ik vind het ook gewoon onhandig, door het te koppelen aan je klantenkaart van de betreffende winkel, kan je het niet meer vergeten, en raak je het veel minder snel kwijt. je kan het sparen als je wil, of doneren wat je wilt, en een ander kan er niet meer met jouw geld vandoor gaan, net zomin als dat jij er met het statie geld van een ander vandoor kan gaan.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:26 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
ik vergeet die bonnetjes ook altijd
is wel een heel goed ideequote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik vind het ook gewoon onhandig, door het te koppelen aan je klantenkaart van de betreffende winkel, kan je het niet meer vergeten, en raak je het veel minder snel kwijt. je kan het sparen als je wil, of doneren wat je wilt, en een ander kan er niet meer met jouw geld vandoor gaan, net zomin als dat jij er met het statie geld van een ander vandoor kan gaan.
bij de albert heijn bestaat zo'n principe al, kijk maar naar het air-miles sparen, is ook persoonsgebonden gekoppeld aan je postcode + huisnummer, zonder kan je je air-miles niet inwisselen aan de kassa. oke het zal wat geld kosten om die apparaten om te bouwen, maar je hebt uiteindelijk toch een groep mensen die juist bij jou boodschappen komt doen omdat ze nog statiegeld hebben openstaan. dat levert ook weer omzet op. ook spaar je het milieu omdat je geen papieren bonnetjes meer uitgeeft (of alleen op aanvraag zodat je je saldo kan zien)quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:33 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
is wel een heel goed idee
bestaat er niet iets zoals een ideënbox of zoiets voor dit soort ideën, zou je hem kunnen insturen,
wie weet........ zou wel een goeie oplossing voor mij zijn trouwens,
sleep je eers die hele tas met lege flessen mee, naar zo'n speciale automaat, bonnetje eruit halen,
kom je thuis zit 't bonnetje nog in je jaszaken mooi dat ik hem of de volgende keer dat ik naar
de winkel ga of weer vergeet of allang kwijt ben.....
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
bij de albert heijn bestaat zo'n principe al, kijk maar naar het air-miles sparen, is ook persoonsgebonden gekoppeld aan je postcode + huisnummer, zonder kan je je air-miles niet inwisselen aan de kassa. oke het zal wat geld kosten om die apparaten om te bouwen, maar je hebt uiteindelijk toch een groep mensen die juist bij jou boodschappen komt doen omdat ze nog statiegeld hebben openstaan. dat levert ook weer omzet op. ook spaar je het milieu omdat je geen papieren bonnetjes meer uitgeeft (of alleen op aanvraag zodat je je saldo kan zien)
quote:Op zondag 8 juni 2008 00:08 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk, ik zou een brief schrijven naar AH als die eenmaal het nut ervan inzien en het doorvoerd volgt de rest vanzelf
ja inderdaadquote:
En vervolgens zie je allemaal mensen als een gek door de winkel rennen om hun bonnetje te zoekenquote:Op zondag 8 juni 2008 00:34 schreef ReplaR het volgende:
Een sticker bij de kassa met "Vergeet je statiegeldbonnetje niet muts!" zou een veel goedkopere en net zo werkzame oplossing zijn...
Laat me raden.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:54 schreef DJMO het volgende:
het gebeurt zoveel mensen: je brengt (opgespaard) statiegeld weg, en dan vergeet je of het bonnetje uit de automaat te halen, of je verliest het ergens in de winkel, waardoor iemand anders er met jouw geld vandoor gaat
oplossing:
maak ingeleverd statiegeld persoonsgebonden, door het bijvoorbeeld, in het geval van Albert Heijn, te koppelen aan de bonuskaart of de air-milespas. als je je statiegeld dan wil innen, eerst je postcode en huisnummer opgeven. op deze manier kan een "wildvreemde" er niet met jouw statiegeld vandoor gaan.
tevens kunnen mensen op deze manier geld sparen zodat als ze eens krap zitten hun opgespaarde statiegeld kunnen gebruiken om boodschappen te doen aan het einde van de maand, of om eens wat extra's in huis te halen.
daarnaast levert het ook nog eens een papierbesparing op wat weer goed is voor het milieu!
klacht: statiegeldbonnetjes zijn vervelend en te makkelijk te verliezen
is ook weer papierverspillingquote:Op zondag 8 juni 2008 00:34 schreef ReplaR het volgende:
Een sticker bij de kassa met "Vergeet je statiegeldbonnetje niet muts!" zou een veel goedkopere en net zo werkzame oplossing zijn...
neuj, ben een zwangere huismusquote:Op zondag 8 juni 2008 00:37 schreef henkway het volgende:
[..]
Laat me raden.
Jij bent Ambtenaar.
sterker nog, een slordige ambtenaar
heb ik het in de OP gehad over het feit dat IK mijn bonnetjes kwijtraakte? NEE! ik heb het gehad over een vrij algemeen probleem.. leer lezen voor je veroordeelt sufferdje!quote:Op zondag 8 juni 2008 00:43 schreef henkway het volgende:
[..]
[..]
O ja, nu zie ik het.
Jij raakt je bonnetjes kwijt, das logisch.
nee, maar mensen die in de aministratie werken, zijn niet zo zorgvuldig.quote:Op zondag 8 juni 2008 00:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
heb ik het in de OP gehad over het feit dat IK mijn bonnetjes kwijtraakte? NEE! ik heb het gehad over een vrij algemeen probleem.. leer lezen voor je veroordeelt sufferdje!
ik zal jou NIET gaan vertellen hoe het werkt, maar wel, nogmaals, wat mijn mening is:quote:Op zondag 8 juni 2008 00:49 schreef henkway het volgende:
Kijk , ik zal je even vertellen hoe het werkt, als je de flessen weg brengt, dan pak je het bonnetje aan en dat stop je in je portemonnee in het vakje voor het papiergeld, dus achter je pinpas.
en als je bij de kassa bent pak je je bonnetje of niet, net wat je wilt.
Tenzij je die gezellige buurvrouw van drie huizen verder ontmoet, en je tijdens de roddels het papiertje staat te verfrommelen, tja dan ben je een positieve bijdrage aan het financieel resultaat van die winkel
quote:Op zondag 8 juni 2008 00:34 schreef ReplaR het volgende:
ik heb het over een algemene oplossing voor nederlanders, of inwoners van nederland, niet voor toeristen, die kopen over het algemeen trouwens toch geen statiegeldflessen in de winkel, en daar kan altijd een uitzondering voor gemaakt worden door hen wél een papieren bonnetje mee te geven omdat ze maar éénmalig in de winkel komen...quote:Op zondag 8 juni 2008 00:51 schreef rene90 het volgende:
"simpele oplossing"
1. Alle winkels moeten nu volgens jou "simpele oplossing" een klantenbestand gaan bijhouden.
2. Alle winkels dienen nu een pas te maken voor hun klanten.
3. Als je een toerist bent, kom je daar moet je eerst die pas laten maken, en "even" gaan wonen daar zodat je die postcode en nummer hebt zodat niet "anderen" kunnen profiteren van jou 3 euro 50.
Conclusie: stom idee, vergeet gewoon je bonnetje niet.
quote:Op zondag 8 juni 2008 00:42 schreef plumbum het volgende:
Als je die bonnetjes vergeet verdien je het niet om dat geld terug te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |