Hoezo eigenlijk? Wat is hier de politieke achtergrond van?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:44 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Een burenruzie. Winnen de Duitsers of zorgt Don Leo ervoor dat er een goed Polen staat ?
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Hoezo eigenlijk? Wat is hier de politieke achtergrond van?
De burenruzie is denk ik de wedstrijd zelf gewoon. Go Don Leoquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
1939-1945, miljoenen slachtoffers. Heb je geen geschiedenis op school gehad?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
gewoon een duel tussen twee buurlanden, dat noem ik een burenruzie.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Oei, borisz. Ken je geschiedenisquote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:02 schreef borisz het volgende:
[..]
gewoon een duel tussen twee buurlanden, dat noem ik een burenruzie.
Ja ik ken mijn geschiedenis wel, maar ik heb geen zin om politiek te veel met sport te betrekkenquote:
Ok 'gewoon' WO II dus, ik dacht wellicht iets anders dat speelde.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:02 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
1939-1945, miljoenen slachtoffers. Heb je geen geschiedenis op school gehad?
Nope schijnt sowieso heel beladen te zijn.. Vandaar ook die Poolse krantenkop waar Don Leo een persconf over gaf.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:00 schreef Irving het volgende:
[..]
De burenruzie is denk ik de wedstrijd zelf gewoon. Go Don Leo!
Dat en dit: http://voetbal.blog.nl/tr(...)ls-blad...-met-foto.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:04 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Ok 'gewoon' WO II dus, ik dacht wellicht iets anders dat speelde.
interessant die achtergronden altijdquote:Op zondag 8 juni 2008 02:12 schreef UtrechtSlim het volgende:
Zeer beladen. De landen hebben elkaar slechts 15 keer ontmoet en dat is voor buurlanden gewoon heel weinig. No love lost between these two. Ter vergelijking: Oranje speelde 14x tegen Polen en dat was allemaal nog voordat er in de laatste jaren een innige, zakelijke band is ontstaan tussen beide landen.
Uiteraard is er veel kwaad bloed gezet in 1939-1945. De Polen hebben onnoemelijk veel zwaarder geleden onder de Tweede Wereldoorlog dan wij. Die steen die in het water is gevallen heeft rimpels in het water gemaakt die vele generaties hebben overleefd. Veel Polen hebben de oorlog niet overleefd.
Voor de nieuwsgierigen/onwetenden: lees eens het boek 'Mila 18' van Leon Uris. Of ga eens naar Yad Vashem in Jeruzalem.
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |