Wat een simplisme weer MMquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dan hoef je ook niet te piepelen over het rookverbod
Tja, kansloos.quote:
Alleen maar omdat de ander weigert om naar een niet rook kroeg te gaan.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:39 schreef MikeyMo het volgende:
probleem is dat in dit geval het pleziertje van de een zorgt voor overlast bij de ander...
quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:10 schreef mgerben het volgende:
In ieder geval ben ik blij dat het gezemel over afzuiginstallaties véél te laat komt om nog in de wet meegenomen te worden.
Zo krijgen de rokers een krachtig signaal: Het is anno 2008 niet meer normaal om in een afgesloten ruimte zonder te vragen anderen in jouw rook te zetten.
Het is niet normaal dat jij met dwang wil bepalen wat wel en niet mag in het eigendom van een horecaondernemer.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:10 schreef mgerben het volgende:
Zo krijgen de rokers een krachtig signaal: Het is anno 2008 niet meer normaal om in een afgesloten ruimte zonder te vragen anderen in jouw rook te zetten.
die er niet zijnquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen maar omdat de ander weigert om naar een niet rook kroeg te gaan.
en kennelijk wel normaal dat er met dwang wordt bepaald in het eigendom van andere ondernemers?quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is niet normaal dat jij met dwang wil bepalen wat wel en niet mag in het eigendom van een horecaondernemer.
Die er dus wel zijn (of geweest zijn) zoals al vele topics is aangetoond. Het hulpeloze en weinig initiatief tonen lijken wel karakteristieke eigenschappen te zijn van de verstokte anti-roker.quote:
quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:25 schreef MikeyMo het volgende:
en kennelijk wel normaal dat er met dwang wordt bepaald in het eigendom van andere ondernemers?
Die zijn er wel alleen gaat niemand er naar toe.quote:
in den helder is maar 1 rookvrije horecagelegenheid en dat is geen reguliere kroeg maar een ruimte die sporadisch gebruikt wordt voor themafeesten. En die zit ook niet eens in het horecagebied zeg maar. In de kroegenstraat/het uitgaanscentrum is geeneen rookvrije kroeg te vinden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die er dus wel zijn (of geweest zijn) zoals al vele topics is aangetoond. Het hulpeloze en weinig initiatief tonen lijken wel karakteristieke eigenschappen te zijn van de verstokte anti-roker.
Ik mag ook niet roken op mijn werkplek, daar is mijn baas toe gedwongen. Overigens is mijn baas ook gedwongen tot het aanbieden van een werkplek die aan de arbowet voldoet, doorbetalen bij ziekte, verplicht 25 vakantiedagen per jaar (doorbetaald)... etc etcquote:
Als ik gedwongen word tot slechte arbeidsomstandigheden vanwege de regeltjes gaat er iets mis, idd.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:52 schreef MikeyMo het volgende:
Jeetje, wat wordt een ondernemer veel gedwongen zegJe zou toch bijna gaan pleiten voor een wereld zonder regeltjes...
Niet mogen roken zijn slechte arbeidsomstandigheden?quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik gedwongen word tot slechte arbeidsomstandigheden vanwege de regeltjes gaat er iets mis, idd.
Dat is de schuld van de niet rokers die er niet naar toe gaan. Jazzcafé's zijn ook schaars.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
in den helder is maar 1 rookvrije horecagelegenheid en dat is geen reguliere kroeg maar een ruimte die sporadisch gebruikt wordt voor themafeesten. En die zit ook niet eens in het horecagebied zeg maar. In de kroegenstraat/het uitgaanscentrum is geeneen rookvrije kroeg te vinden.
Ik heb geen behoefte aan kinderdagverblijven. Wegens de gevaren van kinderpoep moet dat te verbieden zijn.quote:dus...
Voor rokers wel.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet mogen roken zijn slechte arbeidsomstandigheden?
Als het zijn werk niet in de weg zit, waarom niet?quote:Moet een alcoholist ook mogen drinken op zijn werkplek?
Nicotine en alcohol is ook zo lekker vergelijkbaar, maar ook dat is een zaak tussen werkgever en werknemer. Als die overeen komen dat de werknemer een biertje mag drinken tijdens het werk dan is dat prima.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:06 schreef Gia het volgende:
Niet mogen roken zijn slechte arbeidsomstandigheden?
Moet een alcoholist ook mogen drinken op zijn werkplek?
Ook mensen in bonbonfabrieken nemen een slokje drank voor ze aan de slag gaan, anders worden ze bezopen van de dampen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn staalarbeiders die onder het werk (aangelengd) bier drinken.
Ja, helemaal vergelijkbaar. Het is allebei een legaal product, het is allebei verslavend. Mensen die verslaafd zijn, kunnen niet zonder.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nicotine en alcohol is ook zo lekker vergelijkbaar,
Nee, niet één biertje, gewoon zoveel als de werknemer NODIG heeft om zich goed te voelen. Dat wil je met roken toch ook!quote:maar ook dat is een zaak tussen werkgever en werknemer. Als die overeen komen dat de werknemer een biertje mag drinken tijdens het werk dan is dat prima.
De regering dwingt al jaren mensen om hun regeltjes te volgen. Wetgeving heet dat. Er komt gewoon nog een regeltje bij. O wacht, er komt geen regeltje bij. Er verdwijnt een uitzonderingspositie.quote:Overleg en afspraken, ja ik weet dat dat moelijk is en dat andere mensen dwingen jouw regeltjes te volgen makkelijker is, maar probeer het eens.
Alcohol beïnvloed, zeker in grote mate, het gedrag en denkvermogen. Nicotine doet dat niet, maargoed, je pleit met die redenatie dus ook voor een koffieverbod op de werkvloer?quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:23 schreef Gia het volgende:
Ja, helemaal vergelijkbaar. Het is allebei een legaal product, het is allebei verslavend. Mensen die verslaafd zijn, kunnen niet zonder.
Zie opmerking gedrag en denkvermogen van hierboven.quote:Nee, niet één biertje, gewoon zoveel als de werknemer NODIG heeft om zich goed te voelen. Dat wil je met roken toch ook!
Er is dan ook veels te veel wetgeving. Dat er andere regels bestaan maakt nieuwe regels nog niet goed omdat er andere regels bestaan. Cirkelredenatie van heb ik jou daar.quote:De regering dwingt al jaren mensen om hun regeltjes te volgen. Wetgeving heet dat. Er komt gewoon nog een regeltje bij. O wacht, er komt geen regeltje bij. Er verdwijnt een uitzonderingspositie.
Ja, nicotineverslaving beïnvloedt je gedrag en denkvermogen. Ben zelf ooit verslaafd geweest en kon vaak aan niets anders denken dan die nicotine behoefte als ik ergens was waar ik niet kon roken. Dat beïnvloedt dus ook je werk. Als dat geen invloed heeft, dan is er toch ook geen probleem om het te laten als anderen er last van hebben?quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Alcohol beïnvloed, zeker in grote mate, het gedrag en denkvermogen. Nicotine doet dat niet, maargoed, je pleit met die redenatie dus ook voor een koffieverbod op de werkvloer?
[..]
Zie opmerking gedrag en denkvermogen van hierboven.
[..]
Er is dan ook veels te veel wetgeving. Dat er andere regels bestaan maakt nieuwe regels nog niet goed omdat er andere regels bestaan. Cirkelredenatie van heb ik jou daar.
Maar als die mensen er last van hebben waarom blijven ze dan hardnekkig "ontspanning" zoeken op plaatsen waar massaal gerookt word?quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, nicotineverslaving beïnvloedt je gedrag en denkvermogen. Ben zelf ooit verslaafd geweest en kon vaak aan niets anders denken dan die nicotine behoefte als ik ergens was waar ik niet kon roken. Dat beïnvloedt dus ook je werk. Als dat geen invloed heeft, dan is er toch ook geen probleem om het te laten als anderen er last van hebben?
Niet zo genuanceerd!quote:
Wat betreft koffie, heb je inderdaad een punt. Iemand die zo verslaafd is aan koffie dat dit zijn werk beïnvloedt zou hulp moeten zoeken.
Ik kan echt niet tegen die gruwelijke stinklucht en vlekken. Weet je hoe vaak er een sloot koffie over mijn buro gegaan is? Koffie verbieden!quote:Maar dan nog. Zijn koffiedrinken geeft geen overlast voor zijn collega's. Roken wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |