Hoezo eigenlijk? Wat is hier de politieke achtergrond van?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:44 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Een burenruzie. Winnen de Duitsers of zorgt Don Leo ervoor dat er een goed Polen staat ?
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Hoezo eigenlijk? Wat is hier de politieke achtergrond van?
De burenruzie is denk ik de wedstrijd zelf gewoon. Go Don Leoquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
1939-1945, miljoenen slachtoffers. Heb je geen geschiedenis op school gehad?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
gewoon een duel tussen twee buurlanden, dat noem ik een burenruzie.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Oei, borisz. Ken je geschiedenisquote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:02 schreef borisz het volgende:
[..]
gewoon een duel tussen twee buurlanden, dat noem ik een burenruzie.
Ja ik ken mijn geschiedenis wel, maar ik heb geen zin om politiek te veel met sport te betrekkenquote:
Ok 'gewoon' WO II dus, ik dacht wellicht iets anders dat speelde.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:02 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
1939-1945, miljoenen slachtoffers. Heb je geen geschiedenis op school gehad?
Nope schijnt sowieso heel beladen te zijn.. Vandaar ook die Poolse krantenkop waar Don Leo een persconf over gaf.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:00 schreef Irving het volgende:
[..]
De burenruzie is denk ik de wedstrijd zelf gewoon. Go Don Leo!
Dat en dit: http://voetbal.blog.nl/tr(...)ls-blad...-met-foto.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:04 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Ok 'gewoon' WO II dus, ik dacht wellicht iets anders dat speelde.
interessant die achtergronden altijdquote:Op zondag 8 juni 2008 02:12 schreef UtrechtSlim het volgende:
Zeer beladen. De landen hebben elkaar slechts 15 keer ontmoet en dat is voor buurlanden gewoon heel weinig. No love lost between these two. Ter vergelijking: Oranje speelde 14x tegen Polen en dat was allemaal nog voordat er in de laatste jaren een innige, zakelijke band is ontstaan tussen beide landen.
Uiteraard is er veel kwaad bloed gezet in 1939-1945. De Polen hebben onnoemelijk veel zwaarder geleden onder de Tweede Wereldoorlog dan wij. Die steen die in het water is gevallen heeft rimpels in het water gemaakt die vele generaties hebben overleefd. Veel Polen hebben de oorlog niet overleefd.
Voor de nieuwsgierigen/onwetenden: lees eens het boek 'Mila 18' van Leon Uris. Of ga eens naar Yad Vashem in Jeruzalem.
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Wat?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:35 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Dat en dit: http://voetbal.blog.nl/tr(...)ls-blad...-met-foto.
Ben erg benieuwd naar de wedstrijd, zal er hard opgaan lijkt me. Voor mijn pool moet Duitsland winnen, maar stiekem hoop ik dat Polen toch voor een verrassing kan zorgen
De Blitzkriegquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Die commentsquote:
quote:Op zondag 8 juni 2008 15:30 schreef TLC het volgende:
Gisteren Leo Beenhakker met een interview in het Engels ;
"....... with two fingers in the nose..."
![]()
![]()
Whehehe gezegdes lekkerlijk vertalen. Volgens mij deed Ed de Goey dat ook nog eens. Wat zei die ook alweer?quote:Op zondag 8 juni 2008 15:30 schreef TLC het volgende:
Gisteren Leo Beenhakker met een interview in het Engels ;
"....... with two fingers in the nose..."
![]()
![]()
Nee natuurlijk niet, maar wel waardoor er nu een soort "relletje" is. Daarnaast dus WOII, waar ik dus ook naar verwees met "Dat".quote:Op zondag 8 juni 2008 14:18 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Wat?
Die foto is natuurlijk een uitvloeisel van de rivaliteit, geen oorzaak.
Daarnaast wonen er in het zuiden en westen van Polen nog ontzettend veel Duitsers. In Silezie bijvoorbeeld. Allemaal dubbel paspoort, maar overal gewoon Duits praten en neerkijken op de gewone Pool.quote:Op zondag 8 juni 2008 14:26 schreef superworm het volgende:
En Polen is een misvormd land geworden dankzij Duitsland. Het strekte ooit van Warschau tot ver in Rusland, één van de grootste landen van Europa. Toen decimeerden de Duitsers en de Russen de bevolking, en werd het land na de Duitse nederlaag honderdduizenden vierkante kilometers verkleind en 500 kilometer naar het westen verlegd, zodat Wit-Rusland kon ontstaan.
Iig, Polen hebben een schijthekel aan Duitsers, omdat ze nogal nationalistisch zijn en het bovenstaande natuurlijk een grove schande was en is.
dat doen ze zo evenquote:Op zondag 8 juni 2008 20:03 schreef Dos37 het volgende:
Hup Polen zal mij benieuwen of ze kunnen stunten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Dan zou dit een mooie eerste keer worden, als debuut op een EK.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:08 schreef popolon het volgende:
De Polen hebben nog nooit gewonnen van Duitsland?
"This house is the nose of the Salmon"quote:Op zondag 8 juni 2008 15:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Whehehe gezegdes lekkerlijk vertalen. Volgens mij deed Ed de Goey dat ook nog eens. Wat zei die ook alweer?
Whehehehquote:
Geweldig.quote:
Wat ik nooit heb begrepen bij Formule 1 is waarom men zoveel geld betaald om daar in de tribunes te zitten.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:27 schreef Suijk het volgende:
Kubica wint de formule 1 vandaag, leuk als Polen dan ook van Duitsland wint, ligt dat hele land morgen op z'n gat.
dat is het mooiste wat er isquote:Op zondag 8 juni 2008 20:30 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Wat ik nooit heb begrepen bij Formule 1 is waarom men zoveel geld betaald om daar in de tribunes te zitten.
Om om de 4 minuten een paar flitsen van formule 1 wagens te zien vergezeld met ontzettend teringherrie.quote:
4 minutenquote:Op zondag 8 juni 2008 20:32 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Om om de 4 minuten een paar flitsen van formule 1 wagens te zien vergezeld met ontzettend teringherrie.
Tijdens de wedstrijden van het Nederlands Elftal is het altijd weer iets anders en dan begint de voorbeschouwing om 20.00 uurquote:Op zondag 8 juni 2008 20:32 schreef detulp050 het volgende:
Jezus Christus wat kan de NOS toch een totaal niet boeiende voorbeschouwing op de beeldbuis brengen zeg. Man, man, man. Morgen maar inschakelen om 20:45 of misschien toch eens naar een Engelse zender kijken ofzo.
Ze moeten het gewoon on site presenteren zoals ZDF en dan niet in een studio of in een landhuis (zoals bij Studio Sportzomer) maar echt zoals het ZDF doet (dat is wellicht overdreven met die megatribunes) maar you catch my drift.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:32 schreef detulp050 het volgende:
Jezus Christus wat kan de NOS toch een totaal niet boeiende voorbeschouwing op de beeldbuis brengen zeg. Man, man, man. Morgen maar inschakelen om 20:45 of misschien toch eens naar een Engelse zender kijken ofzo.
je moet dan ook een tribune met scherm pakken,dan zie je meer dan thuisquote:Op zondag 8 juni 2008 20:32 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Om om de 4 minuten een paar flitsen van formule 1 wagens te zien vergezeld met ontzettend teringherrie.
Kubica mag winnen wat mij betreft, zolang het voetbalelftal maar verliestquote:Op zondag 8 juni 2008 20:27 schreef Suijk het volgende:
Kubica wint de formule 1 vandaag, leuk als Polen dan ook van Duitsland wint, ligt dat hele land morgen op z'n gat.
