Wat is daar zoquote:Op maandag 9 juni 2008 13:31 schreef Revolution-NL het volgende:
tvp... ik gok dat we over max 2 weken op de 150 dollar zitten
..wat?quote:Op maandag 9 juni 2008 15:59 schreef NLweltmeister het volgende:
Van mij mogen ze bedrijven als Adobe (Flash) ook een ultimatum stellen, of software produceren die minder verbruikt, of een vette boete.
Nog meer van dat soort toeters en bellen en die PC van mij stijgt nog een keer vanzelf op, door die klote ventilator
Die lui maken software die belachelijk veel stroom verbruikt, zgn Hummer-software, wat bovendien zwaar irritant is vanwege de fan die steeds aanslaat om je PC te koelen.quote:
quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:52 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Die lui maken software die belachelijk veel stroom verbruikt, zgn Hummer-software, wat bovendien zwaar irritant is vanwege de fan die steeds aanslaat om je PC te koelen.
Als we starks allemaal aan de stroom gaan, dan moet je nu al ervoor zorgen dat er software geproduceerd wordt die weinig stroom verbruikt.
Draai maar is een paar flash-filmpjes op een laptop op batterijen, die is dan zo leeg
ja, iddquote:Op woensdag 11 juni 2008 13:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En dat ligt aan de software ?![]()
![]()
![]()
![]()
Als je niet weet waar je over praat zeg dan niks.
"platte beeldschermen zouden voor iedere kleur evenveel stroom verbruiken. "quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:13 schreef Basp1 het volgende:
Er is toch ook wel eens een berekening ergens geweest dat als google zijn scherm zwart zou maken dat dit een aanzienelijke energeibesparing zou opleveren.
http://www.nu.nl/news/952(...)t_veel_energie'.html
Dan testen ze daar juist de verkeerde.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:25 schreef pberends het volgende:
[..]
"platte beeldschermen zouden voor iedere kleur evenveel stroom verbruiken. "
Dit is echt krap. Bijna elke platte monitor die bij Hardware.info getest wordt verbruikt in zwart minder energie.
'Pak de oliesjeiks, verhoog de accijns'quote:'Pak de oliesjeiks, verhoog de accijns'
Juist vanwege de hoge olieprijzen zouden de brandstofaccijnzen fors verhoogd moeten worden. Terwijl iedereen roept dat de accijnzen juist omlaag moeten, komt econoom en beursanalist Mathijs Bouman met dit opmerkelijke voorstel.
De verhoging dient niet het doel om truckers en automobilisten te pesten, maar om een eind te maken aan de absurde geldstroom van het Westen naar het Midden-Oosten. Met de hogere accijnzen vloeit een groot deel van de overwinsten die in de olieprijs zit naar Westerse overheden en niet naar oliesjeiks om hun extravagante levensstijl te bekostigen. Naar schatting verdwijnt er dit jaar één biljoen dollar oliegeld naar de landen van het oliekartel OPEC. Dit is twee maal zo veel als een jaar eerder.
Bouman stelt ook een oliebelasting voor van 50 euro op elk vat. Dit zou de Nederlandse overheid 15 miljard euro opleveren. De extra inkomsten moeten niet gebruikt worden voor extra uitgaven, maar voor verlagen van andere belastingen. Zo zou bijvoorbeeld de BTW omlaag kunnen van 19 naar 12 procent.
Het plan zou alleen werken als olie-importeurs gezamenlijk optreden. Bouman: "Het wordt tijd om tegenover het verkoopkartel van de OPEC een actief inkoopkartel van olie-importeurs op te zetten. Zo hoort de overheid volgens de economieboeken om te gaan met een kartel als de OPEC: net zo lang belasten totdat de overwinst verdwenen is."
Volgens onderzoek wordt voorspeld dat de meeste OPEC-landen met een productieverhoging zullen reageren op hogere accijnzen. Als de netto opbrengst per vat olie daalt, zullen ze dat omzetverlies compenseren door het aantal opgepompte vaten te verhogen.
Bouman: "Helaas lijkt een gezamenlijke actie van olie-importeurs verder weg dan ooit. Verlaging van accijnzen is waarschijnlijker dan verhoging. De belangengroepen brullen en politici gaan door de knieën. De Belgen voorop. Maandag verlaagde de Belgische regering de benzineaccijns met meer dan een halve cent per liter. Het is al de zesde verlaging in een half jaar tijd. Iedere keer als dat gebeurt rollen er in het Midden-Oosten een paar oliesjeiks huilend van het lachen uit hun stoel. Zodra ze zijn bijgekomen bestellen ze er direct nog een paar dozijn witte Mercedessen bij. En een container Rolexen. Betaald door die vriendelijke Belgen."
quote:Crude At $250: The Mad Hatter Seizes The Oil Prediction Racket
"Alice, it would be nice if something made sense for a change"--Mad Hatter, in "Alice In Wonderland"
Overnight, the head of Russia's state-owned oil company, Gazprom, said that crude would hit $250 next year. He does not want to be bested by rising predictions from investment bankers and agencies in the US. Alexi Miller, the company CEO did say “Today we are witnessing a very great change for hydrocarbons. The level is very high and we think it [the price of oil] will reach $250 a barrel," according to the FT.
Alexi may have gotten a bit of support for his opinion. China said the its oil imports were up 13% for the first five months of the year. In May, the number was 25% or 3.8 million barrels a day.
China's exports rose 28% last month. The central government knows that oil drives the infrastructure build-out and transportation costs that make the big machine run. In all likelihood, China's claims that it will raise fuel prices are thin. It cannot afford to wring its own neck.
The Gazprom figure may be wishful thinking. Russia would like to get $250 a barrel for all of its oil. Alexi may be wrong, but he may not be wrong by much.
tikt aan, 25% in drie maandenquote:Op vrijdag 13 juni 200814:44 schreef waht het volgende:
De dollar is weer een stuk gestegen, bijna weer op 1,53 per euro.
Dat brengt geloof ik een nieuwe recordprijs voor olie in euro's:
$136 = ¤88,88
Zie de grafiek in de OP waar in Maart olie nog 70 euro per vat was.
Nou dat zal zeker zoden aan de dijk gaan zetten die 2.6% productie verhoging vanuit SA.quote:Saudi-Arabië verhoogt olieproductie
16 juni 2008, 7:57 uur | FD.nl
Saudi-Arabië, een van 's werelds grootste olie-exporteurs, verhoogt in juli de olieproductie tot 9,7 miljoen vaten per dag. Dat zei VN secretaris-generaal Ban Ki-moon zondag tegen de Arabische krant The National.
Hij liet dit weten na zijn gesprek met minister Ali al-Naimi (Olie) van Saudi-Arabië. Momenteel pompt het land 9,45 miljoen vaten per dag rond.
Volgens hem beschouwt Saudi-Arabië de olieprijs als ,,abnormaal hoog'' en is het land bereid te doen wat het kan om de prijs weer omlaag te krijgen, aldus Ki-moon. ,,Hij erkent dat de huidige olieprijzen abnormaal hoog zijn door speculatieve factoren en het overheidsbeleid in sommige andere landen.''
Het gesprek tussen de twee ging over de hoge olieprijzen en de voedselcrisis. Ook klimaatveranderingen kwamen aan bod, zo legde de VN secretaris-generaal uit.
Saudi-Arabië profiteert van de hoge prijzen, maar is bezorgd om de druk die het heeft op de economische groei, waardoor de vraag naar olie afneemt. Dat is het geval in de Verenigde Staten en andere industrielanden.
De Organisatie van Olie-Exporterende Landen (OPEC) stelde vrijdag haar voorspelling voor de wereldwijde vraag naar olie naar beneden bij. Het oliekartel verwacht dat de vraag naar olie dit jaar elke dag met 1,1 miljoen vaten zal toenemen tot gemiddeld 86,8 miljoen vaten per dag. In mei lag de groeivoorspelling nog 100.000 vaten per dag hoger.
Bron: Times on-line.quote:Scientists find bugs that eat waste and excrete petrol
Silicon Valley is experimenting with bacteria that have been genetically altered to provide 'renewable petroleum'
“Ten years ago I could never have imagined I’d be doing this,” says Greg Pal, 33, a former software executive, as he squints into the late afternoon Californian sun. “I mean, this is essentially agriculture, right? But the people I talk to – especially the ones coming out of business school – this is the one hot area everyone wants to get into.” He means bugs. To be more precise: the genetic alteration of bugs – very, very small ones – so that when they feed on agricultural waste such as woodchips or wheat straw, they do something extraordinary. They excrete crude oil.
Unbelievably, this is not science fiction. Mr Pal holds up a small beaker of bug excretion that could, theoretically, be poured into the tank of the giant Lexus SUV next to us. Not that Mr Pal is willing to risk it just yet. He gives it a month before the first vehicle is filled up on what he calls “renewable petroleum”. After that, he grins, “it’s a brave new world”. Mr Pal is a senior director of LS9, one of several companies in or near Silicon Valley that have spurned traditional high-tech activities such as software and networking and embarked instead on an extraordinary race to make $140-a-barrel oil (£70) from Saudi Arabia obsolete. “All of us here – everyone in this company and in this industry, are aware of the urgency,” Mr Pal says.
What is most remarkable about what they are doing is that instead of trying to reengineer the global economy – as is required, for example, for the use of hydrogen fuel – they are trying to make a product that is interchangeable with oil. The company claims that this “Oil 2.0” will not only be renewable but also carbon negative – meaning that the carbon it emits will be less than that sucked from the atmosphere by the raw materials from which it is made. LS9 has already convinced one oil industry veteran of its plan: Bob Walsh, 50, who now serves as the firm’s president after a 26-year career at Shell, most recently running European supply operations in London. “How many times in your life do you get the opportunity to grow a multi-billion-dollar company?” he asks. It is a bold statement from a man who works in a glorified cubicle in a San Francisco industrial estate for a company that describes itself as being “prerevenue”.
Inside LS9’s cluttered laboratory – funded by $20 million of start-up capital from investors including Vinod Khosla, the Indian-American entrepreneur who co-founded Sun Micro-systems – Mr Pal explains that LS9’s bugs are single-cell organisms, each a fraction of a billionth the size of an ant. They start out as industrial yeast or nonpathogenic strains of E. coli, but LS9 modifies them by custom-de-signing their DNA. “Five to seven years ago, that process would have taken months and cost hundreds of thousands of dollars,” he says. “Now it can take weeks and cost maybe $20,000.”
Because crude oil (which can be refined into other products, such as petroleum or jet fuel) is only a few molecular stages removed from the fatty acids normally excreted by yeast or E. coli during fermentation, it does not take much fiddling to get the desired result. For fermentation to take place you need raw material, or feedstock, as it is known in the biofuels industry. Anything will do as long as it can be broken down into sugars, with the byproduct ideally burnt to produce electricity to run the plant.
The company is not interested in using corn as feedstock, given the much-publicised problems created by using food crops for fuel, such as the tortilla inflation that recently caused food riots in Mexico City. Instead, different types of agricultural waste will be used according to whatever makes sense for the local climate and economy: wheat straw in California, for example, or woodchips in the South. Using genetically modified bugs for fermentation is essentially the same as using natural bacteria to produce ethanol, although the energy-intensive final process of distillation is virtually eliminated because the bugs excrete a substance that is almost pump-ready.
The closest that LS9 has come to mass production is a 1,000-litre fermenting machine, which looks like a large stainless-steel jar, next to a wardrobe-sized computer connected by a tangle of cables and tubes. It has not yet been plugged in. The machine produces the equivalent of one barrel a week and takes up 40 sq ft of floor space. However, to substitute America’s weekly oil consumption of 143 million barrels, you would need a facility that covered about 205 square miles, an area roughly the size of Chicago. That is the main problem: although LS9 can produce its bug fuel in laboratory beakers, it has no idea whether it will be able produce the same results on a nationwide or even global scale.
“Our plan is to have a demonstration-scale plant operational by 2010 and, in parallel, we’ll be working on the design and construction of a commercial-scale facility to open in 2011,” says Mr Pal, adding that if LS9 used Brazilian sugar cane as its feedstock, its fuel would probably cost about $50 a barrel.
Are Americans ready to be putting genetically modified bug excretion in their cars? “It’s not the same as with food,” Mr Pal says. “We’re putting these bacteria in a very isolated container: their entire universe is in that tank. When we’re done with them, they’re destroyed.” Besides, he says, there is greater good being served. “I have two children, and climate change is something that they are going to face. The energy crisis is something that they are going to face. We have a collective responsibility to do this.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |