Nee, dat staat er absoluut niet in, er staat:quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:29 schreef Lambiekje het volgende:
ik haal nu alleen maar aan dat er dus steeds meer en meer door sijpelt in de MSM dat er iets fundamenteels niet klopt aan het hivaids verhaal.
En dat huns inziens het geld beter aangewend kan worden door te vaccineren tegen bepaalde ziektes. Het artikel spreekt op geen enkele manier tegen dat HIV geen AIDS zou veroorzaken, het roept alleen op tot een bezinning van het bestede geld en wellicht een andere toewijzing, dit op basis van een rapport dat ze overigens niet bij name noemen.quote:UNAIDS is apparently concerned that support for AIDS programs might be reduced if most regional HIV rates are stable or decreasing and HIV remains concentrated in the highest-risk populations.
These are realistic concerns but global and regional HIV rates have remained stable or have been decreasing during the past decade; HIV continues to be concentrated in populations with the highest levels of HIV risk behaviors; and HIV is incapable of epidemic spread in the vast majority of heterosexual populations.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Was je erbij? Ik vind werkelijk dat je nu een beetje ver gaat. Ik snap best je angst voor het inenten wel, maar deze mensen zijn toch echt wel getest. Nee, ik was er ook niet bij, maar er is vast wel achter te komen qua formulieren.
.
quote:http://indymedia.nl/nl/2003/11/15093.shtml
Samengevat, alternatieve en zelfs slechts enkel en alleen kritische meningen worden uit het debat geweerd. Eigenlijk is er helemaal geen debat, maar een grote reclame campagne, waarbij clichés worden gedeponeerd om de hele industrie gaande te houden. AIDS is een sterk gepoliticeerde ziekte, waarin de belangen en het geld van enorme corporaties meer tellen dan journalistieke nieuwsgierigheid. Waarom is er na 20 jaar geen geneesmiddel of vaccin dat werkt? Waarom worden zeer matige testpraktijken geaccepteerd voor Afrika, waar men zelfs AIDS mag vaststellen zonder test (de Bangui definitie, de zogenaamde klinische diagnose, waar symptomen als substituut voor bloedtests worden geaccepteerd)?
Ik kan niet zoveel over die professor vinden, behalve vertaalde artikelen etc, dus ik onthoudt mij even van oordelen over zijn stellingen. Overigens zie ik op de door jouw vaak als "bron" genoemde site anderekijk.net ook een dating site staan voor mensen die hetzelfde over AIDS denken als jijzelf, de totaal 38(!) leden zouden toch een indicatie moeten geven van de juistheid van je stelling lijkt me..quote:
Zo gevonden dat afrikanen heel wat minder sexueel actief zijn en monogamer dan wij westerlingen.quote:Niet AIDS maar ondervoeding
armoede, ondervoeding en seks
Laten we de officiële aidsopvatting het voordeel van de twijfel geven. Vooruit: hiv bestaat, is detecteerbaar en seksueel overdraagbaar. Dan nog gaat men met de opvatting dat het massaal ziek worden en sterven in de Derde Wereld door 'onveilige seks' wordt veroorzaakt, compleet de mist in.
Ongeveer 90 procent van diegenen die wereldwijd zouden lijden aan aids, leeft in ontwikkelingslanden. Voor alleen de Afrikaanse landen beneden de Sahara ligt dit percentage rond de 75 procent. De voor de hand liggende vraag is, hoe dat komt. Als aids wordt veroorzaakt door een seksueel overdraagbaar virus, dan moet men er wel van uitgaan dat de armen, in het bijzonder de zwarten in Zuidelijk Afrika, geen zelfbeheersing kennen: de mannen zijn erg promiscue en willen niet aan het condoom. Dit blijkt echter in het geheel niet op feiten te berusten: wetenschappelijke publikaties laten zien dat de hele redenering over de viriele Afrikaan een mythe is.
Het door UNAIDS, het officiële VN-aidsprogramma, geschatte aantal aidsdoden bedroeg in 2005 wereldwijd 2,8 miljoen (10). Van hen kwamen er 2,0 miljoen uit Afrika beneden de Sahara, dat wil zeggen ongeveer 71 procent. We kunnen, ondanks het ten onrechte op één hoop gooien van hiv en aids, ook kijken naar het percentage van de bevolking dat volgens de officiële terminologie 'hiv/aids' heeft. In Afrika beneden de Sahara wordt dat percentage geschat op 6,1 procent van de bevolking, op zéér verre afstand gevolgd door het Caribisch gebied (1,6 procent). De rest van de wereld zit onder de 1 procent.
Om het immense verschil met welvarender gebieden in de wereld te verklaren, moet men wel een bovenmenselijk actief seksueel gedrag in de Afrikaanse regio veronderstellen. Zelfs als het waar zou zijn dat men in dit gebied veel vaker onbeschermde seks heeft, is het verschil in aantallen slachtoffers menselijkerwijs véél te groot om door dit 'onveilig vrijen' verklaard te kunnen worden. Maar het is nog veel sterker dan dat: in werkelijkheid ligt het aantal seksuele contacten in dit armste deel van de wereld lager dan in de meeste andere landen. En de frequentie van deze contacten is een graadmeter voor de veronderstelde kans op besmetting waardoor een 'aidsepidemie' zou zijn ontstaan.