Dan krijgen we vast de prognose van Wouter Bos te horen en tussen 20:00 en 20:45 minstens 20 minuten reclame. Ik zag dat ze op de BBC gewoon al met de opstellingen bezig waren, dat zie ik toch een stuk liever...quote:Op zondag 8 juni 2008 20:34 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Tijdens de wedstrijden van het Nederlands Elftal is het altijd weer iets anders en dan begint de voorbeschouwing om 20.00 uur
quote:
Duitslandquote:
Ik heb liever polen dan die dikke duitsers hoorquote:Op zondag 8 juni 2008 20:35 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Kubica mag winnen wat mij betreft, zolang het voetbalelftal maar verliest
Doe je goed!quote:
Klopt, maar dat maakt het niet minder mooiquote:
quote:
Da's nooit anders geweestquote:Op zondag 8 juni 2008 20:41 schreef Paaskonijn het volgende:
Beenhakker ziet er wel eng uit.
Doet het perfect.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:41 schreef Qwea het volgende:
Zeg, doet bij jullie het NOS EK stream het wel?
Hier krijg ik heul niks te zien.
Dan nogquote:
Hihi ik wil niet weten in wat voor pauperbuurt jij woontquote:Op zondag 8 juni 2008 20:42 schreef _Mike_ het volgende:
Ik hoop trouwens dat onze auto er vanavond nog staat, er zitten bij de overburen 5 polen voetbal te kijken
quote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef Happel het volgende:
Duitse volkslied is echt prachtig als je het vergelijkt met de Nederlandse.
neinquote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef Happel het volgende:
quote:Op zondag 8 juni 2008 20:42 schreef _Mike_ het volgende:
Ik hoop trouwens dat onze auto er vanavond nog staat, er zitten bij de overburen 5 polen voetbal te kijken
Duitse volkslied is best mooi inderdaad, maar ik vind het Wilhelmus overal bovenuit steken.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef Happel het volgende:
Als ik Kahn en Ballack zie dan komt mijn haat zo weer naar boven hoorquote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik moet zeggen dat mijn haat tegen Duitsland niet zo groot meer is als in andere jaren, met dank aan Portugal met name... die hebben die plek moeiteloos overgenomen
Je hebt ook rijke polen hoor, deze heeft een staal bedrijf die hekken maken en hij buit dus de mindere polen uit :quote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Hihi ik wil niet weten in wat voor pauperbuurt jij woont
Ahum?quote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef Happel het volgende:
Gelukkig voetbalt Kahn niet meer!quote:Op zondag 8 juni 2008 20:44 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Als ik Kahn en Ballack zie dan komt mijn haat zo weer naar boven hoor
Idem hier zoquote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik moet zeggen dat mijn haat tegen Duitsland niet zo groot meer is als in andere jaren, met dank aan Portugal met name... die hebben die plek moeiteloos overgenomen
Het heeft wel wat, ja. Ik heb meer 'feel' met het Wilhelmus, maar het Duitse volkslied is veel mooier gecomponeerd.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef Happel het volgende:
quote:Op zondag 8 juni 2008 20:44 schreef Strychnine het volgende:
Nou, hopelijk wordt dit beter dan de voorgaande 3 wedstrijden
Dit was geen schot op doel, een schot op doel moet tussen de palen zijn.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:46 schreef tong80 het volgende:
Polen heeft nu al vaker op het doel geschoten dan Kroatië de vorige wedstrijd.
Uit 30.000 kelen klinkt het Wilhelmus ook schitterend, vooral dat 'Een Prinse van'quote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef Happel het volgende:
quote:
Ik heb er niks tegen, na Snoeks de bestequote:Op zondag 8 juni 2008 20:48 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Wat heeft iedereen toch tegen hem?
Prima commentator
quote:Op zondag 8 juni 2008 20:48 schreef Wilskracht het volgende:
BBC
Jonahtan Pearce and Marc Lawrenson
Kan Grueter lekker weer naar het zwembad
"i wanna have sex on the beach' klinkt nog prachtig als je het vergelijkt met het Nedelandse volkslied.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:43 schreef Happel het volgende:
NSB'erquote:Op zondag 8 juni 2008 20:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:
ik heb voor onze schooltoto Duitsland - Polen met 2-0 ingevuld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |