abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:13:36 #61
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59202960
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ben principieel voor (keuze) vrijheid. Het is niet nodig om roken in de horeca te verbieden om de niet rokers een rook loze omgeving te bieden. Ik vind het een slechte oplossing, een hypocriete oplossing en ik vind klagende niet rokers die weigeren naar niet rook horeca te gaan stom.
Je staat een volledige tweedeling van uitgaansleven voor waar ieder avondje uit onder collega's, ploeggenoten of gewoon vrienden tot verdeeldheid/ verdeling moet leiden?
Life is what you make it.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:19:44 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59203143
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je staat een volledige tweedeling van uitgaansleven voor waar ieder avondje uit onder collega's, ploeggenoten of gewoon vrienden tot verdeeldheid/ verdeling moet leiden?
Er zijn bruine kroegen, hardrock café's, clubs, grand café's, ... maar een extra deling is plotseling een probleem? Het is toch heel normaal om naar een tent te gaan die je bevalt? Waarom mag er niet voor rook/geen rook gekozen worden? Wil je hard rock ook verbieden omdat jij er niet naar toe wilt maar je collega's wel?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:33:42 #63
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59203513
De muziek tast mijn gezondheid niet aan, dat vind ik prima.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:37:41 #64
pi_59203623
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:33 schreef Schanulleke het volgende:
De muziek tast mijn gezondheid niet aan, dat vind ik prima.
Fijn dat je je ongelijk toegeeft.

Je kan voor je gezondheid naar een niet rook kroeg en de rokers gewoon met rust laten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:44:52 #65
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59203811
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Fijn dat je je ongelijk toegeeft.

Je kan voor je gezondheid naar een niet rook kroeg en de rokers gewoon met rust laten.
Dus toch een tweedeling? Liever niet. Allemaal naar dezelfde kroeg en de rokers nu en dan even buiten paffen. Veel beter en leuker.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:46:18 #66
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59203839
Misschien had de vvd zich eerder uit moeten spreken, in een vorig kabinet ofzo. Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar als het ze lukt, dan ben ik een beetje trots op Mark Rutte. Roken is een persoonlijke vrijheid waar je gewoon vanaf moet blijven. Ongeacht of je rookt of niet
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:52:27 #67
pi_59204022
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:44 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dus toch een tweedeling? Liever niet. Allemaal naar dezelfde kroeg en de rokers nu en dan even buiten paffen. Veel beter en leuker.
Dat kan niet. Niet iedereen wil naar de disco. Niet iedereen houd van Jazz. De deling is er al. Je ontkent hem vanwege je anti-rook missie, maar de hele handel is in 50 verschillende hokjes verdeeld. En de hokjes rook/geen rook zijn er al. Er komt dus geen extra deling bij. De deling moet alleen beter gereguleerd worden zodat de niet rokers ook naar de tenten gaan waar ze thuis horen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:54:09 #68
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59204075
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan niet. Niet iedereen wil naar de disco. Niet iedereen houd van Jazz. De deling is er al. Je ontkent hem vanwege je anti-rook missie, maar de hele handel is in 50 verschillende hokjes verdeeld. En de hokjes rook/geen rook zijn er al. Er komt dus geen extra deling bij. De deling moet alleen beter gereguleerd worden zodat de niet rokers ook naar de tenten gaan waar ze thuis horen.
De provincie
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:15:31 #69
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59204719
Ik blijf heerlijk naar mijn hoofdstedelijke bruine huiskamerkroegje gaan. En daar gaat het binnenkort nog leuker worden!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:40:31 #70
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59205451
Wet je hoe erg het in de kroeg gaat stinken straks naar zweet en verschraald bier als er geen rooklucht meer hangt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:51:09 #71
3542 Gia
User under construction
pi_59205755
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Wet je hoe erg het in de kroeg gaat stinken straks naar zweet en verschraald bier als er geen rooklucht meer hangt
Daar komen we dan over een dag of 23 wel achter.
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 22:57:03 #72
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59205917
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar komen we dan over een dag of 23 wel achter.
In Engeland ook waar men rookgeurtjes op ging hangen omdat het zo stonk. hehe.
Carpe Libertatem
pi_59215955
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Inderdaad
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 8 juni 2008 @ 13:40:43 #74
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59216585
@papierversnipperaar:

waarom praat je voor rokers? Als je zelf zou roken dan zou je weten dat het zeker niet voor alle rokers een ramp is om niet meer te mogen roken in de horeca. Veel rokers willen stoppen, roken is namelijk echt niet altijd lekker maar een hardnekkig verslaving die je kwaliteit van leven vroeger of later aantast.

Ik rook zelf en bijna al mijn vrienden ook en niemand van ons vind het erg dat er niet meer gerookt mag worden. Terwijl ook voor ons kroeg, bier en roken onlosmakelijk met elkaar verbonden is.
Voor rokers is roken met heel veel dingen onlosmakelijk verbonden, als je daar allemaal in mee zou moeten gaan dan zou de gemiddelde roker de hele dag in de rookruimte staan ipv aan het werk zijn.
  † In Memoriam † zondag 8 juni 2008 @ 13:43:32 #75
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59216657
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:40 schreef Vandaag... het volgende:
@papierversnipperaar:

waarom praat je voor rokers? Als je zelf zou roken dan zou je weten dat het zeker niet voor alle rokers een ramp is om niet meer te mogen roken in de horeca. Veel rokers willen stoppen, roken is namelijk echt niet altijd lekker maar een hardnekkig verslaving die je kwaliteit van leven vroeger of later aantast.

Ik rook zelf en bijna al mijn vrienden ook en niemand van ons vind het erg dat er niet meer gerookt mag worden. Terwijl ook voor ons kroeg, bier en roken onlosmakelijk met elkaar verbonden is.
Voor rokers is roken met heel veel dingen onlosmakelijk verbonden, als je daar allemaal in mee zou moeten gaan dan zou de gemiddelde roker de hele dag in de rookruimte staan ipv aan het werk zijn.
Zomaar een gek idee: Je kan natuurlijk ook gewoon niet roken als jij en je vrienden dat niet willen. Daar is geen wetje voor nodig.
Carpe Libertatem
  zondag 8 juni 2008 @ 13:56:07 #76
pi_59217059
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:40 schreef Vandaag... het volgende:
@papierversnipperaar:

Er zijn ook rokers die niet willen stoppen. Ik ben principieel en fundamenteel voor zo veel mogelijk vrije keuze.
quote:
Het staat je al honderden jaren vrij om uit te gaan op een plek waar je samen met de eigenaar afspreekt dat er niet geroot mag worden. Dat hoef je niet bij wet te regelen.
quote:
In principe zouden heel veel mensen gewoon kunnen roken tijdens hun werk. Ik kan me voorstellen dat veel thuiswerkers gewoon een asbak naast hun PC hebben staan. Of zou dat verboden moeten worden?
  zondag 8 juni 2008 @ 13:56:11 #77
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59217062
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zomaar een gek idee: Je kan natuurlijk ook gewoon niet roken als jij en je vrienden dat niet willen. Daar is geen wetje voor nodig.
zeker, maar iedere roker weet dat dit behoorlijk moeilijk is en als zo´n wetje daar aan bij kan dragen, prima. Ik wil maar zeggen dat veel mensen die wel roken volgens mij helemaal niet niet tegen het rookverbod zijn. Getuige ook dit bericht: Honderduizenden Nederlandse rokers willen stoppen
Dus waarom al die heisa van niet-rokers en politici?
  zondag 8 juni 2008 @ 13:58:27 #78
pi_59217130
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:56 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

zeker, maar iedere roker weet dat dit behoorlijk moeilijk is en als zo´n wetje daar aan bij kan dragen, prima. Ik wil maar zeggen dat veel mensen die wel roken volgens mij helemaal niet niet tegen het rookverbod zijn. Getuige ook dit bericht: Honderduizenden Nederlandse rokers willen stoppen
Dus waarom al die heisa van niet-rokers en politici?
Die heisa is er ook alleen maar om stemmen te trekken.
  zondag 8 juni 2008 @ 14:00:16 #79
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59217193
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die heisa is er ook alleen maar om stemmen te trekken.
ben jij ook verkiesbaar dan
pi_59217243
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De rokers dwingen niemand de kroeg in die niet wil. De niet rokers maken de keuze niet die ze hadden kunnen maken.
Zo lust ik er nog wel een paar. Jij bent gewoon aan het trollen.
Armoede is een keuze, alles is een keuze, jaja.
quote:
In een rook kroeg is rook onlosmakelijk met het werk verbonden.
Volgens die redenering zijn stoflongen onlosmakelijk met mijnwerkers verbonden.
En kun je ook autogordels afschaffen want verkeersdoden zijn onlosmakelijk met het verkeer verbonden.

Hier gaat je redenatie mank: Hoe kan het dat er een rookvrij café is in Groningen als rook onlosmakelijk met het werk is verbonden?
Of misschien anders: Hoe wordt het onmogelijk om bier te tappen en glazen op te halen in een rookvrije omgeving?
Jij redeneert gewoon vanuit de gewenste situatie, maar je negeert het woord 'onlosmakelijk' - of je begrijpt het woord niet.
Als je bier kunt tappen in een rookvrije omgeving is de rook dus niet noodzakelijk voor het werk.
quote:
Je hoeft niet te drinken in een kroeg. Weet je wat, we laten geheelonthouders solliciteren in de horeca
Prima, dat mag ook. Ze worden namelijk niet gedwongen om mee te drinken.
[/quote]
en dan laten we ze zorgen voor een verbod op alcohol. Alcohol is niet on-los-makelijk verbonden met stappen en de geheel onthouders hebben er principieel bezwaren tegen.
[/quote]
Klopt en klopt, maar daar stap je over de grens van waar de één bepaalt wat de ander moet doen.
Natuurlijk spring jij dan meteen op je stokpaardje met de roker als slachtoffer, maar het verschil met roken is dat als jij rookt, ik niet kan kiezen om niet mee te roken.

[ Bericht 7% gewijzigd door mgerben op 08-06-2008 14:07:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')