In een van de beschikbare overzichten uit de literatuur (11) wordt aangegeven hoeveel procent van de (ongetrouwde) jongeren van beide geslachten in de leeftijdscategorie van vijftien tot negentien jaar 'seksuele gemeenschap' heeft gehad. De cijfers stammen uit de periode 1991-1995, waarbij achter elk land het percentage van de jongens respectievelijk meiden wordt genoemd.Groot-Brittannië (1991) 62 - 49 Brazilië (1996) 61 - 16 Verenigde Staten (1995) 55 - 42 Dominicaanse Republiek (1996) 45 - 4 Haïti (1994-1995) 44 - 12 Tanzania (1996) 38 - 24 Mali (1995-1996) 32 - 16 Ghana (1993) 31 - 37 Zimbabwe (1994) 31 - 9
Deze gegevens laten zien dat men er in de rijkere landen duidelijk sneller bij is dan in arme landen, ook de Afrikaanse. Andere cijfers, zoals van de gemiddelde leeftijd waarop men de eerste seksuele ervaring opdoet, bevestigen dit beeld. In een omvangrijker onderzoek van november 2006 dat werd gepubliceerd in het medische tijdschrift The Lancet (12), werd eenzelfde conclusie getrokken. Uit gegevens van 59 landen bleek dat de meeste mensen het laatste jaar één seksuele partner hadden. Het aantal personen dat aangaf meerdere seksuele partners te hebben gehad, lag echter veel hoger in de welvarende landen dan in Afrikaanse landen. Van diegenen zonder vaste partner meldde in Afrika tweederde recentelijk seks te hebben gehad, maar in de rijkere landen lag dat op driekwart. De associatie tussen veelvuldige onbeschermde seks en het krijgen van aids wordt hier totaal onderuit gehaald, want op basis van de cijfers zou men verwachten dat het massale sterven niet in de Derde Wereld, maar in onze contreien zou plaatsvinden. Het is echter wel de grondslag voor de hele aidspolitiek ten aanzien van de Derde Wereld. Een veel plausibeler verklaring ligt dan ook in de relatie tussen wat men aids noemt en de enorme armoede in het zuidelijke deel van de wereld. Het is een onomstreden feit dat Afrika beneden de Sahara het op afstand armste gebied ter wereld is en het massaal sterven van de honger verreweg het meest in dit werelddeel voorkomt. In de zogeheten Human Development Index (HDI) van de VN komen juist deze landen er slecht af. Aan de hand van criteria als armoede, analfabetisme, onderwijs en levensverwachting wordt jaarlijks een ranglijst opgesteld. Van de minst ontwikkelde 25 landen lagen er in 2005 24 in Afrika beneden de Sahara (13) en van de negentien hongersnoden die de wereld kende in de periode 1975-1998 deden achttien zich voor in Afrika (14).
quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:40 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom is er na 20 jaar geen geneesmiddel of vaccin dat werkt?
Verder wordt er aangeraden alsnog een test te doen, dit mag alleen gebruikt worden als er absoluut geen lab is.quote:Exclusion criteria
Pronounced malnutrition
Cancer
Immunosuppressive treatment
Inclusion criteria with the corresponding score Score
Important signs
Weight loss exceeding 10% of body weight 4
Protracted asthenia 4
Very frequent signs
Continuous or repeated attacks of fever for more than a month 3
Diarrhoea lasting for more than a month 3
Other signs
Cough 2
Pneumopathy 2
Oropharyngeal candidiasis 4
Chronic or relapsing cutaneous herpes 4
Generalized pruritic dermatosis 4
Herpes zoster (relapsing) 4
Generalized adenopathy 2
Neurological signs 2
Generalized Kaposi's sarcoma 12
The diagnosis of AIDS is established when the score is 12 or more.
Zo'n heerlijke open deur weer, de keuze tussen sex of eten lijkt me logisch. Waar je aan voorbij gaat is dat wij relatief gezien erg veel vrije tijd hebben etc, dit itt tot mensen in Afrika, voor wie het zorgen voor eten en onderdak toch wel wat meer tijd vergt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zo gevonden dat afrikanen heel wat minder sexueel actief zijn en monogamer dan wij westerlingen.
stroman reactie!quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zo'n heerlijke open deur weer, de keuze tussen sex of eten lijkt me logisch. Waar je aan voorbij gaat is dat wij relatief gezien erg veel vrije tijd hebben etc, dit itt tot mensen in Afrika, voor wie het zorgen voor eten en onderdak toch wel wat meer tijd vergt.
ach ja hoedje op en gaanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:51 schreef Xith het volgende:
Lambiekje gelooft nog steeds dat AIDS niet bestaan
Dat fenomeen heet bijwerkingen, die kunnen nogal vervelend zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wij worden voornamelijk pas ziek als je met de cocktailbende begint. Niet eerder. Als je stopt met medicatie wordt je op eens weer levendig en knapt op ... rara hoe kan dat? >> precies wat de spaanse bijsluiter dus zegt.
[..]
Geloof dat ik in een ander topic idd ook las dat Lammbiekje ook niet in Chemo of andere kanker medicijnen geloofde...quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat fenomeen heet bijwerkingen, die kunnen nogal vervelend zijn.
Geloof je soms ook niet in kanker?
Er zijn genoeg mensen die bij het te horen krijgen dat ze kanker hadden nauwelijks last hadden. Na het toedienen van Chemo's worden de meeste wel zwaar beroerd. Dan komt dat indredaad door de medicijnen maar dat is het middel altijd nog minder erg dan de kwaal, hoe vervelend ook, zonder was je immers dood gegaan.
Als die mensen zouden luisteren naar de paus dan zouden ze ook geen sex voor het huwelijk hebben, en dan zou er helemaal geen AIDS zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:09 schreef MrDrako het volgende:
En dan heb je nog al die afrikaantjes die geloven dat je van god geen condooms mag gebruiken,
en waarom zou dat niet mogen? omdat een of andere blanke popiejopie dat zegt.
Die paus is gewoon racist en meest geniale nazi ooit, een soort endlösung voor negers oid?
Als die lui nou eens zouden beginnen met het omdoen van een rubbertje...
Ik noem het liever de waarheid, maar da's mijn mening. Wat een goed gedocumenteerd feit is, is dat ik werkzaam ben in een compleet andere beroepsgroep dan in de farmacie/politiek. Dus slaat de plank wederom mis..quote:
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niet waar ... de afrikaan is monogaam. En is trouwer en begint pas op een VEEL later leeftijd met sex.
Sprookjes sprookjes om die afrikanen zwart te maken.
Wij europeanen en amerikanen zijn sexuele beesten. En neuken een slag in de rondte. Ik zal is kijken of ik dat artikel kan terug vinden.
ik heb nooit gezegd dat iemand niet ziek is .. ik zeg alleen dat de bron verkeerd is en dus een hele andere grondslag heeft.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat fenomeen heet bijwerkingen, die kunnen nogal vervelend zijn.
Geloof je soms ook niet in kanker?
Er zijn genoeg mensen die bij het te horen krijgen dat ze kanker hadden nauwelijks last hadden. Na het toedienen van Chemo's worden de meeste wel zwaar beroerd. Dan komt dat indredaad door de medicijnen maar dat is het middel altijd nog minder erg dan de kwaal, hoe vervelend ook, zonder was je immers dood gegaan.
ik weet wel dat hier dat jonge meisje van jaar of 15, voor een breezer, of beltegoed of andere nonwaarde-prularia sex te verkrijgen valt. Ik geloof er niets van dat een zwak ondervoed negermeisje te koop loopt met haar doos.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
![]()
Ken je uberhaupt Afrikanen? Ben je ooit in Afrika geweest?
Wat een heerlijke onzin!
Die ondervoede negermeisjes worden dan meestal ook niet om hun mening gevraagd.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik weet wel dat hier dat jonge meisje van jaar of 15, voor een breezer, of beltegoed of andere nonwaarde-prularia sex te verkrijgen valt. Ik geloof er niets van dat een zwak ondervoed negermeisje te koop loopt met haar doos.
Kanker haalde ik erbij omdat de bijwerkingen van de medicijnen ook ernstig zijn (zoals bij aids-remmers vroeger iig ook zo was, nu vaak minder dat wel), niet zelden wordt d epatient eerst veel zieker als voor het krijgen van de medicijnen en zou ook opknappen wanneer de medicijnen gestopt worden.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat iemand niet ziek is .. ik zeg alleen dat de bron verkeerd is en dus een hele andere grondslag heeft.
Kanker ontken ik niet. Ik vind alleen dat chemokuur totaal nergens op slaat. Waarom dient kanker erbij gehaald te worden overigens.!?
Het middel is juist velen malen erger dan de kwaal. Vraag dat maar aan ex-cocktails slikkers. Anderekijk.net zitten genoeg aids-patienten en ex-patienten. Vraag maar aan ene Gert.
Hmm mijn moeder heeft 2x zo`n kuur onder moeten gaan en die is er gezond uitgekomen echter weet je van te voren dat chemo een ontzettend aanslag op je leven pleegt maar het is tijdelijk en nodig om te overleven daar mag bij gezegd worden dat er steeds betere chemokuren komen die alleen nog een aantal cellen "raken" en zo dus zorgen voor minder ziektequote:Op woensdag 11 juni 2008 16:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat iemand niet ziek is .. ik zeg alleen dat de bron verkeerd is en dus een hele andere grondslag heeft.
Kanker ontken ik niet. Ik vind alleen dat chemokuur totaal nergens op slaat. Waarom dient kanker erbij gehaald te worden overigens.!?
Het middel is juist velen malen erger dan de kwaal. Vraag dat maar aan ex-cocktails slikkers. Anderekijk.net zitten genoeg aids-patienten en ex-patienten. Vraag maar aan ene Gert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |