3G, and Snow Leopard, another unannounced development has slipped under the radar. Today, Apple released an early preview of Safari 4.0 on its Apple Developer Connection website. Just a little over a year since betas of the Safari 3 browser began to become available to the public, its successor promises to begin laying down the foundation of the next iteration of the Mac OS X operating system - Snow Leopard. Like Snow Leopard, Safari 4 is primarily focused on performance enhancements, especially in its underlying WebKit engine, rather than new features and UI changes, scoring an impressive 98% on the Acid 3 test.
Currently, this early preview of Safari 4 is only available to developers and requires Safari 3.1.1 to install the update. As of this morning, it has also been spotted aboard a certain pirate ship docked in a bay.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |