bijna welquote:Op zondag 8 juni 2008 17:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ze denken aan alles en iedereen bij Canon he
Ja, om nog maar te zwijgen over de voorgeprogrammeerde toverstanden als sportstand, landschap, portret, macro etc.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
WTF
P stand was niet goed genoeg vond Canon, dus moest er een auto stand bij voor de echte dummies?
Zijn er mensen die die echt gebruiken?quote:Op zondag 8 juni 2008 20:55 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ja, om nog maar te zwijgen over de voorgeprogrammeerde toverstanden als sportstand, landschap, portret, macro etc.
Mensen die in de Mediamarkt een DSLR aangepraat krijgen ed.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Zijn er mensen die die echt gebruiken?
Inderdaad, echte fotografen gebruiken hun ogen als lichtmeter en rekenen de juiste waarden sneller uit als de camera.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:11 schreef Jakhals het volgende:
Ik schiet altijd in M-stand. Av/Tv-stand zijn voor dummies.
quote:Op zondag 8 juni 2008 22:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Inderdaad, echte fotografen gebruiken hun ogen als lichtmeter en rekenen de juiste waarden sneller uit als de camera.
Dat nou ook weer nietquote:Op zondag 8 juni 2008 22:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Inderdaad, echte fotografen gebruiken hun ogen als lichtmeter en rekenen de juiste waarden sneller uit als de camera.
Volgens mij vanaf de 5D niet meer. MAar dat weet ik niet 100% zeker.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:58 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
bijna wel
Zit die "A" stand ook op de 40D? 5D?
Wat een onzin, in M schieten is gewoon veel trager, na iedere beweging met je camera kun je dan handmatig weer de sluitertijd aan gaan passen. Niet echt praktisch, of je moet alleen stilstaande objecten willen fotograferen. En als je vindt dat je zonder M de foto niet zelf maakt moet je ook geen autofocus en dergelijke gebruiken, kun je beter analoog schieten met een oud toestel.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Maar als je het allemaal in de M stand zelf moet instellen heb je tenminste nog een beetje het idee dat je de foto zelf hebt gemaakt en niet alleen op het knopje hebt gedrukt.
en vooral Noisereduction blijven gebruikenquote:Op zondag 8 juni 2008 22:45 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat een onzin, in M schieten is gewoon veel trager, na iedere beweging met je camera kun je dan handmatig weer de sluitertijd aan gaan passen. Niet echt praktisch, of je moet alleen stilstaande objecten willen fotograferen. En als je vindt dat je zonder M de foto niet zelf maakt moet je ook geen autofocus en dergelijke gebruiken, kun je beter analoog schieten met een oud toestel.
Ook in M-stand kun je het belichtingstrappetje als lichtmeter gebruiken. Ik wil gewoon controle op alles hebben, that's it.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:14 schreef Erasmo het volgende:
dan nog is t onzin en behoorlijk onzinnig om meteen mensen die t niet precies doen zoals jij t doet af te doen als dummiesquote:Op zondag 8 juni 2008 23:08 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Ik wil gewoon controle op alles hebben, that's it.
Welke extra controle heb je dan? Met Av/Tv heb je, in combinatie met de belichtingscompensatie, toch net zoveel controle alleen 10x eenvoudiger?quote:Op zondag 8 juni 2008 23:08 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Ook in M-stand kun je het belichtingstrappetje als lichtmeter gebruiken. Ik wil gewoon controle op alles hebben, that's it.
Je kan maar 2 stops afwijken van de interne meterquote:Op zondag 8 juni 2008 23:22 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Welke extra controle heb je dan? Met Av/Tv heb je, in combinatie met de belichtingscompensatie, toch net zoveel controle alleen 10x eenvoudiger?
Dat doe ik toch ook niet?!!! Twee van de drie objectieven in mijn tas hebben geen AFquote:Op zondag 8 juni 2008 22:45 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat een onzin, in M schieten is gewoon veel trager, na iedere beweging met je camera kun je dan handmatig weer de sluitertijd aan gaan passen. Niet echt praktisch, of je moet alleen stilstaande objecten willen fotograferen. En als je vindt dat je zonder M de foto niet zelf maakt moet je ook geen autofocus en dergelijke gebruiken, kun je beter analoog schieten met een oud toestel.
Ok daar heb je gelijk in, maar in 95% van de gevallen wil je ook niet anders lijkt me.quote:Op zondag 8 juni 2008 23:29 schreef zquing het volgende:
[..]
Je kan maar 2 stops afwijken van de interne meter
maar hoevaak wil je tijdens het schieten hier idd vanaf wijken?quote:Op zondag 8 juni 2008 23:29 schreef zquing het volgende:
[..]
Je kan maar 2 stops afwijken van de interne meter
niemand die zegt dat je je het fotograferen niet mag leren door alleen in M te shcieten, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat moet doenquote:Op zondag 8 juni 2008 23:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook niet?!!! Twee van de drie objectieven in mijn tas hebben geen AF
En ja M schieten is inderdaad trager, maar het is veel uitdagender. En dat maakt het voor mij leuker. Als ik het fotograferen beter begrijp, dan wil ik idd de analoge Nikon F3 van mijn vader erbij pakken. Door zelf veel met de diafragma en sluitertijd te spelen krijg je daar sneller inzicht in, dan dat je het toestel laat rekenen. Het lijkt me cool om daarna verschillende doka technieken te proberen, maar zover ben ik nog lang niet.
met de sfeer is er hier niets mis, er werden hier alleen wat denigrerende opmerkingen over dummies etc gemaakt.quote:lekkere sfeer trouwens hier in FOT
Geen idee, voor mij is meestal meer dan genoeg.quote:Op zondag 8 juni 2008 23:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar hoevaak wil je tijdens het schieten hier idd vanaf wijken?
[..]
niemand die zegt dat je je het fotograferen niet mag leren door alleen in M te shcieten, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen
[..]
met de sfeer is er hier niets mis, er werden hier alleen wat denigrerende opmerkingen over dummies etc gemaakt.
Ik zeg toch niet dat iedereen dat moet doen...? 'k Vind het uitdagender om in de M stand te schieten en krijg te horen dat ik onzin verkondig...quote:Op zondag 8 juni 2008 23:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar hoevaak wil je tijdens het schieten hier idd vanaf wijken?
[..]
niemand die zegt dat je je het fotograferen niet mag leren door alleen in M te shcieten, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen
[..]
met de sfeer is er hier niets mis, er werden hier alleen wat denigrerende opmerkingen over dummies etc gemaakt.
maar je zegt welquote:Op zondag 8 juni 2008 23:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat iedereen dat moet doen...? 'k Vind het uitdagender om in de M stand te schieten en krijg te horen dat ik onzin verkondig...
Hiermee lijk je te zeggen dat als je niet M gebruikt je eigenlijk alleen maar op een knopje druktquote:Maar als je het allemaal in de M stand zelf moet instellen heb je tenminste nog een beetje het idee dat je de foto zelf hebt gemaakt en niet alleen op het knopje hebt gedrukt.
Ik denk dat je compositie niet tot zijn recht komt als je de foto slecht neemt... bewegingsonscherpte, onderbelichting/overbelichting, verkeerd gebruik van scherptediepte... dat moet je niet onderschatten.quote:Op zondag 8 juni 2008 23:36 schreef zquing het volgende:
[..]
Geen idee, voor mij is meestal meer dan genoeg.
Fotograferen leer je niet door de M stand te gebruiken....... Foto's draaien om composities, daar moet je begintijd in zitten. Belichting heb je wel door na een tijdje
Okee,... als iemand die zin leest als een aanval; zo is 'ie niet bedoeld. Als ik naar een foto kijk die ik heb gemaakt in de M-stand en hij is gewoon mooi gelukt dan weet ik dat ik de goede instellingen heb gekozen. Dat geeft mij meer voldoening dan waneer ik de camera het meeste heb laten instellen... los van de compositie.quote:Op zondag 8 juni 2008 23:42 schreef zquing het volgende:
[..]
maar je zegt wel
[..]
Hiermee lijk je te zeggen dat als je niet M gebruikt je eigenlijk alleen maar op een knopje drukt
Verder moet iedereen gewoon de stand gebruiken die ze fijn vinden, ik kijk veel liever naar een gode foto gemaakt op auto dan een 13 in een dozijn op M
Maar op al die dingen die je noemt kun je ook invloed uitoefenen als je in A, S of P stand schiet, niet waar?quote:Op zondag 8 juni 2008 23:43 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat je compositie niet tot zijn recht komt als je de foto slecht neemt... bewegingsonscherpte, onderbelichting/overbelichting, verkeerd gebruik van scherptediepte... dat moet je niet onderschatten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |