voor sommige mensen ligt dat niet zo makkelijkquote:
ja dat zal wel aanpassingen vergen, en daar heb ik ook wel bij stilgestaan, maar toch levert het op de lange termijn meer op dan je nu zou verwachten. althans, dat denk ikquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja en hoe denk je dat te implementeren bij een statiegeld machine? Die moeten allemaal omgebouwd worden zodat je jouw bonuskaart er doorheen kunt halen. Kost allemaal geld. Niet eens te denken aan het technische werk, een computersysteem. Denk je dat het niets kost om zoiets te maken?
Naief hoor...
Het levert de winkel geen enkel financieel voordeel op behalve dat de vergeetachtige mens onder ons nu ineens minder zorgen heeft. Maar ik denk dan zo, als je het statiegeld zo hard nodig hebt dan hou je het bij je en dan verlies je het niet, het is niet de taak van de winkel om daar voor te zorgen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
voor sommige mensen ligt dat niet zo makkelijk![]()
[..]
ja dat zal wel aanpassingen vergen, en daar heb ik ook wel bij stilgestaan, maar toch levert het op de lange termijn meer op dan je nu zou verwachten. althans, dat denk ik(en denken staat vrij toch
)
Voor de winkeleigenaar is het puur verlies, die verliest nl. geen cent meer als jij je bonnetje vergeet.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:13 schreef DJMO het volgende:
ja dat zal wel aanpassingen vergen, en daar heb ik ook wel bij stilgestaan, maar toch levert het op de lange termijn meer op dan je nu zou verwachten. althans, dat denk ik(en denken staat vrij toch
)
ik ga uit van het principe dat we er zijn om elkaar, en het milieu, te helpen. Als ik winkel-eigenaar was, zou ik er iig wel over na denken. door zo'n concept aan te bieden bind je namelijk ook klanten, want die doen vaker boodschappen bij je, waardoor je toch ook weer meer omzet draaitquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het levert de winkel geen enkel financieel voordeel op behalve dat de vergeetachtige mens onder ons nu ineens minder zorgen heeft. Maar ik denk dan zo, als je het statiegeld zo hard nodig hebt dan hou je het bij je en dan verlies je het niet, het is niet de taak van de winkel om daar voor te zorgen.
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ga uit van het principe dat we er zijn om elkaar, en het milieu, te helpen...
vaarwel normen en waarden dus???quote:
je zal de winkel toch in moeten om die flessen in te leveren, en zoals ik hierboven zei, door klantenbinding maak je uiteindelijk meer omzet. je kan je bonuskaart wel verliezen, maar omdat het gekoppeld staat aan je postcode en huisnummer (lees mijn op) kan een wildvreemde het niet zomaar innen. omdat je kaart gekoppeld staat, kan hij dus ook weer thuisbezorgd worden (zelfde principe) waardoor je je gespaarde statiegeld alsnog in je eigen bezit hebt.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:21 schreef Bjorntje het volgende:
Ik krijg een beetje het beste idee van Nederland gevoel. Bedenk een probleem voor je oplossing.
Misschien is het velemalen handiger om dat papiertje in je portomonee te stoppen die heb je bij het afrekenen toch weer nodig. Maar ja als je een stukje papier verliest dat verlies je denk ik ook dat soort dingen.
je gaat dus een machine ontwikkelen die een bonuskaart (die je ook kunt verleizen trouwens) verplicht stelt. zo'n machine moet dan gekoppeld worden aan het kassa netwerk. lijkt me een eenorm kostbare zaak voor iets wat je met dat papiertje ook kunt oplossen.
Maar als je toch iets wilt verzinnen, koppel het dan aan een pin/chip automaat. dan kan het direct op je bank gezet worden. Dan hoef je de winkel ook niet meer in.
lijkt me velemalen praktischer
Echt waar, hou maar op. Ik heb nog nooit zoveel naïefs gezien in zo weinig zinnen. Dit gaat m gewoon niet worden. Gewoon je zooi niet verliezen. Punt.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
je zal de winkel toch in moeten om die flessen in te leveren, en zoals ik hierboven zei, door klantenbinding maak je uiteindelijk meer omzet. je kan je bonuskaart wel verliezen, maar omdat het gekoppeld staat aan je postcode en huisnummer (lees mijn op) kan een wildvreemde het niet zomaar innen. omdat je kaart gekoppeld staat, kan hij dus ook weer thuisbezorgd worden (zelfde principe) waardoor je je gespaarde statiegeld alsnog in je eigen bezit hebt.
dat vind jij..... ik vind er degelijk wel iets zinnigs in zitten, anders had ik dit topic niet geopendquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Echt waar, hou maar op. Ik heb nog nooit zoveel naïefs gezien in zo weinig zinnen. Dit gaat m gewoon niet worden. Gewoon je zooi niet verliezen. Punt.
Als jij ooit iemand vindt die dit serieus implementeert eet ik mijn sokken op. Volgens mij heb je gewoon een dikke plaat voor je kop ofzo...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat vind jij..... ik vind er degelijk wel iets zinnigs in zitten, anders had ik dit topic niet geopend
ergo, ik hou dus niet op
TS gaat mee doen aan The Dragons Den!!!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:35 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als jij ooit iemand vindt die dit serieus implementeert eet ik mijn sokken op. Volgens mij heb je gewoon een dikke plaat voor je kop ofzo...
Inderdaad! Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:33 schreef Smeej het volgende:
vandaag stond er nog een zwerver in mn nek te hijgen bij de flessenautomaat... en heb wel eens dat de mensen vergeten op het knopje te drukken...
dan is het gewoon eigenschuld dikke bult met een d of t weet ik het..
PM van TSquote:wasdah??
wil niet blond lijken![]()
anders is mijn msn xxxxxxxx@hotmail.com
simpel op te lossen.. als jij je statie geld pas kan inleveren nadat je je pasje hebt ingescand, heb je ook dat probleem niet meerquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:33 schreef Smeej het volgende:
vandaag stond er nog een zwerver in mn nek te hijgen bij de flessenautomaat... en heb wel eens dat de mensen vergeten op het knopje te drukken...
dan is het gewoon eigenschuld dikke bult met een d of t weet ik het..
quote:
quote:
hey ik kan ook niet alles wetenquote:
*zucht* ik kan echt wel iets hebben hoor, hier pak je me niet zo snel meequote:
je air-miles kaart is wel gekoppeld aan postcode en huisnummer, en je bonuskaart is weer te koppelen aan je air-miles-kaartquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:47 schreef Bjorntje het volgende:
bonuskaart word echt niet gecontroleerd of je postcode wel klopt. de AH waar je op dat moment betaald weet dat niet eens. De bonuskaart gegevens worden pas achteraf naar de centrale DB van AH gestuurd. in de barcode staat echt je postcode niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |